Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 18:44

Valerie93 schreef:
Heeft iemand nog leuke oefeningen tijdens hardlopen?
Doe al sprintjes enzo tussen door

Walking lunges! Erg goed voor de benen en bips. En Side skipping, ook erg leuk!

_Lisanne

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 19:37

Tijdens het hardlopen zou je wellicht ook Squats kunnen doen of dippen als je een bankje tegen komt. Opdrukken tegen een bankje aan is ook een optie en op en af het bankje springen.

Net fanatiek gebokst, instructrice had er behoorlijk veel zin in haha, ben kapot :+

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 19:43

_sharonnn schreef:
En nog vind ik dat een 16-jarig meisje niet thuishoort in dit topic om af te vallen of wat dan ook, dat je sport is prima, maar je bent in de groei.

In je openingspost zeg je dat iedereen welkom is....

Is dit dan weer zo'n topic dat alleen maar kan oordelen? Jammer daar zijn er al zoveel van.
Ook mensen van 16 kunnen willen afvallen, is het verstandig? Soms wel en soms niet. Leeftijd zegt daar in ieder geval niet veel over, kijk maar naar de hoeveelheid dikke kinderen tegenwoordig.

De tolerantie is dus helaas ook in dit topic weer ver te zoeken.

Maakt niet uit, ik heb genoeg andere dingen te doen. :j

Groetjes.
:D

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 19:46

MevrouwtJ schreef:
Welkom alle nieuwe fanatieke mensen :D

Ik ga naar kefalonia barbabientje! Ik hoorde gemiddeld vier aardbevingen per week. Dear lord :+

Dankje gribaldi en Dankje tara :D

Oh Kefalonia is echt leuk joh! Mijn peetmoeder woont daar, heel veel plezier :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 19:50

Marjolein29 schreef:
_sharonnn schreef:
En nog vind ik dat een 16-jarig meisje niet thuishoort in dit topic om af te vallen of wat dan ook, dat je sport is prima, maar je bent in de groei.

Is dit dan weer zo'n topic dat alleen maar kan oordelen? Jammer daar zijn er al zoveel van.
Ook mensen van 16 kunnen willen afvallen, is het verstandig? Soms wel en soms niet. Leeftijd zegt daar in ieder geval niet veel over, kijk maar naar de hoeveelheid dikke kinderen tegenwoordig.

Groetjes.

Dus je komt even langs voor commentaar? Nogal onbeschoft, stel je dan op z'n minst voor :o

Lees eerst de pagina's even voor je commentaar levert :?

Als je genoeg andere dingen te doen had, hoefde je niet te reageren.

In dit geval is het niet verstandig nee, afvallen wordt sterk afgeraden als je nog niet volwassen bent (extreme uitzonderingen daar gelaten en dat is zij niet) we zijn hier niet om mensen ondergewicht aan te praten. We zijn bezig met serieuze zaken en nee daar past iemand van 16 niet goed tussen vind ik, niet om de reden waarvoor zij hiervoor in het topic kwam, maar dat zal je wel niet gelezen hebben. Iedereen is welkom, natuurlijk, maar er is een grens, wij gaan geen jongeren aanmoedigen om te gaan afvallen, omdat dat domweg ongezond is.

Tolerantie, toe even zeg, daar ga ik niet eens op in :')

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 19:52

MevrouwtJ schreef:
Welkom alle nieuwe fanatieke mensen :D

Ik ga naar kefalonia barbabientje! Ik hoorde gemiddeld vier aardbevingen per week. Dear lord :+

Dankje gribaldi en Dankje tara :D

Ah leuk! Daar nog nooit geweest, maar ben wel echt fan van Griekenland :j

Tara: Vriendinnetje had mensen tekort in het team en ik zit te twijfelen om weer te gaan hockeyen, dus zei dat ik wel in wilde vallen :j Natuurlijk ben ik dan zo'n muts die zegt: nee wissel anderen maar, t gaat nog wel..

Inmiddels is de spierpijn afgezwakt naar houdbaar niveau gelukkig :j
Net lekker uiteten geweest met mama maar voor alsnog vandaag een redelijk lijstje :=

O: Yoghurt + 2 kiwi's
T: 3 mandarijnen
L: 2 waldkornbollen met kaas
T: -
A: Maaltijdsalade met carpacio, pasta en coppa di parma ( <3 ) + stokbrood met kruidenboter, als toetje chocolademousse

Dus voor mij vanavond geen tussendoortje meer, alleen water en thee :j

Ik vind het onzin dat meisjes van 16 niet af mogen vallen, zichzelf uithongeren das een ander verhaal, maar dan denk ik dat we beter tips en tops kunnen geven dan zo afgeven..

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 20:02

Marjolein29 schreef:
_sharonnn schreef:

Groetjes.

dankjewel om het voor me op te nemen!
Heb al geen behoefte meer voor tips en motivatie.
Heb ik nu wel genoeg.
Ik laat nog van me horen als ik mijn droomlichaam heb waar jullie u tegen kunnen zeggen }>
Even uit de hoogte *D

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 20:03

Barbabientje schreef:
Ik vind het onzin dat meisjes van 16 niet af mogen vallen, zichzelf uithongeren das een ander verhaal, maar dan denk ik dat we beter tips en tops kunnen geven dan zo afgeven..

Maar als je al aan de ondergrens van wat gezond is zit en je hebt het over nog 3kilo afvallen of nog meer dan is het jezelf uithongeren.
Maar gelukkig is ze er op terug gekomen en wil ze niet zo zeer afvallen maar aan een strakker lijf werken. En daar is op zich natuurlijk niets op tegen. Alleen zal dat dus niet samen kunnen gaan met nog meer gewicht verliezen als je al aan de ondergrens zit maar zal dat sporten en spieropbouw uiteindelijk gepaard gaan met een gezonde gewichtstoename. En daarbij is een gezond voedingspatroon essentieel. in die zin kan ze mogelijk hier tips op doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 20:12

nanoukkie schreef:
Marjolein29 schreef:

Groetjes.

Heb ik nu wel genoeg.
Ik laat nog van me horen als ik mijn droomlichaam heb waar jullie u tegen kunnen zeggen }>
Even uit de hoogte *D

Midden in je puberteit heb je vrij weinig te zeggen over hoe je lijf eruit ziet. :')

Maar, ik vind je posts ook erg zorgwekkend. Hopelijk maak je goede en verstandige keuzes :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 20:14

We hebben nergens gezegd dat dit meisje niet welkom was. Maar ik vind het wel degelijk zorgwekkend als iemand hier binnen komt vallen met 'ik heb al ondergewicht maar ik wil nog meer vet verliezen want ik wil 0% vet op mijn lichaam'. Dit vind ik even zorgwekkend bij iemand van 40 als bij iemand van 16.

Op zo'n jonge leeftijd is het gewoon simpelweg moeilijk tot onmogelijk om je 'droomlichaam' te hebben, omdat je inderdaad midden in de pubertijd zit.

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 20:17

Zoooooo, ik kan hier echt niet volgen _O-

Even over het 16jarige verhaal, ik vind niet dat ze hier niet thuis hoort, in mijn opzicht is iedereen vrij om hier te reageren en om af te vallen (of gezonder te leven) als ze daar behoefte aan hebben. Al snap ik de "ophef" wel, voor zover ik me kan herinneren zei ze dat ze nu 50 woog en wilde zakken.
Dat hangt ook weer af van persoon tot persoon, in mijn vriendengroep zit een meisje die even groot is als mij en ik weeg 2kg minder als haar, maar zij ziet er echt wel 10kg zwaarder uit.
Zolang ze zich niet laat uithongeren, en nog altijd voldoende voedingsstoffen binnen krijgt om nog verder gezond op te groeien zie ik geen problemen. Al vind ik haar posts ook wel zorgwekkend overkomen.

Mijn eetlijstje van vandaag:

O: glas verse appelsiensap - potje special K cornflakes met chocolade vlokken en een kiwi
L: broodje van de keurslager met tonijnsalade en groentjes
T: moochie frozen yogurt banaan smaak met oreo's en aardbeien
A: "oliebol spaghetti" (spaghettisaus uit een bokaal :') dé hemel vind ik dat :') )

's avonds eet ik ook nog altijd een appel (rood) :)
Qua sport vandaag:
25 minuten fietsen naar de les, 25 minuten terug naar huis, 15 minuten fietsen naar 't stad en 15 minuten terug, pony heeft vandaag een rustdag :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 20:20

Even voor de duidelijkheid, er zitten in dit topic ook mensen jonger dan 16... Maar imo gaan die er op een verantwoordelijke manier mee om en dan is het alleen maar goed om elkaar te motiveren. Ik denk dat het heel erg aan de manier van presentatie ligt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 20:39

nanoukkie schreef:
Marjolein29 schreef:

Groetjes.

Heb ik nu wel genoeg.
Even uit de hoogte *D

Wat een misselijke post, blijf gerust weg, ik denk dat inmiddels niemand nog benieuwd is naar jouw 'droomlichaam'. Daaaaag. En veel succes.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 20:41

Greetje63 schreef:
Barbabientje schreef:

Maar als je al aan de ondergrens van wat gezond is zit en je hebt het over nog 3kilo afvallen of nog meer dan is het jezelf uithongeren.
Maar gelukkig is ze er op terug gekomen en wil ze niet zo zeer afvallen maar aan een strakker lijf werken. En daar is op zich natuurlijk niets op tegen. Alleen zal dat dus niet samen kunnen gaan met nog meer gewicht verliezen als je al aan de ondergrens zit maar zal dat sporten en spieropbouw uiteindelijk gepaard gaan met een gezonde gewichtstoename. En daarbij is een gezond voedingspatroon essentieel. in die zin kan ze mogelijk hier tips op doen.

Oh dan heb ik niks gezegd, dat gedeelte heb ik gemist :+

Ik ga zo nog even lekker borrelen met mn vriendjes :j Beste vriend van mn vriend heeft koopcontract getekend :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 20:42

Kayleigh_ schreef:
nanoukkie schreef:

Heb ik nu wel genoeg.
Even uit de hoogte *D

Wat een misselijke post, blijf gerust weg, ik denk dat inmiddels niemand nog benieuwd is naar jouw 'droomlichaam'. Daaaaag. En veel succes.

Zo, dit had ik even over het hoofd gezien :\ Mensen geven je goedbedoeld advies en je gaat er zo mee om? Ik sluit me aan bij Kayleigh..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 21:11

Ik denk dat er niks mis is met de wens van nanoukie om een strak fitnesslichaam te krijgen :) ik denk alleen dat de weg er heen nu niet goed is.
Een strak fitnesslichaam krijg je niet door af te vallen, maar door boven je onderhoud te eten (bulken) en te trainen en dit af te wisselen met cutteb. Alleen cutten levert je een gratenpakket op,geen fitnesslijf :)

ga eens praten met een sportdietist of iemand die zo'n fitnesslijf heeft en vraag hoe je dit kan klaarkrijgen.

anniekasaur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 21:13

Hoi hoi, mag ik mij ook melden? :D
Wil graag ook wat overtollige kilo's kwijt, en met zo'n topic heb ik een beetje een stok achter de deur haha.
Ik zou graag een 15 kg kwijt willen eerst.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 21:14

Weten mensen nog lekker, niet al te calorierijk, beleg voor op brood 's morgens? Ik eet nu meestal 1 met pindakaas en 1 met jam, dat begint te vervelen. Heb laatst al kipfilet geprobeerd, dat was erg lekker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 21:23

Achterham, salades (komkommersalade etc.). Net wat je lekker vindt.
Qua beleg hoef je imo niet heel moeilijk te doen, zolang je geen volledig pak vlees/kaas/hagelslag oid erop mikt :D

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 21:24

EskeGirl: ik eet ook vaak smeerkaas op brood.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 21:26

Ik zou juist met die salades wel heel erg uitkijken, zit toch wel veel troep in dat het calorierijk maakt.

Smeerkaas is inderdaad lekker, ook de caloriearme variant. Of doe eens wat komkommer of tomaat op je kipfilet, dat maakt het ook spannender. Kaas is wel calorierijk, maar zijn wel goede calorieën, dus ook daarvan kun je 1 plakje op twee boterhammen leggen en spannend maken met komkommer of tomaat. Zo kom je ook lekker makkelijk en smakelijk aan wat meer gram groenten op een dag :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 21:36

Kaas en komkommer doe ik vaak bij lunch, beetje peper en zout erbij, heerlijk :9
Zal het eens bij kipfilet proberen! Tomaat lust ik helaas niet, heb het wel geprobeerd met kaas, maar na een hap of 2 ging dat eraf :+

Smeerkaas zal ik ook eens naar kijken!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 21:42

Wat een gezelligheid hier ineens.. :n laten we iedereen in zijn waarde laten en verder gaan met waar het topic om draait. Geen ruzie maken :D

Beleg voor op brood: magere vleeswaren, kipfilet, achterham, grillham, smeerkaas, pindakaas, gekookt ei, gebakken ei, hüttenkase, geitenkaas, avocado met bijv kipfilet.
En wissel vooral eens af in ontbijt en lunch, ipv brood eens rijstewafels of crackers of havermout etc.

Mijn lijstje van vandaag:

O: 1 banaan, 1 rijstewafel pindakaas
T: 2 dropjes
L: 3 pompoenboterhammen; 1x pindakaas, 1x kaas met komkommer & tomaat, 1x kipfilet en roomboter
T: 1 blokje 70% chocolade
A: pommes duchesse, wortels & tartaar
T: bakje volle yoghurt met honing

B: 1,5 fitness

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 23:02

Ik eet s ochtends ook vaak brood met smeerkaas (15+) inderdaad. Ik vind het erg lekker en er zitten best wat eiwitten in, wat dan weer fijn is voor t sporten :j
Sandwich spread kun je wellicht ook eens proberen, daar zijn best veel verschillende smaken in :)

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 23:07

Wat mij betreft mag iedereen van 16 zich melden. Het probleem zit mij meer in het feit dat het hier voornamelijk over gezondheid gaat, en daarbij iets afvallen op een zonde manier. Met die lengte zo een doel hebben is ongezond, hoe je het ook wend of keert. :n dat is niet eens gemeen bedoeld naar haar, enkel beschermend. Het topic dan binnen stormen om het voor haar op te nemen snap ik dan ook helemaal niet? Hier wordt (misschien hard omdat ze het niet wil horen) verteld dat dit puur ongezond gedrag is op die leeftijd.

Verder weer welkom nieuwtjes :j
Ik las iets over dat Cambridge dieet met maaltijd vervangers van N(?)
En dit samenvoegen met nu al fitness? Als alleen sporten te langzaam gaat, maar niet sporten lijkt mij niet gezond. Puur een vraag uit interesse? Hoe zie jij je eetpatroon als je weer op gewoon voedsel over kan gaan? Ben je niet bang dat het er meteen weer aankomt, zeker omdat je dan pas wilt starten met sporten. Zoals ik het lees lijkt het een beetje op crashen..