[HK] Make-up topic: deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 23:32

Ik heb een fijne blush/sculpt van ze (ik gebruik die sculpt meer als bronzer, het zijn drie kleurtjes naast elkaar - volgens het ding blush, sculpt en harmonizer) en een foundation, die prima zat maar voor mij te donker was en daardoor gebruik ik hem nooit. Verder geen ervaring met andere producten.

Suus___

Re: Make-up topic: deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 23:36

Ow jeetje meiden!
Wat een heftige reactie op die spiraal
Ik klop even af dat ik er heel blij mee ben en nergens last van heb.. Althans na t zetten dan damn :=

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 00:05

Bij mij komt het in elk geval niet door spiraal, ben in elk geval al blij dat het zo is opgeknapt, nu hopen dat t helemaal opknapt en anders zoek ik gewoon door naar een oplossing!

Durf inmiddels ook eindelijk weer een beetje zonder Foundation naar buiten, nadeel is nu alleen dat mensen beginnen te schrikken omdat ze t niet doorgehad hebben :')

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 01:48

Jeetje! Heftig zeg, die huidreacties op spiraal en/of pil. Ik ga er maar niet aan dan haha.. Vriendin van mij had ook een spiraal en kreeg ook pukkels. Daarvoor pil, waar ze dikker door werd, daarom dat ze die spiraal plaatste.. Maar toen was ze dus nog dik van de pil en met pukkels :') Uiteindelijk dan toch weer de spiraal eruit en weer aan de pil, maar ze heeft meerdere geprobeerd en nu heeft ze één waar haar lichaam gewoon goed op reageert.

Ik had vroeger ook heel veel pukkels, als tiener. Bijna acne. Niets hielp en een laag make-up erover smeren zag er toen niet uit want had de skills niet om dat goed te doen. Gelukkig is dat wel weg. Nog wel een paar littekens, bij mijn lip en kin een grotere en veel mee-eters en af en toe, eens in de maand/twee maanden een keer een grote pukkel.

Laatst een rare 'onderhuidse' pukkel gehad, die dus geen witte kop had. Doordat ik eraan zat, proberen uit te knijpen wat niet lukte, maar het wel irriteerde, was die wel anderhalve cm in doorsnee geworden! En pijn dat die deed! Door de druk erop.

Probeer dat maar te verbergen met make-up, dat lukt niet. Dus toen maar met een steriele naald gaatjes erin geprikt zodat ik het kon 'legen'. Toen was die drie dagen later helemaal weg.

Ik haat pukkels en puisten. Brr. Dan ben ik toch wel blij met mijn redelijke rustige huid.

Hoe doen jullie dat dan met foundation, want zie je het dan alsnog gewoon niet als huidskleurige bobbels? Of weten jullie het wel goed weg te werken? Bij Elke zie ik gewoon niet dat je dat zo hebt. Je weet het echt goed te verbergen met make-up. Op de foto's lijkt je huid superglad.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 07:47

Wow best heftige reacties op de Mirena. Ik heb ook Mirena, maar de laatste jaren is mijn huid juist rustiger geworden in plaats van erger.

Bobbels kun je niet weghalen met foundation. Het lijkt alleen rustiger doordat je alles gelijke kleur geeft. Maar als het allemaal te mat of te glanzend is, kan het juist ook meer opvallen. Vooral kwestie van uitproberen welke foundation en manier van aanbrengen het beste resultaat geeft.

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 08:20

Ik gebruik voor foundation mijn sigma f80
Bb is mooier maar dan gaat er zoo veel foundation op dat vind ik echt heel erg zonde

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 09:19

Wow wat een heftige reacties :oo

Ik ben helemaal hormoonvrij, maar toen ik de implanon had had ik niet zulke heftige reacties qua huid wel qua andere kwalen dus nu helemaal hormoon vrij, goddelijk!

Afbeelding

Colour Pop (dupe) - Lumiere 2

Verder alleen mascara, eyeliner en m'n wenkbrauwen :D

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 11:00

Jeetje ik moet gewoon 15 pagina bijlezen! Ga ik nu maar even doen haha.

Heeft iemand hier toevallig ook het abbo op beebee cosmetics? Ik nu een aantal maand en alle productrn bevallen super. Helaas de laatste bronzer is te donker/oranje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 11:15

Ik heb er ook al een hele tijd een abonnement op, vooral omdat ik te lui ben om hem op te zeggen := Heeft wel al een aantal keer fijn spul bij gezeten, vind de bb-cream heel fijn en er zat laatst een blush in die ik heel veel gebruik. Mascara is ook fijn. Maar... Eyeliner is echt troep, die brengt ongelofelijk moeilijk aan (strekt streepjes in zijn eigen lijntjes) en de punt is echt zo hard dat het pijn doet aan mijn oogleden. Lipsticks vind ik meestal niet mooi, maar dat komt omdat ik niks heb met alles dat niet matter dan matte is en de kleurtjes meestal niks voor mij zijn.

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 11:16

marlonFloris schreef:
Jeetje ik moet gewoon 15 pagina bijlezen! Ga ik nu maar even doen haha.

Heeft iemand hier toevallig ook het abbo op beebee cosmetics? Ik nu een aantal maand en alle productrn bevallen super. Helaas de laatste bronzer is te donker/oranje.

Ik heb het maanden gehad (nu niet meer omdat ik binnenkort naar het buitenland vertrek) en ben er oprecht enorm blij mee. Echt top producten en kon bijna alles gebruiken.
Zit nog steeds te twijfelen of ik dingen wil nabestellen, want zijn echt mijn favoriete make-up dingen wel.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 11:31

Wow bizar dat er zoveel slechte reacties zijn op de mirena! Ik heb 'm zelf ook maar op het feit na dat ik doodging bij het plaatsen en de eerste 6 weken erna hel waren (permanent ongesteld en bloedarmoede ervan := echt lekker, zeker omdat ik op vakantie ging) heb ik eigenlijk nergens last van. Ik heb wel ooit eens Differin gel voorgeschreven gekregen toen m'n huid wat slechter was, het is mega agressief spul en ik ga dan echt een paar dagen kapot van de droge huid, dat het gewoon zeer doet als je er dagcrème opdoet, vooral rondom je ogen, maar met een paar dagen is mijn huid dan weer goed/rustig.

Ennnnn ik heb maar liefst 35 liquid lipstick-dupes besteld. :') Waarom koop ik altijd zoveel als ik studie-stress periodes heb? Online shoppen is echt mijn SOG gewoon. Daarnaast de afwasborstelkwasten set en een paar lipstick houder dingen aangezien ze die hier telkens niet hebben bij de action. En ik hou d'r van als ze me dingen komen brengen en ik er niet zelf voor naar de winkel hoef, ook al komen ze uit China en duurt het een maand ofzo.

*\o/*

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 11:46

Ik heb 8 weken terug anastasia pommade wannabe's besteld uit china. Duurde een eeuwigheid maar was het wachten waard!! Nu nog er mee om leren gaan dus flink aan de oefen. Maar voor $2.22 echt perfect. Wilde gelijk meer bestellen maar de verkoper is niet meer te vinden :')

Afbeelding

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 11:53

Ziet er goed uit!

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 12:19

Wat ik me eigenlijk afvraag, hebben jullie een plekje op jullie slaapkamer waar jullie je make upjes bewaren en opdoen of bewaren jullie alles op de badkamer? (deze vraag is hopelijk make up gerelateerd genoeg :') )

Ik wil al een tijdje wat op mijn slaapkamer maken, maar die staat best vol.
Groot bed, grote kast en m'n vloer oppervlak wordt steeds kleiner :')

Ik dacht aan deze. Vrij smal, handig met wat opbergruimte erin. Spiegeltje erboven, wat prul erop en klaar :D
Afbeelding
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70245339/

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 12:19

Friemel ik vind jou zo'n knappe meid he! Jou staat echt alles!

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 12:21

Zoiets kan prima werken hoor Shiva :j
Ziet er prima uit kaygee
Mooi friem!

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 12:28

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 12:29

_Friemel schreef:
Wow wat een heftige reacties :oo

Ik ben helemaal hormoonvrij, maar toen ik de implanon had had ik niet zulke heftige reacties qua huid wel qua andere kwalen dus nu helemaal hormoon vrij, goddelijk!

[ [url=m/qvREBR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Colour Pop (dupe) - Lumiere 2

Verder alleen mascara, eyeliner en m'n wenkbrauwen :D

Jouw haar <3

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 12:41

Friem je hoofd is zo niceeee!!
En je huid, mooi man.

Ik laat de spiraal wel zitten. Ben ook hormoon vrij geweest maar merkte echt geeeen verschil qua pil of geen pil. Ik hoop dat mijn huid gewoon moet wennen, dus ik geef het ff de tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 12:43

Ik heb zo'n smal bureautje van de Ikea, met een la.
Bevalt prima :D

Staat je goed Smurf!

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 13:08

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 13:15

Het is best wel moeilijk om een foundation te vinden die dekkend genoeg is om donkere sproetjes en vlekjes weg te werken, maar die er nog wel natuurlijk uit ziet. Ik heb ook sproetjes, daarom stop ik in de zomer ook met alle vormen van foundation/bb-cream of concealer in die regio, het ziet er altijd heel apart uit als ik mijn sproetjes weg probeer te werken..

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 13:22

Sproetjes moet je niet willen wegwerken meis ;)
Mn double wear houd ze gelukkig ook mooi je ziet ze nog licht en t worden geen gekke grijze vlekjes

Ik ben out gegaan met erin zetten maar ben zo blij dat ik t gedaan heb

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 13:24

velvetblack schreef:
Friem je hoofd is zo niceeee!!
En je huid, mooi man.

Ik laat de spiraal wel zitten. Ben ook hormoon vrij geweest maar merkte echt geeeen verschil qua pil of geen pil. Ik hoop dat mijn huid gewoon moet wennen, dus ik geef het ff de tijd.

Als ik het mij goed herinner heeft die vriendin van mij er enkele maanden last van gehad. Bij haar was het een kwestie van wennen. :j

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 13:24

De gewone A-C pil heeft voor mij wonderen gedaan, ben op m'n 17e ermee begonnen. Heb verschillende soorten gehad maar nergens zulke heftige reacties van gekregen :(