Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:11

Je kunt ook Running Coach gebruiken, daar heb ik net de eerste les van gelopen. Is van de Atletiek Unie. Ik vind die zelf iets fijner dan Evy. :o

Mijn schema is af voor de komende 23 weken, het zou prima te doen moeten zijn naar de 10 mijl! :)
Voor eventuele liefhebbers wil ik hem opzich wel digitaliseren en PBen.

Anoniem

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:12

Hmm da's een ander soort pijn dan die ik heb. Klinkt een beetje als Shin Splits?

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:16

wollie2004 schreef:
Hee Sanne, goed bezig! Welkom!
(Busy, volgens mij is sanne wel enkele jaartjes jonger, misschien dat het daarom bij haar wat makkelijker gaat?)

Zo, ook weer terug van een heerlijk rondje, had er zo'n zin in! in het begin ff bikkelen, maar laatste 2 km gingen beter. 5 km in 35 min, ben ik echt heel trots op!

Ik ben vrij kortbenig, iemand tips om toch tempo te verhogen? Die intervallessen van Evy klinken ook goed, alleen ben ik nog niet met de 5-10 km bezig... maar af en toe doe ik les 9 van de 5 km, dat is 2 min rennen met 1 min lopen ertussen, probeer dan die ene wandel minuut te versnellen en de rest mijn eigen tempo, werkt ook goed, maar jezus daarna ben ik steeds wel echt kapot haha!

Ik ben inderdaad 18. Misschien ligt het daar aan. Ik heb tijdens mijn hardlopen af en toe ook pijn in mjn scheenbeen ..

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:30

Hmmm pijn in scheenbeen klinkt niet echt fijn... Dat shin splints wat Lente zegt kan volgens mij wel uitmonden in een serieuse blessure, dus ik zou er voorzichtig mee zijn...
Gelukkig zelf geen last van
Wat ik soms wel heb is in het begin van het lopen een beetje stijve enkels, alsof ze nog warm en soepel moeten worden ofzo... ook een beetje vaag, maar gelukkig nog nooit na het rennen last van gehad.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:04

Hier shin splits, je moet alleen nopen als je absoluut geen pijn hebt. Goede schoenen kunnen een heleboel pijn wegnemen! Goed luisteren naar je lichaam en vooral niet onderschatten. Ik heb het al jaren en ook jaren rust gehad maar ging nooit weg. Nieuwe schoenen aan laten meten en geen last meer. Van de week te fanatiek gelopen en voel het nu weer, neem dus even een weekje rust!
Iets anders dan bovenstaand kan je er niet aan doen..

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:04

Zo, wat gaan jullie hard!
Lopers, goed bezig! Zie nette tijden voorbij komen.
Geblesseerden, goed naar je lichaam luisteren en beterschap!
En welkom nieuwelingen :)

Ik heb vandaag les 23 uitgelopen, ging hartstikke goed! Alleen de 5 km haal ik echt niet binnen het halfuur, terwijl dat toch wel mn doel was/is. Kan vanaf nu niet meer 3x in de week lopen, nog maar 2x, in verband met de rest van de trainingen voor de triathlon, maar hoop toch nog een beetje vooruit te gaan.
Verder vandaag eindelijk mijn nieuwe korte broek + shirt aan gehad, want het was heerlijk weer, en wat liep het lekker! Helemaal happy :).

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:05

Ojaa en voor het lopen flink op je tenen en vooral op je hakken lopen!

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:13

Welkom voor de nieuwe mensen!
Even een egopost :D
Vanavond Evy zomaar genegeerd :=
De benen voelden super, ik moest van Evy na 11 minuten 2 minuten wandelen maar ben doorgerend tot 18 minuten. Wow, daar kon ik 2 maanden geleden alleen maar over dromen. Uiteindelijk 39 minuten getraind waarvan nog maar 5 gewandeld in een nieuw persoonlijk record qua snelheid. Kicken!! De 5 km is in zicht!
Afgesloten met 2x30 seconden Het gas vol open, dit heet steigerung volgens Evy, ik hoorde Lente hierover en heerlijk even vol uit!

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:14

Top RR dat jouw les 23 ook zo ging!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:23

Wat goed CarovdG :D

Dat 'steigerung' ga ik ook eens opzoeken.
Zijn er meer mensen die daar hun training mee afsluiten? Hoe bevalt het?

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:24

CarovdG schreef:
Welkom voor de nieuwe mensen!
Even een egopost :D
Vanavond Evy zomaar genegeerd :=
De benen voelden super, ik moest van Evy na 11 minuten 2 minuten wandelen maar ben doorgerend tot 18 minuten. Wow, daar kon ik 2 maanden geleden alleen maar over dromen. Uiteindelijk 39 minuten getraind waarvan nog maar 5 gewandeld in een nieuw persoonlijk record qua snelheid. Kicken!! De 5 km is in zicht!
Afgesloten met 2x30 seconden Het gas vol open, dit heet steigerung volgens Evy, ik hoorde Lente hierover en heerlijk even vol uit!

Wauw wat goed zeg! Ik heb het Evy nog niet horen zeggen, maar ben ook bij les 20. Misschien dat ze het daar nog over gaat hebben?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:25

Ik probeer als ik niet helemaal stuk ben altijd t laatste stuk af te sluiten met een sprint. Das niet helemaal steigerung maar wel versnellen :p

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:34

Dank je Sanne, welke versie Evy loop je? Volgens mij begon Evy rond les 19 hierover, ik loop de versie 2011.
Willemyntje: dat is toch ook een soort van steigerung? Ik zie het ook als sprintjes.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:36

Steigerung is meer opbouwend, sprinten is in 1 x knallen.

O my god, volgens mij heb ik net besloten dat ik 6 weken na de dam tot dam best een halve marathon kan lopen..

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:38

CarovdG schreef:
Dank je Sanne, welke versie Evy loop je? Volgens mij begon Evy rond les 19 hierover, ik loop de versie 2011.
Willemyntje: dat is toch ook een soort van steigerung? Ik zie het ook als sprintjes.

Ik weet niet precies welke versie ik loop. Hij staat al een tijdje op m'n Ipod, dus kan ook zo van 2011 zijn. Ik moet nu les 20 lopen. Dat is 4x 8 minuten.

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:53

Zo voor mij zit les 6 er ook op, viel me niet tegen na een dag rennen op mijn werk. Merk ook duidelijk dat dit weer gewoon een stuk prettiger loopt. Niet meer tegen die koude snijdende wind in lopen, maar bij een lekker tempratuurtje. Eigenlijk dus na les 6 2 dagen rust. Al heb ik deze echter net gehad, dus woensdag weer lekker lopen. Aan het einde van de week zou ik als goed is al een keer 5 min. achter een lopen ipv 3 minuten. Ben benieuwd.

Jiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 20:23

WillemYntJee schreef:
Steigerung is meer opbouwend, sprinten is in 1 x knallen.

O my god, volgens mij heb ik net besloten dat ik 6 weken na de dam tot dam best een halve marathon kan lopen..

Dat zou prima moeten kunnen, scheelt 5 kilometer. :) Kijk uit dat je jezelf niet overtraint.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:24

Wat lopen jullie hoge snelheden! Ik ben blij als ik de 9 haal iedere interval...

Vandaag de 10-10-10 gedaan, 7.6 km in totaal met in en uitlopen.
Ging super makkelijk en wat een genot om met dit weer te rennen.
Vandaag een hele grote lus gemaakt naar het dorp verderop, dacht eerst dat is véél te ver, maar bleek precies uit te komen!

Ik ben net als Arie al 3 jaar 25 trouwens!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:32

Ja daarom jiwa! Moet kunnen toch?
Van 10 naar 15 lijkt me zwaarder dan van 15 naar 20?

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:48

Yucca ik ben al langer 25 dan jij :=

maarrrrrrr vandaag wel de 7,5km aangetikt :D :D :D zo slecht als het zaterdag ging, zo lekker ging het vanavond. had les met intervallen van Evy en dat haalt mn tempo altijd omlaag eigenlijk, maar goed, na de les kon ik of met de metro naar huis, of...... juist, op mn gemakje joggen terug naar huis en toen zat ik opeens aan de 7,63km := :)) mezelf dus overtroffen, wel een uur over gedaan :') MAAR TOCH!! :')

Willemyn moet wel lukken denk ik, stoerrr!! :D

Caro gefeli met je persoonlijk record, voelt lekker he :D

en ja, bepaald km's lopen binnen bepaalde tijd kan leuk zijn, maar we zijn geen topsporters he :')

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:14

Wauw, de tijden (& afstanden) die ik voorbij zie komen. Daar kan ik voorlopig alleen maar van dromen. Jullie zijn echt toppers, meiden! _/-\o_

Ik zou vandaag les 17 willen lopen, maar heb bewust een extra rustdag genomen omdat ik bang ben dat ik mezelf overvraag & ik wil geen blessures oplopen ;) (Zaterdag 4.7km hardgelopen, les 16 en daarna moest ik werken en toen nog minimaal 8km gewandeld met mijn cliënten :') Dus had één en al stijve benen zondag.)

Ligt het trouwens aan mij of worden je benen er echt dikker (gespierder) van? Op mijn bovenbeen zie ik mijn spier al weer en voor mijn gevoel zijn mijn kuiten dikker geworden. Maar ik had normale sokken aan gister en toen ik ze 's avonds uit deed bleek het elastiek gewoon te knellen!! Dat heb ik nog nooit gehad met die sokken, mijn enige verklaring is het hardlopen.. -O- Moet ik straks nog andere sokken kopen (en nee, het zijn niet eens sokken met strak elastiek }:0 )...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:19

Mijn kuiten zijn superstrak nu maar wel steviger. Mijn bovenbenen lijken ook iets steviger te worden. Ook meer spuer. Alleen de binnenkanten van mijn dijen willen maar niet strakker.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:55

Lente schreef:
Mijn kuiten zijn superstrak nu maar wel steviger. Mijn bovenbenen lijken ook iets steviger te worden. Ook meer spuer. Alleen de binnenkanten van mijn dijen willen maar niet strakker.

Goh dat zou ik zo graag willen he, van die mooie strakke bovenbenen, misschien moeten we onze benen 90 graden optillen tijdens het hardlopen ofzo :')

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 23:01

Ohh inderdaad binnenkant bovenbenen is zo'n lastige, is mooi als die vetjes daar eens weggingen!

Al moet ik zeggen dat op deze foto mijn benen echt inieminie lijken :o (ik ben midden)

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 06:44

wollie2004 schreef:
Ah ok, ja dat klinkt wel logisch, dat deed ik meestal al, op een of andere manier gaat het op het einde altijd het beste bij mij, iemand hier zei dat ze een soort dieseltje was? Volgens mij is dat op mij ook wel van toepassing! zoooo, nu ff lekker warme douche!

Haha, dat was ik, geloof ik.
Alleen gisteravond was ik meer een diesel zonder brandstof (kon beter de ANWB bellen :j ), ik ging al niet weg met hoge verwachtingen, aangezien ik 2 dagen achter elkaar al flink had gelopen (met helling), maar het ging écht slecht. Ik dacht dat ik minstens 4 km had gelopen, kwam ik thuis (ik heb nu zo'n app die als het goed is de afstand en zo bij houdt), bleek dat het maar 2,5 km was! Ik wijt het maar even aan de eerdere kilometers .... :o . Kan ook zijn dat die grote gehaktbal die ik bij het eten gehad had, me nog steeds dwars zat.

Volgende keer weer beterrrr.