Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lieke schreef:Noox, welkom. Denk dat voor jou de sleutel zit in goede voorbereiding, dus de avond van tevoren al alles plannen. Ontbijt hoeft trouwens niet lang te duren. Zelf gooi ik een bakje havermout in de magnetron en lepel dat vervolgens in 2m naar binnen. Maar dat is niet aantrekkelijk voor iedereen. Probeer gewoon wat uit om te kijken wat voor jou werkt.
Brood (volkoren) is prima voeding, tenzij je een koolhydraat arm dieet doet. Sommige mensen functioneren prima op brood (ik ook), dus dat hoef je echt niet perse te schrappen. Je noemt zelf al dingen die je kan aanpassen (ontbijt, snoepen, sporten), probeer dat eerst eens, als dat niet werkt kun je altijd nog andere dingen aanpassen. Als je gewoontes in één keer omgooien is heel moeilijk, zeker om dat op de lange termijn vol te houden.
Maar wees ook kritisch op je doel, past dit wel bij je lengte? Je middelbare school gewicht is namelijk voor de meeste mensen niet realistisch om vol te blijven houden als volwassene.
Neverland schreef:Ik ben dus niet de enige met een slechte week. Vandaag gaat nog een collega weg, dus weer gebak en vanavond uiteten... Ik pak altijd het kleinste stukje gebak eruit. Dan voel ik me er iets beter over.![]()
Maar goed, morgen eerst keer naar de sportschool!