Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 00:34

Waves schreef:
[naam] schreef:
Ik wou dat iedereen die mentaliteit van jullie ook had wanneer het op het belastingstelsel aan komt, dat we met z'n allen 52% moeten afdragen, maar dan moet ik ineens begrip opbrengen waarom ik dat wel moet maar een ander dat niet kan, en dan gaat het nog maar om zoiets simpels als geld. Dan is die mentaliteit dat we het samen voor elkaar over moeten hebben ineens nergens meer :')

Toevallig betalen wij wel 52% belasting maar je snapt zelf ook wel dat de vergelijking met belasting betalen op zoveel punten mank gaat dat ik daar niet inhoudelijk op in ga. Slaat als een tang op een varken. Bijzondere manier van discussieren heb je.

Nee jullie hier scoren punten...

Waratje schreef:
Vrije School, dus mogelijk contact met antroposofen uit Den Haag?

met complot theorieën over vrije school-crèche mazelen uitwisselsessies omdat het vast allemaal ongevaccineerde antroposofen zijn :=

De sympathie van de pro vaxxers trekt je ook echt over de streep. Dreigementen als kind uit huis laten plaatsen enz.
Vaccinatieschade bestaat niet, blabla..
Maar wel zeuren over een paar extra spuitjes halen om zo zelf je eigen verantwoording over je opvattingen te dragen. Waarom? Het is toch veilig en effectief? Dan heb je die extra maatregelen toch graag voor je kind over! Er zitten toch geen nadelen aan.

En what's next??
Moet ik straks ook verplicht naar de kerk omdat de wereld anders door de duivel overgenomen wordt wanneer de gelovigengraad te ver daalt?
Want anders gaat de mensheid ten onder in het rijk der duisternis?
Waar houdt die hysterie op?

Avalanche

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 02:43

The projection is strong with this one :')

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 09:07

Soooo, jij houdt wel heel erg van complottheorieën :roll: NL is uiteindelijk verrekte klein en de kans dat er gewoon familie- of vriendencontact is tussen mensen uit Den Haag en Assen is best groot. En nee, ik zeg niet dat het zo is, maar het is gewoon een mogelijkheid dat er contact was.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 09:37

Ik snap er niks van. Je gaat niet vaccineren want er is niet genoeg/niet de juiste? voorlichting maar over niet vaccineren is alleen maar juiste info te vinden?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 09:40

Kinke schreef:
Ik snap er niks van. Je gaat niet vaccineren want er is niet genoeg/niet de juiste? voorlichting maar over niet vaccineren is alleen maar juiste info te vinden?

Tegen wie heb je het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 14:06

Nikass schreef:
_lautje_ schreef:
Ze betrekken het wel op vaccineren hoor. Want als er niet gevaccineerd zou worden zouden idd wat mensen doodgaan. Die bijv een slechtere weerstand hebben of die nu eenmaal niersteen genoeg zijn. Maar ja dat hoort erbij. Natuurlijke selectie.
En doodgaan is immers niet erg. Het hoort er gewoon bij...
En dat wordt dan allemaal gelinkt aan ideeen uit Mein Kampf.

Wauw dit is heel wel heel bizar. Met zo'n club wil ik niets te maken hebben :n
Ik had eerlijk gezegd het idee dat er mensen zijn die in het kader van bewust met alles omgaan, zich de vraag stellen of vaccineren echt nodig is en of het ook schadelijke bijwerkingen kan hebben. Zo'n beetje in de trend wat je ook bij honden en paarden ziet. Met dat je verdiepen en bewust keuzes maken heb ik geen enkel probleem. Maar met bovenstaande enge clubjes met gestoorde ideeën wel degelijk.

Ga je lekker Lautje? Nu denken mensen dat het daar zo eraan toe gaat. Je blijft er ook maar over doorgaan. Je haalt een hap en een snap uit het topic en gaat er mee aan de haal. Lekker makkelijk scoren!

Dat hele topic over een kindje met Diabetes 1 die je zogenaamd geen insuline moest geven, werd door de meerderheid van de mensen in de groep TEGEN gesproken en geadviseerd absoluut insuline te geven anders gaat kindje dood! En dat sommige mensen in war zijn met type 2 dat wel met voeding opgelost zou kunnen worden.

Maar dat vertel je er niet bij hè?
Dat van die gast met sympathie voor Hitler heb ik zelf niet gevolgd en weet ik te weinig van, kan ik niet zoveel over zeggen.

In beide kampen heb je extremisten, gekkies en mensen die ergens iets gehoord hebben en dat voor waarheid aannemen. Jullie zijn zeker allemaal gütmenschen in dat FB-groepje.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 15:24

quera schreef:
Tegen wie heb je het?

Sorry, tegen Repelsteel

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 15:34

Karma: het feit is dat het er staat. En blijkbaar vind je het niet erg om bij een groep te horen waar dergelijke dingen worden verkondigd.
Ik zou er niet mee geassocieerd willen worden.

En het gaat er blijkbaar zo aan toe want dagelijks komen er dergelijke voorbeelden voorbij. En het zullen misschien maar een aantal mensen zijn, maar het gebeurd wel.
Hoeven de mensen die pro vaccinatie zijn en het er uit vissen niks voor te doen. Wordt zo in de schoot geworpen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 15:40

_lautje_ schreef:
Karma: het feit is dat het er staat. En blijkbaar vind je het niet erg om bij een groep te horen waar dergelijke dingen worden verkondigd.

En het gaat er blijkbaar zo aan toe want dagelijks komen er dergelijke voorbeelden voorbij. En het zullen misschien maar een aantal mensen zijn, maar het gebeurd wel.
Hoeven de mensen die pro vaccinatie zijn en het er uit vissen niks voor te doen. Wordt zo in de schoot geworpen.

Maar dit heb je in alle groepen/hokjes/hoe je het wilt noemen.
Daar hoef je geen pro vaxxer of anti vaxxer voor te zijn.
Dit heb je ook bij rapley/niet rapley
Slaapmethodes/AP ouders

In alle groepen heb je dit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 20:12

Wat zijn AP ouders? Ik breek mij brein hierover.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 20:24

_lautje_ schreef:

De voorbeelden van pro vaxxers die de meest idiote onzin uitkramen of kritische/anti vaxxers bashen, bedreigen -zelfs doodswensen- en treiteren zijn er ook legio.

Daar wil je vast ook niet bij horen, maar ook deze mafketels heb je wel in je kamp.

Volgens mij is Vaccin-vrij bedoeld voor mensen die kritisch zijn op het vaccineren, omdat bijwerkingen te vaak voorkomen en te vaak door medisch personeel afgedaan als "het ligt aan alles behalve vaccins" en dat klopt niet, in mijn ogen en dat van meer leden van deze pagina.
In deze groep zitten veel mensen die zaken aan de kaak willen stellen, die pleiten voor betere voorlichting, beter onderzoek naar veiligheid etc etc, maar hoe goed die mensen ook hun best doen om correcte informatie te delen, ze zullen door het pro-kamp altijd worden afgedaan als onzin, idioterie en kwakzalverij.
De meeste kritische vaxxers zijn meestal mensen die hun kind wel degelijk gevaccineerd hebben en hierdoor "schade" aan over hebben gehouden. Ik geloof velen van hen -er zullen vast ook mensen zijn die alles op vaccins willen afschuiven- en ik snap goed dat ze meer bekendheid willen krijgen, voor ook de andere kant van vaccins.
Toch zullen ze altijd uitgemaakt worden voor leugenaars door mensen die heilig geloven in vaccins.

Goddank leeft de hetze niet in mijn familie en ga ik gerust met mijn gezonde, niet zieke kinderen bij gevaccineerde familieleden op bezoek en vice versa.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 20:28

Karma schreef:

Attached parenting, een opvoedingsstroming :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 20:35

secricible schreef:
Karma schreef:

Attached parenting, een opvoedingsstroming :D

Nee, daar was ik nooit opgekomen.

Volgens mij is het tijd om te slapen; ik las "opvoedingsstoornis".

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 20:45

Er is niets mis mee om kritisch te zijn, vind het sowieso achterlijk dat er over pro en anti word gesproken. Iedereen wil het beste voor zijn kinderen , de een is wat kritischer dan de ander. Zoals bvb Quera aangeeft dat ze graag in gedeelten wil enten met losse vaccins. Dat zijn zaken waar over nagedacht zou moeten worden bij de verantwoordelijke instanties. Maar niet domweg nawauwelen wat veel zogenaamd gestudeerde antivaxxers op internet kwakken , ook de provaxxers gooien er soms niet gestaafde zaken uit. Maar proberen om mensen te beinvloeden door te zeggen dat je kind ernstig ziek word van wel/niet vaccineren is gewoon niet netjes. Bewezen feiten herhalen prima, onzin dom en niet elke keer er van alles bij gaan halen wanneer iemand het tegendeel van je bewering staaft met bewijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 18:25

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 21:19

Wat voegen deze artikelen toe aan de discussie Repelsteel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 23:40

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 07:44

Repelsteel het maakt niet uit wat je deelt of zegt. Er komen toch wel banketstaaf reacties op.

Das toch een groep waar je niet bij wilt horen ;)
Zou toch fijn zijn he. Een groep die precies bij je past waar geen rotte appels bij zitten. Die zijn er simpelweg niet ;)

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 08:15

Anoniem schreef:
Hetzelfde als deze

secricible schreef:
In Assen is ook al teveel fijnstof denk ik :+

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/146173 ... s-in-Assen

-O- -O-

Maar daar had je geen commentaar op?

Dat is een reactie op jou, nav. jouw conclusie dat er mogelijk een verband is tussen fijnstof en de mazelen. De artikels die je vervolgens noemt, dragen niet bij aan de discussie wel/niet vaccineren.

Quera, banketstaaf reactie?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 08:21

Joh badeendje het gaat constant over vanalles wat met wel/niet vaccineren te maken heeft en daar wordt niets van gezegd maar als repelsteel wat neerzet komen er banketstaaf reacties op. En dan heb ik het niet perse over die van jou.. maar dit gaat al het hele topic zo.

Het topic gaat inmiddels gewoon over ziektes die te vaccineren zijn... en welke nieuwsartikelen daar nu over geschreven worden. Dus het artikel is prima passend in het topic hoe het nu loopt.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 08:55

Het artikel toont gewoon aan dat de veiligheidsprocedure werkr Beter dat ze maatregelen voor niets nemen ( achteraf bekeken) dan dat ze niets ondernemen en een gevaarlijke mazelenuitbraak is dat rap verspreid.
Dat bewijst het artikel dus.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 09:05

dromertje2 schreef:
Het artikel toont gewoon aan dat de veiligheidsprocedure werkr Beter dat ze maatregelen voor niets nemen ( achteraf bekeken) dan dat ze niets ondernemen en een gevaarlijke mazelenuitbraak is dat rap verspreid.
Dat bewijst het artikel dus.

Het toont aan dat ze de veiligheidsprocedure dus niet gevolgd hebben. Aangezien de GGD niet ingeseind is. En daardoor paniek is geweest door dit artikel.
Als zij eerst de GGD hadden geïnformeerd en daarna de brief hadden opgesteld nadat er door de GGD geconstateerd was dat er wel mazelen waren. Dan was heg goed geweest.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 09:30

Ik heb daar een ander zienswijze over.

Dat repelsteel niet meer serieus genomen wordt, ligt toch helemaal aan repelsteel zelf hoor.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 09:33

dromertje2 schreef:
Ik heb daar een ander zienswijze over.

Dat repelsteel niet meer serieus genomen wordt, ligt toch helemaal aan repelsteel zelf hoor.

Ja maar de link die ze nu plaatst is niet off-topic. En mag hier gewoon geplaatst worden..
ik ben het ook niet altijd met een ander eens maar daarom kan je nog wel normaal doen tegen elkaar.
Want want creeer je nu. Een topic vol met pro vaccineerders... want de anti gaan zo echt niet meer reageren. ;)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 09:37

T gaat niet zozeer om de anti s bij mij persoonlijk maar om repelsteel zelf.