ADD??

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: ADD??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 08:58

Ritalin mag niet worden ingenomen in combinatie met tricyclische antidepressiva (als dat het woord is, dat was even uit mijn hoofd)... Maar uiteraard weet je psychiater daar álles van.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 11:26

Voor medicijnen zou ik inderdaad wel doorverwijzing vragen naar een psychiater.
Maar tricyclische antidepressiva worden niet als eerste keus voorgeschreven worden, en de combinatie van standaard SSRI's met ritalin is geen probleem.
En inderdaad, Strattera is een middel dat zowel als anti-depressivum als tegen add-verschijnselen kan werken. Alleen wordt dit niet standaard vergoed, dit hangt van je verzekering af (dat kun je even navragen als het daartoe komt.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 11:59

Ah kijk, daar heb ik dus geen verstand van Clown Heb alleen de bijsluiter hééél vaak doorgelezen! Haha!

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 16:13

Jezelf diagnostiseren is altijd makkelijk. Toen ik een hele tijd terug wat hoorde over Borderline schrok ik ook, omdat ik dacht dat ik het had. Op internet zocht ik vanalles op en inmiddels wist ik bijna zeker een Borderliner te zijn. Toen dat idee na een tijdje weggezakt was, las ik ergens een folder over ADD. Ik las mezelf.
Maar ondanks dat je jezelf herkent in symptomenlijstjes van internet/folders: je kunt jezelf niet diagnostiseren.

Inmiddels ben ik heel wat tests en gesprekken bij een psychologe verder, en blijk ik AD(h)D te hebben ( een héél klein beetje H ) en hoogbegaafd te zijn. En nú pas zeg ik: ik heb en ben dat. Alsnog plaats ik mezelf niet in een hokje maar nu pas zeg ik het met zekerheid. Alleen iemand die ervoor gestudeert heeft en die jou kan onderzoeken, kan zoiets vaststellen. Niet jijzelf. Lachen Mijn advies: ga eens bij een psycholoog langs! Succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 17:20

Faux, het is wel zo dat Borderline en AD(H)D heel erg gerelateerd zijn hè? Knipoog

Maar inderdaad, de daadwerkelijke diagnose kan alleen een psychiater stellen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 23:03

(Helaas, ook veel mensen die er voor gestudeerd hebben maken er kort gezegd een potje van. Dat maakt het nog ingewikkelder.)

Rock: in welk opzicht zijn ze volgens jou gerelateerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 23:39

Vaak toch ook de impulsiviteit die ermee gepaard gaat... Soms agressief gedrag, onzeker in vriendschappen, explosief...

Een vriendin van me heeft Borderline, ikzelf heb ADHD. In sommige dingen zijn we echt ontzettend hetzelfde.

Gelukkig in andere opzichten ook weer niet... Ben blij dat ik 'gewoon' ADHD'er ben...

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 23:59

even meelees stipje Knipoog

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 09:48

Ik ken iemand en die heeft ook borderline en daar vermoeden ze dat het is gekomen door het verkeerd omgaan met en niet herkennen van haar ADHD....

Woensdag krijg ik mijn onderzoek (eindelijk...)

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 09:59

Spannend Laulau!!!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 10:00

Ja best wel! Van de ene kant ben ik ook blij dat het eindelijk zo ver is maar van de andere kant heb ik er echt totaal geen zin in...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:03

Snap ik wel hoor Lau... Tis toch weer zo'n extra etiketje...

Ing

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:05

Interssant dit; na een tijdje in de megelmolen gezeten te hebben ben ik ook bekend geworden met het feit dat BL en ADD duidelijke overlap kent. vaak is oorzaak-gevolg nauwelijks te scheiden. Ik hoop voor degenen die er problemen mee hebben dat een goede psych en juiste medicijnen weer glans kan geven, succes en sterkte allemaal

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:09

Nee joh Rock. Moet het niet zien als een etiketje, maar als een verklaring voor.......... Knipoog

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 10:17

Ja en ik zie er ook nogal tegenop om gezellig de hele tijd over mijn minpunten en klachten te mogen praten.
Heb sowieso al een hekel aan het over mezelf praten laat staan over mn "problemen"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:21

BW, daar heb je helemaal gelijk in... Alleen zien andere mensen het helaas niet altijd zo...

Lau, dat is ook helemaal niet leuk. Kwam laatst tot de conclusie dat ik het bij de psych bijna nooit over mezelf heb Clown

Maar goed, ze leiden het gesprek wel, dus vaak valt het best wel mee.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 10:33

Ja das ook wel zo..

Ik wordt trouwens wel gek van het GGZ zelf.. Ze willen het liefst dat ik iedere paar weken daar kom babbelen. Sorry maar daar heb ik helemaal geen behoefte aan. Maarja dat schijnt niet door te dringen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:41

Ik heb wel veel gesprekken, en het kan wel goed zijn hoor... Zeker als je je diagnose hebt... medicatie is slechts een begin!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:42

Precies, die gesprekken kunnen pijnlijk maar heel nuttig zijn Ja

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 10:49

Ja ik geloof ook best dat het kan helpen maar heb bij haar het gevoel dat ik echt het over niks heb... Nog net niet over het weer maar verder komt er ook echt niks boeiends uit. Heb soms bijna het gevoel dat ze je problemen aan zit te praten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:51

Ja dat snap ik wel Lau... Je moet eerst op dat punt komen dat je open en eerlijk over alles praat. Dat vind ik nu nog steeds moeilijk... Bloos

Maar ik had in eerste instantie ook niet echt het gevoel dat het heel erg nuttig was... Nu wel steeds meer.. Dat groeit...

Heb overigens ook veel -voor mijn gevoel- aan PIT... Die komen bij je op bezoek en kijken hoe je meer structuur kan brengen in je huis...

Het staat alleen wel voor Psychiatrisch Intensieve Thuishulp en is onderdeel van de afdeling Open Opname Nagelbijten / Gniffelen

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 10:52

Klinkt allemaal niet heel gezellig rock maar als het helpt is dat toch het belangrijkst!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:54

Ik krijg vanmiddag meer te horen over mijn behandeling en medicijnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:55

Nou, gezellig is het eigenlijk altijd wel Knipoog Hebben het over vanalles en nog wat, en toch stuurt ze me dan steeds weer terug naar de kern van de zaak (erg belangrijk!!).

Ze kijkt rond in mijn huis, en geeft me tips om bepaalde dingen nog wat beter te organiseren en zo Lachen

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 11:01

Hihi in mijn huis zullen ze waarschijnlijk niet veel vinden want ik heb een zeer opgeruimde vriend haha.. Haha!