[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:17

Giolli: met andere woorden: je moeder is bang dat je zwaardere anticonceptie wilt om seks te kunnen hebben en daar is ze op tegen, begrijp ik je dan goed? :)
In dat geval begrijp ik nog steeds het probleem niet, want dan moet ze toch blij zijn dat je jezelf beschermd tegen zwangerschap? Die seks is nu eenmaal iets wat gaat spelen op jouw leeftijd, daar kan ze niet onderuit. Het lijkt me dat ze er ook niet op zit te wachten als je zwanger wordt, toch?

Hoe dan ook heb je nog steeds 2 opties:
- op eigen houtje naar de HA en ruzie met je moeder
- door blijven lopen met pijn en thuis de vrede bewaren

Ik kan me voorstellen hoor dat je het lastig vind om tegen haar in te gaan als je 16 bent. Zou ze niet open staan voor een gesprekje van vrouw tot vrouw? Gewoon op een ontspannen moment eens uitleggen waar je mee zit etc?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:20

Moet mams het dan perse weten? De huisarts moet toch zijn mond houden wat dat betreft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:21

Ouders komen het toch wel te weten; zorgverzekering staat vermoedelijk op naam van ouders en dan komt de rekening voor het eigen risico daar terecht. En niet alleen dat want de HA gaat niet van het ER af, maar je krijgt ook een overzicht van genoten zorg + kosten (en bij een HA staan er dan geen kosten bij.)

Pil kan je in de apotheek wel zo pinnen zonder dat het je eigen risico kost.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:21

Mars schreef:
Giolli: met andere woorden: je moeder is bang dat je zwaardere anticonceptie wilt om seks te kunnen hebben en daar is ze op tegen, begrijp ik je dan goed? :)
In dat geval begrijp ik nog steeds het probleem niet, want dan moet ze toch blij zijn dat je jezelf beschermd tegen zwangerschap? Die seks is nu eenmaal iets wat gaat spelen op jouw leeftijd, daar kan ze niet onderuit. Het lijkt me dat ze er ook niet op zit te wachten als je zwanger wordt, toch?

Hoe dan ook heb je nog steeds 2 opties:
- op eigen houtje naar de HA en ruzie met je moeder
- door blijven lopen met pijn en thuis de vrede bewaren

Ik kan me voorstellen hoor dat je het lastig vind om tegen haar in te gaan als je 16 bent. Zou ze niet open staan voor een gesprekje van vrouw tot vrouw? Gewoon op een ontspannen moment eens uitleggen waar je mee zit etc?

Het ligt iets anders dan alleen "geen seks willen hebben" het is meer de jongen die er in mee speelt.
Ik heb al een poosje een vriend die 9 jaar ouder is dan mij. Ik ken hem al 13 jaar en mijn ouders zijn het er mee eens dat ze geen betere jongen voor mij hadden kunnen krijgen. Maar het feit dat hij 9 jaar ouder is kunnen ze nooit overheen stappen. Ook niet op seks gebied.
Ze weet best dat ik seks hebt, maar ze wilt het eigenlijk niet horen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:22

Cayenne schreef:
Moet mams het dan perse weten? De huisarts moet toch zijn mond houden wat dat betreft?

Nee, maar Jans heeft wel gelijk. Vroeg of laat krijgt ze het te weten, en dan heb ik het alleen maar erger gemaakt.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:24

Giolli:
ik ben ook achter mijn ouders hun rug naar de HA geweest om anti-conceptie, heb het ook altijd zelf betaald en daar hebben ze dus geen zaken mee.
Niet lang geleden vroeg mijn moeder wat ik nam, en heb al 2 jaar een relatie :=

Maar goed, ik heb wel heel gemakkelijke ouders in die zaken, we spreken daar eigenlijk niet over :')

Gewoon even zelf naar de HA stappen en rustig alles bespreken. Je moet dan nog niet meteen een beslissing nemen, maar hebt wel iets om over na te denken.
Ik had ook hele hevige last, heb verschillende pillen geslikt tegen menstruatie pijn, maar niets hielp, tot druppeltjes van een naturopaat (wie uitleg wil, stuur me maar pb).
Dus als een goede anti-conceptie werkt, doen meid, doet echt teveel pijn om er nog menselijk van te zijn soms.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:25

Giolli schreef:
Ze weet best dat ik seks hebt, maar ze wilt het eigenlijk niet horen.

Ze steekt haar kop in het zand dus :+
In dat geval zou ik toch echt op naar de HA gaan, gewoon bellen en een afspraak maken. Wie weet geeft hij je een andere pil mee om te proberen en misschien vind hij bvb een spiraal wel een goede oplossing. En als je moeder er dan achter komt en gaat lopen tieren ben je al lang overgestapt. Ik zou zelf nog zoiets hebben van 'mam, ik ben geen klein kind meer en je wilde er niet over praten dus heb ik gewoon zelf de stap genomen.'

Het is en blijft jouw lijf.

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 16:51

Hey,

Een maand geleden heb ik de pil 3 keer doorgenomen (examens en skivakantie) en na een tijdje had ik echt ontzettend last van buikpijn. Niet echt pijn maar zo meer een opgeblazen gevoel met krampen.
Ik dacht eerst dat het van de stress door mijn examens enzo kwam maar net na mijn menstruatie is die buikpijn ineens gestopt.
Natuurlijk kan het gewoon toeval zijn, maar kan het? Kan je buikpijn krijgen van de pil door te nemen?
Voor zover ik weet niet, en volgens wat op internet staat ook niet echt.
Maar ik vond het toch wel raar..

En de pil doornemen is dus geen stopweek hebben, blijkbaar was dat onduidelijk in het topic vorige keer maar ik weet niet welk woord ik daar anders voor moet gebruiken :P

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:52

Nou...ik ben dus al bijna 2 maanden overtijd. Vind het zwaar klote.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:20

Zertab, welke anticonceptie slik je?

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:24

Misschien tijd voor een test? Of ben je niet seksueel actief (geweest)?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:25

Zolang je niet seksueel actief bent geweest zou ik me op jouw leeftijd nog niet zo heel veel zorgen maken.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:28

Slik niets, en ben niet seksueel actief geweest.

bonnie1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:29

een vraagje:
hoe kan het dat ik pas na 8 weken weer ongesteld werd
geen pil of iets normaal ben ik regelmatig ongesteld.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:30

bonnie1998 schreef:
een vraagje:
hoe kan het dat ik pas na 8 weken weer ongesteld werd
geen pil of iets normaal ben ik regelmatig ongesteld.

heb ik dus ook nu. Alleen word het bij mij aankomend weekend 8 weken en is er nog geen vuiltje aan de lucht.

bonnie1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:31

echt naar maar ben nu wel ongesteld maar heel hevig met veel bijwerkingen

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:42

Ik heb het ook gehad, maandenlang werd ik niet ongesteld. Dus ben ik nu aan de pil.

Naar alle verwachtingen in ben ik de eerste stopweek wel ongesteld geworden! Maar nu slik ik de tweede strip. Na een week donkere afscheiding en twee dagen later licht ongesteld met donkere afscheiding. Heb vandaag ook ff van die menstruatiekrampen gehad.

Doorbraakbloeding? Innestelingsbloeding? Neem mijn pil altijd savonds in maar ben hem twee keer toen vergeten en heb hem de volgende ochtend in genomen (na ong. 11 uur denk ik).

Wanneer is het betrouwbaar om een test te doen, in mijn aankomende stopweek?

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 18:08

Beste bokkers

Normaal reageer ik hier niet zo snel maar ik zit met een vraag.
Ik zal het even uitleggen:

Vorige week donderdag heb ik mijn laatste pil genomen van mijn strip. De vrijdag er na begon mijn stopweek dus.
Normaliter dien ik dan vrijdagavond rond 22.00 u ( de week er na, na 7 dagen, op dag 8) mijn pil weer in te nemen. Nu ben ik vrijdag om 19 uur op bed gaan liggen om even een dutje te doen omdat ik niet fit was. Nu werd ik dus pas de volgende ochtend( gisterenochtend) om 6 uur wakker en heb ik snel mijn vergeten pil in genomen binnen de norm van 12 uur.

Nu ben ik gisteren op stap gegaan en later thuis gekomen dan gepland en pas rond 6 uur in de ochtend mijn pil ingenomen van zaterdag(vanochtend dus.)

Hoe kan ik het beste mij strip afmaken? Vanavond mijn pil gewoon om 22.00u innemen òf??
En hoe zit het wat betreft veiligheid?

Even duidelijk op een rij:
Vrijdagavond heb ik niet mijn eerste pil ingenomen maar deze heb ik op zaterdagochtend 06.00 u ingenomen.
Zaterdagavond heb ik niet mijn tweede pil ingenomen maar deze heb ik vanochtend, zondagochtend om 06.00 u ingenomen.

In alle jaren dat ik mijn pil slik ben ik hem nog nooit vergeten in de eerste week na mijn stopweek. Dus hopelijk kunnen jullie helpen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 12:20

Hmm ben deze maand dus niet meer ongesteld geworden en zit nu wel een beetje te piekeren om er toch een testje tegen aan te gooien..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 12:24

Testje ter controle kan altijd toch? Dan weet je meteen of het gewoon door de spiraal komt dat je niet ongesteld ben geworden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 12:29

idd, daarom, ik verwacht niet dat er iets is maar better safe than sorry toch?

Maakt het uit hoe duur je test is *heeft nog nooit een test van dichtbij gezien dus heeft geen idee wat te nemen* oid? OF waar kijk je naar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 12:32

Better safe than sorry inderdaad :j

Hier in NL schijnen de 5 euro tests van het kruidvat een stuk beter te zijn dan die van ehm.. dat ene hele dure bekende merk :+

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 12:41

Clearbleu bedoel je? Ik heb ook geen idee, want ook hier nog nooit een test van dichtbij gezien (ja op de foto een positieve test van een zwangere vriendin :P).

@Hilde_q ik zou even de apotheek bellen. Ik heb dat ook eens met de eerste pil van een nieuwe strip gehad en mij werd vertelt dat ik een x aantal dagen niet beschermd zou zijn (weet niet precies meer hoeveel). Maar je tweede pil was ook erg laat, dus ik zou even de apotheek bellen :j. (of de doktersassistente)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 13:15

Jans schreef:
Better safe than sorry inderdaad :j

Hier in NL schijnen de 5 euro tests van het kruidvat een stuk beter te zijn dan die van ehm.. dat ene hele dure bekende merk :+

Klopt.
De goedkope tests reageren veel gevoeliger op het zgnd zwangerschapshormoon dan de duurdere. Dat komt omdat Cleurblue etc een naam hoog te houden hebben qua betrouwbaarheid en alleen positieve uitslag willen geven als dat 100% zeker is. Met een goedkope kun je dus veel eerder testen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 13:25

Prelude zou eentje zijn die veel gevoeliger reageert.
Desnoods doe ik er gewoon 2 met een weekje tussen oid... Ze kosten nu ook weer geen stukken van mensen. 2x negatief dan mag ik er toch wel van uit gaan dat ik me geen zorgen hoef te maken lijkt me...