Fitness Beginners gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 16:39

Wat voor soort schoenen raden jullie aan voor te sporten en dan voornamelijk voor bodypump, bodyshape en kickfun ? Ik wil liever niet meer dan €100 uitgeven.[/quote]

Ik heb toevallig vrijdag nieuwe gekocht. Ik had voorheen hoge op advies van de fysio, maar nu het met mn enkel weer wat beter gaat ben ik nu voor lage lichtgewicht gegaan. Ik heb de nike air max fit gekocht voor 60 euro, speciaal voor de flexibiliteit maar vooral voor de extra demping.

Ik was bijna voor de nike trainer 3 (geloog ik) gegaan omdat ik de kleur zo tof vond (felblauw) maar na een aantal rondjes gelopen te heben, heb ik van beide paren 1 schoen aangedaan en de max fit zat echt duidelijk veel stabieler en veerde veel meer.

Ik heb ze zaterdag aangehad met funxtion en gisteren overdag veel minder enkelklachten gehad, blij mee!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 17:22

Renee schreef:
Pfff weet ik dat :') nu ik er zelf luchtgaten in heb geproduceerd zeker haha!

Na even uitkleden de broek is gemaakt van: 61% katoen, 33% polyester en 6 % elastan :)

Hahaha, waarvoor dank _/-\o_

secricible

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 18:11

Haha, dat verhaal met die spijker, lol!

Ik had vandaag wedstrijddag 15.4. In 8 minuten zo vaak mogelijk 10push press(30kg) en 10clean (35kg).
Aangezien ik die gewichten normaal nog niet trek zag ik er als een berg tegenop, maar uiteindelijk 45herhalingen. Heel trots, merk wel dat ik alles heb gegeven. Ben helemaal uitgeput, misselijk zelfs er van. Heb dansen even afgezegd.
Aankomende week lekker schema:
Maandag: rust
Dinsdag: crossfit
Woensdag: met collega hardlopen
Donderdag: crossfit
Vrijdag: hardlopen
Zaterdag: workout 15.5
Zondag: paardrijden of bootcamp en dansen

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 19:01

Ik baal als een stekker: net hard gelopen (of beter gezegd poging tot) na 2,6 km begon mijn knie weer enorm pijn te doen. Dus ik heb 20 minuutjes mijn training kunnen volgen en daarna 20 minuten naar huis moeten strompelen. Kansloos dit

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 19:02

secricible schreef:
Haha, dat verhaal met die spijker, lol!

Ik had vandaag wedstrijddag 15.4. In 8 minuten zo vaak mogelijk 10push press(30kg) en 10clean (35kg).
Aangezien ik die gewichten normaal nog niet trek zag ik er als een berg tegenop, maar uiteindelijk 45herhalingen. Heel trots, merk wel dat ik alles heb gegeven. Ben helemaal uitgeput, misselijk zelfs er van. Heb dansen even afgezegd.
Aankomende week lekker schema:
Maandag: rust
Dinsdag: crossfit
Woensdag: met collega hardlopen
Donderdag: crossfit
Vrijdag: hardlopen
Zaterdag: workout 15.5
Zondag: paardrijden of bootcamp en dansen

Strak schema! Succes

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 20:15

Secrisible: netjes!! Mooi schema, succes alvast komende week ;)

Renee, balen zeg! Hopelijk gaat t snel beter.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 20:46

Lekker schema!

Ik kan deze week ook redelijk sporten
Maandag fitness full body
dinsdag hardlopen
woensdag groepsles
donderdag paardrijden
vrijdag hardlopen
weekend rust

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 20:49

Oh wat klote Renee! Is fietsen vwb je knie dan geen betere optie (dwz wielrennen)?
Klinkt ook goed HouVanUtopia!
Ik ga komende week weer drie keer hardlopen en hopelijk 1x paardrijden.. Paardje liep de vorige keer een beetje onzuiver, hoop dat 'ie geen pijn heeft oid.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 21:55

Wielrennen? Niet echt mijn ding, fietsen doe ik voor de lol (of algemeen vervoer) niet voor exercise. Ik heb namelijk een hekel aan hard fietsen, ik doe het wel eens maar dan als ik dan moet remmen ben ik meteen weer geïrriteerd haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 22:00

Haha, oke oke, niks gezegd :P Als ik op mijn streefgewicht ben, is mijn beloning wel een wielrenfiets :D

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 22:17

Renee1991, ik hoop dat het mee valt met het paard!

Mijn planning voor komende week:
Maandag rustdag
Dinsdag: 8 km hardlopen(sportschool), half schema kracht
Woensdag: hele schema kracht, halfuur megawalk
Donderdag: groepsles
Vrijdag: ik denk hele schema kracht en hardlopen (buiten)
En elke dag 12 km fietsen en gemiddeld 2 uur wandelen met de hond

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 22:21

Renee schreef:
Wielrennen? Niet echt mijn ding, fietsen doe ik voor de lol (of algemeen vervoer) niet voor exercise. Ik heb namelijk een hekel aan hard fietsen, ik doe het wel eens maar dan als ik dan moet remmen ben ik meteen weer geïrriteerd haha.

Dat dacht ik ook, tot ik het eens probeerde. :P Ik vind het heerlijk! Het is echt dat ik vandaag nog veel te veel schoolwerk moest doen, anders was ik de hele middag gaan fietsen.
Ik doe het dan ook niet echt als training, ik ga gewoon een eind fietsen, zie wel waar ik uitkom. Zo doe ik dat ook met paardrijden trouwens. :o

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 22:40

Hoe ben je dan ooit begonnen? Op een dag dacht je laat ik harder fietsen dan nodig? Haha. Ik heb oprecht geen behoefde aan harder fietsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 22:52

Maar.... Ik denk niet echt dat het gaat om 'harder' fietsen, meer om anders fietsen. Tuurlijk, het is ideaal dat je harder gaat, kun je verder komen en op andere plekken fietsen dan je normaal zou doen. Maar het is echt anders dan op een gewone fiets.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 23:18

Iemand op meeting vertelde me dat het heerlijk was om er zo op uit te trekken. Toen kreeg ik de kans om er een een weekendje te lenen van een kennis met een fietsenwinkel. Het fietst inderdaad heel anders. Het is niet dat je echt bezig bent met harder gaan, want met een kleine inspanning fiets je al 30 kilometer per uur. Als ik zachtjes trap op een lage versnelling dan fiets ik al 20 kilometer per uur.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 23:30

Ik heb wel is op een moutenbike gefietst dat vond ik arelaxed. Ook heb ik wel is de wielren fiets van mijn zwager geleend en toen ben ik bij het station gestopt en ben met de trein verder gegaan :') Dusja het is toch niet mijn ding. Ik fiets ook niet graag voor overgebogen (heb laatst nog mijn versnellingen/stadsfiets ingewisseld voor een roze oma fiets :) )

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 00:00

Haha nee, dan is het waarschijnlijk gewoon niet jouw ding. Ik ruil het ov juist het liefst om voor mijn fiets. Het is dat ik te veel spullen moet meenemen van mijn studentenkamer naar thuisthuis, anders zou ik ieder weekend op en neer fietsen. :=

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 00:01

Hoeveel km is het van thuis naar thuisthuis dan? Ooit een backpack overwogen?

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 00:04

Valt op zich wel mee, ongeveer 50 kilometer. Maar het grootste probleem is mijn laptop, die ik niet zomaar een weekendje kan achterlaten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 07:41

Ik vond wielrennen ook niks. Heb me ooit laten ompraten door mijn man, maar na 10km was ik er eigenlijk al klaar mee.
Jeetje, ik heb echt absurd veel spierpijn in mijn schouders...

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 09:39

Ik heb nog nooit wielrennen gedaan. Zit er wel aan te denken om x naar spinning te gaan kijken of dat wat is.

Net even paracetamol genomen mn feestje moet deze week beginnen mega hoofdpijn ineens. Dus als het zo is gezakt op naar de sportschool. Eerst maar theetje en gtst terug kijken dan.

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 09:48

Goedemorgen allemaal!

Hier een zeer slecht weekend gehad. Zaterdag naar Knock Out in Ahoy geweest, veel gedronken en pas om 09:00 's ochtends thuis :o .

Vanavond vroeg naar bed en morgen weer op naar de sportschool!

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 10:16

Goodmorning ladies :O

Ik heb wederom een zeeeer slecht weekend gehad plus dat ik afgelopen week maar 1x gesport heb ;(
Nou ja wel 2x paardgereden waarvan 1x les en dat is ook sporten, believe me :o
Hele weekend paaseitjes gesnoept en veel wijn gedronken <<)
Ik durf de weegschaal niet te pakken maar we gaan er weer voor deze week.... :)

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 10:34

Maris89 schreef:
Goedemorgen allemaal!

Hier een zeer slecht weekend gehad. Zaterdag naar Knock Out in Ahoy geweest, veel gedronken en pas om 09:00 's ochtends thuis :o .

Vanavond vroeg naar bed en morgen weer op naar de sportschool!

Oeh jaloers! Hoe was het?

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 10:40

Zo anders ben ik wel jaloers. Krijg volgende week de sleutel van mn huis, dus laat al het hele jaar alle grote feestjes schieten om te besparen :(