Belachelijk? Max. min. Douche-tijd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: Belachelijk? Max. min. Douche-tijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:22

Tenshi schreef:
MISTRAL94 schreef:
Mensen zijn tegenwoordig vreselijk ondankbaar en gaan er maar vanuit dat alles vanzelfsprekend is. Als mijn kind zo gemakzuchtig hierover zou doen zou ik ook de broekriem aantrekken. Niet omdat ik niet van mijn kind hou en omdat ik een kind heb (dit staat natuurlijk helemaal los van elkaar) Maar respect voor andermans geld,spullen en de natuur is zo slecht nog niet.

TS heeft als ik het goed heb aangegeven uberhaupt nooit langer dan een kwartier te douchen en is bereid om een compromis te sluiten waar iedereen wat aan heeft. TS mag dan nog wel een 'kind' zijn, dat houdt niet meteen in dat ze achterlijk is en alles wat ze voorstelt meteen maar van tafel geveegd moet worden, want er worden echt wel goede dingen genoemd.

Dus of je er nou vanuit mag gaan dat de TS geen respect heeft voor andermans geld/spullen en de natuur? Nee, als je het mij vraagt niet.

Vaak gaat daar wel een hele hoop aan vooraf. Wij zijn er nie bij geweest dus kunnen ook niet oordelen. Daar komt bij dat een verhaal 2 kanten heeft. Wel vind ik de jeugd van tegenwoordig erg gemakzuchtig en alles is vanzelfsprekend maar goed die fout ligt bij ouders en is ook weer een andere discussie Vork

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:23

Miran schreef:
Het ging om de gestegen kosten sinds de aanschaf van de vaatwasser, waar de rest van de familie niet op wil bezuinigen door een kopje vaker te gebruiken en TS wel. Sindsdien douched de rest van de fam 7 x 7 minuten en TS 4 x 7 minuten (om de dag), want 4 x 10 minuten mag niet... Oftewel, zij is nu zowel het goedkoopste als het beste voor het milieu, ook als ze wel 10 minuten douched.

Feit blijft dat ze bij haar ouders in woont daar zijn nou eenmaal regels aan verbonden. Als het je niet aan staat moet je lekker op jezelf gaan wonen dan kun je alles zelf bepalen.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:36

Natuurlijk blijft uiteindelijk de wil van de ouders wet, maar ik snap wel dat ze dit raar vindt. Er wordt toch niets of niemand slechter van als zij eens in de 2 dagen de dubbele tijd douched?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:39

Miran schreef:
Natuurlijk blijft uiteindelijk de wil van de ouders wet, maar ik snap wel dat ze dit raar vindt. Er wordt toch niets of niemand slechter van als zij eens in de 2 dagen de dubbele tijd douched?

Dat vraag ik me af of daar niemand minder van wordt. Ik heb dat allemaal niet berekend dus daar kan ik niets over zeggen Knipoog

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:41

aii Nagelbijten / Gniffelen
Ik zal dan maar niet zeggen hoe lang ik douche Nagelbijten / Gniffelen Bloos
Dik een half uur/3 kwartier Nagelbijten / Gniffelen
maar kan het ook wel in 4 minuten hoor xD
heb ook schouderlang haar, Haha!
Ik denk dat het gewoon oefenen is Clown

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:42

Uiteindelijk ben je per week evenveel tijd onder de douche als je eens in de 2 dagen dubbel zo lang douched Knipoog . Wie zou daar minder van worden dan?

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:58

Miran schreef:
MISTRAL94 schreef:
Mensen zijn tegenwoordig vreselijk ondankbaar en gaan er maar vanuit dat alles vanzelfsprekend is. Als mijn kind zo gemakzuchtig hierover zou doen zou ik ook de broekriem aantrekken. Niet omdat ik niet van mijn kind hou en omdat ik een kind heb (dit staat natuurlijk helemaal los van elkaar) Maar respect voor andermans geld,spullen en de natuur is zo slecht nog niet.

Dus je kind is gemakzuchtig als het (zoals de situatie nu is) 21 minuten per week minder douched dan de rest van het gezin en dat liever gelijk trekt, en ook heeft aangeboden te betalen maar dat niet geaccepteerd wordt. Ik blijf het krom vinden, elk kind in een gezin zou iig gelijke tijd moeten kunnen douchen, als het je echt om de kosten gaat...

Maar dit vind ik ook, maar de TS krijgt ook de kans om hetzelfde aantal minuten te douchen, ze kiest er alleen zelf voor om maar om de dag te douchen en DAT is het punt. Ze zou haaar mond open mogen trekken als zij ook elke dag 7 minuten wilde douchen, maar dat dat niet zou mogen, DAN mocht ze er iets van zeggen. Nu vind ik gewoon dat ze niet moet zeuren het is haar eigen keus. Of elke dag 7 minuten of om de dag 7 minuten, de keus is aan haar...

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:00

Maar waarom zou zij niet om de dag het dubbele mogen douchen, dat is haar punt en dat lijkt mij logisch. Zoals ik al zei, er wordt niemand slechter van, het lijkt eerder op een machtspositie uit willen oefenen dan op het waterverbruik willen verminderen zo.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:02

Miran schreef:
Uiteindelijk ben je per week evenveel tijd onder de douche als je eens in de 2 dagen dubbel zo lang douched Knipoog . Wie zou daar minder van worden dan?

Jij moet en zal je gelijke hebben he Clown Wat kun jij door drammen zeg. Regels zijn regels staat het je niet aan ga je toch ergens anders wonen?

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:06

Ik weet niet, als je een sommetje maakt lijkt het logisch, maar ik vind het niet zo gek dat haar ouders zeggen maximaal 7 minuten per dag douchen en dat geld voor iedereen.

Stel dat broertje 4 dagen ziek is en dan op vrijdag denkt van, nou ik heb nu 4 dagen niet gedouched ik ga lekker 35 minuten douchen, want ik had nog recht op die 4 andere dagen. En zus die heeft een weekend bij vriendje geslapen en denkt maandag, oh ik mag nog voor 3 dagen douchen, hoppa 21 minuten.. dat wordt natuurlijk een chaos op die manier...

Ik denk dat die ouders gewoon consequent willen zijn en daarom gewoon de 7 minuten regel ingevoerd hebben en groot gelijk hebben ze, als zij dat zo willen doen, moeten ze het vooral zo doen. Hun huis, hun regels... en we kennen natuurlijk maar één kant van het verhaal.

En ze heeft toch de keuze om elke dag 7 minuten te douchen, alleen doet ze het niet, dat is dan toch haar probleem.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:11

ik heb mijn haar tot over mijn schouderbladen, en 1x wassen is prima (maar dat terzijde)
mijn ouders hebbe ook weleens verzonnen dat ik in 8 min gedouched kon zijn, ook aan de kraan draaien etc, bleef gewoon net zo lang staan totdat het water weer warm was Clown nu zeuren ze niet meer

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:12

Ik vind dus dat regels gefundeerd moeten zijn en niet zomaar willekeurig uit de lucht gegrepen moeten worden, dan dram ik maar, maar ik vind het eerlijk gezegd enorm oneerlijk. Ik kan prima met regels leven, als ze logisch zijn. Als dan juist degene benadeelt wordt die al het meest meedenkt over het waterbesparen, nee, dat zou ik als kind dus ook niet gepikt hebben. De ouders mogen de regels maken, maar ik vind wel dat je als 19-jarige je mening moet kunnen geven. Ik zie liever dat dingen dan wel in overleg gaan, uiteindelijk voed je een kind dan beter voorbereid op de wereld op dan strak de regels volgen zonder na te denken over eigen verantwoordelijkheid enzo. Juist het feit dat TS aangeeft dat er ook bespaard kan worden op de vaatwasser vind ik een volwassen actie, liever meedenkend dan als een mak schaap alles volgen.

Buiten dat om vind ik het super dat ze aangeboden heeft te betalen voor het douchen, ik snap alle opmerkingen/kritiek over het kostgeld en "weet je dan wel niet wat het kost" enzo ook niet. Ze wil betalen, alleen dat wordt niet geaccepteerd.

Bovendien dram jij net zo, want ik kom jou ook steeds tegen en jij moet en zal net zo hard je gelijk hebben Duivel Clown .

@Dutchy, jij noemt nu uitzonderingen, TS doucht standaard om de dag. Dan zou je er dus een limiet van een kwartier op kunnen zetten als je een of meerdere beurten overgeslagen hebt.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:12

Ik ben het toch wel een beetje met Miran eens maar kan me ook vinden in het verhaal van Dutchy_.
Ik vind niet dat ze perse recht heeft op 14 minuten douchen om de dag maar dat haar ouders na 7 minuten de warme kraan laten lopen, vind ik ook een beetje overdreven. Als je dik haar hebt en je moet 2 keer wassen, kan ik me voorstellen dat 7 minuten krap is. De rest van het gezin heeft kort haar dus zij kunnen met 1 keer wassen toe. Ik zou proberen om met je ouders te overleggen dat je bijv. 10 minuten om de dag mag douchen. Dat lijkt me best redelijk.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:26

Dat vind ik ook redelijk hoor, 10 min, dat schreef ik al eerder Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:48

Miran schreef:
Ik vind dus dat regels gefundeerd moeten zijn en niet zomaar willekeurig uit de lucht gegrepen moeten worden, dan dram ik maar, maar ik vind het eerlijk gezegd enorm oneerlijk. Ik kan prima met regels leven, als ze logisch zijn. Als dan juist degene benadeelt wordt die al het meest meedenkt over het waterbesparen, nee, dat zou ik als kind dus ook niet gepikt hebben. De ouders mogen de regels maken, maar ik vind wel dat je als 19-jarige je mening moet kunnen geven. Ik zie liever dat dingen dan wel in overleg gaan, uiteindelijk voed je een kind dan beter voorbereid op de wereld op dan strak de regels volgen zonder na te denken over eigen verantwoordelijkheid enzo. Juist het feit dat TS aangeeft dat er ook bespaard kan worden op de vaatwasser vind ik een volwassen actie, liever meedenkend dan als een mak schaap alles volgen.

Buiten dat om vind ik het super dat ze aangeboden heeft te betalen voor het douchen, ik snap alle opmerkingen/kritiek over het kostgeld en "weet je dan wel niet wat het kost" enzo ook niet. Ze wil betalen, alleen dat wordt niet geaccepteerd.

Bovendien dram jij net zo, want ik kom jou ook steeds tegen en jij moet en zal net zo hard je gelijk hebben Duivel Clown .

@Dutchy, jij noemt nu uitzonderingen, TS doucht standaard om de dag. Dan zou je er dus een limiet van een kwartier op kunnen zetten als je een of meerdere beurten overgeslagen hebt.

Ik hoef mijn gelijk niet te halen Knipoog Ik douche zelf ook vrij lang maar waar ik me wel enorm aan stoor is dat lakse gedrag van de jeugd het gemakzuchtige en hoe makkelijk mensen dit kunnen veroordelen terwijl zij niet weten wat daar in huis allemaal gebeurd. Hoe makkelijk mensen kunnen oordelen over het geld van een ander. Ik denk dat veel mensen hier een stukje inzicht missen in wat de kosten en gevolgen zijn van bepaalde acties. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik op jongere leeftijd ook niet altijd overal het nut van in zag maar had toch wel meer respect voor bepaalde regeltjes en andere zaken

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 15:07

Ik douche verschillend qua lengte en ik heb al ruim 8 jaar een eigen huis, dus ik snap absoluut dat alles geld kost.
Maar uiteindelijk maakt zij absoluut niet meer kosten en heeft ze zelfs aangeboden te betalen, dus ik snap eigenlijk niet waarom er door haar ouders zo'n drama van gemaakt wordt. Zo lang zij niet meer doucht dan de rest is er toch niets aan de hand? Zo denk ik dan.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 15:14

katiavl schreef:
Ik snap echt niet dat meer mensen niet aan de natuur denken, een half uur tot een uur onder de douche per dag. Naja, mijn ouders hebben me nooit gezegd: "jij moet kort douchen" (alhoewel een bad wel verboden is, en geef ze geen ongelijk). Dat deed ik vanzelf uit principe. Voor één keer ben ik blij dat ik een moraalridder ben, en geef ik ts haar ouders groot gelijk. Wij kennen de situatie niet dus weten ook niet in wat anders ze uitsparen Lachen

Wow nu moet ik toch wel ff reageren.
Hoezo is een bad verboden??

Ik douche denk ik heel verschillends soms heel snel snel ben ik in zo'n 4 minuten eruit.
Soms moet ik alles doen scheren enzo dan ga ik er rustig bij zitten en heb ik zo'n 15/20 minuten nodig.

Laatst ben ik ziek geweest.. heb ik denk een uur in de douche gezeten omdat dat echt een beetje hielp.

Overigens lees ik heel veel: je woont bij je ouders in huis dus je hebt je aan die regels te houden.
Als ouder neem je kinderen, je bent dit echt niet verplicht. Ik snap dat er regels zijn, maar je moet daarbij ook rekening houden met je kinderen, dat heet compromisen sluiten. Niet zomaar iets vaststellen en einde discussie. Oké op sommige punten begrijp ik dat. Maar kom op zeg. Omdat ik nu nog bij m'n ouders in huis woon wil dat echt niet zeggen dat ik alles doe wat ze willen en ik me perfect aan de regels houd. Reken maar dat ze af en toe een weerwoord van me zullen krijgen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 15:24

Miran schreef:
Ik douche verschillend qua lengte en ik heb al ruim 8 jaar een eigen huis, dus ik snap absoluut dat alles geld kost.
Maar uiteindelijk maakt zij absoluut niet meer kosten en heeft ze zelfs aangeboden te betalen, dus ik snap eigenlijk niet waarom er door haar ouders zo'n drama van gemaakt wordt. Zo lang zij niet meer doucht dan de rest is er toch niets aan de hand? Zo denk ik dan.

Nou dat ze het voor iedereen gelijk willen trekken kan ik me voorstellen. Moet je bedenken dat 5 kinderen je aan de kop gaan lopen zeuren ja maar die is zo lang geweest en ik zolang dus ik heb nog tijd over. 1 lijn trekken hou je het voor jezelf overzichtelijk

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 15:24

Ik ben het helemaal eens met Miran!

@ TS ik zou toch nog eens gaan praten met je moeder en haar vriend en ze dan ook wijzen op de punten die hierboven genoemd zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 18:54

idd mistral
Die ouders stellen gewoon de lijn 7 min per dag. Voor iedereen gelijk.
Ook op de badkamer eens vrij te hebben schat ik zo.

Maak je geen gebruik van die 7 min..jammer, doe je dat niet.
Wil je langer...pech, dat is de regel voor iedereen.
Kun je er echt niet mee leven...ze is 18+ gaat ze lekker op zich zelf wonen...dan gaan er wel meer luxe dingen verdwijnen schat ik zo Haha!

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 20:12

Nagini, ik gebruik mijn bad ook wel eens hoor,misschien 5x per jaar, als ik me rillerig voel vanwege een verkoudheid of zo.
Dochterlief hetzelfde. Ik ben blij dat ze ook van de snelle douche is. Als ik sommige tijden hier lees...die zouden hier ook een probleem hebben hoor! Daarbij is het ook niet goed voor je huid, zo lang dat warme water.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 20:31

Heerlijk.. heb wel eens 4 uur in bad gelegen Nagelbijten / Gniffelen Daarna deden wel m'n voeten pijn hihi.

Maar wij hebben echt een badfamilie. Mn broer soms elke dag, dan m'n moeder en ik ook vaker nog.. das 3x per dag een vol bad.
Heb zelfs een keer sochtends en savonds met koud weer in bad gelegen. Ghehe vandaag ook nog Haha!

Clasine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:16

...okee.. Nagelbijten / Gniffelen

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:48

Ja is misschien ook wel een beetje te veel van het goede, maargoed Knipoog

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:50

Hun iedere dag 7 minuten, jij om de dag 15 minuten Knipoog