2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 15:39

Oh absoluut hoor. Ik woon op dit moment in het buitenland en kan hier niet m'n eigen maaltijden koken, waardoor het lastig is om bij te houden wat ik binnenkrijg. Tegelijkertijd is het hier al een paar dagen boven de 35 graden en omdat ik een slechte conditie en overgewicht heb verbrand ik tieten veel omdat ik me gewoon helemaal kapot zweet. Tel daar een uurtje zwemmen bij op en een rondje in de sportschool en dan zit mijn verbranding makkelijk richting de 4000 hoor. Dat is prima, want ik eet ook niet onder de 2000 op zo'n dag. Maar het is niet erg om je extra verbranding ook echt als 'extra' te zien als er wat kilo's vanaf moeten.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 18:35

Ik zit gemiddeld tussen de 2300 en de 3500 qua verbranding. Ik eet rond de 1800 dus volgensmij is dat best oke. En mocht ik echt heel veel gesport hebben enzo dan mag ik wel iets meer van mezelf.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 23:18

Hi allemaal,

Na bijna 2 weken niet te hebben opgelet omdat mijn moeder en broer en zus op bezoek waren (Woon in het buitenland) ben ik gisteren weer beginnen.
Ik heb het boek de FIT methode gekocht en dat helpt mij enorm. Begint echt bij de basis. Daarmee uitgerekend wat ik moet eten om af te vallen, en daar kom ik op ongeveer 2400 kcal. Dat lijkt mij nog best veel maar heb het op verschillende manieren berekend en kom daar steeds weer op uit. Ik wil proberen rond de 2000 uit te komen elke dag.

Wellicht voor de tussendoortjes als tip: Ik maak 1 keer per week havermout muffins of iets dergelijks, neem ik er elke dag een van mee. Ik zit ook de hele dag in de auto en heb nauwelijks tijd om te eten, dus dat is een goede oplossing voor een snel tussendoortje.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 11:33

Ik begrijp dan niet zo goed waarom je een boek koopt en dan direct het advies wat wordt gegeven in de wind slaat en vierhonderd kcal minder gaat eten op een dag?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 11:35

Wow, ik hield meer vocht vast dan ik dacht :+ Ik minder nu flink met mijn medicatie, en dat scheelt me al een kilo in een paar daagjes :D

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 12:17

Leuke verhalen hier allemaal weer, fijn om te lezen :j

c_esther schreef:
...
Wellicht voor de tussendoortjes als tip: Ik maak 1 keer per week havermout muffins of iets dergelijks, neem ik er elke dag een van mee. Ik zit ook de hele dag in de auto en heb nauwelijks tijd om te eten, dus dat is een goede oplossing voor een snel tussendoortje.

Zou je hier een recept van kunnen posten? Lijkt me lekker om ook eens te proberen :o

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 12:25

Ik zit eindelijk weer op het gewicht van vorige week voor dat ik meerdere keren uit eten ging enzo. Hele slechte week gehad en nu weer een paar dagen oke. Hopelijk binnenkort nog wat meer er af Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 14:30

Ik snap er niks van momenteel :+ , 3x op weegschaal en 3x hetzelfde gewicht dus het klopt wel maar dan gaat het knetterhard en ik let alleen op eten en sport niet extreem ik doe soms een blokje om .

1.5 kilo weer eraf in 2 weken :) , 122.5 kilo dus ben al 7.5 kilo kwijt

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 15:03

Goed bezig Rebecca, volhouden dus.... +:)+ +:)+

TemptationV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 16:12

Rebecca schreef:
Ik snap er niks van momenteel :+ , 3x op weegschaal en 3x hetzelfde gewicht dus het klopt wel maar dan gaat het knetterhard en ik let alleen op eten en sport niet extreem ik doe soms een blokje om .

1.5 kilo weer eraf in 2 weken :) , 122.5 kilo dus ben al 7.5 kilo kwijt

Lekker bezig!!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 18:29

Lekker toch Rebecca! Volgens mij is het zo dat als je wat zwaarder ben de eerste paar kilos er makkelijker af gaan! Zeker als je eerst een heel 'slecht' eet patroon had en nu ineens een stuk gezonder!
Volhouden!!

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 23:06

SdaphneS schreef:
Ik begrijp dan niet zo goed waarom je een boek koopt en dan direct het advies wat wordt gegeven in de wind slaat en vierhonderd kcal minder gaat eten op een dag?

Omdat ik verschillende berekeningen heb gemaakt en daar ga ik tussen in zitten. De ene berekening gaat uit van je dagelijkse beweging in het werk, en de andere van de hoeveelheid sporten. Daar zit bij mij een groot verschil in. Ik ga daarom nu dit proberen, en natuurlijk is het afhankelijk van een dag met of zonder sporten. Daarnaast zijn mijn dagen heel onregelmatig. (Soms alleen maar zitten, soms 12000 stappen per dag). Het is dus voornamelijk eens uittesten.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 23:08

Suusjepluus schreef:
Leuke verhalen hier allemaal weer, fijn om te lezen :j

c_esther schreef:
...

Zou je hier een recept van kunnen posten? Lijkt me lekker om ook eens te proberen :o

Hi, Er zijn heel veer verschillende recepten. Ik ben gewoon eens gaan zoeken en dan gaan aanpassen op wat ik hier in de buurt kan krijgen. Ze zijn er met alleen bananen en havermout, met ei etc. Ik zou je aanraden eens te zoeken op havermout muffins en dan vind je enorm veel.

Basis ingredienten zijn:
- Banaan
- Havermout
evt ei, bloem/meel, of melk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 23:16

Klopt heb je vaak als je (extreem)zwaar bent, toch gaat het wel heel hard voor mijn gevoel . Met af en toe snaaien is het prima te doen , vandaag bij ouders patat gehad met snacks en een reep chocolade na. Moet gewoon kunnen soms anders is het niet uit te houden voor mij ,hebben eerst blokje om gedaan dat laat mij minder schuldig voelen :))

Probleem is dat ik gewoon altijd te weinig eet en voorheen alleen maar rotzooi at ,wakker worden en 4 knackebrod met oude kaas en dan smiddag na het werk op 3 dagen iets van een frikadel broodje of harde broodjes van de Lidl of AH . Op andere dagen sloeg ik lunch over en haalde ik zak drop op ofzo . Avond eten 2 stukken vlees en meer niet ,later nog een zakje noodles of wortels en meer niet . En dan dronk ik een fles limonade per week

In dat opzicht leef ik al veel gezonder idd :P

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 04:55

Op 21 januari woog ik 92 kg.
Gister 91. Hoppa weer een kilootje eraf!

En we gaan gestaag door. :D

Nog heel even volhouden en dan wordt het eerste getal een 8. Daar had ik 5 jaar geleden alleen maar van kunnen dromen.

In totaal nu 26 kilo eraf.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 12:35

Mooi resultaat hoor Jorika.

Esther, snap heel goed dat je twijfelt aan die berekening. 2400 kcal eten en afvallen lijkt me wel heel positief gedacht, zeker voor een vrouw. Dan moet je wel heel bijzonder gespierd/actief zijn.

Ik heb soms sowieso wel het idee dat apps de verbranding optimistisch meten. Dan zou ik echt veel meer kunnen eten als ik sport, maar dat is helaas gewoon niet waar.

Hier iig gestaag door, weer een halve kilo eraf hier.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 12:40

Goed joh, Jorika! Gaat lekker!

Ik heb dit weekend 28 kilometer gewandeld. De eerste dag (17km) ging echt heel lekker. De dag erop was een stuk pittiger, vooral omdat we het hele stuk pal tegen de wind in liepen. Koud! Maar ik herstel door mijn traininkjes op de loopband wel sneller dan een paar maanden geleden. Leuk om te merken! Ons volgende wandelweekend is pas over 2 maanden, maar dan doen we 37 km. := Gelukkig heb ik nog even om wat meer conditie op te bouwen en af te vallen.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 12:58

Goedzo Jorika! Mega knap.

Inderdaad Lieke. En zolang ik het volhoud en geen honger heb gedurende de dag is het toch helemaal okee :) we zullen volgende week eens kijken wat de weegschaal zegt, kan het altijd nog aanpassen.
Je moet toch ergens beginnen haha

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 19:08

Lieke, een drie gangen menu tikt inderdaad snel aan. Maar dat moet ook gewoon eens kunnen!

Bon_ita: fijn dat je het extra gewicht al weer kwijt was.

Tigress: die dagen heeft iedereen er tussen zitten en dat maakt ook niet uit, fijn dat je het de volgende dag weer goed hebt kunnen oppakken :)

Renske_W: goed bezig! Snelheid maakt niet uit, het is er maar wel mooi af ;)

NoTwixLeft: hormonaal merk ik niks van verschillende eetpatronen, merkte hormonaal alleen verschil met diverse soorten anticonceptie.

Mariska88: vervelend dat je zo blijft hangen op hetzelfde gewicht ondanks alle moeite. Mishandig om even een week te tellen wat je binnen krijgt? Dat je een beetje weet hoeveel kcal erin je normale eten zit?

c_esther: klinkt goed de havermoutmuffins, heb sowieso een enorme zwak voor muffins. En ik vind die 2400 kcal per dag persoonlijk ook wat veel in de oren klinken. 2000 kcal per dag lijkt me een mooi uitgangspunt, bijstellen kan altijd nog mocht het toch te weinig zijn.

Britt_Sisi: fijn, goed herpakt weer dus na de ‘slechte’ week!

Rebecca: goed bezig, motiveert ook mooi om zo in balans verder te gaan!

jorika1986: Knap!! En een goede mijlpaal in het vooruitzicht!

Imre: lekker fanatiek! Train je ook voor een bepaald doel?

Mijn weegmoment zaterdag liet 65.8 zien. Ik wil graag 62 kilo wegen en dan even verder beoordelen of ik nog wil afvallen of dat het dan goed genoeg is. Tot nu toe gaat gezond eten goed, en was vandaag zelfs goed genoeg even wat krachttraining te doen. Ik tel trouwens niet, toen ik 2 jaar geleden fanatiek bezig was met sporten en fit worden werd ik er wat obsessief van. Ik weet van die periode wel ongeveer hoeveel kcal er in de dingen zit die ik eet en deel mijn dag nu in op gevoel.

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 08:44

Hé Hé
Sinds 2 weken weer eens gesport
5 km in een half uur gerend
Daarna nog kracht training (buikspieren en armen) dik tevreden dus :)

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 11:54

-3 *\o/*

TemptationV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 12:25

Mlies schreef:
-3 *\o/*

Goed bezig!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 12:55