Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 11:54

Ik zou anticonceptie echt niet uit handen willen geven aan mijn man, veel te paranoia voor. Slikt hij een keer zijn pilletje niet dan zijn de gevolgen voor mij, nee dank u :n Mijn buik, mijn verantwoording.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 12:57

Mars schreef:
Ik zou anticonceptie echt niet uit handen willen geven aan mijn man, veel te paranoia voor. Slikt hij een keer zijn pilletje niet dan zijn de gevolgen voor mij, nee dank u :n Mijn buik, mijn verantwoording.

Maar andersom is die veiligheid er niet he...Slikt de vrouw en keer een pilletje niet dan is het haar buik, haar keuze maar ook deels zijn verantwoordelijkheid.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 12:58

Klopt. Ik zou het ook geen punt vinden als mijn man het wel zou willen om helemaal zeker te zijn etc. Maar ik zou het nooit helemaal uit handen willen geven. Ben sowieso al para om zwanger te raken, dat helpt ook niet mee :P

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:01

Dan zou Vasigel dus dé oplossing zijn voor jullie, Mars. Tenminste ik geloof dat het Vasigel is. Helaas is het nog niet op de markt maar ze zijn al wel heel hard bezig, dus hopelijk komt dat snel.

Ik ben dus van die hormonale troep af omdat ik er niet mee kon leven (extreme bijwerkingen, veel al geprobeerd). Wij gebruiken momenteel condooms en dat gaat tot nu toe altijd goed (ben sinds een half jaar gestopt met de pil). Ken ook mensen voor wie condooms absoluut niet werken en die zijn dus echt absoluut afhankelijk van de pil... Lijkt me niets

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:09

Ik vind condooms hoofdzakelijk heel vervelend. :+
Voor een ONS o.i.d is het ideaal, maar in een vaste relatie waarin beide partners gezond zijn vind ik het een verschrikking.

Verder draag ik graag verantwoording voor het feit dat ik geen kinderen wil. Hoewel het zo onderhand wel lastig word. :)

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:13

Weet je wat zo fijn is, alle kinderen zijn op school en ik kan dus in alle rust in de tuin zitten. Oké op een miauwen kat na dan. Ze komen straks wel thuis, dus dan is het gedaan met de rust.

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:44

Iedereen vindt condooms vervelend lijkt het, althans iedereen die ik spreek. Ik vind er niks vervelends aan? Sterker nog ik ben inmiddels zo geconditioneerd dat ik van de geur al vrolijk word :+ :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:46

Lillith24 schreef:
Dan zou Vasigel dus dé oplossing zijn voor jullie, Mars. Tenminste ik geloof dat het Vasigel is. Helaas is het nog niet op de markt maar ze zijn al wel heel hard bezig, dus hopelijk komt dat snel.

Neuh ben heel tevreden met mijn spiraal :j

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:50

Lillith24 schreef:
Sterker nog ik ben inmiddels zo geconditioneerd dat ik van de geur al vrolijk word :+ :')

_O- en jij bent de eerste die ik dát hoor zeggen :')

Mars schreef:
Lillith24 schreef:

Neuh ben heel tevreden met mijn spiraal :j

Ik mag maandag weer op controle wegens wederom ontevredenheid over mijn spiraal.
En dan ga ik van de gelegenheid gebruik maken om maar weer eens een goed gesprek over sterillisatie te voeren met de gyn. :)
Er blijft echt nog maar weinig over voor mij.

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:56

Ik wil alleen maar zeggen, waarom moet de pijn en ongemak altijd bij de vrouwen liggen... Dat gezeik met pilletjes, spiraaltjes, staafjes, bladiebla. Het is gewoon k*t :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 16:15

Omdat de vrouw er het meeste "leed" van heeft als het ongewenst mis gaat waarschijnlijk.
En om de reden die hierboven al genoemd word: wil je echt een kerel de verantwoordelijkheid geven om jou niet zwanger te maken?
Ik houd die controle liever zelf in handen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 16:16

Die geur vind ik verschrikkelijk. Maar wij hebben nu die van wingman en die ruiken niet, en je kunt ze zonder kijken succesvol omdoen
Ik ben vooral gelukkig over het niet nalekken := heerlijk, geen ongemakkelijk loopje naar het toilet of 'argh wat ligt die handdoek ver weg'

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 16:24

Nalekken? Een stapel van die gastendoekjes in het nachtkastje om tussen de benen te proppen en later richting bidet en schoonspoelen. :)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 16:25

tampon doet ook wonderen :+

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 16:27

Lillith24 schreef:
Ik wil alleen maar zeggen, waarom moet de pijn en ongemak altijd bij de vrouwen liggen... Dat gezeik met pilletjes, spiraaltjes, staafjes, bladiebla. Het is gewoon k*t :')

Kennen jullie de LadyComp? Ben daarvoor aan het sparen, bijna net zo betrouwbaar als de pil en geen hormonale bijwerkingen!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 16:28

Handdoekkie naast het bed, standaard. En ik vond van alle anticonceptie die ik heb gehad de nuvaring het fijnst, maar dat gedoe met om de 3 weken verwijderen was ik heel slecht in.

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 16:32

Het staafje vond ik erg prettig,de 2e helemaal want toen verdween ook de maandelijkse periode (eerst stress omdat je denkt dat je zwanger bent) :+
Maar na een paard maand ben je eraan gewend en dan wil je niet anders meer!

Bij de operatie hebben ze gelijk ook een novasure behandeling gedaan en nu al jaren niet meer ongesteld geweest .

Tampon na de seks? Nee,serieus?!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 16:34

Bij de implanon (dat staafje bedoel je toch?) zwol ik op als een ballonnetje, ik werd neerslachtig en mijn menstruatie onregelmatig -O- Die heb ik er na een jaar uit laten halen.

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 16:35

Ja die bedoel ik. Van de huisartsengroep was ik de 2e die h'm liet zetten.
De eerste persoon kon er ook niet tegen en bij mij was het een uitkomst. Per persoon heel verschillend dus.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 16:36

Ja mijn huisarts had er geen ervaring mee, dus liet hem bij de gyn zetten. Verder geen centje pijn eraan gehad hoor en als ik hem langer had laten zitten dan waren de klachten wrs afgenomen, maar goed, ik wilde een baby.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 19:43

c_alsemgeest schreef:

_O- . Meen je dat nou?

Spiraal begin ik niet aan, mijn moeder had er één en heeft een enorm abces bij haar eierstokken en in baarmoeder gehad. Gevolg 4 weken plat in het ziekenhuis en ook even kantje boord geweest.

Heb ook de nuvaring geprobeerd, maar daar werd ik heel onregelmatig ongesteld van (met enorme buikpijnen). Slik nu weer de pil, maar dat is natuurlijk ook niet goed voor je lijf...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 21:37

Het is soms enorm zoeken. Denk dat ik straks toch ook weer condooms prefereer.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 21:40

laetitia schreef:
c_alsemgeest schreef:

_O- . Meen je dat nou?

Spiraal begin ik niet aan, mijn moeder had er één en heeft een enorm abces bij haar eierstokken en in baarmoeder gehad. Gevolg 4 weken plat in het ziekenhuis en ook even kantje boord geweest.

Heb ook de nuvaring geprobeerd, maar daar werd ik heel onregelmatig ongesteld van (met enorme buikpijnen). Slik nu weer de pil, maar dat is natuurlijk ook niet goed voor je lijf...

Ja serieus... :+
Een o.b. super... half uurtje laten zitten en hatseflats, alle mogelijke genetische opvolgers zo de prullenbak in :')

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 21:41

Man. Dan slaap ik al hahah

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 21:42

Oh nee... ik ben hyperactief... ook na een partijtje stoeien :+