[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:37

Heleen, goed bezig!
Ik ben eerder van 85.5 naar 67 kg afgevallen (3 jaar geleden), maar ja... Op een gegeven moment verzwak je weer en zeker als je een vriendje hebt die alles kan eten en nu woog ik inmiddels nog meer dan die 85.5... Vanochtend zat ik trouwens op die 85.5 kg O:)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:40

Mootje schreef:
Heleen, goed bezig!
Ik ben eerder van 85.5 naar 67 kg afgevallen (3 jaar geleden), maar ja... Op een gegeven moment verzwak je weer en zeker als je een vriendje hebt die alles kan eten en nu woog ik inmiddels nog meer dan die 85.5... Vanochtend zat ik trouwens op die 85.5 kg O:)

Wauw! Dan ben je echt al veel afgevallen eerder :)!
Ik kijk uit na het moment dat ik weer op de 79,4 zit. :j

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:42

Volhouden gaat bij mij ook moeilijk worden hoor! Ik ben zooooo verslaafd aan patat. Echt zwak. Dit weekend ook patat gehad en een broodje kroket (lastig als je op zondagavond rond etenstijd op wedstrijd moet O:) Maargoed...

Zijn hier trouwens nog meer mensen die afvallen door het gebruik van eiwitshakes?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:45

Lijstje van gisteren:
O: 2 boterhammen met kruidenkaas light en pesto (ik vind die combinatie echt geweldig!)
T: Activia drink
L: 3 Boterhammen met gebraden gehakt
T: Mandarijn
D: Aardappelschijfjes, klein stukje worst en bloemkool

Toen naar de manege geweest, 1 les meegelopen en gevoerd

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:47

Heleen_B.. ik heb een tijdje aan de shakes gezeten maar werd er niet echt vrolijk van! Ik deed s´morgens een shake, in de middag 3 boterhammen en in de avond ook een shake.... het gáát wel maar niet echt makkelijk. Denk ook dat het beter is om je eetpatroon / levensstijl aan te passen ipv te shaken, af te vallen en daarna weer je oude eetpatroon op te pakken..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:52

Mjetterd, vorige keer ben ik echt onverantwoord afgevallen.... Ik at haast niets meer :o
Ik heb de mazzel dat niemand gelooft dat ik zoveel weeg.... Arts van de medische keuring heeft mij 3 maanden geleden nog op 72kg neergezet O:)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:54

@Mootje, ooh dat is inderdaad niet zo best. Als je dan weer normaal gaat eten komt alles er weer snel aan natuurlijk.
Ik heb hetzelfde als jou, mensen schatten mij niet in de 80 kilo.
Eigenlijk ben ik een beetje uit verhouding :+, ik heb hele dunnen benen, maar wel een dikke buik.

Voor de groene Thee drinkers onder ons,
Welke groene Thee drink je?
Ik drink bijna altijd Giseng, van Pickwick. Cranberry vind ik heel erg vies.
Heb gisteren een pakje gekocht met 4 verschillende soorten groene thee.
Die morgen maar eens proberen :)

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:00

Cranberry zit een heel vreemde nasmaak aan maar die drink ik wel :D

Hahah mensen schatten mij ook op 70 kilo ofzo terwijl het er toch echt bijna 10 meer waren!

@Mjetterd: Doe mij die dunne benen van jou hahah!

@Wiebke: Ik doe 's morgens en 's middags een shake. 's Morgens vind ik wel makkelijk want ik kan slecht ontbijten. 's Avonds eet ik wel normaal (maar wel gematigder dan voorheen). Wil denk ik die shake als ontbijt er wel inhouden als ik op mijn streefgewicht ben. Vind het wel lekker makkelijk!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:02

Na even twijfelen, plaats ik dan toch maar een foto :+
Op deze foto zat ik op mijn max. 92.2.
Maar kun je even zien hoe mijn lichaam uit verhouding was/is
Afbeelding
Ik ben de linker, vanzelf sprekend :)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:03

Het vervelende is, dat als ik ga afvallen. mijn benen toch eerst aan de beurt. Die worden nog dunner, en mijn buik moet wat langer wachten :+

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:05

Erg is dat he. Bij mij is het dus precies andersom en valt eerst mijn buik af!

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:05

Ik denk dat ik meer uit verhouding ben hoor... *gaat graven naar een foto*

Afbeelding

Dit is een oude foto en mijn buikje is beduideld dikker... denk er dus nog maar een kilo´tje of 15 bij.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:11

Heleen_B schreef:
Erg is dat he. Bij mij is het dus precies andersom en valt eerst mijn buik af!

Ik wou dat ik dat had :+.
Ik lees hier wel eens: Goh, ik pas mijn broeken beter etc.
Nou, mijn broeken die zitten los bij mijn boven benen, en straks aan de taille :Y).
Maar ik denk nog even, en dan kan de riem een gaatje strakker :D

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:15

och wiebke.... wat heb jij een vervelend figuur!!! (en nee dat is niet banketstaaf hoor...) Een oud collegatje van mij had precies zo'n figuur. ze was erg afgevallen en had boven een 36 en onder maat 46/48..... die is toen gaat vacuum steppen (ofzoiets) maar wat ze ook deed.... niks hielp haar....
Mijn probleem zone zit in het midden van mn lijf. ik heb een dikke buik, dikke kont en dikke heupen en vooral love handles..... Maar ' gelukkig' is er overal wel wat vet gaan zitten en ik val nu ook overal een beetje af. Niet alleen maar mn tieten ofzo!!!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:20

Wiebke, jij hebt net het omgekeerde van mij.
toevallig had ik net als suuzepuus ook een collega met dat figuur. Mijn collega was toen ook redelijk veel afgevallen, maar bleef grote broeken moeten kopen door haar boven benen. Terwijl ze qua buik en taille het prima voor elkaar had

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:23

Mensen schatten mij ook echt geen 86 kilo en vinden mij ook niet echt aangekomen :\
Terwijl 10 kilo...

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 6858_n.jpg
Dit was met nieuwjaarsdag, dus precies een maand geleden.

En dit was het in September nog (toen sportte ik wel zo'n 6x per week.. maar zal toen toch zeker ook op z'n 80 hebben gezeten)
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 6202_n.jpg

Ik heb vanochtend 5 volkoren Fjord(zoiets als Wasa)crackers op met Hütenkase, is dit al te veel? Ik ben namelijk al gaan wandelen en ga zo nog paardrijden en ben de hele dag id weer op twee stallen (neem een zakje met droge cornflakes mee en een appel, mocht ik honger krijgen.. dit werkte de vorige keer erg goed)..
Verder neem ik nog vier van zo'n belegde crackers mee als lunch.

Vanavond ga ik trouwens ook weer bodyattacken (en gisteren heb ik ook gecardioot en morgen weer).

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:25

86 kilo??? is je weegschaal wel goed???
nee.... dat zou ik jou echt niet geven nee....... maare waarom wil je afvallen dan?? je gewicht is dan wat hoog maar je hebt een prima figuur toch?? misschien ben jij nou net die ene die kan zeggen dat je zware botten hebt... hahha

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:28

suuzepuus schreef:
86 kilo??? is je weegschaal wel goed???
nee.... dat zou ik jou echt niet geven nee....... maare waarom wil je afvallen dan?? je gewicht is dan wat hoog maar je hebt een prima figuur toch?? misschien ben jij nou net die ene die kan zeggen dat je zware botten hebt... hahha

Ik heb het vet gewoon overal verdeeld zitten :+ En dat moet weg!
Buik en bovenbenen zijn gewoon echt een hell. Bovendien heb ik overal maat L of XL en maat 42 in en dat stoort mij enorm, want zelfs bij leuke losse kleren zie je vaak toch een vetrandje net boven m'n broekrand of iets (ook al is die wat losser).

:wave: Hoi Mjetjeeee trouwens!

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:29

ik heb inderdaad een erg vervelend figuur ja! Ik val ook altijd als eerste aan de bovenkant af.. ik krijg een smal koppie waardoor de rest nog breder lijkt! Mijn borsten zijn bij mijn eerste afvalrace 4 jaar geleden ook van een dubbele D naar een Ctje gegaan.. altijd fijn. Ach...ik denk dat de doelgroep waar ik over het algemeen op val het niet erg vind als ik dikke billen blijf houden :)

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:31

Zou ik je ook echt niet geven Dreamy!!

Hier net gesport, en ontbeten met een bakje muesli. Ik was wat aangekomen (slechte week vorige week :o) dus ik ga nu weer extra hard mijn best doen..

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:32

Ik ben ook wel erg benieuwd hoeveel er uiteindelijk van mijn borsen over zal blijven als ik op de 70 kilo zit :+.

Cher, waar laat je de 86 kilo zeg :o
En volgens mij heb je dezelfde telefoon als mij :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:37

Dreamy, hoe lang ben jij? Je bent wel mooi in proporties :j
Mjetterd, ik had gisteren al in je profiel gegluurd O:)
Wiebke, Zijn jouw benen echt zo stevig of is dit een hele wijde broek?

Ik kan bij de meeste broeken nog 9 maanden zwanger zijn := Ik heb stevige bovenbenen en een hele ronde kont....

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:38

Het is dat ik geen foto's met minder kledingstukken online ga zetten, maar dan zie je het wel echt goed :) Verder ben ik ook écht breed, net een vent haha.

Maar wat maakt het uit, ik wil gewoon net als jullie wat eraf en dat gaat ons allemaal lukken!!! :D :D
Hophop, die kou trotseren en lekker bewegen zometeen :)

Trouwens iemand nog tips voor gezond en gevarieerd avondeten? Ik werk namelijk in de beveiliging en ik dacht gezond bezig te zijn door maaltijdsalades van de AH mee te nemen, maar ik pleurde natuurlijk wel het hele zakje dressing eroverheen :+ (zonder vind ik echt niet lekker)..
Soms is er ook geen magnetron aanwezig, dus stoommaaltijden of iets gaat ook niet altijd lukken.. en om nou de hele dag op crackers te gaan leven.. (ik eet bijna nauwelijks meer thuis ivm werk, gem. maar 2x per week, weekend dus.. dus vandaar dat ik echt tips nodig heb om op mijn werk 'savonds ook gevarieerd en gezond te eten!)

Ik ben 1.73 :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:40

Zelfgemaakte salades vind ik vaak lekkerder dan die maaltijdsalades van de AH. Wat je wel kan doen is bijvoorbeeld yoghurtdressing, azijn of balsamico over de maaltijdsalades ipv de dressing die erbij zit!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:41

Wanneer de dressing op yogurtbasis is, is het helemaal niet zo slecht :).
Ik had laatst ook het probleem,
Heb toen van te voren champignons, paprika en courgette opgebakken, en een beetje kruidenkaas light erdoor gedaan.
Dit laten afkoelen, in een bakje gedaan, en daarna opgewarmd in de magnetron :)
Heerlijk!