Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Blacky94 schreef:Maar realiseren jullie je dan wel dat diezelfde groepen tijdens de influenza net zo goed meer risico lopen?
Ik bedoel hier, wederom, niet mee dat we dan maar niks meer aan corona moeten doen maar ik vind wel dat we het ook een beetje in perspectief moeten blijven zien.
germie schreef:Het is een variant van het human coronavirus, dus eigenlijk niets bijzonders aan. Lysol benoemt human coronavirus al lange tijd op de verpakking.
Citaat:"Vooral omdat het om een nieuw soort coronavirus gaat, dat zich in China snel heeft kunnen verspreiden", zegt viroloog Marion Koopmans, die binnen het onderzoek naar virusverspreiding wereldwijd een vooraanstaande rol heeft. "Het is dus een virus waar, anders dan bij griep, nog niemand weerstand tegen heeft. En dat kan grote maatschappelijke gevolgen hebben."
Als er niets zou worden gedaan om het coronavirus in te dammen, zouden heel veel mensen besmet kunnen raken. "Hoe snel dat gaat is lastig te zeggen, maar je moet rekening houden met een soort griepgolf, waarbij in het zwaarste scenario in korte tijd 50 tot 60 procent van de bevolking ziek wordt", legt Koopmans uit.
"Patiënten krijgen griepachtige klachten en moeten zich ziek melden. Dat is enorm belastend voor de samenleving. Daarom proberen we het virus in te dammen tot er een vaccin beschikbaar is."
Het is dus niet zozeer de angst dat mensen er aan dood kunnen gaan, maar vooral de schaal waarop mensen ziek worden, die de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) zorgen baart. "Stel je maar eens voor wat de impact zou zijn op ziekenhuizen, scholen en de handel."
https://nos.nl/artikel/2325546-waarom-e ... griep.html
safina schreef:Hier het verhaal van een vrouw uit Helmond. Zij kwam besmet terug van haar wintersportvakantie in het Italiaanse Trentino. Ze zit in isolatie. Ze vond het virus wel meevallen, ze is er niet heel ziek van geweest.. Waar ze pas echt ziek van werd, waren alle veroordelende reacties op social media. https://www.ad.nl/binnenland/nederlands ... acfc309a6/
safina schreef:Hier het verhaal van een vrouw uit Helmond. Zij kwam besmet terug van haar wintersportvakantie in het Italiaanse Trentino. Ze zit in isolatie. Ze vond het virus wel meevallen, ze is er niet heel ziek van geweest.. Waar ze pas echt ziek van werd, waren alle veroordelende reacties op social media. https://www.ad.nl/binnenland/nederlands ... acfc309a6/
Cer schreef:Stille meelezer.. maar persoonlijk vind ik het wel een beetje lelijk worden..
Dat je het niet met Germie eens bent, kan... Maar dat jullie dan zo op de man banketstaaf moeten doen, is dat nou nodig??
Ik vind ook dat er een paar paniekvogels tussenzitten.. en betweters..die het behandelen alsof de halve wereldbevolking eraan gaat...
mensen die supermarkten leegkopen, ontsmettingsmiddelen verzamelen etc.. is dát dan wat je moet doen?
Cer schreef:Stille meelezer.. maar persoonlijk vind ik het wel een beetje lelijk worden..
Dat je het niet met Germie eens bent, kan... Maar dat jullie dan zo op de man banketstaaf moeten doen, is dat nou nodig??
Ik vind ook dat er een paar paniekvogels tussenzitten.. en betweters..die het behandelen alsof de halve wereldbevolking eraan gaat...
mensen die supermarkten leegkopen, ontsmettingsmiddelen verzamelen etc.. is dát dan wat je moet doen?
Pareltjes schreef:Als Germie dat zelfde zou doen met mensen die zich wél zorgen maken dan is er inderdaad helemaal niets aan de hand
germie schreef:Hardleers? Nee, nuchter. Niet meer en niet minder. Dat hoeft niet ontkracht te worden, ik weet gewoon waar ik voor sta en ben geen meeloper. Dus ja, ik ben hierin erg goed, gelukkig maar, trots op mezelf. Dan hebben jullie nu weer wat om op te schieten, ga je gang, ik lach er gewoon om, want op bokt mag je mensen wel beledigen, maar ik beledig niemand, maar je mag beledigd worden. Er zijn ook genoeg nieuwsberichten die zeggen er is weinig aan de hand, die zijn hier ook allemaal al gepost. Maar die worden lekker genegeerd, ga je gang, ik blijf gewoon de boodschapper van mijn mening, want over mijn eerlijke mening heb ik wel het laatste woord. Wil je het niet meer lezen? Dan moet je me negeren. Zo simpel is het. Ik negeer ook wat mensen.
Het is gewoon bewezen dat het een variant is van de al bekende coronavirussen. Misschien wat andere eigenschappen, maar het behoort tot die groep, dus er zijn meer overeenkomsten dan verschillen. Je mag het volgen en je mag schrikken van een nieuwe variant, maar die paniekzaaierij van nu is echt bullshit. Overkomt het je, dan overkomt het je. Niet meer en niet minder. Er zijn gisteren meer dan 18 griepgevallen bijgekomen, er zijn mensen gestorven aan kanker, enz. De mens wil nu eenmaal op alles grip houden. En dat gaat niet altijd.
germie schreef:Er is nog helemaal niets aan de hand. Dat is de media die dat beweert, er zijn wel degelijk wetenschappers die zeggen dat het allemaal meevalt. Ook de huisarts van mijn moeder, die was daar gisteren voor iets totaal anders en die zegt ook: je kunt het niet voorkomen en ik schud nog gewoon handen. Er gaan altijd mensen dood. Nou dat voorkom je niet. Als je het gewoon door laat gaan, dan krijg je meer weerstand, ja, ook wat doden, maar dan komt het menselijke ras er sterker uit. Net als in het dierenrijk.
Ik vind het gewoon triest als mensen anderen veroordelen die wel op vakantie gaan naar een gebied waar het niet is, want dat is er gebeurd bij die 900 studenten.
Maar goed, als je mij af wilt katten, je doet maar, maar daarmee roei je mij niet uit.Een mening mag en moet gegeven kunnen worden. En als het je stoort, dan negeer je me maar.
Maar als ik afgekat mag worden, dan zal ik misschien ook wat harder moeten schrijven. Want ik vind wel dat bokt soms duidelijk 1 kant kiest.
HopeMyDay schreef:Een collega van mij komt vandaag weer naar het werk nadat hij vorige week op vakantie geweest is in Noord-italië. Ik moet echt zeggen dat ik er niet gerust op ben. Hij is zelf (nog niet) ziek maar dan nog.. hem op minimaal 2 meter afstand houden gaat hem niet worden.. We werken in een klein team en staan vaak met zn 3en op 1 vierkante meter.
Cer schreef:Pareltjes schreef:Als Germie dat zelfde zou doen met mensen die zich wél zorgen maken dan is er inderdaad helemaal niets aan de hand
Ik was even aan het zoeken naar berichten waarin zij persoonlijk iemand voor banketstaaf zet a la "nomineren voor nobelprijs" en over iemand schrijft in de derde persoon.. maar ik kon zo snel niets vinden..
maar goed, dit is off topic... gewoon lekker tegen elkaar in blijven aan![]()
Gepaste bezorgdheid lijkt me terecht, maar wat is 'gepast'... Dat is dan weer persoonlijk denk?