Pollewoppy schreef:Het psychologisch onderzoek heeft veel bij me losgemaakt en ik word gek van de gedachtes, herinneringen en alles wat naar bovenkomt. Maandagochtend psycholoog gebeld omdat ik het echt niet meer trok, kon 's middags al terecht gelukkig. Heeft wel iets opgelucht, maar weet gewoon niet wat ik moet.
Vanmiddag dus maar weer heen.
Vorige week vrijdag had ik het de vragenlijsten van het onderzoek. Dit waren persoonlijkheidstesten. Echt vreselijk. Ik had niet gedacht dat 'een paar vragenlijsten' zó confronterend zouden zijn. Heftig hoor...
Nou dat had ik gister dus ook...ik dacht gewoon wat vragenlijsten in te vullen...die vragenlijsten gingen wel maar toen moest ik zinnen gaan afmaken zoals:
mijn vader.....
mannen...
mijn grootste wens is...
wat de meeste mensen niet weten is ....
hij schrok heel erg toen...
Etcetera...nou toen kon ik de tranen niet meer tegenhouden hoor...Ik dacht dat ik helemaal 'genezen' was maar die vragenlijst was zo confronterend dat ik me enorm kelote ben gaan voelen. Gister was dus echt een kelote dag voor mij.
Vandaag was het wel weer een goede dag. Ik heb zelfs voor het eerst weer echt uitgebreid geshopt!!
Heerlijk om weer naar de stad te gaan en leuke kleren te kopen en dan thuis te komen en alles aandoen en denken "ooh wat gaaf, dat doe ik maandag aan!"
Dat had ik dus al zeker 3/4 jaar niet meer gehad, dat ik het weer leuk vond om te shoppen, dat kleren me uberhaupt interesseerden (heb maandenlang zonder make up en in een kloffie rondgelopen, echt het boeide me echt niet meer hoe ik erbij liep).
@pluizebolpum:
Goed dat je hier je verhaal doet, en je leed met ons wilt delen. Dat is al een hele grote stap!
Je schrijft dat praten geen optie is, dat je dat niet kan ookal wil je niets liever...Durf je niet te praten? Blokkeer je?
Je schrijft dat je al heel wat therapieen gehad hebt, heb je ook weleens psychotherapie gehad?
En over de medicijnen...slaan die wel aan?? Is het ooit echt een stuk beter gegaan met die medicijnen? Kan je je HA niet vragen om een ander soort antidepressiva te krijgen om te kijken of die wel aan slaan?
Het is altijd heel erg zoeken naar welke antidepressiva er bij je werkt. Ik heb er ook heel wat gehad en ik weet nu dat Seroxat bij mij dus echt perfect werkt. Ik ga er ook nooit meer mee stoppen (helaas vorig jaar dus wel gedaan waardoor ik in enorme depressie ben beland).
Over je moeder: ben je enig kind? Kan je de zorg voor haar met iemand delen zodat niet alles op jouw schouders terecht komt?
Het is nl. best gevaarlijk als jij en je moeder op instorten staan...het vreet voor jullie allebei heel veel energie en kracht om elkaar overeind te houden.
Ik heb dit heel erg gemerkt toen het met mij zo slecht ging dat ik niets meer kon en bij mijn moeder ben gaan wonen. Ik was heel erg ver heen, de ene crisis na de ander en mijn moeder is vrij sterk maar ze ging er echt aan onderdoor om mij elke dag weer zo slecht te zien. Ze was echt op, helemaal op.
Uiteidelijk heb ik toen zelf gezegd dat ik opgenomen wilde worden, zij kon mij nl. niet helpen en zij ging er echt aan onderdoor. 2 mensen die zo close zijn en die allebei de afgrond in gaan moest toen echt voorkomen worden.
Ik ben toen opgenomen en dat heeft mijn moeder ontslast (ookal was ze natuurlijk nog elke dag enorm bezorgd en er de hele dag mee bezig maar ik was in professionele handen) en ik ben uit een onhoudbare situatie gehaald.
De opname zelf vond ik ook vreselijk, echter het heeft me wel geholpen om uit een neerwaartse spriraal te komen.
Het hoeft voor jou ook geen crisisopname te worden denk ik. Informeer bij diverse instanties, zeg dat je niet in crisis bent maar heel erg depressief en dat je professionele hulp nodig hebt.
Ik loop nu bij de Driesprong in Zeist in dagbehandeling. Daar zijn ook mensen die door de weeks intern zijn. Het is een super gezellige groep mensen van 18 tot 55 jaar en de therapeuten zijn zo enorm kundig en professioneel. De sfeer is er zo relaxed en naast de therapieen wordt er vooral veel lol gemaakt (helpt je ook om uit de negativiteit te komen).
Blijf alsjeblieft niet alleen aan modderen, heb ik ook veel te lang gedaan waardoor ik dus echt in een enorme crisis ben beland. Zoek alsjeblieft professionele hulp en ook voor je moeder. Want jullie kunnen elkaar niet beter maken...