[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dais_

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 22:53

:wave: Ik spring vanaf hier weer even in. Ik ben afgelopen week op vakantie in London geweest en heb veel, onregelmatig en ongezond gegeten/gedronken.
Morgen ga ik om boodschappen en wil ik weer mijn normale eetpatroon oppakken.
Met grote angst ging ik op de weegschaal, maar ik ben niet aangekomen of afgevallen. We hebben elke dag ongeveer 15km gelopen dus dat compenseerde het ongezonde eten denk ik :)

Vandaag kreeg ik ook mijn kerstpakket vol lekkers := En de helft is al op := Oops..

Morgen..... Morgen weer op droog brood en water ;)

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 23:02

Roosch: goed van je! ik durf echt niks erbij te nemen.. had van de week bouillion op van maggi, blijkt dat ik dat niet mag had ik 200 gram vocht vast gehouden ik baalde zo! gelukkig wel 2 kilo vet eraf maar ja baalde wel..
dus neem niks meer haha

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 23:20

Succes met het oppakken van gezond eten. :) Ik had afgelopen vakantie in Zweden de weegschaal meegenomen. :')

En hiervoor, ik ben het met je eens dat ''uithongeren'' eetbuien uitlokt - máár - als ik iedere keer dat ik een beetje trek krijg iets zou pakken ben ik ieder half uur bezig. :') Als je iedere avond iets eet word het een gewoonte en kun je niet meer zonder dus ik denk dat het beter is om het tussendoortje toch over te slaan en een stukje fruit vlak voor of na het avondeten te eten.

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 23:21

Wauwie 60 kg Wat ONWIJS knap zeg! En wat een mijlpaal hier mag je zeker trots op zijn!
Voor mij is een hel van een week begonnen, ongesteld zijn. Ik heb geen last van pijn maar onwijs last van vette trek! Net met me moeder onwijs veel fruit gehaald, daarmee hoop ik het te overleven.
Roosch 2 maanden 10 kg is ook onwijs knap zeg, en idd geniet lekker een keer!

Ben net weer wezen sporten, heel raar heb de gewichten voor me arm lager gezet omdat ik een beetje last van mijn linker elleboog heb. Nu blijkt het dat ik hierdoor méér calorieën heb verbrand, dat is vreemd toch?

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 23:26

Joellover succes met laten liggen van de chocolade... :P En laat het fruit je maar goed smaken haha.

Ik ga morgen naar de stad en ik denk dat men moeder daar wilt lunchen. Ik hoop dat we een lekker restaurant vinden, niet dat ik alleen maar saucijzenbroodjes of zo kan eten. Want da's nog zo'n product dat ik echt te eng vind om te eten sinds een jaar of drie, omdat het zo vet schijnt te zijn. :')

Enjoy_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 23:31

Met honger naar bed is inderdaad niet fijn, denk dat je er gewoon aan moet wennen om savonds na het avond eten weinig tot niets meer moet eten, of bij het eten nog flink water erbij drinken of erna!

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 23:36

Gelukkig vind ik een saucijzenbroodje echt heel vies, en ik ken ook dat verhaal over dat het zo super vet is.
Misschien een cafeetje nemen waar je ook lekkere broodjes kan bestellen?

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 23:40

Dames ik heb echt respect voor jullie dat jullie zo goed bezig zijn!
Vandaag 2,5 liter water gedronken alleen sochtends een pakje sinaasappelsap. Ik merk dat ik me door het water wel wat minder hongerig voel maar ik blijf lekkere trek hebben die ik nog niet onder controle kan houden. Zo dacht ik vanavond 1 handje nootjes te gaan eten dat werd en zak en uiteindelijk ook nog 2 kadetten met vruchten hagelslag. Pfff het valt me toch vies tegen. Op deze manier kom ik nooit van dit overtollige 15 kilo af.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 23:59

XxLiindsaYxX schreef:
Mi Amore: Super!!! je mag echt TROTS op jezelf zijn hoor!!!

@ roosch: succes met je weegmoment, zal vast wel goed komen! balen he dat al die vreetdagen eraan komen... ben wel blij dat ik dan mn eetweek heb!

@bonjoy weet jij iets wat je als sladressing kan gebruiken?

Ik zag dat je inmiddels al antwoord had middels het Cambridge forum :) Die tips had ik je ook ongeveer willen geven! :)

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 08:51

Ik wil 5 tot 10 kilo kwijt. Maar ik blijf hangen... Dussss e gaan strenger worden en meer bewegen.

Enjoy_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 09:06

Doorzetten! Begin is ff moeilijk maar je voelt je uiteindelijk zo veel gelukkig als er wat af is!

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 09:09

Simonesimone schreef:
Dames ik heb echt respect voor jullie dat jullie zo goed bezig zijn!
Vandaag 2,5 liter water gedronken alleen sochtends een pakje sinaasappelsap. Ik merk dat ik me door het water wel wat minder hongerig voel maar ik blijf lekkere trek hebben die ik nog niet onder controle kan houden. Zo dacht ik vanavond 1 handje nootjes te gaan eten dat werd en zak en uiteindelijk ook nog 2 kadetten met vruchten hagelslag. Pfff het valt me toch vies tegen. Op deze manier kom ik nooit van dit overtollige 15 kilo af.

Als je dat sinaasappelsapje bewaart voor de middag zal het je wellicht in lekkere trek schelen, sochtends sinaasappelsap boost je suikerspiegel en dat geeft meteen de start voor lekkere trek en schommelingen. in de loop van de middag kan het minder kwaad.

Joellover dat calorieverhaal op die computer is niet zo nauwkeurig hoor, dus geen zorgen!

Ga binnenkort wel even naar je schema kijken. Ik ben weer aan het werk vanaf 4 januari. We hebben zaterdagmiddag een borrel om 4 uur, eventueel kan ik ook om half 4 komen als na 4 januari te lang duurt voor je. Laat me even weten, het is geen enkele moeite voor me maar ik wil er niet voor niks staan dus let me know.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 10:17

Deze week toch afgevallen, HUH? Ben ongesteld, hele week bijna tot niet gesport. Gisteren kerstlunch gehad op school met lekkere tosti's, chocolade cake, kaasbroodjes e.d. en 's avonds een wijntje en chips op.. Ik snap er niets van! Maar goed, teller nu op 68,7 kg! Dus in totaal al 5,8 kg kwijt. Ik had mijn streefgewicht op 67,5 gezet, maar misschien dat ik toch wat lager ga zitten om een buffertje te houden.

Ik ben nog nooit in mn volwassen leven zo slank geweest, mijlpaal dus!

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 10:19

Matsje: ik kan 4januari wel om half 4 zijn ik moet om 5 uur werken maar ik neem aan dat je om 4 uur bij die borrel moet zijn, toch?
Zet het meteen in me agenda ;)

Gister nieuwe weegschaal gekocht eentje met ook getallen achter de komma, deze is ook wat betrouwbaarder, op de oude ging ik 3x staan en elke keer een ander getal, heeeel handig!
Ben wel wat zwaarder op deze.. -O-

Wauw CCCC wat fijn zeg! Het is idd misschien wel handig om een buffertje te houden, maar zou het niet teveel nog naar beneden willen hebben, hoelang ben je?

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 10:20

Ik heb vanochtend 300 gr kwark op met noten-muesli, ik zit VOL. My gosh.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 10:37

Ik ga ook een nieuwe weegschaal kopen, die van mij geeft ook elke keer weer wat anders aan.. En toen stond ik gister middag bij mijn vader op de weegschaal, gewoon voor de lol met kleren aan! Die gaf gistermiddag een halve kilo minder aan dan dat ik vanochtend was zonder kleren aan!! Heel vreemd...!

Enjoy_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 11:38

Hebben jullie n og wat lekkere gezonde gerechten voor in de avond met evt, kip,vis en groenten? ongeveer 400-450 calorieen?

Enjoy_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 11:48

Nog een vraag, zijn jullie van mening als je dagelijks tussen de 1000 en 1200 calorieën eet en je voelt je goed, dat het dan oke is? Daar de minimale behoefte 1200 moet zijn, maar nogmaals volgens mij voor iedereen verschillend, heb ook geen zin om maar te eten om aan de 1200 zonder dat ik honger heb!?

Hoop dat ik de kerstdagen beetje doorkom!

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 12:15

Bonjoy ja klopt :). Maar niet alles wat ze daar zeggen klopt ben ik achter gekomen.. Of mijn consulente moet extreem streng zijn ofzo..

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 12:23

_joellover_ schreef:
Matsje: ik kan 4januari wel om half 4 zijn ik moet om 5 uur werken maar ik neem aan dat je om 4 uur bij die borrel moet zijn, toch?
Zet het meteen in me agenda ;)

Gister nieuwe weegschaal gekocht eentje met ook getallen achter de komma, deze is ook wat betrouwbaarder, op de oude ging ik 3x staan en elke keer een ander getal, heeeel handig!
Ben wel wat zwaarder op deze.. -O-

Wauw CCCC wat fijn zeg! Het is idd misschien wel handig om een buffertje te houden, maar zou het niet teveel nog naar beneden willen hebben, hoelang ben je?

Ik bedoel aanstaande zaterdag (22 dec) heb ik daar om 4 uur een borrel, dus half 4 zou ik er kunnen zijn.

Anders wordt het pas na 4 januari.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 12:41

Bonjoy schreef:
Davina21 schreef:
Wat voor recepten heb je allemaal Bonjoy? misschien heb ik er ook nog wat aan :D

Ik ben benieuwd Roo
sch hoop dat je toch wat kwijt bent!.

Zal er straks even wat op zetten! Het zijn wel maaltijden van max. 300 calorieen, dus voor de mensen die niet aan Cambridge doen meer een lunch ;)

Oke of je stuurt het in een pb mag ook hoor!. Maar misschien dat de rest ook wel wat aan die recepten heeft.

*\o/* Roosch wat goed! lekker hoor 10kg er al af. wou dat ik al zo ver was!.

Simonesimone als ik al jou berichten zo lees denk ik dat jij nog niet zo goed een patroon heb gevonden of manier om af te vallen. Ik zou eerst voor jezelf een plan gaan maken hoe je het gaat aanpakken of eventueel langs een diëtiste die met jou een plan van aanpakt maakt.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 12:42

CCCCC schreef:
Deze week toch afgevallen, HUH? Ben ongesteld, hele week bijna tot niet gesport. Gisteren kerstlunch gehad op school met lekkere tosti's, chocolade cake, kaasbroodjes e.d. en 's avonds een wijntje en chips op.. Ik snap er niets van! Maar goed, teller nu op 68,7 kg! Dus in totaal al 5,8 kg kwijt. Ik had mijn streefgewicht op 67,5 gezet, maar misschien dat ik toch wat lager ga zitten om een buffertje te houden.

Ik ben nog nooit in mn volwassen leven zo slank geweest, mijlpaal dus!

*\o/* Super knap CCCC vooral omdat je eigenlijk al zo lang bezig bent. En wat is dat lekker he dat gevoel dat je lekker slank bent! haha. Hoop dat ik dat gevoel weer een mag mee maken. Ik ga er akelig me best voor doen :D

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 13:03

CCCCC, lekker dat je toch wat kwijt bent :j

Enjoy, als jij je daar goed bij voelt en niet afvalt/slechte weerstand hebt/vaak draaierig bent dan zou ik niet inzien waarom dat niet zou kunnen? Ik denk dat dat per persoon en leefstijl anders is :)

Michelle, balen dat je blijft hangen. Wat ga je doen aan extra beweging?

Hannahaapje, je vind vast wel iets zonder al te veel vet :j

Vanaf volgende week mag ik weer voor het eerst onder begeleiding van mijn fysio wat krachttraining gaan doen.. Jeej *\o/*

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 13:16

Matsje, hmm dan kan ik niet moet ik de hele dag werken. dan maken we gewoon een keer een afspraak na 4 januari heeft geen haast;)

Enjoy_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 13:22

Enige minpunt aan alles wat ik ervaar is dat ik het de laatste tijd sneller koud heb, is dat bij meerderen van jullie ook zo?