Waarom is Sonja Bakker zo slecht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kattenbak

Re: Waarom is Sonja Bakker zo slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:45

RedPassion schreef:
Okee, op die manier Lachen

Ja, dat geloof ik wel Ja

Ik vind trouwens dat veel dietisten ook wel aan de lage kant gaan zitten qua calorieen. In dit onderzoek dus 500 calorieen minderen (1500 dan?) als ik het goed begrijp. Vind ik op het randje, 1700/1800 zie ik dan liever. Dus ook daarmee vraag ik me vaak af wat het effect op langere termijn is.

Ze stelden de energiebehoefte van iedereen apart vast door ze een eetdagboekje en een bewegingsdagboekje te laten bijhouden. Aan de hand daarvan hebben zij met een rekensom hun energiebehoefte berekend en daarvan 500 kcal afgetrokken. Op basis van die energiehoeveelheid hebben zij een voedingsadvies geschreven, welke dus voor iedereen verschilde.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:22

Quellian: Het ziekenhuisdieet is één van de grootste crashdieeten die er zijn! Ik zit tegenwoordig met Sonja op ongeveer 10/15 dagen voor ik weer een kilo kwijt ben,... het gaat tegenwoordig niet meer zo snel als voorheen, maar ik ben er gelukkig mee Vork

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 12:50

Ik heb alleen de eerste pagina's van dit topic gelezen, maar hier nog een die erg blij is met Sonja! Knipoog
Het is wel grappig, Sonja woont hier in de buurt en hier is het SonjaBakkeren al jaren een veel gebruikt werkwoord Vork

Ik heb ook net weer het nieuwste boek binnen. Ik volg het niet strikt (wel een tijdje gedaan, werkte erg goed) ik gebruik het nu vooral om niet aan te komen, gezond te blijven eten en voor de lekkere recepten! Ik vind wel dat ze in haar eerste boek weinig nadruk legt op hoe belangrijk bewegen is als je af wil vallen, dat is in de laatste boeken wel wat beter maar mag van mij nog meer. Maar dat is bij de dietisten ook wel zo.

Ik ben er zo'n 5 kilo mee afgevallen, mijn moeder 16, mijn vader 10 en mijn broertje ook 10 kilo geloof ik. En dan spreek ik over minimaal 2 jaar geleden en het is er nog steeds af.
Laatst bijgewerkt door Figaro op 27-05-08 12:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 12:52

Top Lianne OK dan!
Welke is het nieuwste boek? Gezond genieten toch?

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 12:55

Ja klopt!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 12:57

Ja die heb ik ook maar die vind ik niet zo. Persoonlijk vind ik Bereik en behoud je ideale gewicht het fijnst. Volgende week begin ik in Zomerslank Haha!

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 13:04

Cyntje schreef:
Ja die heb ik ook maar die vind ik niet zo. Persoonlijk vind ik Bereik en behoud je ideale gewicht het fijnst. Volgende week begin ik in Zomerslank Haha!

Mijn moeder en ik hebben ze gewoon allemaal en halen daar het beste uit Knipoog

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 13:07

Ik heb alleen de 1ste niet,.. die vind ik een beetje té...

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:30

Ik heb ook alle boeken Tong uitsteken
Ik vind zomerslank de leukste

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:34

Voor afvallen heb je Sona echt niet nodig. Heel simpel: minder eten( dus minder hoeveelheden per keer), geen tot weinig zoete en/of vette dingen , niet teveel tussendoortjes, letten op de calorieen en meer bewegen is het effectiefst. De oudste vorm van dieeeten, en toen waren er al helemaal geen Sonja Bakkers. Knipoog

Ben nu al zeker 1,5 maande bezig met dit dieet en al bijna 8 kg afgevallen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:35

Lous schreef:
Voor afvallen heb je Sona echt niet nodig. Heel simpel: minder eten( dus minder hoeveelheden per keer), geen tot weinig zoete en/of vette dingen , niet teveel tussendoortjes, letten op de calorieen en meer bewegen is het effectiefst. De oudste vorm van dieeeten, en toen waren er al helemaal geen Sonja Bakkers. Knipoog

Ben nu al zeker 1,5 maande bezig met dit dieet en al bijna 8 kg afgevallen.

Voor jou misschien heel simpel maar lang niet voor iedereen Knipoog
Ik heb toen ook 'heel simpel' een paar keer zo geprobeerd met het gevolg dat ik het niet volhield! En het er dubbel en dwars na een tijd weer aanzat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:38

Maar wat is dan het wezenlijke verschil met SB Cyntje? (uit interesse hoor)
Dat is toch ook minder eten?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:39

Kwestie van doorzetten. Ik hield het eerst ook niet vol, maar na even doorzetten went het en heb je zelden nog een hongergevoel. Daarnaast moet je er ook goed bij blijven bewegen,fitnessen ed anders houd je het inderdaad ook niet vol.
Daarnaast kan ik nu ook af en toe iets ongezonds nemen zonder weer meteen aan te komen.

Scheelt ook weer wat centjes als je die boeken van Sonja niet hoeft te kopen. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:45

Lous schreef:
Voor afvallen heb je Sona echt niet nodig.

Nou dat geldt dus niet voor iedereen, absoluut niet zelfs.
Ik heb dr ook weken over gedaan voor ik de eerste stap zette
naar SB toe, dit heeft 4 maanden geduurd.....ik zag er als een berg tegenop.
In die tijd ben ik bewust op gaan letten wat ik at, geen koek en snoep,
en kleinere portie's, mooi niet dat ik afviel, sterker nog ik kwam alleen maar aan!!

Ik deed blijkbaar iets verkeerd, toen ben ik overgestapt op SB en de kilo's vlogen dr af.
Ben nu 8 kilo kwijt en dat is presies wat ik wilde.

Dus maar wat raak klooien is niet verstandig, je krijgt ook lang niet alles binnen wat je nodig hebt,
en vergeet de combinatie's niet.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:49

Bij Sonja krijg je ook niet alles binnen (alle voedingsstoffen die je op een dag nodig hebt) en dat schijnt de negatieve kant te zijn. Bewegen hoort ook bij het afvallen en dat schijnen mensen al snel te vergeten. Bloos

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:50

Lous schreef:
Kwestie van doorzetten. Ik hield het eerst ook niet vol, maar na even doorzetten went het en heb je zelden nog een hongergevoel. Daarnaast moet je er ook goed bij blijven bewegen,fitnessen ed anders houd je het inderdaad ook niet vol.
Daarnaast kan ik nu ook af en toe iets ongezonds nemen zonder weer meteen aan te komen.

Scheelt ook weer wat centjes als je die boeken van Sonja niet hoeft te kopen. Knipoog

Kwestie van doorzetten??? Pardon??? Nagelbijten / Gniffelen
Denk je dat ik dat nu met SB niet moet dan Verward
Het is niet dat ik het niet vol hield maar ik pakte het gewoon verkeerd aan. Ik wist mezelf zo'n dergelijke discipline op te leggen om niks lekkers meer te nemen maar dat hield ik gewoon niet lang vol. Gek genoeg nu met sonja wel.

Scheelt misschien wat centjes als ik die boeken niet had gekocht maar wat denk je dat ik nu uitspaar zonder al die snaai niet meer in huis te halen??? En .B dan was ik nu ook nooit op -17 gekomen Knipoog

@redpassion: In het boek staat gewoon beschreven wat je wel en niet mag en wanneer. Simpeler kan het gewoon niet. Ik had zo'n slechte eetgewoonte ontwikkeld en ik wist dus gewoon ook niet meer hoe het moest,... nu wel Knipoog

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:52

Lous schreef:
Bij Sonja krijg je ook niet alles binnen (alle voedingsstoffen die je op een dag nodig hebt) en dat schijnt de negatieve kant te zijn. Bewegen hoort ook bij het afvallen en dat schijnen mensen al snel te vergeten. Bloos

Dat moet je mij toch echt even uitleggen hoor!!!
Een normaal persoon met normale eetgewoontes eet volgens mij precies dezelfde dingen die wij nu ook eten & drinken... ( lees: aardappelen, vlees en groeten, melk, brood etc )

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:55

Mag Lous mij ook even uitleggen. Ik heb nog niet zoveel fruit en andere gezondigheidjes gegeten sinds ik aan SB doe Knipoog

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:57

Gestoord fruit vergeten Nagelbijten / Gniffelen

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 15:00

Maanling schreef:
Mag Lous mij ook even uitleggen. Ik heb nog niet zoveel fruit en andere gezondigheidjes gegeten sinds ik aan SB doe Knipoog

hier wordt eindelijk eens ontbeten....

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 15:03

Nou, kijk aan. Dat is een van de dingen die ik in mijn na-SB periode ook heb volgehouden. Ook de tussendoortjes heb ik volgehouden, en het eten van crackers en magere kwark (heerlijk met honey loops).
Het avondeten is weer vreselijk versloft, en het fruit eten ook.

Maar nu, in dag 2 van week 1 heb ik alweer meer appels en bananen gehad dan de weken hiervoor. En de kiwi's liggen ook alweer klaar. Haha!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 15:08

garny95 schreef:
Maanling schreef:

hier wordt eindelijk eens ontbeten....

Hier idem, mijn voedingspatroon was voor SB heel wat slechter!

SB is gewoon groente, vlees, aardappelen, zuivel etc....dus ik snap ook niet wat niet of te weinig binnen krijgt.
Ook had ik tijdens SB geen hongergevoel.

Oh ja ik ben 22 kilo kwijt door SB en na 1,5 jaar nog steeds op hetzelfde gewicht Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 15:10

Lous schreef:

Ik vergeet helemaal niets maar heb geen energie om te bewegen, en tóch val ik af Ja
Lous schreef:
Kwestie van doorzetten. Ik hield het eerst ook niet vol

Wat hielt je niet vol? Zomaar wat nattevingerwerk met wat zal ik nu weer eten voor vandaag maar ondertussen geen flauw idee hebben of je verstandig bezig bent? Heb je daar moeite mee gehad???

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 15:13

Hahahaha Chiqa! Volgens mij leg je daar PRECIES de vinger op de zere plek.

Meesterlijke opmerking.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 21:24

Opmerking is volgens mij behoorlijk aangekomen er heerst hier een algehele doodheid ROFL