maandverband of tampons?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maandverband of tampons?

maandverband
156 (26%)
tampons
422 (73%)

Totaal aantal stemmen: 578

quincy123

Re: maandverband of tampons?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 00:09

Duidelijk tampons! vind maandverband inderdaad niet erg fris, en dat gevoel dat je drupt.. blegh. Ook niet fijn als je en string draagt, en je ineens een onderbroek moet dragen omdat je maandverband anders niet past.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 00:14

Ach..heb me zelf maar overgegeven ik kan en mag geen tampons meer dragen..enne er zijn ergere dingen in de wereld hoor Knipoog

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 00:16

Mijn voorkeur gaat uit naar maandverbanden. Als je die dingen regelmatig ververst dan is er helemaal niets goor en stinkent aan.

DevilsFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 02:07

sorry ik kan het gewoon niet verdragen dat ik een hanse klodder bloed in mn *** heb!! vind het echt vies, en het begint te stinken...-- < tampons dus Knipoog

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 02:10

Tampons zonder twijfel!!! Precies wat de rest zeg.. je merkt van alles in die speklappen (maandverband) en het is gewoon echt vies.. blegh

volgens mij duidelijk genoeg Vork

DevilsFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 02:12

suusiejj schreef:
Tampons zonder twijfel!!! Precies wat de rest zeg.. je merkt van alles in die speklappen (maandverband) en het is gewoon echt vies.. blegh

volgens mij duidelijk genoeg Vork

idd Tong uitsteken wat ik dus echt niet kan verdragen is die stank!!!! bleghhh Nagelbijten / Gniffelen Misselijk

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 02:14

o,ja dat ook !! Sprong in de tijd dat ik nog speklappen voor deed echt het liefst om het uur onder de douch.. zat liever (vooral in de zomer) 23 uur van de dag onder de douch dan wat anders!!!
Na 2 ongesteld te zijn geweest.. heb ik lachend afscheid genomen van de speklappen Vork

Langleven de tampon (overigens ook handig bij een bloedneus schijnt , zie mezelf nou niet echt met een speklap ding in me neus lopen Clown )

DevilsFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 02:17

suusiejj schreef:
o,ja dat ook !! Sprong in de tijd dat ik nog speklappen voor deed echt het liefst om het uur onder de douch.. zat liever (vooral in de zomer) 23 uur van de dag onder de douch dan wat anders!!!
Na 2 ongesteld te zijn geweest.. heb ik lachend afscheid genomen van de speklappen Vork

Langleven de tampon (overigens ook handig bij een bloedneus schijnt , zie mezelf nou niet echt met een speklap ding in me neus lopen Clown )

ja dat ken ik ook Tong uitsteken ( haha mijn vriendje moest dat eens op school doen, vroeg mijn leerkracht heeft iemand een tampon bij ROFL
gelijk m'n hand opgestoken haha ,is idd handig)

vraagje voor de mensen die maandverband dragen?
waarom geen tampon eigenlijk?

omdat je niet durft?of omdat het er niet in schuift ofzo?

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 03:39

Tampon Ja Maandverband vind ik zo ongemakkelijk zitten, kan er maar niet aan wennen. De enige keer dat ik ooit maandverband gebruik, is wanneer carnaval vroeg valt, en ik met de optocht mee loop Clown Dan is het koud, en moet ik toch al snel naar de wc, en dan met al die alcohol hihi. Dan helpt een maandverbandje wel iig al tegen de kou. En ja, dat je ze voelt zitten, deert je op dat moment ook niet echt veel met de alcohol dus Clown

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 05:45

Je bent de 1ste waarvan ik ooit gehoord hebt die maandverband tegen de kou gebruikt. Of lees ik dat nu verkeerd. Haha!

Tampons. Maandverband was 1 keer en nooit meer.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 11:50

geen van beide; ik gebruik een divacup. Ideaal!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 11:52

olala schreef:
ja dat ken ik ook Tong uitsteken ( haha mijn vriendje moest dat eens op school doen, vroeg mijn leerkracht heeft iemand een tampon bij ROFL
gelijk m'n hand opgestoken haha ,is idd handig)

Omdat ik dat niet vertrouw, dan wil ik aldoor kijken of ik niet doorgelekt ben enzo Nagelbijten / Gniffelen

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 11:52

Wat is divacup?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 11:53

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 12:35

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 12:46

De overgrote meerderheid hier gebruikt tampons. Is diezelfde overgrote meerderheid ook bekend met de 'tamponziekte'? De kans dat je het krijgt is weliswaar niet groot, maar áls je het krijgt is er wel een serieus probleem - zo waarschuwde mijn moeder (internist) altijd.
http://www.kiesbeter.nl/medischeinforma ... yclopedie/

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 15:20

TSS bedoel je Sientje?
Dat is toch alleen als je tampons veeeel te lang inhoudt?

Ik ga ook voor de tampons. Sinds ik spontaan tijdens schoolkamp in Barcelona onge werd en alleen tampons tot mijn beschikking had, wil ik niet meer anders. ROFL
Ben wel altijd ziek de eerste dag, maar heb nog niet de behoefte en de nood om aan de pil te gaan.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 15:27

achja, ik ben van het zekere, gewoon met de ergste dagen beiden.. Als je dan doorlekt, lek je in je maandverband. En of het nou zoo erg is om dan een x een boxer/onderbroek aan te trekken...ipv. string.. Er zijn trouwens genoeg mensen die niet over tampons kunnen.. ik heb er soms ook moeite mee om in te brengen, of dan doet het nog een hele tijd pijn. (en ja ik weet hoe ik ze in moet brengen, maar soms dan voelt het gewoon echt k.ut) En daarom kies ik op die momenten voor maandverband.( helemaal niets vies aan:), en zoals ik al zei,, die mensen waarbij het maandverband stinkt houdt het te lang in..)

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 15:27

Tampons, veel makkelijker mee te nemen, geen vieze luchtjes en alle voordelen die hier al genoemd zijn. Lachen

Die Cub's lijken me een beetje groot.. Nagelbijten / Gniffelen

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 15:28

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 10-03-24 06:43, in het totaal 1 keer bewerkt

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 15:41

Meestal de combi van beiden omdat het anders te snel doorlekt. Maar in het begin en op het einde, als de bloedingen minder hevig zijn, enkel maandverband. De reden: als ik tampons gebruik heb ik meer last van buikpijn.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 15:46

Ik gebruik tampons, behalve 's nachts.
En waarom? Omdat ik last heb van dat maandverband, dan voel ik het er zo uitlekken en het zit gewoon niet lekker vind ik, verder als je naar de wc gaat dan zit je hele dinges onder, vieze smeerboel vind ik het altijd maar. 's nachts doe ik dus wel maandverband in, en dan douche ik de volgende morgen . Nagelbijten / Gniffelen

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:32

Oh gadver, zo'n cup lijkt me nou hélemaal niks. Gefrut om het erin te krijgen, en dan zit je met zo'n ding vol bloed wat er weer úit moet.. *huiver*

Hoewel ik tampons wel schoner en minder het "argh ik voel alles naar buiten lopen gevoel" hebben, gaat mijn lichaam (toen ik nog niet aan de pil was) fanatiek aan de gang om naast de prut ook de tampon eruit te werken. Zeker de eerste dagen kan ik echt geen tampons in, dan verga ik van de krampen.
's Nachts heb ik sowieso altijd wel maandverband, zo'n halve luier, nachtmaandverband van Always *LOL* Ik mag graag langer dan 8 uur slapen, het liefst 10 uur. En dat vind ik gewoon te lang voor een tampon.
Ben nou aan de pil, dus de hele ongein zou over moeten zijn, maar heb nog steeds zware krampen, loop leeg en mijn cyclus trekt nog steeds zijn eigen pad Rolleyes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:34

olala schreef:

Mijn lichaam verdraagt ze niet, zodra ik tampons draag kan ik binnen het uur mijn benen niet meer normaal bewegen Nagelbijten / Gniffelen

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 19:39

Hier het zelfde...mijn lichaam accepteert geen tampons...