Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 21:15

Oeh 7 wat fijn!!

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 21:40

Phoe. Ik zou ook wel naar de ivf willen. Ik ben van 'neutraal' naar iets meer depri gegaan geloof ik. De tijd gaat ook gewoon zo snel, over een half jaartje ben ik 30. Nu zullen sommige van jullie dat jong vinden maar ik had mezelf gewoon als jonge moeder gezien. Daarbij is mijn man 30 jaar ouder dan mij, dat speelt ook allemaal mee. Soms heb je van die dagen...

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:02

:(:) Wiebke, mijn ivf traject is nu ook niet bepaald bemoedigend geweest. :7 Eerste "poging" werd een IUI wegens te weinig eieren en deze poging was ook donderdag gecanceld omdat het niet lekker ging. Dus ik juig nog niet zo snel met deze 7 eitjes, eerst maar eens zien hoe alles zich ontwikkeld. :=

Maar het geeft me wel weer wat extra kracht om niet op mijn leuke 3 jarige paard te stappen, dat had ik waarschijnlijk wel gedaan als idd de poging gestaakt ging worden.

Afbeelding

Afbeelding
Is soms toch wel zuur dat die nu terug is van de inrijder en ik er niet op stap uit angst dat er wat gebeurd wat nadelig kan zijn voor het traject.

Hoeveel IUI pogingen hebt je nu gehad van de hoeveel totdat ze op IVF overgaan?

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 23:45

Moeilijk als het traject je tegenhoud om de dingen te doen doe je leuk vind!

Ik heb 2 IUI's gehad, heb nu 2 rondes moeten missen door mijn vakantie. Er is gezegd dat ik 6 IUI's mag doen voordat er met ivf wordt gestart

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 18:31

Hoe voel jij je Cobiie?

Sommige dingen hebben ook echt tijd nodig om te accepteren.
Probeer jouw leeftijd toch wat los te laten
Misschien helpen ontspanningsoefeningen.
Van je man snap ik goed hij is inderdaad op leeftijd.
Ik heb geen idee tot welke gemiddelde leeftijd blijft de kwaliteit van het zaad bij de man goed?

Dat hier je vaker wiebke eerst zoveel pogingen.
In nl houden ze vast aan het protocol.
Bij hebben bij nij geertgen gezeten en je hoort meer over het buitenland dat ze niet zo zwart wit kijken misschien willen ze jullie sneller helpen door de leeftijd?
Als je er niet op wilt reageren geen probleem maar met een vader ouder dan 60 jaar nooit commentaar over gehad omdat jullie nog graag kinderen willen.

Sommige op mijn werk vinden mij met 34 jaar al oud!
Ja echt daar trek ik mij niks van aan.
Maar jullie zullen daar wel veel meer tegenaan lopen?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 08:32

Linnie, ik voel me prima, alleen de zondag had ik wat last van de ingreep.

Wiebke, ik hoor veel mensen die naar België gaan omdat daar "meer"/"sneller" iets mogelijk is, maar ik zou dat wegens afstand zelf niet handig vinden (afgelopen 8 dagen heb ik er 6 in het ziekenhuis gezeten :+ ).
Kan me voorstellen dat nog 4 IUI behandelingen veel lijken. :(:)

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 12:27

Hoi meiden, mag ik mij ook melden hier? Bezig sinds april 2015, dus heel vanzelf gaat het hier helaas ook niet.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 12:28

Welkom eedi, zit je al in een medisch traject of ben je nog enkel thuis bezig?

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 14:21

We waren net begonnen met afspraken bij een gyn toen ik zwanger was. Dat is alleen mis gegaan. Bij de echo van 8 weken kwamen we erachter dat het met 6 weken al gestopt was met groeien. Helaas nooit een hartje gezien dus. En dan krijg je de mededeling dat je zelf zwanger kunt worden en het dus maar zelf moet proberen. Op zich logisch, ware het niet dat ik al 2 keer eerder met 5 weken een miskraam heb gehad, maar die tellen niet mee, omdat die niet op de echo te zien zijn. En verder speelt nog mee dat ik 39 ben en een medische complicatie heb die zwanger blijven wat moeilijker maakt (ik heb 2 baarmoeders met elk 1 eileider), maar hier in Breda wordt doodleuk gezegd dat dit echt geen rol speelt. ik heb hier zelf echter zwaar mijn twijfels over. Ook gezien ze een vermoeden van endometriose hebben geuit in een eerder operatierapport. Dat willen ze alleen ook niet onderzoeken.

Ik heb Gent gebeld om daar een afspraak te maken, maar ik kan helaas pas in mei terecht. Nu heb ik via Lautje een andere tip gekregen en daar ga ik in december naar toe voor een second opinion. Ik ben heel benieuwd of hij wel wil helpen.

Omdat ik mijn baan kwijt ben (zonder reden contract niet verlengd, maar wel heel toevallig nadat ik 3 welen afwezig ben geweest door wachten op en herstel van curettage) heb ik erg veel tijd om na te denken. Dat maakt het er allemaal niet makkelijker op...

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:20

Wat heftig allemaal!
ik las pas op 1 van de fb groepen ook iemand die 2 baarmoeders had.
Weet alleen niet meer welke.
Kan voor je rond vragen als je dat fijn vind.

België en Duitsland kijken vaak inderdaad verder.

Wij zaten wel in nl kliniek maar zij werkte samen met oa dusseldorf waardoor er ook andere mogelijkheden waren.

Welk ziekenhuis ga je nu heen?

Teveel nadenken is ook niet goed nee.
Misschien kan je wat gaan bewegen, afspraken maken met mensen en ontspanningsoefeningen doen voor de afleiding en minder stress.

Spannend in december!
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 15-11-16 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:24

Wat een verhaal Eedi. :(:)

Mijn schoonzusje heeft ook een dubbele baarmoeder, hierdoor verwachtte ze ook problemen met zwanger worden, maar dat was er uiteindelijk niet (of ze hadden gewoon veel geluk) want ze was binnen een half jaar zwanger ondanks verminderde sperma kwaliteit van haar man.
Enige was wel dat het gelijk duidelijk was dat de kleine hierdoor via een keizersnede geboren moest worden.

Hopelijk kan de second opinion je straks verder helpen. :(:)

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 21:20

Heb je even een pb'tje gedaan linnie :)

Eedi,wat een verhaal! Bizar dat het ziekenhuis niet de onderzoeken wil doen zeg! En teveel tijd om na te denken kan twijfel brengen ja, niet fijn!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 21:54

Heb jij weleens je b12 laten testen eedi?
Als zwanger worden niet vanzelf gaat bij groep de eigenaar ervan heeft een b12 tekort.
En daardoor loopt het bij hun steeds mis ( tenminste die kans is groot)
Schoot mij in 1x te binnen.
Dacht meld het voor de zekerheid.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 22:46

Linnie, dank je wel, maar navragen hoeft niet. Voorlopig heb ik daar nog geen behoefte aan. Ik ben wel blij als ik lees dat er weer een succesverhaal was. Het kan allemaal wel, dat is een ding dat zeker is. Het is hier alleen kennelijk minder gemakkelijk. Hoeft niet met de 2 bm te maken te hebben. Kan van alles zijn.

Normaal gezien ben ik thuis ook flink bezig. We wonen hier net een jaar en er liggen nog steeds kleine klusjes en dozen. Ben alleen al en tijdje flink verkouden en sinds een paar dagen erg beroerd. Kwam niet echt handig uit in de periode van de maand zeg maar en dan word ik weer onzeker.

En er is nog niet geprikt op B12 nee. Verder onderzoek was namelijk niet nodig volgens de gyn. Ik zal het meenemen naar het volgende gesprek. Dank voor de tip. Ik zal eens kijken of ik extra info kan vinden hierover ook.

Ik heb jouw verhaal gelezen hier. Wat ontzettend bijzonder zeg. En heel fijn dat het zo snel gelukt is. Hopelijk blijft alles goed gaan. Hoe ver ben je nu? En als je evt een tweede wil, heb je dan nog cryo's liggen? Of moet het hele proces dan opnieuw?

Cobiie, voor jou een spannende week? Krijg je deze week ook al een terugplaatsing als er goede embryo's zijn?

Wiebke, zit jij al in een traject? Of doen jullie nu ook nog alles zelf?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 23:06

Hoop dat je snel weer opknapt.
Dat scheelt misschien ook weer een beetje.

Vandaag precies 14 weken.
Over een week de volgende echo.
We tellen echt de dagen.

Wij hebben inderdaad nog cryo's <3

Het is bij ons inderdaad snel gegaan , veel geluk gehad.
Een paar weken terug konden wij het soms bijna nog steeds niet geloven.
Het landt allemaal sinds kort pas eigenlijk.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 10:59

Ik kan me voorstellen dat het moeilijk te geloven is Linnie. Het is ook echt heel bijzonder allemaal.

Ik heb al eens wat zitten lezen over die b12 en zal dat zeker ter sprake brengen bij de gyn. Ik denk dat ik evt ook vast een potje haal voor de volgende cyclus. Kan vast geen kwaad toch? Ik had al wel natuurlijke foliumzuur gekocht.

Ik heb ook even terug gezocht in jouw berichten, want ik kon me herinneren dat je een boek had gekocht (lees al ff mee, maar heb me nooit durven melden, omdat het eerst toch spontaan leek te lukken allemaal). Het boek was de innesteling. Heb jij daar veel aan gehad? Want het is geen heel goedkoop boek, dus ik zou het niet zomaar aanschaffen. Als het echt nuttig blijkt, dan wil ik er toch wel even over nadenken.
Over voeding had ik al wel een en ander opgezocht, maar wij eten gewoon gezond. Ook wel eens pizza of friet, maar meerendeel toch echt wel wat er aangeraden is.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 11:05

Hoe lang slik je foliumzuur? Want B11 (foliumzuur) 'verbruikt' B12, dus het is sowieso raadzaam om ze beiden te slikken.

Verdere tips:
- Q10 (ubiquinol) slikken, dit verbetert je eicelkwaliteit
- Schildklier laten checken; een te snel of te langzaam werkende schildklier beïnvloedt je oestrogeen en progesteron waardes nadelig.
- Utrogestan gebruiken tot 12 weken
- Granaatappelsap; bloedverdunnend
- Aspirine (acyletylezuur) 100mg van Bayer; bloedverdunnend
- Geen citrusvruchten na eisprong
- Geen koude voeten of veel koude dingen eten na eisprong
- Geen orgasmes kort na eisprong. Deze laatste drie kunnen zorgen voor een krampende baarmoeder

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 11:18

Hier een domper, geen van de 7 eitjes zijn bevrucht geraakt.
Einde IVF, volgende week weer naar het ziekenhuis voor een gesprek voor het vervolg traject. Het zal waarschijnlijk ICSI worden.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 11:20

Ow wat vreselijk sneu cobiie! ICSI is dan zeker de betere optie!

EenWensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 11:47

Ik lees mee maar heb niet altijd tijd om te posten.

Dikke vette domper Cobiie, hopelijk dat de ICSI een beter optie gaat zijn voor jullie.

Welkom EedihcrO, moeilijk zeg als ze je zo makkelijk weg sturen met het is al eens gelukt dus het zal wel goedkomen. hopelijk dat je bij het adres waar je nu mee in contact bent wel verder onderzoek krijgt ed.

@ CrazyCat, wij zijn inderdaad wat jonger als jullie, maar ik ben nog steeds regelmatig in gesprek met mijn vriend en we hebben het er ook best vaak over.

Hij denk nu inmiddels wel na over een onderzoek, dus ik wacht rustig even af wat hij wil dat zal binnenkort wel weer ter spraken komen bij ons.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 12:01

He das balen zeg alle 7 niet bevrucht.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 12:02

Wat vreselijk balen Cobiie. Nu dus door naar een volgend traject. Hopelijk met de icsi betere resultaten dan.

veerledec schreef:
Hoe lang slik je foliumzuur? Want B11 (foliumzuur) 'verbruikt' B12, dus het is sowieso raadzaam om ze beiden te slikken.

Verdere tips:
- Q10 (ubiquinol) slikken, dit verbetert je eicelkwaliteit
- Schildklier laten checken; een te snel of te langzaam werkende schildklier beïnvloedt je oestrogeen en progesteron waardes nadelig.
- Utrogestan gebruiken tot 12 weken
- Granaatappelsap; bloedverdunnend
- Aspirine (acyletylezuur) 100mg van Bayer; bloedverdunnend
- Geen citrusvruchten na eisprong
- Geen koude voeten of veel koude dingen eten na eisprong
- Geen orgasmes kort na eisprong. Deze laatste drie kunnen zorgen voor een krampende baarmoeder

Dank je Veerle, voor deze info. Ik slik een pre zwangerschapsvitamine, maar zie al dat de hoeveelheid B12 daarin zeer beperkt is. En ik dacht dat er q10 in zat, maar dat is omega. Als ik zo door ga slik ik straks een hele batterij pillen :o De foliumzuur slik ik al zo lang ik bezig ben. Nu dus al ruim anderhalf jaar. Best al een tijdje dus. Wel raar dat een gyn daar ook totaal niet voor waarschuwt. Granaatappel heb ik een tijdje gedaan ja. Nu soms nog wel. Als sapje, of de pitjes door een salade oid. Maar niet meer elke dag. En kun je aspirine je hele cyclus door elke dag slikken?

De koude voeten heb ik ook eerder gehoord, maar hoe houd ik die dan warm? Want ik heb soms 2 paar sokken en sloffen aan. Of ik zit onder een dekentje op de bank. Ik kan toch moeilijk de hele dag met een kersenpittenzak rondlopen?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 13:05

Ik heb ook best lang B11 geslikt, en ik had dus een verlaagd B12 bleek uiteindelijk (zelf aangevinkt overigens, gyn vond het niet nodig om te checken. Ze vond mijn waarde van 163 overigens ook prima, maar voor een goede zwangerschap is dat dus te laag). En die lage B12 waarde had ik niet van mezelf, dat geloof ik niet met mijn dieet.

Aspirine kan je de hele cyclus nemen. Als je zwanger bent, wordt het wel aangeraden om te stoppen na zoveel weken, maar ik weet even niet meer hoeveel weken precies. Let op, het is bloedverdunnend. Dat is gunstig voor de innesteling, maar kan tot bloedingen leiden als je bloed al te dun is natuurlijk.

Let verder ook op vitamine D. Hier nog een lijstje vitamines die ik ooit heb genoteerd:
Foliumzuur 400microgram, Vitamine C 50 milligram, vitamine D3 2000 IE, Vitamine E 250 milligram en omega 3 1000 milligram.

Koude voeten warm houden; als 2 paar sokken en sloffen al niet helpen, dan weet ik het ook niet meer :P. Zou toch voldoende moeten zijn zou ik denken :D.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 13:57

Oh nee toch Cobiie wat een tegenslag :(
Hele dikke knuffel wat een rot nieuws.

Koude voeten heb ik ook echt rekening mee gehouden.
Altijd sokken en sloffen aan.
Chinezen geloven daarin.
Q10 had geen invloed bij mij.
Aspirine niet gedaan ik wil dat soort dingen zo min mogelijk.

Inderdaad tot 13 weken geen citrusvruchten gegeten.

En ik deed ontspanningsoefeningen uit het boek nu heel soms nog.

Het boek is prijzig als je het koopt kan je ook bij een fb groep die is geheim.
Er staat heel veel in over super foods en hun werking voor man en vrouw.
En alle vitamines die goed zijn.
En dan ontspanningsoefeningen.
En er staan oefeningen in om de door bloeding te bevorderen.

Ik had het boek gekocht maar bij ons ging het zo snel dat ik een paar dingen eruit gepakt hebt.
Om te gaan gebruiken en te gaan doen.
Je mag het boek ook lenen.
Maar wil het graag terug.
Ophalen of verzenden.

Wij zijn ook gaan eten van de landswinkel.
Tenminste zoveel mogelijk.
Onbespoten producten.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 14:18

Haal toch nog eens de tarwekiemolie aan. Heeft bij mij en vele dorpsgenootjes die niet zwanger raakte echt heel goed geholpen.
Dit maakt het baarmoederslijm van betere kwaliteit voor innesteling.
Vriendinnetje dat al 4 jaar probeerde is nu 17 weken zwanger, en nog 2 succesverhalen na deze tarwekiemolie zijn inmiddels geboren.