Vaccinaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 11:06

Jullie weten hoe zwaar de WHO gesponsord wordt door de vaccin- reuzen? Wat moet ik daar dan van denken?
Imandra, als ik in een roestige spijker stap, dan bloedt het als een rund,(want ik heb geen suikerziekte) en daar ben ik dan erg blij mee.( niet met het feit dat ik kennelijk zo stompzinnig ben geweest om mijn lenzen te vergeten in te doen die ochtend, wat weer heel onaannemelijk is, want ik heb -7, en àls het ooit zover komt dat ik zo ver heen ben geraakt dat ik zelfs mijn lezen ben vergeten in te doen, dan wàs het kennelijk gewoon al mijn tijd :') )

Nog even over de WHO, en de Nederlandse afgeleide het RIVM, ik ben geneigd om die net zo serieus te nemen als de heren van WC eend...

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 12:05

Pocca_Locca schreef:
Jullie weten hoe zwaar de WHO gesponsord wordt door de vaccin- reuzen? Wat moet ik daar dan van denken?
Imandra, als ik in een roestige spijker stap, dan bloedt het als een rund,(want ik heb geen suikerziekte) en daar ben ik dan erg blij mee.( niet met het feit dat ik kennelijk zo stompzinnig ben geweest om mijn lenzen te vergeten in te doen die ochtend, wat weer heel onaannemelijk is, want ik heb -7, en àls het ooit zover komt dat ik zo ver heen ben geraakt dat ik zelfs mijn lezen ben vergeten in te doen, dan wàs het kennelijk gewoon al mijn tijd :') )

Nog even over de WHO, en de Nederlandse afgeleide het RIVM, ik ben geneigd om die net zo serieus te nemen als de heren van WC eend...

Waarom? Heb je bewijs voor je wantrouwen? Bronnen?

En wbt die spijker: bloed spoelt de wond grotendeels schoon ja. Maar bacteriën en diens sporen/gifstoffen kunnen alsnog naar binnen omdat je huid op die plek kapot is (een bloedvat is daar kapot, anders bloedde het niet. En bloedvaten lopen uiteindelijk ook weer terug naar het hart, anders had je geen circulatie. Ergo: via de wond kunnen bacteriën etc. ook verder je lichaam in komen).

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 12:07

Want een patiënt met suikerziekte bloed niet als een rund bij een scherp trauma?

Je hoeft overigens niet perse erg te bloeden door een spijker. Je kan ook bijna geen bloed verliezen en een flinke bloeduitstorting krijgen onder de huid. Dat is dan een heerlijke broedplaats voor bacteriën.

Dergelijke verwondingen kunnen enorm verraderlijk zijn. En moeten altijd door een huisarts gezien worden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 12:26

NatasjavE schreef:
Want een patiënt met suikerziekte bloed niet als een rund bij een scherp trauma?

Je hoeft overigens niet perse erg te bloeden door een spijker. Je kan ook bijna geen bloed verliezen en een flinke bloeduitstorting krijgen onder de huid. Dat is dan een heerlijke broedplaats voor bacteriën.

Dergelijke verwondingen kunnen enorm verraderlijk zijn. En moeten altijd door een huisarts gezien worden.

Mensen met diabetes hebben vaak slechte vaten waardoor hun extremiteiten slecht doorbloed zijn ;)
Verder vind ik je antwoord echt nergens op slaan pocca_locca, maar goed... blijkbaar wil je het niet serieus nemen.
Waarom is de WHO ook al corrupt dan?....

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 12:26

Ja. Dus supergoed ( laten) schoonhouden. Zorgen ( altijd) dat je genoeg vitamines binnenkrijgt van goede kwaliteit, gezond leven etc.

Bewijs voor mijn wantrouwen... eh... ja, ik heb redenen om die groepen te wantrouwen.
mijn redenering is als volgt: als jij geldschieter bent voor een bepaalde partij, dan ga je er ( terecht) van uit dat je jouw product onder de aandacht mag brengen. In de gewone zakenwereld is dat allemaal prima, en dan gaat het ook niet over het wereldwijd pushen van gezondheid beïnvloedende maatregelen zoals vaccins. Het probleem is dat de WHO ten onrechte als onafhankelijke partij wordt gezien. Het is jammer dat maar weinig mensen het spelletje doorzien.

Nog over tetanus; er zijn zelfs gevallen van tetanus bekend die ontstonden na vaccinatie.
Ook gebeurd het wel, dat als er een patiënt overlijd aan iets dat ALLE kenmerken heeft van tetanus, en dus tetanus zal zijn, dat het géén tetanus wordt genoemd,als diegene gewoon netjes op tijd ingeënt bleek te zijn geweest. Zo worden dus data “ creatief beïnvloed” zeg maar

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 12:45

secricible schreef:
NatasjavE schreef:

Mensen met diabetes hebben vaak slechte vaten waardoor hun extremiteiten slecht doorbloed zijn ;)
Verder vind ik je antwoord echt nergens op slaan pocca_locca, maar goed... blijkbaar wil je het niet serieus nemen.

Er is slecht wond herstel als de suikerwaardes te hoog zijn. (Open been)Maar als ze zich snijden of een vingerprik( om suiker te meten) dan bloeden ze ook. Ze hebben wel meer last van aderverkalking.
Patiënten met diabetes kunnen last krijgen van neuropathie. En voelen een verwonding aan bijvoorbeeld de voet niet. Dat is een serieus probleem voor DM patiënten.

Dus ja er zal wel minder goede doorbloeding zijn...maar ik zou het niet als argument gebruiken om geen tetanus injectie te nemen. Ook als je geen DM hebt en je heel schoon met je wond omgaat zal je een ontsteking ervan kunnen krijgen.

En een spijkerverwonding hoeft overigens niet alleen maar in je voeten te zijn.

Dat kan ook in je buik of dijbeen.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 16-01-20 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 12:48

Maar waarom geldt dat wantrouwen dan alleen als het om big pharma gaat en niet om big homeopatische farma? Daar gaan ook miljarden in om en voor hun zijn homeopatische vervangingen van vaccins en het neutraliseren van vaccinatieschade grote bronnen van inkomsten.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 12:59

Pocca_Locca schreef:
Ja. Dus supergoed ( laten) schoonhouden. Zorgen ( altijd) dat je genoeg vitamines binnenkrijgt van goede kwaliteit, gezond leven etc.

Oké... Maar hoe lossen dat schoonhouden, die vitamines en het gezond leven het probleem van de toxines en sporen in je bloed dan op? Leg me dat eens uit? Als in, de werking uitleggen en niet simpelweg zeggen 'vitamines zijn gezond dus ze lossen het op'?

Pocca_Locca schreef:
Bewijs voor mijn wantrouwen... eh... ja, ik heb redenen om die groepen te wantrouwen.
mijn redenering is als volgt: als jij geldschieter bent voor een bepaalde partij, dan ga je er ( terecht) van uit dat je jouw product onder de aandacht mag brengen. In de gewone zakenwereld is dat allemaal prima, en dan gaat het ook niet over het wereldwijd pushen van gezondheid beïnvloedende maatregelen zoals vaccins. Het probleem is dat de WHO ten onrechte als onafhankelijke partij wordt gezien. Het is jammer dat maar weinig mensen het spelletje doorzien.

Dus... een organisatie met een bepaald streven (in dit geval, gezondheid) mag geen onderzoeken betalen? Wie moet dat dan gaan doen? Goede onderzoeken zijn daarnaast ook peer-reviewed (beoordeeld door andere wetenschappers) en repliceerbaar (dus een ander team onderzoekers zonder enige band met de eerste onderzoekers kan met precies dezelfde onderzoeksopzet dezelfde resultaten krijgen. Maar even ter conclusie: je hebt dus geen bewijs dat deze organisaties corrupt zijn en dat het wantrouwen gegrond is? Nee?
Karl66's vraag vind ik ook erg terecht en ben ik ook wel benieuwd naar.

Pocca_Locca schreef:
Nog over tetanus; er zijn zelfs gevallen van tetanus bekend die ontstonden na vaccinatie.
Ook gebeurd het wel, dat als er een patiënt overlijd aan iets dat ALLE kenmerken heeft van tetanus, en dus tetanus zal zijn, dat het géén tetanus wordt genoemd,als diegene gewoon netjes op tijd ingeënt bleek te zijn geweest. Zo worden dus data “ creatief beïnvloed” zeg maar

Dat geloof ik wel ja, gezien het vaccin er simpelweg voor zorgt dat je lichaam weet hoe ze die toxines/sporen moet vechten. Als je lichaam wat meer moeite heeft dan gemiddeld... tja, dan kan het zijn dat tetanus ontstaat zelfs na vaccinatie. Net als dat je ook mazelen kan krijgen nadat je gevaccineerd bent voor mazelen. Gelukkig kunnen onze geweldige medici het lichaam goed een handje helpen als dit gebeurt.
En voor dat tweede statement zal je toch echt een bron moeten noemen.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 13:02

Karl66 schreef:
Maar waarom geldt dat wantrouwen dan alleen als het om big pharma gaat en niet om big homeopatische farma? Daar gaan ook miljarden in om en voor hun zijn homeopatische vervangingen van vaccins en het neutraliseren van vaccinatieschade grote bronnen van inkomsten.

Wie zegt dat ik per se een blind vertrouwen zou hebben in “ big homeopathie farma” ( dat woord is nieuw voor me) ik vind dat je altijd moet kijken wie wat doet en waarom, en wie er wellicht bepaalde belangen heeft die zijn of haar adviezen beïnvloeden. Het is altijd je eigen verantwoordelijkheid om je goed te informeren. En het is ( bijna) nooit een goed idee om klakkeloos en blindelings een partij te vertrouwen “omdat die partij nou eenmaal de grootste, meest gangbare, of in je omgeving meest gekozen optie is. Dat geldt óók voor de alternatieve hoek.
De alternatieve hoek is trouwens veel meer versplinterd, ten opzichte van “ big farma”. Dus om nou te zeggen het is óf big farma, óf de homeopathie, nee het is veel breder.

Karl66

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 13:09

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 13:10

Pocca, nogmaals de vraag , wanneer is je antipathie tegen vaccineren begonnen, na de dood van de jongen van je vriendin of na de dood van je vader?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 13:27

Pocca_Locca schreef:
Wie zegt dat ik per se een blind vertrouwen zou hebben in “ big homeopathie farma” ( dat woord is nieuw voor me) ik vind dat je altijd moet kijken wie wat doet en waarom, en wie er wellicht bepaalde belangen heeft die zijn of haar adviezen beïnvloeden. Het is altijd je eigen verantwoordelijkheid om je goed te informeren. En het is ( bijna) nooit een goed idee om klakkeloos en blindelings een partij te vertrouwen “omdat die partij nou eenmaal de grootste, meest gangbare, of in je omgeving meest gekozen optie is. Dat geldt óók voor de alternatieve hoek.
De alternatieve hoek is trouwens veel meer versplinterd, ten opzichte van “ big farma”. Dus om nou te zeggen het is óf big farma, óf de homeopathie, nee het is veel breder.

Interessant antwoord.

Heb jij misschien enkele voorbeelden van dingen die relatief populair in de "anti-vaxx" kringen zijn maar waar jij kritisch tegenover staat? En waarom?

Want het kan toch niet dat alle "pro-vaxx" informatie onbetrouwbaar is en alle "anti-vaxx" informatie betrouwbaar? Met jouw kritische blik moet je toch ook fouten in het anti-vaxx kamp gevonden hebben.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 13:45

@Imandra Vitamine C vertraagt het verspreiden van de tetanus bacterie. bron: Humphries er al

@bigone net zoals iedereen ben ik ( helaas) als kind keurig op tijd ingeënt. Met twee, vier, zes maanden etc etc. etc. (met zes maanden plotseling zware bloedarmoede. Totaal slap in de wieg, is gelukkig goed gekomen met staalpillen of injecties dat weet ik niet meer zo goed, ik was nog jong)
Ik was een “ vatbaar kind” liep Mn hele kleutertijd met fikse oorontstekingen rond.
Maargoed, om je vraag te beantwoorden: ik ben altijd al een eigenwijze snotbriebel geweest, als men zegt: zo doen we het, omdat ík het zeg, of: zo doen we het omdát we het altijd zo hebben gedaan, of: stel nou maar niet steeds van die moeilijke vragen, en doe het nou maar, zonder verder na te denken, dat is heel gek: dan wordt ik juist ineens nóg nieuwsgieriger. Dat is dus de aard van het beestje. Dan ga ik uitzoeken hoe dingen in elkaar steken. Wat er onder de oppervlakte zit. Wat de drijfveren zijn.
Toen ik in verwachting was, kreeg ik een boek te leen van een kennis , die al vier blakend gezonde ( ongevaccineerde) zoons had. In dat boek worden vaccinaties vanaf het begin van het invoeren daarvan, uitvoerig onder de loep genomen.
Dus om nou te zeggen: wanneer is je antipathie begonnen, (zo zou ik het niet willen noemen trouwens) vanaf mijn zwangerschap ben ik me er in gaan verdiepen, en ben er zeer sceptisch over vanaf die tijd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 14:09

Oke duidelijk. Ik ben volgens mijn omgeving ook stronteigenwijs en inderdaad, zo doen we het is bij mij soms een rode lap. Echter, het vaccineren van onze kinderen zeker wel gedaan en wel omdat mijn gezonde niet gevaccineerde kind toch ernstige ziektes over kan brengen aan andere nog niet gevaccineerde of zieke mensen. ieder zijn ding, zoals ik aangaf, ziektes waarbij je alleen jezelf hebt, geen probleem maar ziektes waarbij je een ernstige ziekte kunt verspreiden met eventueel dodelijk gevolg, dan ben ik niet eigenwijs en word er geent.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 14:16

Pocca_Locca schreef:
@Imandra Vitamine C vertraagt het verspreiden van de tetanus bacterie. bron: Humphries er al

Heb je ook een bron in de vorm van een onderzoek die laat zien dat Vitamine C daadwerkelijk de bacterie vertraagt zonder toevoeging van het vaccin? Heeft Humpries ook onderzoeken uitgevoerd waaruit dit is gebleken?

Pocca_Locca schreef:
@bigone net zoals iedereen ben ik ( helaas) als kind keurig op tijd ingeënt. Met twee, vier, zes maanden etc etc. etc. (met zes maanden plotseling zware bloedarmoede. Totaal slap in de wieg, is gelukkig goed gekomen met staalpillen of injecties dat weet ik niet meer zo goed, ik was nog jong)
Ik was een “ vatbaar kind” liep Mn hele kleutertijd met fikse oorontstekingen rond.
Maargoed, om je vraag te beantwoorden: ik ben altijd al een eigenwijze snotbriebel geweest, als men zegt: zo doen we het, omdat ík het zeg, of: zo doen we het omdát we het altijd zo hebben gedaan, of: stel nou maar niet steeds van die moeilijke vragen, en doe het nou maar, zonder verder na te denken, dat is heel gek: dan wordt ik juist ineens nóg nieuwsgieriger. Dat is dus de aard van het beestje. Dan ga ik uitzoeken hoe dingen in elkaar steken. Wat er onder de oppervlakte zit. Wat de drijfveren zijn.
Toen ik in verwachting was, kreeg ik een boek te leen van een kennis , die al vier blakend gezonde ( ongevaccineerde) zoons had. In dat boek worden vaccinaties vanaf het begin van het invoeren daarvan, uitvoerig onder de loep genomen.
Dus om nou te zeggen: wanneer is je antipathie begonnen, (zo zou ik het niet willen noemen trouwens) vanaf mijn zwangerschap ben ik me er in gaan verdiepen, en ben er zeer sceptisch over vanaf die tijd.

Je noemt bloedarmoede. Is daar een oorzaak voor vastgesteld door de dokters destijds?
Je zegt dat je nieuwsgierig bent en daardoor alles na bent gaan lezen. Wat heeft jou doen besluiten dat de -niet wetenschappelijk onderbouwde- anti-vax kant betrouwbaarder is dan de -wetenschappelijk onderbouwde- pro-vax kant? Waarom is bijv. de uitleg voor het tetanusvaccin niet 'goed genoeg' voor jou en moet het dus anders zitten? Waarom is het boek wat je te leen kreeg van een kennis betrouwbaarder dan andere boeken die het nut van vaccineren onderschrijven?

Weet je waarom ongevaccineerde mensen vooralsnog geen zorgen hoeven te maken? Omdat de vaccinatiegraad zo hoog ligt. Omdat ándere mensen vaccineren en de ongevaccineerde mensen dus door deze herd immunity beschermd zijn. Daardoor kan de ziekte zich amper tot niet verspreiden en krijg je dus inderdaad -mits er niks anders aan de hand is natuurlijk- blakend gezonde kinderen. Maar hoe verklaar je dan dat er miljoenen 'blakend gezonde' kinderen zijn, die wél gevaccineerd zijn? Dat zou al aantonen dat vaccinaties op zijn minst al niet gevaarlijk zijn.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 14:27

Pocca_Locca schreef:

Zijn er ook andere bronnen die geen vitaminesupplementen verkopen die dit bevestigen?

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 15:23

enzino schreef:
Pocca_Locca schreef:

Interessant antwoord.

Heb jij misschien enkele voorbeelden van dingen die relatief populair in de "anti-vaxx" kringen zijn maar waar jij kritisch tegenover staat? En waarom?

Want het kan toch niet dat alle "pro-vaxx" informatie onbetrouwbaar is en alle "anti-vaxx" informatie betrouwbaar? Met jouw kritische blik moet je toch ook fouten in het anti-vaxx kamp gevonden hebben.

Dankjewel voor het compliment. :)

Inderdaad heb ik wel vaker al te fanatieke antivaxxers openlijk op social media een kritisch weerwoord gegeven. Die kunnen óók nog wel eens behoorlijk ongenuanceerd hun kijk op de zaak tot in het absurde doortrekken. Net als pro-vaxxers kunnen ook zij een flink bord voor de kop hebben, wat een open discussie ernstig in de weg staat.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 15:57

@Imandra ik zal de link van een gedeelte van een lezing van Humphries nog een keer plaatsen. Het filmpje duurt 11 minuten. Er komen een paar wetenschappelijke onderzoeken in voor, waar zij aan refereert. Daar komt het vitamine C verhaal aan bod. Heel interessant. ( de namen van de onderzoekers staan er gewoon bij in beeld)
ik vind het niet zo netjes van je dat je blijft volhouden dat mevr. Humphries een niet- wetenschappelijke bron zou zijn. Dat klopt gewoon niet, zoals je duidelijk kan zien in o.a. dus dit filmpje.
https://youtu.be/SIcz4wpVUzI

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 16:06

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 16:09

Pocca_Locca schreef:
@Imandra ik zal de link van een gedeelte van een lezing van Humphries nog een keer plaatsen. Het filmpje duurt 11 minuten. Er komen een paar wetenschappelijke onderzoeken in voor, waar zij aan refereert. Daar komt het vitamine C verhaal aan bod. Heel interessant. ( de namen van de onderzoekers staan er gewoon bij in beeld)
ik vind het niet zo netjes van je dat je blijft volhouden dat mevr. Humphries een niet- wetenschappelijke bron zou zijn. Dat klopt gewoon niet, zoals je duidelijk kan zien in o.a. dus dit filmpje.
https://youtu.be/SIcz4wpVUzI

Dat filmpje is geen goede bron. Ik wil de links naar de onderzoeken waar je het over hebt. Als die zo makkelijk uit het filmpje te halen zijn dan kan jij dat vast even doen toch? Als jij een beetje moeite steekt om die links hierneer te zetten, dan steek ik moeite in het lezen ervan.

Ik doelde overigens erop dat vrijwel alle claims van anti-vaxxers niet wetenschappelijk onderbouwd zijn en bij een aantal zelfs het tegendeel bewezen (autisme, werking van vaccins etc.). Ik doelde niet specifiek op haar. Maar heeft zij zelf onderzoek gedaan dan? En nogmaals: wat zijn dan de onderzoeken waar ze naar refereert? Zijn die onderzoeken goed uitgevoerd? Zeggen ze wel wat ze zegt dat ze zeggen?

Edit: overigens had mijn vorige post meerdere vragen, zou het waarderen als je je zou beantwoorden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 16:16

Pocca_Locca schreef:
Inderdaad heb ik wel vaker al te fanatieke antivaxxers openlijk op social media een kritisch weerwoord gegeven. Die kunnen óók nog wel eens behoorlijk ongenuanceerd hun kijk op de zaak tot in het absurde doortrekken. Net als pro-vaxxers kunnen ook zij een flink bord voor de kop hebben, wat een open discussie ernstig in de weg staat.

Ja of "ik heb de laatste tijd een zwerende vinger, zou dit van een vaccinatie 10 jaar geleden kunnen zijn?" Oké, deze was wat overdreven maar zo gaat het ongeveer wel zo nu en dan.

Ik merk wel dat op social media, Twitter bijvoorbeeld, er meteen op de man gespeeld wordt (vanuit emotie) naar iemand die kritisch is ten aanzien van vaccinaties, want een kritische vraag mag absoluut niet, maar iemand die zich zwanger laat vaccineren is een held.
Ik ben zeer argwanend als het gaat om zwangeren vaccineren, puur omdat het niet uitvoerig getest is op de langere termijn én op de bijsluiters van de meeste vaccins staat "niet toedienen aan zwangeren en pasgeborenen".

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 16:27

Karma schreef:
Pocca_Locca schreef:

Ja of "ik heb de laatste tijd een zwerende vinger, zou dit van een vaccinatie 10 jaar geleden kunnen zijn?" Oké, deze was wat overdreven maar zo gaat het ongeveer wel zo nu en dan.

Ik merk wel dat op social media, Twitter bijvoorbeeld, er meteen op de man gespeeld wordt (vanuit emotie) naar iemand die kritisch is ten aanzien van vaccinaties, want een kritische vraag mag absoluut niet, maar iemand die zich zwanger laat vaccineren is een held.
Ik ben zeer argwanend als het gaat om zwangeren vaccineren, puur omdat het niet uitvoerig getest is op de langere termijn én op de bijsluiters van de meeste vaccins staat "niet toedienen aan zwangeren en pasgeborenen".

Inderdaad. Ik vind dat echt schandalig dat er veel te makkelijk wordt gespoten, zonder überhaupt te kijken wat er in de bijsluiter staat. Artsen weten het zelf niet eens. Wordt zo goed als niks over onderwezen op de artsenopleidingen. Er wordt alleen maar één mantra’s herhaald: vaccineren is veilig en belangrijk om te doen.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 16:32

@Lautje, ik zie dat het CRAAP artikel niet met onverdeeld enthousiasme is ontvangen trouwens...Afbeelding

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 16:38

NatasjavE schreef:
secricible schreef:

Er is slecht wond herstel als de suikerwaardes te hoog zijn. (Open been)Maar als ze zich snijden of een vingerprik( om suiker te meten) dan bloeden ze ook. Ze hebben wel meer last van aderverkalking.
Patiënten met diabetes kunnen last krijgen van neuropathie. En voelen een verwonding aan bijvoorbeeld de voet niet. Dat is een serieus probleem voor DM patiënten.

Dus ja er zal wel minder goede doorbloeding zijn...maar ik zou het niet als argument gebruiken om geen tetanus injectie te nemen. Ook als je geen DM hebt en je heel schoon met je wond omgaat zal je een ontsteking ervan kunnen krijgen.

En een spijkerverwonding hoeft overigens niet alleen maar in je voeten te zijn.

Dat kan ook in je buik of dijbeen.

Ik ook niet :') ik probeerde alleen te benoemen wat pocca_locca haar redenatie zou zijn geweest :D

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 16:45

@secricible er zijn nog wel meer dingen die ik in de overweging meeneem, zoals je kan zien.

Ik vind trouwens de bijdrage van Karma heel nuttig. Ben wel benieuwd hoe de anderen in dit topic dat zien. Dat er dus niet op de lange termijngevolgen voor de ongeboren baby’s is getest, w.b. vaccins toedienen aan zwangere vrouwen.