4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 10:28

Lis_Ol: ah duidelijk haha. Zeg niet dat ik het zelf niet zou doen, ophogen is eng :')
Mooi lijstje met lekker avondeten :9

Tanja: lekker lijstje zeg!

Dilan: Super dat je fijn hebt kunnen lessen! Dat geeft weer zo veel motivatie om lekker verder te gaan trainen :D

Leoni: fijn dat brood goed bevallen is! Ik heb zelf in ieder geval echt liefde voor brood :')
Moest vanmorgen nog aan je denken toen ik mijn shakebeker dicht deed voor het schudden := wat een zooi moet dat zijn als je schudt met de dop open _O-

Castilja: Fijn dat je een dagje gegeten hebt waar je zin in had! Goed om eens gewoon naar je gevoel te luisteren.
Je planning voor vandaag ziet er ook weer mooi uit. Wat is dat fitkids brood precies en wat voor voordelen heeft het?

Linoleum: ah echt zo balen op dat moment als je er achter komt dat je geplande eten niet door kan gaan. Maar aan je lijstje te zien heb je het goed opgelost, nette lijst!

____

Gisteren weer een prima dagje gehad. Einde van de dag nog een flinke ronde gefietst op de racefiets en vanmorgen nog een klein rondje gemaakt :)
Tijdens het fietsen had ik in ieder geval tijd genoeg om na te denken over hetgeen wat ik daarna wilde eten :+ dus dat ging deze keer goed!

Lijstje van gisteren:

O: 200 gr magere kwark, 10 gram whey, 20 gram havermout
T: liga milkbreak, 2 koekjes
L: 2 volkorenboterhammen met kalkoenfilet
A: Maaltijdsalade Kip saté van de Jumbo (aanrader!!), 150 ml griekse yoghurt
T: 2 beschuitjes, 1 met kaas, 1 met pindakaas
T: handje ongezouten pinda's.

B: 1 paard rijden, 90 minuten racefiets.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 17:17

Ik had echt een fantastische bijleespost gemaakt, maar toen verdween het internet en was hij weg :(
Maar ik ga hem niet opnieuw maken, daarvoor was het iets te veel werk.

Gisteren had ik een gewone, prima dag.
O: kwark met krokante muesli noten. (332)
T: lichte cracker spelt met hummus en cherrytomaatjes. (151)
L: drie boterhammen met halvarine en jonge kaas, grilworst en filet americain martino. (429)
T: chocomel 0% suiker toegevoegd. (96)
T: volkoren beschuit met halvarine en hagelslag. (159)
A: bloemkool, aardappel en blinde vink. (279)
B: 4000 stappen en 60 minuten paard verzorgen.
Totaal kcal: 1446.

Castilja

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 17:44

Goede lijst Kim!!! Beschuit met hagelslag... Moet ik misschien ook weer eens in huis halen, dat at ik vroeger altijd! :9 Joanne, dat brood is vooral ontzettend lekker. Er zitten veel eiwitten in en is iets lager in koolhydraten, maar kwam er laatst achter dat je met een heel donker brood ook meer eiwitten en minder koolhydraten hebt dus wat dat betreft is het minder bijzonder dan ik dacht 8)7 Maar de smaak is gewoon top. Weet niet precies wat het is. Wel aanrader!

Ik ga zometeen een soort bonensalade maken en ik heb HALO ijs gehaald. 340 Kcal voor de hele tube. Volgens mij past dat bijzonder genoeg nog in mijn macro's maar weet nog niet of ik een hele bak ijs eet vanavond. Wel even proeven :):)

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 19:28

Castilja: jammer dat ik bericht van shownieuws te laat zag (ik was dus nog wel wakker), waarvoor kwam je op tv?

Dilan: fijn dat je zo lekker heb kunnen lessen zondag!

Zie lekkere lijstjes voorbij komen! En de meeste bewegen ook onwijs! Goed bezig!

Hier ook een beetje een raar dagje. Kwam vannacht pas tegen 1 uur thuis (over moeten werken door de drukte, komt iets te vaak voor de laatste tijd :Y) ) paarden voeren en lag pas tegen 2e in bed
Vanmorgen dus wat opstart problemen :)) daardoor liep mn planning wat in de soep haha

O: 175 gr Griekse yoghurt 0.1%vet, 30 gr krokante muesli, 150 ml optimel drink
L; 1 frikandelbroodje, 2 kleine sneetjes spelt brood (45 gr in totaal) met boterhammen worst en de ander met smeerkaas
T: redbull sugar free
A: 200 gr gebakken aardappeltjes met tijm en zeezout, roomschijf en 150 gr courgette met 20 gr gesmolten kaas.
T: punt appeltaart met beetje slagroom (die staat nu in de oven, m’n huis ruikt zo lekker nu hihi )

B: 50 minuten fanatiek m’n paard getraind, 5 km gefietst met onze IJslander, schoon gemaakt in huis + de stal + de wei gemest en dus zo’n 12.000 stappen gezet.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 21:30

@Castilja: Lekker bezig! En fijn dat je gewoon een loopband weer had :) Qua squaten is het inderdaad ook mooi om te zien hoeveel verschil erin kan zitten. Vrienden van mij lopen regelmatig op te scheppen over hoeveel kilo ze squaten, maar zag er laatst 1 en die kwam maar net op de 90 graden, terwijl wij veel dieper moeten. Ja dan is het ook een stuk zwaarder meteen.
Mooi lijstje :)
Dat ijs, knap als je dat niet helemaal op eet. Ik vreet meteen die hele bak leeg XD Daarom haal ik het maar af en toe (en omdat t best aan de prijs is)

@Joanne: Hahaha ja dat was echt een zooi ja. Vloog alle kanten op XD
Ik hield vroeger nooit zo van brood, want het vulde nauwelijks. Maar toen at ik ook van dat tijgerbrood. Nu volkoren en dat is echt veel beter :)
Hahaha handig die tijd om na te denken... Mooi lijstje ook :)

@Kimmie: Pfff zulke dingen zijn echt stom. Daarom doe ik het altijd in word XD
Wat is een blinde vink?

@Lis: Pffff jezus das laat! Logisch wel dat je opstartproblemen had.
En oehhhh appeltaart !

-------------------------
Mijn dag is ook weer klaar. Zo bedtijd. Lange dag weer gewerkt en op woensdag en vrijdag hebben we een jongen die ik moet begeleiden die ontzettend veel energie kost. Dus ben vaak behoorlijk moe op die dagen. Daarna nog getraind. Dat ging wel lekker. Wel pittig met front squats en cleans. En daarna nog best was burpees, sit ups en box jumps. Maar na afloop is het altijd weer lekker :)

Lijstje:
O: Havermout met amandelmelk, perzik, frambozen, blauwe bessen, lijnzaad, granola en pindakaas
T: 2 maiswafels
L: tosti banaan/pindakaas
T: eiwitshake
A: Erwtensoep (zelfgemaakt, had ik nog staan)
T: tosti geitenkaas/honing

Totaal: 2249
B: 8 uur horeca, 1 uur wandelen en 1 uur Crossfit

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 07:52

Castilja, de kwaliteit van de whey is wel goed. Ik heb heel wat soorten geprobeerd en heb nu de Women's Best Fit Whey en dat vind ik de minst erge. Maar heb gewoon nog nooit echt één gevonden die ik echt lekker vond. Maar zelfde met bijvoorbeeld whey koekjes van B&F, heb ik zelfde klacht mee dat er iets is dat je altijd de whey terugproeft.
Ik begin altijd mijn trainingen voor compounds met een lege bar van 20kg. Daarmee weer even de beweging doorlopen en zeker zijn dat ik mijn houding goed heb, daarna pas zwaarder.

Joanne, nuttige besteding van je tijd op de fiets :')

Kimmie, valt me tegen dat je niet opnieuw getypt hebt :P Lukt het al wat beter met je aan je planningen houden?

Lis_Ol, ik snap dat je opstartproblemen hebt met die tijden. En ooooh appeltaart uit de oven. Zo lekker.

Leoni, gelukkig is de Halo Top en B&J vaak in de aanbieding. De Moo-phoria van B&J vind ik nog veel lekkerder dan Halo Top en ook meer kcal vriendelijk.
Ik word altijd al moe als ik lees wat jij moet doen tijdens je trainingen :')

Ik had gisteren heel erg last van mijn rug. Heb van mijn werkdag van 8 uur zeker 5 uur in videocalls gezeten en denk dat ik toch wat te geforceerd heb gezet en te weinig bewogen, want had er zoveel last van gisteren. Gaat nu gelukkig wel weer, vandaag maar even wat vaker opstaan en wat bewegen. Hopelijk vanavond gewoon weer sporten.

Gisteren zeer weinig gedaan dus, wel nog voor werktijd kort rondje gelopen, maar dat was ook alles.
Lijstje:
T: 3 rijstwafels met chocola
L: warme havermout, havermelk, bosbessen, honing en koekkruiden
T: 2 gekookte eieren, cracotte met kaas, klein bakje druiven, stukje chocola
A: zalmfilet, rostirondjes met mayonaise, italiaanse salade
Totaal 1.822 kcal
B: 5K stappen

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 08:39

Kimmie: ik had je al gemist, balen van je bijleespost maar zo te zien wel een hele goede lijst!

Castilja: ah interessant. Ik eet sowieso altijd erg donker brood dus dat scheelt sowieso al wel.
Oeh Halo ijs wil ik zo graag ook eens proberen!! Welke smaak had je? :D

Lis_Ol: Wow dan ben je pas laat klaar, je opstartproblemen zijn dan zeker begrijpelijk haha.

Leoni: Heerlijk, op tijd naar bed gaan! En logisch dat je moe bent na zo’n lange, drukke dag. En weer een lekker lijstje (erwtensoep :9)

Linoleum: Lastig van je rug! Pfoe dat is n hele tijd aan videocalls. Hoop dat je vanavond fijn kunt gaan sporten. En ook jij weer een mooi lijstje!

________

Mijn lijstje van gisteren:

O: 200 gr magere kwark, 30 gram havermout, 10 gram eiwitpoeder
T: paprika, eiwitshake
L: 2 volkorenboterhammen, kalkoenfilet
T: barebells reep
A: volkoren fusilli, kipfilet, mais paprika en ui
T: peijnenburg, tussendoor noten (voor de liefhebbers weer een oma snack :') )
T: 150 ml magere yoghurt

B: 45 minuten racefiets, 20 minuten gewone fiets.

Wel weer tevreden dus. Morgenochtend weer wegen, spannend maar ben erg benieuwd wat het dit keer gaat zijn..

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 14:13

Werk officieel tot 23.30, dus wordt al snel ‘laat’. Maar dit was wel ff een flinke uitzondering haha.

Travel_me: Oh zo herkenbaar iemand die al je energie leegzuigt qua begeleiding. Toch lijkt jouw werk me echt zo leuk haha

Linoleum; hoe is het nu met je rug?

Lekker lijstje ook Joanne!

Mijn appeltaart was iets minder lekker dan ik had gehoopt/ verwacht helaas :') het idee was leuk.
Mijn lijstje voor vandaag:
O: 2 spelt eierkoeken (1 voor en 1 na de les)
T: 2 choco koekjes
L: 2 speltboterhammen met cervelaat
T: wasa crackers sandwich cheese
A; 100 gr volkoren spaghetti met bolognese saus, courgette, paprika, prei, ui en 20 gr geraspte kaas
T: spelt eierkoek
T: 3 maïs wafels paprika.

Heb vanmorgen 45 minuten behoorlijk intensief gelest en ga zo naar werk voor nog een avonddienst. Dus weer beweging genoeg vandaag :j

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 14:40

Castilja, ik sliep helaas al tijdens Snownieuws, waarvoor kwam je op tv? Lekker bezig! Ah interessant.

Dilan, fijn dat je zo fijn hebt kunnen lessen zondag!

Lekkere lijstjes komen er voorbij!

Leoni, dat ga ik voortaan bij lange ook maar doen denk ik, dat van gisteren was echt niet leuk haha. Denk wel een half uur bezig geweest voor niks. Een blinde vink is gekruid gehakt omwikkeld door een dun lapje vlees. Dat moest ik ook googelen hoor :+ Ik wist dat het vlees was, maar wat precies hahaha. Heerlijk, op tijd naar bed gaan! Naar dat iemand je energie leegzuigt wat begeleiding betreft.

Lis, pff dat is laat zeg! Ik snap dat je opstartproblemen hebt met die tijden.

Joanne, nuttige besteding van je tijd op fiets :D Ik heb het helaas zo druk met school en ook wat andere dingen, dat ik vaak geen tijd heb om lange bijleesposten te maken. Ik lees wel altijd mee. Ik probeer het nu weer wat beter bij te houden, vooral maandag en dinsdag zijn erg vol.

Lino, normaliter wel!
Gisteren ging het per ongeluk weer eens mis, maar dat viel me niet heel erg tegen, het was al redelijk lang geleden. Lastig van je rug! Hoe is het er nu mee?

Gisteren dus per ongeluk weer een keer flink de mist in gegaan. Vooral 's avonds een flinke eetbui gehad.
O: kwark met krokante muesli noten. (332)
L: drie boterhammen met twee halvarine, jonge kaas, hagelslag en nutella, melkchocolade. (617)
T: chocolat chip cookie. (195)
T: knoppers. (137)
A: broccoli, spinazie, ei gekookt, blinde vink. (202)
T: mars mini, chocolat chip cookie, bitterkoekje, caramelo en melkchocolade. (533)
B: 13.000 stappen, 35 minuten fitness, 60 minuten fietsen en 80 minuten paard verzorgen.
Totaal kcal: 2168.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 16:08

@Linoleum: Hahah ja ik zelf soms ook. Maar ga wel altijd, vandaag wordt weer een hele heftige en ik zag al dat een deel dat niet zag zitten en heeft uitgeschreven. Zelf heb ik altijd zoiets: Ook al vindt je het niet leuk, je wordt er wel beter van. Gewoon gaan dus :D
Ohh die van B&J kende ik helemaal niet. Ga ik binnenkort eens uitproberen thanks!
Vervelend van je rug. Kan inderdaad best zo zijn dat je niet goed hebt gezeten. Hopelijk gaat het weer en kun je vanavond gewoon zonder last sporten :)

@Joanne: Jaa soms vind ik het zooo fijn om gewoon vroeg te gaan slapen. Klinkt stom om half 10 naar bed, maar uh boeit mij niks XD
Je avondeten klinkt echt heerlijk! Binnenkort ook maar eens zoiets maken :)

@Lis: Hahah ja het is ook zeker leuk. Soms zwaar, maar dat neem ik dan maar op de koop toe :)
Ook al een heerlijke pasta net als Joanne. Ik ga dit weekend ook maar weer eens pasta maken :)

@Kimmie: Oh ahaha dat heb ik wel eens gehad. Wel echt lekker :)
Ja wel vervelend inderdaad, maar durf hem ook niet goed uit handen te geven. Want hij begint nu goed te luisteren, omdat ik megastreng ben.
Oei dat was inderdaad wel een flinke vreetbui. Vervelend! Weet je ook waardoor het kwam?

-------------------
Ook vandaag mocht ik eerder naar huis. Niet erg want deze week werk ik 5 dagen.
Meteen ff langs de h&m gegaan, want mijn bh's beginnen te los te zitten. Beetje poedersuiker maar oké was wel te verwachten.
Vanavond hebben we weer een hele pittige training. De Wod is 25 minuten en is:
50 cal row
50 single arm dumbell push press
50 wall ball shots
50 toes to bar
50 wall bal shots
50 dumbell step overs
50 cal row.

Ik kan alleen de toes to bar niet, dus dat wordt wat anders. Plus er staat bij dat je ook mag terugschalen naar 30-40 herhalingen. Maaruh zal ik wel niet mogen XD

Lijstje:
O: havermout, amandelmelk, whey, framboos, banaan, blauwe bessen, lijnzaad, granola en pindakaas
L: Magere kwark met havermout, whey, blauwe bessen, banaan, aardbei, lijnzaad en pndakaas
T: eiwitshake
A: zoete aardappel lasagna
T: volkoren brood met pindakaas

Totaal: 2237
B: 6 uur horeca werk, 1 uur wandelen en 1 uur Crossfit

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 16:13

Kimmie, enig idee hoe je eetbui kwam?
Zag dat je bij je avondeten geen khd-bron hebt zoals aardappels of rijst oid. Kan het daaraan liggen? Heb dat zelf wel, en zie ook vaak bij mn omgeving dat er meer gesnoept wordt na het avondeten, terwijl ze dan bvb aardappels weglaten om khd te schrappen

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 18:47

Joanne, ik zou oprecht gaan voor de B&J Moophoria dan voor Halo Top! Veel lekkerder :D Ik heb heel uitgebreide smaaktesten gedaan :+ Vooral de Poppin Popcorn is echt hemels.
Halo Top vind ik altijd beetje tegen vallen en denk dan van meh had liever echt roomijs gehad.

Lis_Ol, hoe zijn die spelt eierkoeken?

Kimmie, wat jammer dat het gisteren toch niet zo goed ging. Weet je ook waarom het mis ging? Eerder op dag te weinig gegeten, teveel verleiding, emotie eten?

Leoni, ik ga elke avond om 21.30 klaarmaken om te slapen. Dus gezicht reinigen, tanden poetsen enzo. Dan lig ik rond 21.45 in bed en lees ik vaak nog een hoofdstuk op ereader. En voor 22.00 ben ik in slaap gevallen. Merk dat ik dit ritme zoveel fijner vind, vroeg opstaan en op tijd naar bed, dan andersom. Kan me er echt niet druk om maken dat anderen (zoals mijn vriend :') ) veel later op bed liggen. Hiermee voel ik me het beste en meest energiek.

Mijn rugpijn was gelukkig vanmorgen alweer zo goed als over en gedurende de dag ook niet erger geworden. Dus ben zonet gewoon gaan sporten. Wel de hipthrusts over geslagen, maar verder had ik bovenlichaam push en niet echt op rug gericht, dus gewoon normaal getraind. Komende dagen ga ik in elk geval genoeg lopen, aangezien ik hele weekend weer vrijwilliger ben op stal met trainingsweekend. Dus lekker beweging voor mijn rug :D
Mijn favoriete trainer gaat helaas stoppen op sportschool. Wist wel al dat hij aan zoeken was naar andere baan, had hem zelf nog een vacature doorgestuurd. Geef hem ook groot gelijk, want verschrikkelijke werktijden tegenover slecht salaris. Maar vind het wel heel jammer. Kon altijd wel met hem lachen en deed meestal nog kop koffie na sporten samen. Is sinds kort wel andere nieuwe trainer ook, maar die vindt het volgens mij beetje eng om vrouwen aan te spreken :') Benieuwd wat er nu weer bijkomt, want ze zoeken nog wel een vervanger voor degene die nu vertrekt.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 20:21

Wat vervelend van die eetbui Kim.. Je begon eerder op de dag al met chocola (waar in principe niets mis mee is, dat bedoel ik niet) maar misschien triggert dat wat? Ik heb 's avonds ook altijd moeite maar ik zorg dat ik altijd komkommer, zure augurken of zure uitjes in de koelkast heb staan. Dan heb ik nog wat te knabbelen voor als ik me verveel. Als ik aan iets ongezonds begin kan ik er ook niet vanaf blijven dus ik probeer het niet in huis te hebben. Misschien is dat wat? Ik neem zo een grote berg ijsbergsla met een kcalloze dressing, heerlijk. Zit je flink volume te eten terwijl je eigenlijk niets binnen krijgt. Kun je je eigen eten halen? Desnoods haal je een bak magere kwark van 0,80 en eet je die helemaal op als je trek krijgt.

Shownieuws was voor een voorstelling waar ik in speel! Als je op de link in mijn onderschrift klikt kom je op de site :) Was heel leuk. Ze hebben alleen al onze repetitiebeelden niet gebruikt dus ik ben zelf niet eens in het item te zien, net jammer hahah maar de voorstelling zelf heeft mooi de aandacht gekregen! Als je het verslag wil zien moet je me even een berichtje sturen, dan stuur ik de link door :D

Aw Lino ja soms kun je een match hebben met een trainer he.. Wat jammer! Blijft hij wel trainer of gaat hij echt heel wat anders doen?

Hier gaat het redelijk; ik eet al een tijd echt ruim boven de 2000 kcal omdat ik merk dat mijn lijf dat nodig heeft. Toch meen ik dat ook een beetje terug te zien maar ben er nog niet uit of het vocht is of dat ik echt aan kom. Gaat dan over een periode van twee weken dus lijkt me zo sterk dat ik direct in vet aan kom, zeker omdat ik 6 keer per week sport. Aan de andere kant heb ik wel echt een paar eetbuien gehad. Ik kijk het even aan. Begin wel steeds meer 'oke' te worden met de gedachte dat ik gewoon een grote eter ben, ik ben niet snel verzadigd. Heb me hier altijd een beetje voor geschaamd (vraag me niet waarom) en ik vind het vreselijk als mensen er opmerkingen over maken, maar als ik echt naar mijn lijf luister moet ik veel meer eten dan ik lang heb gedaan. Voor lunch nam ik vandaag bijvoorbeeld 8 volkoren crackers met Sandwich Spread en dan nog een bak magere kwark. Het is veel maar ik ben daarna pas echt verzadigd. :+ Nou goed lang verhaal bla bla ik ben op een ontdekkingsreisje, zo noemen we het gewoon even *pum*
Lijst:
O: Havermout, amandelmelk, choco whey, chia zaad
- Sportschool -
T; 2 Volkoren boterhammen met 125 gram gegrilde beenham met ketchup en mosterd
L: 8 Vitalu Volkoren crackers met Sandwichspread, bak magere kwark
T: Smoothie van 100 gram aardbeien, 100 gram frambozen, 100 ml amandelmelk en een scoop vanille eiwitpoeder
A: 2 Vegetarische Bratwürsten van de Lidl, 200 gram krieltjes met yogomild en ketchup
T: 2 Maiswafels Sandwichspread, 5 pepernoten (JIEHOE), Pb2 poeder (pot is nu op, heb gewone pindakaas gehaald) en straks nog Amsterdamse Uitjes.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 20:50

@Linoleum: Ja heerlijk! Ik wil eigenlijk ook altijd voor 22.00 liggen. Lukt niet altijd, maar is wel het beste voor mij. Anders ben ik volgende dag niet vooruit te branden. Nu ben ik sws een ochtendmens dus dat scheelt.
Fijn dat je gewoon hebt kunnen trainen :) En klinkt als een leuk weekend voor de boeg!
Hmmm dat is wel jammer ja! Ik heb wel een beetje dat trainers je zin in trainen kunnen maken of breken. Nu zit het bij jou misschien iets anders omdat het niet alles onder begeleiding is maar toch. Mijn favo trainer is altijd vrolijk, maakt grapjes en staat altijd met een blij ei hoofd naar ons te kijken. Is meteen je eigen humeur ook beter...

@Castilja: Hmm ja je zit denk ik een beetje op hetzelfde punt als ik nu. Ik ben ook bezig met te kijken hoeveel ik nou precies zou moeten eten om op onderhoud te komen. Want eet ik nou teveel of te weinig? Ik heb nog niet echt een idee. Ik gok zelf dat ik wel ongeveer goed zit met de 2250 calorieën. Ik kom iig niet echt aan. Maar de weegschaal wisselt ook gewoon dus ja of ik nou afval weet ik ook niet..
Lastig...

-----------------
Ik heb heerlijk getraind vandaag. Het was mega zwaar, maar de wod was wel wat korter gemaakt met minder oefeningen. Want hij was echt te lang qua tijd. We moesten kiezen: 40 herhalingen van alles of 50. (calorieën roeien, push press dumbell, wallballs, dumbell box step up en 30/35 cal fietsen.)... Eigenlijk wou ik wel voor de 50 gaan, maar vind dat dan ook weer spannend. Maar samen met nog 2 anderen hebben we elkaar een beetje opgejut en zijn we voor de 50 gegaan. Mega zwaar en mijn armen vielen eraf, maar toch gefinisht. Niet RX want dat was met een dumbell van 15 kg en wij hadden 12,5. Want 50x die push press met 15 was echt te zwaar...
12,5 ook al, want mijn schouders waren al blauw en worden nu nog erger weer.
Maar best goed gefinisht.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 00:06

Ik ben weer thuis van vakantie en ga dus weer fanatieker meepraten :D Even geen puf voor een uitgebreide bijleespost, maar las wel wat dingetjes waar ik nog op wilde inhaken :)

Wat eiwitpoeder betreft vind ik eigenlijk ook vrijwel alles vies. Ik gebruik het nu in veel kleinere porties dan voorgeschreven door mijn kwark of havermout en roer het dan enorm goed en dan vind ik een vrij neutrale smaak zoals vanille wel te doen!

Grappig om te lezen dat jullie ook zo vroeg gaan slapen! Ik lig het liefst ook uiterlijk om 22:00 in bed en word er vaak raar door aangekeken. Ik merk gewoon echt dat ik anders minder energie heb.

Specifiek @Castilja: Ik herken het heeeel erg, ik ben ook altijd al een grote eter geweest/raak moeilijk vol. Ik ben lang zoekende geweest, maar heb nu wel wat dingen gevonden waardoor ik toch een vol gevoel heb voor weinig kcal. Ik maak bijv. veel gebruik van kwark. Overigens denk ik dat het kcal aantal waar je nu op zit wel passend is bij hoeveel je beweegt dus dit zou ik wel even aankijken en dan goed opletten hoe je lichaam zich ontwikkelt!

Mijn laatste dagen in Italië bestonden uit wat uitgebreide etentjes en veel wijntjes. Maar 1x echt onnodig overgegeten, dus dat is op zich positief, vanuit mijn doelen bekeken. Maar de weegschaal zal echt wel wat extra kilo’s tonen :+ Misschien ook niet perse erg, ik zag bikinifoto’s van mezelf waar ik toch ook schrok van bijv. mijn ribben. Misschien dus goed om nu met een paar kilo extra te stabiliseren. Maar dat zien we later wel :D Nu eerst nog 1 week vakantie in Nederland, dus nog steeds een wat ander eetritme.

Vandaag geen gezond eetlijstje, maar wel iets netter qua kcal:
O: Pecan broodje
T: Aardbei yoghurtje
L: Focaccia met tomaat
T: Body en fit pro bar
D: Pastasalade met tomaat, parmaham, basilicum en burrata
T: Restje halotop ijs bij thuiskomst (aangestoken door dit topic haha!)
Totaal ongeveer 1950 kcal

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 08:00

Prima toch :) Snap wel dat dat ook heeeel veel werk is :)
Zo te lezen de afgelopen tijd had je een mooie vakantie :) En die foto's... Ja dat is ook herkenbaar. Ik stond gister voor de spiegel en mijn bovenste ribben en sleutelbeen zijn echt te duidelijk zichtbaar. Nu heb ik dat altijd al wel gehad. Ook zag ik een filmpje en dacht: Zoo die benen mogen ook echt wel breder!
Nu zei ik dat gister tegen vriendinnen dat ik breder wou worden en kreeg meteen weer negatieve reacties>... Oké zeg wel niks meer.. Ik word geen bodybuilder ofzo, maar ik ben nu gewoon echt heel smal

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 08:16

Castilja, hij gaat heel wat anders doen. Hij gaat de transport in. Kan ik alleen maar aanmoedigen, veel leuker werk :D
Goed dat je luistert naar wat je lichaam nodig heeft. Zeker met de beweging die je krijgt, kan dat prima! Als je klein beetje spiegel en weegschaal in gaten houdt, dan moet dat wel goed komen.

Leoni, voor wat ik doe is een trainer inderdaad niet noodzakelijk, maar hij maakt het gewoon net even leuker en gezelliger. Plus dat ik sowieso denk dat het als kleine gym handig is om op die manier ook je klanten aan je te binden. Dat laatste toch weer mijn sales achtergrond die altijd naar voren komt :')
Niks aantrekken van die vriendinnen. Helaas zien veel vrouwen gelijk een massive bodybuilder voor zich als je zegt dat je gespierder wilt worden.

Mara, wat fijn dat je zo'n leuke vakantie hebt gehad met heerlijke etentjes! En ook gezellig dat je weer wat meer mee komt praten :D Snap dat je in je vakantie niet echt meegelezen en gepraat hebt hier.
En ik zou als ik jou was lekker gaan focussen op het sporten en daar ondersteunend voor gaan eten, dan gaat dat 'magere' er vaak wel af en wordt het meer 'lean'. Niet echt fan van die woorden, maar ze verduidelijken wel wat ik bedoel.

Mijn week is weer voorbij. Ondanks het uit eten zondag toch nog heel netjes uitgekomen gemiddeld. Bevalt me erg goed om vrijdag t/m donderdag te tellen ipv een traditionele week aan te houden. Dus Mara nog bedankt voor die tip :D
Afgelopen week gemiddeld 1.859 kcal gegeten per dag. Vier keer getraind en elke dag gewandeld. De weegschaal was vanmorgen 600 gram zwaarder dan vorige week, maar eerlijk gezegd boeide het me niks. Ik ben momenteel erg tevreden met hoe ik mij voel en hoe ik er in de spiegel uit zie, dus ga lekker zo door!

Lijstje van gisteren nog
T: 3 rijstwafels met chocola
L1: overnight oats van havermout, havermelk, koekkruiden, chiazaad, honing en beetje hagelslag. Echt geen succes, koude havermout is niet mijn ding. Dus maar beetje van gehad
L2: bagel met ene helft belegd met roomkaas en gerookte zalm, andere helft met hummus
T: 2 gekookte eieren
A: witlof met kookroom, geitenkaas, rozijnen en pijnboompitjes uit de oven
T: Clif bar
Totaal 1.655 kcal
B: 6K stappen en 45 minuten krachttraining

Vandaag moet ik wat korter werken, ben om 15.30 vrij. Daarna door naar stal waar ik hele weekend vrijwillig tijdens trainingsweekend. Dus dat wordt veel lopen en veel achter de frituur staan :') Wel altijd super gezellige weekenden en ik mag morgenavond gratis meedoen met de barbecue. Dus gaat niet super handig en gezond weekend worden. Maar ik neem een aantal tussendoortjes mee die wat verantwoorder zijn.

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 09:06

Lis_Ol: mooi lijstje! Hopelijk was je dit keer wat eerder klaar met werken.

Kimmie: Wat balen van je eetbui! Ik ben net zoals de rest wel erg benieuwd waar het vandaan komt. Het eerste deel van je lijst was erg goed en ik vind het jammer voor je dat je het dan niet mooi af kunt maken. Vind de tip van Castilja wel een goede. ’s Avonds op de bank heb ik ooit de drang om iets te eten. Als ik dan eenmaal begin houd de honger niet meer op haha. Dus dan eet ik bij wijze van liever een hele zak wortels leeg dan een reep chocolade.

Leoni: hier ook het liefst heerlijk op tijd m’n bed in hoor haha. Meestal red ik het niet maar als het even kan lig ik er om 9/10 uur al in.
Avondeten was inderdaad goeie haha! Had nog wat gekookte pasta en groentes over dus gisteren bijna hetzelfde gegeten maar iets aangepast.
Bh’s kopen vind ik altijd zo’n gedoe haha dus hopelijk ben je goed geslaagd! Ik merk het nu vooral aan broeken. Opzich wel fijn maar baal wel dat mijn lievelings rijbroek ineens n stuk losser zit _O-
Pittige training weer zeg! En uiteraard een mooie lijst :D

Linoleum: Heb het even opgezocht en die B&J moophoria ziet er echt heerlijk uit!! Dus die ga ik dan zeker proberen.
Fijn dat je rugpijn zo goed als weg is! Wel jammer dat je favoriete trainer gaat stoppen. Hopelijk komt er snel een fijne vervanger voor in de plaats.
Goede instelling over de weegschaal! En weer een mooi lijstje zeg.
Veel plezier dit weekend!

Castilja: lastig om daar een goede balans in te vinden.. Geef het wat tijd, probeer wat dingen uit wat voor jou en je lijf het beste werkt! En oeh, sandwich spread!! Dat moet ik ook weer eens halen :9
Ik vind dat je een nette lijst hebt! En oeh pepernoten! Die verleiding begint nu al weer haha.

Mara: Welkom terug! :D Fijn dat je genoten hebt van je vakantie en goed dat je je grotendeels aan je doelen hebt gehouden! En een keertje overeten herinnert je misschien ook wel weer extra aan hetgeen wat je juist niet wilt!
Vervelend dat je schrok van je bikini foto’s. In ieder geval maken de eventuele vakantiekilo’s dan niets meer uit!
Net lijstje! :D

______

Ik baal een beetje. Twee weken geleden gewogen en toen in twee weken tijd een kilo verloren. Dacht dus dat ik wel op de goede weg zat maar vanmorgen gaf hij hetzelfde aan als twee weken geleden. -O-
Snap echt niet hoe het kan dus als jullie hier een (goede of slechte) verklaring voor hebben hoor ik het graag haha. Al probeer ik er niet al te veel waarde aan te hechten en ga ik vrolijk verder :+

Lijstje van gisteren:

O: 200 gram magere kwark, 20 gram havermout, 10 gram gepofte spelt
T: evergreen krenten, 2 koekjes
L: 2 volkorenboterhammen runderrookvlees
A: Volkoren fusilli, witvis, paprika, champignons, ui, mais
T: 200 gr magere yoghurt, 5 gram eitiwpoeder vanille

B: uur privéles met paard.

Gisteren ook nog super onhandig m’n knie gestoten bij een ongelukje op stal :+ dus die is enorm dik en blauw. Hoop dat ik vanavond nog kan gaan paardrijden en eventueel nog een rondje fietsen.
Dit weekend wel het een en ander aan slecht eten gepland, moet (op afstand) op kraamvisite, uiteten en heb zondag een verjaardag :) Benieuwd hoe dit allemaal gaat verlopen.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 10:16

@Travel_me, Grappig dat je een beetje in dezelfde situatie zit. Ik ben net als jij ook zoekende in hoeveel kcal goed bij me passen en het blijft eng om verder omhoog te gaan. Terwijl het dus toch nodig is :D Oh zooo vervelend die opmerkingen. Mensen hebben vaak nog zo’n verkeerd beeld van spieropbouw bij vrouwen.. Niets van aantrekken hoor!

@Linoleum, Ja dat is precies de switch die ik wil gaan maken en ik krijg het idee steeds meer de goede richting in te gaan :)
Super fijn dat je zo tevreden bent! Die weegschaal is zo nietszeggend, want met dit aantal kcal en alle keren dat je sport kan het niet zijn dat je in vet bent aangekomen (logischerwijs dan). Heel veel plezier komend weekend, het klinkt inderdaad super gezellig :D

@Joanne, De keren dat ik nog wel overeet wordt ik idd direct met mijn neus op de feiten gedrukt, ik wil het gewoon echt niet meer :D
Wat vervelend dat de weegschaal je toch een rottig gevoel geeft. Ik zou er weinig waarde aan hechten! Toen ik echt nog aan het afvallen was zat ik vaak wat weken op een plateau en maakte dan opeens een sprong naar beneden. Joost mag weten hoe dat kwam, maar in de tussentijd veranderde mijn lichaam echt wel! Laat je niet ontmoedigen dus :)
Wat mega balen van je knie.. hopelijk herstelt het snel..

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 11:13

Toch nog een toevoeging :D
Ik heb net even op de weegschaal gestaan, +2kg. Dat zal natuurlijk ook een deel vocht zijn. De afgelopen jaren ben ik steeds met +4kg teruggekomen van vakantie. Ik ben dus super blij en ook wel verrast dat gewoonweg niet overeten en wat licht sporten zoveel verschil maakt!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 13:24

Joanne, jammer dat weegschaal niet laat zien wat je hoopt. Maar valt niks over te zeggen. Zoveel wat van invloed is op je gewicht, je kan morgen zo weer alsnog een kilo zijn afgevallen.
Beterschap met je knie.

Mara, heel herkenbaar van dat overeten. Ik heb er dan gelijk ook last van en weet weer dat ik mezelf er echt geen plezier mee doe als ik teveel eet.

Ik net weer warme havermout gemaakt en vind dat heerlijk. Dus ik hou het denk ik afgewisseld bij skyr met cruesli en warme havermout.

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 14:45

@Joanne, vervelend van je knie. Beterschap!
@linoleum, fijn dat je een goede week hebt gehad en zo te horen ben je goed bezig!
@m9ara, fijn dat je hebt genoten van je vakantie en de “schade” mee viel.
@kimmie, jammer van je eetbui, maar je hebt gelukkig wel veel bewogen! Ik merk dat het voor mij ook een trigger is dat als ik eenmaal begin aan iets zoals chocolade ik dan door eet. Dus het werkt voor mij het beste om er niet aan te beginnen, als ik de verleiding kan bedwingen haha.. Gelukkig hebben wij niet zoveel in huis. Als je het niet wil opeten maar het eet omdat je het anders zonde vindt, kan je het niet aan een vriendin of je zusje oid geven?
--------------------------------------
Ik had gisteren en eergisteren niet mega gezond gegeten (oeps), dus nu wat strenger opletten. Gisteren wel echt heel lekker gesport en vandaag ook flinke spierpijn. Kan helaas niet iedere dag naar de sportschool omdat er geen OV in de buurt is en ik nog niet mag autorijden/fietsen. Dus afhankelijk van mensen die mij kunnen brengen :(

O: 200 gram magere kwark met muesli en kop koffie
L: bruin bolletje met oude kaas + smaakhuis (eetbare producten testen en daar krijg je dan 10 euro voor)
T: kiwi + glas versgeperste sinaasappelsap
A: 2 meergranen tortilla's met hak bonenschotel + salade
T: ± 1650 kcal
B: 5000 stappen

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 16:30

Leoni, ik ga ook graag vroeg slapen hoor. Heerlijk, zodat ik 's ochtends weer op tijd op kan staan en nog wat aan mijn dag heb.
Ik twijfel, maar ik denk dat hij kwam omdat ik de hele dag al geen discipline had. 's Avonds kwam dat tot ontploffing.

Dilan, nu ik jouw berichtje lees, kom ik erachter dat ik vergeten ben om de aardappels in te vullen, oeps :') Die zaten er dus wel bij.

Lis_Ol, ik ben ook wel benieuwd naar de spelteierkoeken!

Castilja, die chocola eerder op de dag was ook zeker niet de bedoeling :') Weer een zwak moment. Iemand had een opengebroken reep naast de cooker gelegd, dus toen ik thee pakte zat het al in mijn mond voor ik er erg in had. Normaal kan ik ook wel maat houden, maar dit keer ging dat een beetje mis. Bedankt voor je tips! Ik kan inderdaad mijn eigen eten halen, dus komt goed. Hoewel ik magere kwark zonder iets echt niet te vreten vind. Dan gooi ik er denk iets van jam in ofzo.
Gaaf zeg! Verslag lijkt me heel leuk om te krijgen! Lastig om daar een goede balans in te vinden...

Aw Lino, soms heb je inderdaad echt een klik met een trainer. Fijn dat je een goede week hebt gehad en zo te horen goed bezig!

Ik heb zelf nog nooit eiwitpoeder op. Ik zou het eigenlijk wel eens willen proberen, maar mijn moeder vindt het onzin en het is duur, dus dat doe ik wel als ik op mezelf woon.

Mara, prima hoor :) Wat fijn dat je zo'n leuke vakantie hebt gehad met heerlijke etentjes! En nog fijner dat de 'schade' meeviel! Welkom terug! Heel herkenbaar van dat overeten.

Joanne, ook een goede idd, heb ik ook opgeschreven! Jammer dat de weegschaal niet laat zien wat je hoopt. Vervelend van je knie.

Tanja, gelukkig eet ik het niet omdat ik het anders zonde vind, maar vooral omdat ik het heel lekker vind. Normaal gaat dat ook prima, maar toen ging het even mis.

Gisteren had ik 's ochtends nogal buikpijn en was misselijk, dus ik werd wel meteen gestraft. Gelukkig viel mijn les uit, dus kon ik even een beetje uitzieken. Verder wel vroeg opgestaan, zodat ik wat aan mijn dag had.
O: kwark met frambozen vers, blauwe bessen, krokante muesli noten en bloemenhoning. (348)
L: drie boterhammen met jonge kaas, kalkoenrollade en fruitstroop. (362)
T: volkoren beschuit met halvarine en hagelslag. (159)
A: sushi sashimi deluxe. (565)
T: caramelo. (136)
B: 2000 stappen.
Totaal kcal: 1722.

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 17:18

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 18:17

@Linoleum: Ja is ook zeker zo! Als je een goede trainer hebt, kent die iedereen en maakt met iedereen een praatje. Idd klantenbinding. En ja je hebt helemaal gelijk. Bodybuilder zou ik met mijn bouw nooit worden, dus laat ze maar zeuren XD Maakt wel dat ik het vaak gewoon niet vertel wat ik doe.. Das soms stom.
Heel fijn dat je tevreden bent! Dat is het belangrijkste en die weegschaal. Ach das sws een stom ding :) Wat er in de spiegel te zien is, is veel beter!
Lekker lijstje ook! Witlof lustte ik vroeger nooit, maar moet ik misschien nu maar eens proberen :)

@Joanne: Ja zeker geslaagd gelukkig! Ik merk het inderdaad ook aan mijn broeken. Bijna alles is te groot geworden. Beetje jammer, maar opzich kan ik het nu nog wel dragen. Dus laat het eerst maar even zo nog.
De weegschaal is gewoon een rotding. Ik scheel soms bijna een kilo in 2 dagen tijd. Bijvoorbeeld door vocht vasthouden. Ik weeg daarom nog wel, maar vind het veel belangrijker of ik verschil in de spiegel zie. Plus ik heb hiervoor ook regelmatig gehad dat ik een week of 2 stilstond en dan opeens een halve kilo was afgevallen. Dus dat zou ook nog kunnen.
Je lijstje ziet er iig prima uit :) Wel heel oliebol van je knie, hopelijk gaat het al beter.

@Mara: Jaa denk dat wij inderdaad beetje op hetzelfde punt zitten :) Nee probeer mij der niks van aan te trekken, maar laat nu dat gewoon weg. Vertel gewoon niks meer daarover. Ze weten dat ik veel train, maar verder hou ik t nu mooi voor mijzelf.
Ohh dat valt reuze mee! En ja waarschijnlijk is een deel al snel weg, omdat het vocht is.

@Taifoen: Oh dat is onhandig. Ik ben echt blij dat ik lopend naar Crossfit kan. Maarja woon dan ook in een grote stad. Dat testen klinkt apart. Wat is dat precies?

@Kimmie: Ah ja dat zou best kunnen. Zag dat je avondeten die dag ook weinig calorieën had, dus dat kan ook meespelen. Jaa dat heb ik dus ook! Huisgenootje (die stomme) slaapt op vrije dagen gewoon standaard tot 2 uur... Uh hoe dan, dan is je dag zo voorbij
Naar van je buikpijn en misselijkheid. Wel slim dat je dan ook niet te zwaar hebt gegeten in de ochtend

--------------------------
Ik ga zo ook maar eens eten koken. Het was weer een vermoeiende dag. Vandaag was de jongen er weer die giga veel energie vraagt qua begeleiding en ik had hem ook nog eens aan het huilen gemaakt... Oeps. Later op de middag gingen we even 1 op 1 perziken grillen buiten en toen was die echt super lief. Hele tijd hoofd op mijn schouder leggen enzo (alleen niet zo heel handig nu, maarja). Echt een groot verschil.
Ben die dagen wel extra moe, gelukkig is vrijdag mijn rustdag. Werd gister nog wel geprobeerd over te halen om vandaag te trainen, maar nee. Ik heb afgelopen 4 dagen al getraind en ga morgenochtend en zondagochtend. 6x is genoeg XD

Lijstje:
O: Havermout, whey, amandelmelk, aardbei, blauwe bessen, rode bessen en pindakaas
L: Magere kwark, havermout, aardbei, banaan, blauwe bessen, pindakaas en whey
A: Taco's met kip, tomaat en cheddar (lekker simpel)
T: Tosti met geitenkaas en honing

Totaal: 2225 (heb nog wel koekje en lepel chocola gehad, dus ligt hoger)
B: 7,5 uur horeca werk

Wou eigenlijk nog gaan wandelen vandaag, maar moet een keer verstandig zijn en gewoon op mijn kont gaan zitten vanavond.