Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
vuurneon schreef:Ik vind een stichting voor kinderen van gezinsleden met autisme mooi, maar niet op deze manier. Ik krijg het gevoel dat de oprichting zulke slechte ervaringen hebben ermee dat ze dit hebben opgezet en daardoor de 'tekening' ingekleurd hebben op hun eigen manier. Zwart/wit.
Abacab schreef:vuurneon schreef:Ik vind een stichting voor kinderen van gezinsleden met autisme mooi, maar niet op deze manier. Ik krijg het gevoel dat de oprichting zulke slechte ervaringen hebben ermee dat ze dit hebben opgezet en daardoor de 'tekening' ingekleurd hebben op hun eigen manier. Zwart/wit.
Ik denk dat dat wel meevalt. Autisme heeft ook hele mooi dingen en zijn grappige kanten. Maar ik denk wel dat de problematiek enorm wordt onderschat. Pas nu er aandacht is voor de diagnose Autisme en de verschillende vormen waarin zich dat kan uiten, komt er ook meer aandacht voor de dingen er omheen. De problematiek die Kasper aansnijdt is er één van.
Abacab schreef:Milou123; jij heb de diagnose autisme gekregen, ik ben heel benieuwd waarom jij die diagnose hebt gekregen. Want als jij de emotionele en sociale behoeften van andere juist heel goed aan kunt voelen, sociaal vaardig en empatisch bent, dan ben je per definitie geen autist.
YellowGray schreef:Abacab schreef:Milou123; jij heb de diagnose autisme gekregen, ik ben heel benieuwd waarom jij die diagnose hebt gekregen. Want als jij de emotionele en sociale behoeften van andere juist heel goed aan kunt voelen, sociaal vaardig en empatisch bent, dan ben je per definitie geen autist.
Ben ik het niet mee eens, deze dingen kun je jezelf ook heel goed aanleren. Zeker als je ouder wordt, dan leren veel mensen hun autisme heel goed te 'verbergen'. En daarnaast is autisme veel meer dan een sociale stoornis. Ik ben best empathisch, kan goed naar mensen luisteren en ik kan heel goed inschatten hoe mensen zich voelen en wat ze nodig hebben. Maar ik voel me vaak tekortschieten in drukke gesprekken, vind het moeilijk om met 'nieuwe' mensen te praten en ik word totaal gek van stimuli die anderen heel normaal vinden (felle verkeerslichten, zachte muziek op de achtergrond, mensen die ineens hard lachen).