Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Celiien schreef:![]()
Ik heb r ook zin in maar vind de operatie zelf gewoon heel engben bang voor naalden etc haha!
Pieneliene schreef:Celiien schreef:![]()
Ik heb r ook zin in maar vind de operatie zelf gewoon heel engben bang voor naalden etc haha!
Je wordt geprikt door mensen die het dagelijks heel vaak doen. Niet kijken, ontspannen en dan is het zo voorbij. Als je de narcose krijgt gewoon rustig de zuurstof die je op de kap krijgt inademen, paar keer zuchten en weg ben je. Komt helemaal goed meis
Opie1991 schreef:Ik heb zo pulletje ook gehad maar bij mij heeft het niet geholpen.
Ik ben in 2004 geopereerd en bij mij hebben ze het anker model gedaan( vanaf je tepel naar beneden en dan snee onderin). Mijn vriendin heeft het dit jaar laten doen en heeft aan elke borst 2 sneetjes. Veel mooier.
Citaat:In Europa en andere landen wordt een borstverkleining soms uitgevoerd via de sleutelgatmethode. De Bergmankliniek in Nederland voert deze operatie ook uit. Bij deze borstverkleining wordt de huid zo losgemaakt van het borstweefsel dat er minder huid verwijderd hoeft te worden. Het litteken wordt op deze manier beperkt tot een sleutelgat. Omdat in vrijwel alle gevallen de borst ook gelift moet worden, moet ook de tepelhof naar boven worden geplaatst. Er ontstaat hierdoor wel een litteken. Dit litteken is in de regel iets beperkter dan het geval zou zijn bij de klassieke borstverkleining.
Voordelen sleutelgatmethode
doorgaans mooi resultaat
kortere operatieduur
meer kans om nog borstvoeding te geven
minder kans op gevoelsverlies
bewegingen van de armen sneller mogelijk
Nadelen sleutelgatmethode
lastigere operatietechniek
methode wordt niet in het reguliere ziekenhuis toegepast
meer kans op zwellingen en bloeduitstortingen
niet geschikt voor mensen met overgewicht
soms aanvullende huidcorrectie noodzakelijk
Opie1991 schreef:Ik vind anker niet zo mooi. Littekens blijven zichtbaar en mijn vriendin had E. Die heeft de verkleining 2 x gedaan omdat haar borsten weer groter werden na de eerste verkleining en zijn heeft 2 sneetjes. Dus wat wordt er bedoeld met als je borsten het aan kunnen? Het ligt er ook aan waar je het laat doen.