Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 14:13

Sintara schreef:
Maar wel een hele strakke tijd, felicxa! Misschien dat als je wat minder snel loopt, je het een stuk beter volhoudt?

Ik ben gisteren behoorlijk sjaggie van de sportschool weggelopen. Ik wil graag gaan oefenen voor de monkeybars, een van de obstakels van de mud run die ik ga doen. Dus ik vroeg of ze die in de sportschool hadden of andere apparaten ofzo die deze beweging oefenen.
Keken ze me heel glazig aan, hadden dus nog nooit van monkeybars gehoord! Zucht

Dat is wel heel vreemd dat ze daar nooit van gehoord hebben :+

Ik heb vorig jaar vooral geoefend op arm kracht, rug/schouders en grijpkracht. Hebben ze er wel een stang waar je aan kunt hangen?
Ik ben veel gaan hangen, steeds wat langer, zo wordt je grijpkracht sterker. Ook heb ik veel Lat Pulldown gedaan, breed pakken en goed je schouderbladen aanspannen, hiermee train je zowel grijpkracht als armen, rug en schouders. Snel en krachtig omlaag, zo langzaam mogelijk terug.
Beetje offtopic trouwens besef ik me nu :+

Sintara

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 14:21

Oei ja, na mijn griepje duurde het ook wel 3 weken nodig voordat het bij mij weer een beetje op normaal sporten ging lijken. Rustig aan doen!

Oja sorry, beetje offtopic :+ . Ik was begonnen met alle speeltuintjes en schoolpleinen af te fietsen, maar daar waren ze ook niet te vinden.. Wel een soort opgehangen net, maar dat is toch wel anders. Vandaar dus de vraag aan de sportschool en nu mijn gemopper hier :D Bedankt voor je tip Anne_bento!

Roos04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 19:59

Nemen jullie alleen tijdens wedstrijden een gelletje of ook tijdens een 'gewone' training? Daar ben ik wel benieuwd naar. O:)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 20:27

Als ik 15km of meer loop neem ik wat te eten na een half uurtje omdat de kans dan kleiner is dat ik last van mijn buik krijg.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 20:55

Ja, bij trainingen van >1u30 neem ik meestal een gelletje mee. Maar hangt ook af van moment van de dag en type training.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 21:08

Gisteren eindelijk mijn snelheid nog eens wat opgedreven, intervaltraininkje gaan doen op en rond de atletiekpiste (recuperatie rond de piste en snelheid op de piste). Snelheid halen lukt nog goed, had zelfs een 400m-rondje van 15,5 km/uur, hartslag daalde snel bij recuperatie, maar moet dringend meer tempoloopjes doen, combinatie sneller + uithouding voelt niet meer comfortabel. Hopelijk vind ik morgen in de club een looppartner met een geschikt tempo, want iedereen gooit het momenteel op uithouding, een ik heb binnen 10 dagen een 5km-wedstrijd. :( Nu, als de conditie zwaar tegenvalt, neem ik de lange afstand, daar heb ik geen records die ik moet breken.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 06:32

Het is toch geen 'moetje' om een record te breken? Dat zou voor mij het plezier van het lopen verpesten.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 08:06

Supervixen schreef:
Het is toch geen 'moetje' om een record te breken? Dat zou voor mij het plezier van het lopen verpesten.

Voor diegene voor wie het hardlopen een echte sport is is dat juist de uitdaging en as je hardlopen naast lekker bezig zijn ook als een echte sport beleefd en benadert dan is het juist dubbel zo leuk. Alleen moet je dan ook met teleurstelling om weten te gaan er voor willen en durven af te zien en dat zijn twee factoren die de mensheid steeds moeilijker kan handelen. Maar het zijn we die factoren dat als je er mee om kunt gaan het dagelijkse leven een stuk beter te behappen maken.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-18 08:42

Ik denk dat het voor iedereen anders is wat betreft record breken. De ene persoon vind dit wel belangrijk en traint hiervoor en de ander niet. Ik ben ook iemand die recordjes moet breken om gemotiveerd te blijven.

Gelletjes kan ik nog niets zinnigs over zeggen omdat ik nog aan het opbouwen ben.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 08:49

Zie wat berichten over 30+ lopen in aanloop naar de marathon.. Ik heb wel enkele keren 30+ gelopen en diverse keren 24/25/26.. maar ik denk niet dat vaker 30+ lopen per sé iets bijdraagt aan je marathontraining. Uiteindelijk is belangrijk dat je training goed in elkaar steekt qua opbouw, kilometers en lange duurlopen. En daarnaast moet het bij je passen.

En tijdens gewone training neem ik alleen een gelletje als het 20+ is. Bij 15-20 heb ik vaak wel een dextro oid mee voor het geval dat.. maar verder niet.

Rotterdam Marathon lopers succes met de warmte alvast. Let op je hartslag en laat desnoods je tempo wat zakken. Vorig jaar was het tegen de 24 graden en ik zag hele bosjes mensen in de berm liggen.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 08:50

Ik neem bij trainingen boven de 20km een gelletje.

Op wedstrijd ga ik in principe ook wel echt voor een PR. Behalve de wedstrijden die ik tot nu toe dit jaar heb gelopen, die liep ik meer als training (voor de marathon). Na de marathon ga ik weer aan mijn tempo werken en regelmatig wedstrijden lopen.

Ik ben sinds vanmorgen ineens zenuwachtig voor zondag en ik zie overal beren op de weg. Ik ben bang dat ik het niet haal of dat er medisch iets niet goed gaat.. en ik zie tegen de afstand op, ben ook bang dat het te warm is, etc.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 08:55

Vanwege het weer zit ik nu ook in dilemma wat betreft kleding. Ik zou normaal gesproken een short met hemdje aan doen maar ik heb me vorig jaar een keer tijdens een lange duurloop tussen mijn bovenbenen open gelopen en dat was echt pijnlijk. Dan kan ik het echt niet meer uitlopen... dus doe ik denk maar een 3/4e tight aan maar ik heb het al zo snel warm en nu dan voor het eerst hogere temperaturen...

Oh en had ik al gezegd dat ik bang ben voor blaren?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-18 09:02

Is dit je eerste marathon Daan? Spannend hoor!!

Ik snap wel dat je zenuwachtig bent en bang bent voor allerlei zaken maar je moet wel in jezelf geloven :D!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 09:08

Ja mijn eerste marathon :=

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 09:11

Daan_O schreef:
Vanwege het weer zit ik nu ook in dilemma wat betreft kleding. Ik zou normaal gesproken een short met hemdje aan doen maar ik heb me vorig jaar een keer tijdens een lange duurloop tussen mijn bovenbenen open gelopen en dat was echt pijnlijk. Dan kan ik het echt niet meer uitlopen... dus doe ik denk maar een 3/4e tight aan maar ik heb het al zo snel warm en nu dan voor het eerst hogere temperaturen...

Oh en had ik al gezegd dat ik bang ben voor blaren?

Bedoel je dat je door schuren de binnenkant van je bovenbenen hebt open gelopen? Hier is namelijk iets voor dat je erop kunt smeren om dat te voorkomen en toch met een short te kunnen lopen https://all4running.nl/bodyglide-for-he ... 37022.html

Phoe ik kan me jullie spanning zo goed voorstellen, vooral omdat je helemaal niet hebt kunnen trainen afgelopen tijd met warmte en je lichaam er nog niet aan gewend is -O- komt vast allemaal goed, jullie hebben er hard voor getraind!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 09:17

Heb zelf wel goede ervaringen met body glide daarvoor Daan. Loop me niet open op m'n benen maar mijn hartslagmeter valt m'n vetrolletje aan.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 09:18

Ik durf die gok niet te nemen anne-bento, dan had ik dat eerst in een lange duurloop moeten uitproberen maar daar waren de temperaturen niet naar...

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 09:19

Kiwipitje schreef:
mijn hartslagmeter valt m'n vetrolletje aan.
:')

Het is bij mij maar 1 keer geweest maar ik wil echt niet meemaken dat het tijdens de marathon gebeurd..

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 09:25

Ja lach maar.. was een hele oorlogswond (snee) en de keren daarna ging het op korte afstanden alweer stuk. Dus sindsdien altijd tape op geplakt en nu laatste keer met 32 die body glide en dat ging prima.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 09:28

Over gelletjes: Ik vind ze ongelooflijk vies én ze zijn behoorlijk duur (student he :P ), maar ik neem bij langere afstanden wel eens wat knijpfruit mee, dat vind ik lekkerder en werkt prima voor mij :) Merk dat als ik tijdens mijn lange duurlopen onderweg al wat eet ik sneller herstel en ik achteraf goed kan eten (had eerder wel eens met langere afstanden dat ik daarna niet goed mijn eten weg kreeg, als ik eet en drink tijdens het lopen gaat dit beter). Maar ik heb er soms last van dat ehhm... mijn darmen zich graag willen legen tijdens het lopen -O- Als er ergens een wc is, is dat geen probleem, maar als die er niet is.... ;(

Greetje, vind jij iets niet tellen als 'echte sport' als iemand minder competitief is?

Komt gewoon goed Daan! Ik heb met short ook snel last van schuurplekken/blaren/kapotlopen (ik zet mijn voeten ook heel dicht langs elkaar waardoor mijn benen veel langs elkaar komen), maar heb met die body glide ook nergens last van. Maar begrijp dat je dat eerst had willen uitproberen in een duurloop. Of een strakke short tot vlak boven je knie? Maar anders moet het in je 3/4 ook wel goedkomen hoor! Gewoon genoeg drinken en evt iets rustiger lopen

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 09:57

Ja snap dat je dat eerst had willen testen... dan toch maar een 3/4 broek. Ik heb geen last van schuurplekken maar heb dan ook nog niet echt zulke afstanden gelopen, dus kan er nog niet zo over meepraten..

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 10:10

Ik heb smooval bij schuurplekken. Werkt prima. Is geurloos en je ziet het niet. Je sprayt het op de plek waarvan je verwacht dat het gaat schuren.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 10:21

Ik heb gisteren een likdoorn tussen m'n kleine teen en de andere in weg laten halen :=
Ben ook erg gevoelig voor blaren / schuren / drukplekken maar dus niet zozeer op m'n bovenbenen maar wel m'n voeten etc.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 10:28

Al die hardloopkwaaltjes... :P Mijn tenen/nagels zien er ook niet uit.

Ik vind gelletjes niet vies, soms best lekker. Ik krijg ze ook met gemak naar binnen zonder water.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 10:38

Ik heb nog geen hardloop kwaaltjes maar dat gaat er vast nog aankomen haha..
Mijn moeder krijgt met wandelen altijd blaren, die gaat nu die body glide uitproberen. Ik heb vorig jaar voor het eerst een blaar gehad, na 86 km wandelen aan 1 stuk door waarvan de helft in stromende regen, dus dan mag het ook wel een keer haha.

Ik ga zaterdag voor het eerst met een loopgroepje mee. Deze trainen in de duin en op het strand, ze trainen op looptechniek, interval en ook wat duurloop. Lijkt me leuk om met een groep te trainen 1 keer per week en wat meer over de techniek te leren. Ik zie vaak dat het niveau wat laag is bij dit soort groepen maar deze splitst in 2 groepen, een beginners en gevorderden, dus ik ga het gewoon eens uitproberen :j