Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 12:22

Jeetje Sall, wat een verschil met toen je net opgestaan was!

Inderdaad veel mensen die wat moeite hebben afgelopen week, sommigen door de omstandigheden anderen door minder motivatie. De meesten van jullie zijn begonnen Begin deze maand en ik denk dat het nu met 4 weken voor veel een moeilijk moment is. Ik heb dat in ieder geval altijd wel met 4/5 weken dat ik echt even door moet pakken.
Zelf ben ik wat later begonnen, dus die nare weken moeten voor mij nog komen.

Mijn motivatie is nog wel goed, enige wat mij in de weg zit is dat ik graag weer zou willen sporten. Ook om het huis uit te zijn. Maar ik moet echt nog even wachten omdat het lichamelijk nog niet verstandig is om het te gaan doen. Even op mijn handen zitten en nog 2 weken rustig aan doen.
Vooral kickboksen heb ik weer veel zin in, is lang geleden. Maar daar ga ik ongeveer over 7 weken mee beginnen.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 12:54

Ik ben dus niet de enige met een slechte week. Vandaag gaat nog een collega weg, dus weer gebak en vanavond uiteten... Ik pak altijd het kleinste stukje gebak eruit. Dan voel ik me er iets beter over. :')

Maar goed, morgen eerst keer naar de sportschool! *\o/*

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 12:59

Nou, ik kom ook weer eens binnenvallen. Paard ziek en toen kon het hele afvallen me even niks meer schelen. Maar ik ben ook niet aangekomen, gewoon stabiel gebleven. Vorige week weer serieus begonnen. Vandaag gaf de weegschaal weer -0.6 aan, en dat motiveert wel weer!

Verder denk ik ook dat ik langzamerhand wel weer wat sport kan gaan opbouwen, dus ik wil vanavond eens proberen hoe het gaat om 10 minuutjes op de cross trainer te gaan. Daar kan ik dan eventueel morgen van herstellen zonder dat mijn werk er onder lijdt. Ben benieuwd!

san4nie

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 13:15

Bah. Ik heb m’n schouder dus overbelast. Moet uitgaan van 1-2 maand rustig aan doen. En nu eerst 2 week pijnstillers. Als het dan niet al wat beter is terugkomen en naar de fysio of een spuit er in. :(

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 13:20

Balen Sannie! Hopen dat je snel herstelt!

Vandaag benen getraind.. kan nu al niet meer lopen O:)

Hier helemaal niets eraf vandaag.. volgens m'n trainer kan het goed komen doordat ik ontzettend slecht slaap snachts. #) Meer mensen waarbij nachtrust gevolgen heeft voor het gewicht?

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 13:28

Jep, hier ook. Maar dat komt voornamelijk omdat ik dan ook meer trek heb dus ook meer eet

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 14:56

Slapen kan er voor zorgen dat je meer eet ja. Ik slaap zelf enorm beroerd al weken lang. Dus ik wil dat compenseren met eten. Want eten = energie. :P

Maar dat gaan we niet doen, dus drink ik vaak een blikje cola zero.

Mijn lunch was super lekker echt een aanrader! Een vegan clubsandwich op volkoren, geroosterd brood.
Elke laag had sowieso zongedroogde tomaat / knoflook hummus en verse spinazie.
Onderste laag: gegrilde champignons, gegrilde courgette. (en dus hummus en spinazie)
Bovenste laag: gegrilde puntpaprika, roma tomaatjes en lenteui (en dus hummus en spinazie)
En voor de frisse bite nog wat losse puntpaprika en komkomemer gegeten.
Al die groente grill ik dus in de airfryer! :D
Afbeelding

Ga vanavond vast koken voor morgen... En zondagochtend koken voor zondag t/m woensdag. En dan donderdag weer koken voor donderdag t/m zaterdag. Hopelijk houd ik het gezonde eten dan beter vol! :D

Heb in ieder geval de markt leeggekocht haha. :))

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 15:02

Hoe lang gril je dat in de airfryer?

Jaja ik heb er tegenwoordig ook een! Mijn vriend wou er nog steeds geen en daar hadden we het op het werk over, zegt een collega dat hij er eentje heeft staan en maar 1 keer gebruikt heeft. Maar hij beviel hem niet dus wou hem weg gooien. Nu heb ik hem en ben er onwijs blij mee! Maar goed alleen nog maar gebruikt voor aardappelproducten en snacks.

Hier ook een mindere week. Momenteel veel lichamelijke klachten, duurt alleen nog even voordat ik duidelijkheid heb waardoor het komt en dat knaagt nogal aan me door dingen uit het verleden. Op 1 dag na wel gewoon netjes gegeten. Maar bewegen is dan nogal dramatisch.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 16:01

champignons een minuut of 3... Courgette / paprika een minuut of 8/9. Maar ik heb een hele sterke (phillips XL).

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 16:23

Dat ziet er super lekker uit Marlinde! Gaat ook snel dus.. misschien toch maar eens in verdiepen. Lastige voor mij is dat ik niet zo veel opbergruimte in mijn keuken heb, en ik al aardig vol zit met apparatuur.

Ik had de afgelopen weken steeds een enorme zin in zoet na het eten. En dan het liefst chocolade. Laatst gegoogled en dat kan dus een magnesium gebrek zijn. Daar had ik toevallig nog een potje van staan, van mijn vriend, dus mee begonnen. Het gaat nu al een paar dagen goed. Zou dat zo snel kunnen helpen of zit het gewoon tussen mijn oren?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 16:28

Ik durf te wedden dat mijn keuken kleiner is. :))

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 16:35

Haha dat geloof ik ook direct! Mijn keuken is wel ruim maar ik heb weinig bergruimte. En weggooien is niet echt mijn ding.. zo heb ik een hele mooie wok zonder antiaanbaklaag. En een wok met antiaanbaklaag. Die laatste gebruik ik veel. Die andere nooit. Maar hij is zo mooi dat ik hem wel wil houden. Gelukkig past hij mooi onder de andere en neemt hij dus niet echt ruimte in beslag. Maar zo kan ik meer voorbeelden noemen :+

Ik heb 5 keukenkastjes, en 2 smalle. En een voorraadkast. Ook niet groot. Maar wel een mooie keuken gelukkig. Dat is ook wat waard :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 16:38

Ik heb 3 kastjes, 2 lades en een voorraadkast die voor de helft afvalbakken zijn. Maar heb een rek erboven van hout daar staat mijn tosti-ijzer, koffieapparaat en kookplaat op haha. Maar heb alles heel netjes opgeruimd en georganiseerd. In bakjes etc. Kan wel een keer foto’s delen haha. :))

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 18:49

Ja dat klinkt inderdaad als heel weinig ruimte. Oké, ik stop met klagen :+ haha!

Een extra plank of rek zou bij mij ook de oplossing zijn, maar dat vind ik niet mooi...

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 18:50

Lieke schreef:
Noox, welkom. Denk dat voor jou de sleutel zit in goede voorbereiding, dus de avond van tevoren al alles plannen. Ontbijt hoeft trouwens niet lang te duren. Zelf gooi ik een bakje havermout in de magnetron en lepel dat vervolgens in 2m naar binnen. Maar dat is niet aantrekkelijk voor iedereen. Probeer gewoon wat uit om te kijken wat voor jou werkt.
Brood (volkoren) is prima voeding, tenzij je een koolhydraat arm dieet doet. Sommige mensen functioneren prima op brood (ik ook), dus dat hoef je echt niet perse te schrappen. Je noemt zelf al dingen die je kan aanpassen (ontbijt, snoepen, sporten), probeer dat eerst eens, als dat niet werkt kun je altijd nog andere dingen aanpassen. Als je gewoontes in één keer omgooien is heel moeilijk, zeker om dat op de lange termijn vol te houden.

Maar wees ook kritisch op je doel, past dit wel bij je lengte? Je middelbare school gewicht is namelijk voor de meeste mensen niet realistisch om vol te blijven houden als volwassene.

Dank jullie voor de reacties :) ik heb nu besloten om 6 eetmomenten te kiezen op een dag zodat ik er bewuster mee bezig ben. Heb wat gezonde snacks opgeschreven en ontbijtjes en meteen mn ouders gevraagd om donkerder volkoren brood te kopen.
Over mijn doelstelling, ik zit er niet te erg op hoor. Ik ben 1.70 dus niet klein ook niet groot, maar ik weet dat ik me rond dat gewicht prettig voelde en toen qua vet gewoon goed zat. Dus het is mijn streven maar als ik met meer gewicht net zo strak in mn vel zit is het ook goed. In ieder geval onder de 60 kg.
Grootste doel is om mn eetpatroon om te gooien en dat gaat me wel lukken denk ik. Heb het duidelijk voor mezelf en vandaag was al succesvol haha.
Morgen ochtend even wegen en meten en dat dan elke 2 weken bijhouden denk ik. Kan 1 week ook? Ben bang dat dat dan minder steady daalt?

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 23:01

Neverland schreef:
Ik ben dus niet de enige met een slechte week. Vandaag gaat nog een collega weg, dus weer gebak en vanavond uiteten... Ik pak altijd het kleinste stukje gebak eruit. Dan voel ik me er iets beter over. :')

Maar goed, morgen eerst keer naar de sportschool! *\o/*

Hier ook een slechte week en vooral een hele slechte dag.
10:30: een tompouce gegeten ter grootte van een dikke van Dale. Afscheid van een collega.
13:00: Kibbeling want daar had ik zin
17:00: Borrelhapjes en wijn, nog steeds afscheid aan het nemen van de college -O-
20:00: giga bak met witte rijst en hete kip

De calorieapp open ik vandaag niet......

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 23:23

Komop guys! Nu niet verslappen, we kunnen dit!!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 23:45

Ik wilde net een tosti maken maar heb het niet gedaan! :))

Dus wordt zo:
O/L: die club sandwich
A: kaiser broodje met vegan burger en cheddar met pesto mayo. En twister frietjes! :9
En een wafel met stroop net!

Bedenk me net dat ik helemaal geen fruit heb gegeten vandaag... oeps morgen beter. :=

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 09:18

Ik heb ook nog best vaak dat als ik er niet om denk, dan geen fruit eet. Het is nog geen gewoonte dus.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 09:19

DideH schreef:
Komop guys! Nu niet verslappen, we kunnen dit!!

*\o/* Let’s do it!

Zit nu ad zwarte koffie
Ga zo naar de boksschool
Maar ik ben nog aan het slaapwandelen geloof ik :=

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 09:31

Ik had me even laten gaan gisteren. Zo veel gegeten en gedronken dat ik met buikpijn naar huis ging. :+ Ik vond het heerlijk, het even los laten... Heeft me echt goed gedaan! Anders hou ik het nooit maanden vol.

Nu pak ik het weer op! Het weeg moment morgen sla ik wel even over. :')

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 10:08

Vandaag allemaal weer in het gareel dames! Ik ben onderweg naar de sportschool

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 10:19

Kom op, we kunnen dit!
Even een misstap en het dan toch weer oppakken, die stemmetjes die zeggen dat het nu toch niet meer uitmaakt hebben géén gelijk!

Ik heb straks verjaardag van mijn schoonvader, even afwachten wat ze in huis hebben en dan kiezen, of een klein stukje taart of wat hapjes.

Mij helpt het om voor zo'n gelegenheid me niet alles te ontzeggen maar al van tevoren te bedenken waar ik echt zin in heb en het daarbij te houden.
Ik ga gelukkig met de auto met mijn dochtertje dus over de lekkere wijntjes en biertjes hoef ik dan niet na te denken. Dat komt vanavond weer, dan heb ik een soort foute party.
Vandaag dus maar heel bewust gezond eten met veel groenten om de schade een beetje te beperken :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 10:26

Goed bezig veel plezier in de sportschool. Vandaag wordt het mager eten want vanavond ga ik uit eten. Kan het hopelijk mooi zo opvangen. :)

Verjaardagen blijven moeilijk. Toch veel plezier gewenst!

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 11:30

Ik had gister een flinke baaldag. Na dat verhaal van die schouder kreeg ik m’n werk rooster voor maart, en sta de hele maand niet ingepland. Er zijn al te weinig uren voor de mensen met vaste contract uren.
Dus dacht even “waar doe ik het allemaal voor, laat ook maar”. Maar uiteindelijk alleen wat teveel noten gegeten en voor de rest wel gezond. Dus toch wel trots op mezelf.

Heb de skyr gekocht van de Lidl. Maar rare zure nasmaak zit er aan. En is heel dik. Even aan wennen nog, vind het nog niet echt lekker.