Pocca_Locca schreef:@Imandra Vitamine C vertraagt het verspreiden van de tetanus bacterie. bron: Humphries er al
Heb je ook een bron in de vorm van een onderzoek die laat zien dat Vitamine C daadwerkelijk de bacterie vertraagt zonder toevoeging van het vaccin? Heeft Humpries ook onderzoeken uitgevoerd waaruit dit is gebleken?
Pocca_Locca schreef:@bigone net zoals iedereen ben ik ( helaas) als kind keurig op tijd ingeënt. Met twee, vier, zes maanden etc etc. etc. (met zes maanden plotseling zware bloedarmoede. Totaal slap in de wieg, is gelukkig goed gekomen met staalpillen of injecties dat weet ik niet meer zo goed, ik was nog jong)
Ik was een “ vatbaar kind” liep Mn hele kleutertijd met fikse oorontstekingen rond.
Maargoed, om je vraag te beantwoorden: ik ben altijd al een eigenwijze snotbriebel geweest, als men zegt: zo doen we het, omdat ík het zeg, of: zo doen we het omdát we het altijd zo hebben gedaan, of: stel nou maar niet steeds van die moeilijke vragen, en doe het nou maar, zonder verder na te denken, dat is heel gek: dan wordt ik juist ineens nóg nieuwsgieriger. Dat is dus de aard van het beestje. Dan ga ik uitzoeken hoe dingen in elkaar steken. Wat er onder de oppervlakte zit. Wat de drijfveren zijn.
Toen ik in verwachting was, kreeg ik een boek te leen van een kennis , die al vier blakend gezonde ( ongevaccineerde) zoons had. In dat boek worden vaccinaties vanaf het begin van het invoeren daarvan, uitvoerig onder de loep genomen.
Dus om nou te zeggen: wanneer is je antipathie begonnen, (zo zou ik het niet willen noemen trouwens) vanaf mijn zwangerschap ben ik me er in gaan verdiepen, en ben er zeer sceptisch over vanaf die tijd.
Je noemt bloedarmoede. Is daar een oorzaak voor vastgesteld door de dokters destijds?
Je zegt dat je nieuwsgierig bent en daardoor alles na bent gaan lezen. Wat heeft jou doen besluiten dat de -niet wetenschappelijk onderbouwde- anti-vax kant betrouwbaarder is dan de -wetenschappelijk onderbouwde- pro-vax kant? Waarom is bijv. de uitleg voor het tetanusvaccin niet 'goed genoeg' voor jou en moet het dus anders zitten? Waarom is het boek wat je te leen kreeg van een kennis betrouwbaarder dan andere boeken die het nut van vaccineren onderschrijven?
Weet je waarom ongevaccineerde mensen vooralsnog geen zorgen hoeven te maken? Omdat de vaccinatiegraad zo hoog ligt. Omdat ándere mensen vaccineren en de ongevaccineerde mensen dus door deze herd immunity beschermd zijn. Daardoor kan de ziekte zich amper tot niet verspreiden en krijg je dus inderdaad -mits er niks anders aan de hand is natuurlijk- blakend gezonde kinderen. Maar hoe verklaar je dan dat er miljoenen 'blakend gezonde' kinderen zijn, die wél gevaccineerd zijn? Dat zou al aantonen dat vaccinaties op zijn minst al niet gevaarlijk zijn.