Rookverbod

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

irene

Re: Rookverbod

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 11:15

Het is voor de overheid niet te hopen dat heel Nederland massaal stopt met roken, hebben ze namelijk een groot financieel probleem.
Roken levert de staat behoorlijk wat geld op. Als iedereen zou stoppen, zal de inkomstenbelasting wel verhoogd moeten gaan worden, krijgen rokers daar ook nog de schuld van Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 11:24

irene schreef:
Het is voor de overheid niet te hopen dat heel Nederland massaal stopt met roken, hebben ze namelijk een groot financieel probleem.
Roken levert de staat behoorlijk wat geld op. Als iedereen zou stoppen, zal de inkomstenbelasting wel verhoogd moeten gaan worden, krijgen rokers daar ook nog de schuld van Haha!

Dat is ook de reden waarom roken niet verboden is denk ik, it's about the money

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 11:35

Dat denk ik ook ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:36

slimmerik schreef:
Jammer dat sommige mensen zonder sigaret niet gezellig denken te zijn. Huilen

Wie zegt dat mensen zonder sigaret ongezellig zijn, dat maak jij dr nu van, ik zeg alleen dat ik het een stuk gezelliger vind Lachen
En zo vreemd is dat niet, op mn werk komen de niet rokers namelijk standaard bij de rokers staan
omdat het gezelliger is Ja En dat zie ik ook aan klanten die regelmatig bij iemand buiten gaan staan die even een peukie aan het roken zijn, even lekker de boel de boel Lachen

katiavl schreef:
Dat is ook de reden waarom roken niet verboden is denk ik, it's about the money

Niet alleen het geld, wat dacht je van alle psychiatrische patienten die nicotine nodig hebben?
Medicijnen zijn al niet te betalen, dit willen ze dus ook ontmoedigen door de eerste €150 euro zelf te laten betalen, en dan krijgen ze dr nog een grote rprobleem bij? Roken helemaal verbannen is ondenkbaar, dat gaat ontzettend veel geld kosten.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:41

De staatskas vaart wel bij onze verslaving, die gaan zeer zeker niet een van de grootste melkkoeien afslachten hoor!! Haha! *LOL*

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:48

Ik heb geen zin om alle pagina's te lezen maar ik meld eventjes dat ik het nutteloos vind, het verbod in België dan toch. Moest het echt een goed verbod zijn waardoor enkel buiten en in eigen huis mag gerookt worden, dan zou ik er akkoord mee zijn. Ik rook namelijk het liefst buiten, je ruikt niet helemaal naar de rook en je brengt anderen geen schade (of minder schade) toe! Mijn vader rookt ook binnen en ook dit vind ik niet leuk, ik hou van lekkere geurtjes zoals waspoeder, maar die ruik je dan al lang niet meer...
Hier in België worden in cafés gebieden vrijgesteld om te roken, dat zijn een aantal vierkante meters in het café, wat voor nut heeft dat dan? De niet-rokers oppervlakte ruikt net hetzelfde als de rokersoppervlakte hoor! (Althans in de cafés waar ik elke middag eet). Ik ben zelf een roker, maar ik vind het niet gezellig om te moeten eten waar een rooklucht hangt... En het is totaal niet leuk als heel mijn kleren helemaal doorstoomt zijn!

Tommy_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:56

ik ben blij met het rookverbod omdat ik er niet goed tegen kan. als ik uit ben geweest loop ik gelijk een tijd te hoesten en last van me ogen. dus dan kan ik eindelijk normaal uitgaan zonder last er van te hebben:D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 18:19

Tommy_hvj schreef:
ik ben blij met het rookverbod omdat ik er niet goed tegen kan. als ik uit ben geweest loop ik gelijk een tijd te hoesten en last van me ogen. dus dan kan ik eindelijk normaal uitgaan zonder last er van te hebben:D

in een kinderdiscotheek mag je zowiezo niet roken
dus ik snap niet hoe je dan rooie ogen en hoesten kan hebben Verward

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 18:39

Ik vind het vooral heel fijn in eetgelegenheden, met zo'n walm naast je smaakt het eten toch net even wat minder Lachen

Ben heel benieuwd hoe het met uitgaan wordt, thuiskomen dat je kleding niet naar rook ruikt, klinkt zo onwerkelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:07

naadje24 schreef:

ROFL

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:23

kinderdiscotheken bestaan Haha!?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:25

naadje24 schreef:
Tommy_hvj schreef:

ROFL ROFL ROFL Afgod Pling

Anyhow, leuk weer zo'n rokers vs. niet rokers topic, heb ze gemist Tong uitsteken

Juli, juli..... Ik ben benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:26

Ik ben voor het rookverbod, ben zelf roker overigens

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:31

Ik ben voor een rookverbod en absoluut geen roker, ga het nooit worden. Je kent mijn mening Saskia Knipoog Ik kan ook niet tegen die rook en het stinkt echt zo. Nee dank je wel.

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:34

geluksvogel schreef:
Ik ben voor een rookverbod en absoluut geen roker, ga het nooit worden. Je kent mijn mening Saskia Knipoog Ik kan ook niet tegen die rook en het stinkt echt zo. Nee dank je wel.

Het stinkt idd Haha! maar in je longen ruik je het niet hoor haha, ik toch niet althans Haha! Ik kan er gewoon niet meer vanaf na 4 jaar..

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:35

Schimmelig schreef:
ROFL ROFL ROFL Afgod Pling

Anyhow, leuk weer zo'n rokers vs. niet rokers topic, heb ze gemist Tong uitsteken

Ha ha gemist is een groot woord, maar ik snap wat je bedoelt Haha!

Ik ben dan sinds een aantal jaar een "ex-roker" maar vind het hele verbod overdreven.

En waarom.....tja.....om de alom bekende redenen Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 00:17

naadje24 schreef:
Tommy_hvj schreef:

Als je 16 bent mag je naar een gewoon café en discotheek. Ik vind dit erg denigrerend en aanvallend naar Tommy_hvj toe. Zij mag ook haar mening verkondigen.

@ Tommy_hvj, daar hebben dus heel veel mensen last van. Sommige rokers vinden dan dat je maar thuis moet blijven. Dat zijn dus de rokers die het voor de rokers die wel rekening houden met andere mensen verpesten. Nog even volhouden !!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 00:22

slimmerik algemeen is het bekend dat je ouder moet zijn dan 18 jaar om je in de kroeg te begeven....
dat weet elke slimmerik Knipoog

dat heeft niks te maken met denigrerend te zijn naar een niet-roker want dan had ik iedereen hier in het topic wel aan kunnen vallen
het gaat mij hier meer om het feit dat ik meer het idee krijg dat er gewoon maar wat meegepraat word zonder te weten waar die klepel hangt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 00:28

naadje24 schreef:
slimmerik algemeen is het bekend dat je ouder moet zijn dan 18 jaar om je in de kroeg te begeven....
dat weet elke slimmerik Knipoog

dat heeft niks te maken met denigrerend te zijn naar een niet-roker want dan had ik iedereen hier in het topic wel aan kunnen vallen
het gaat mij hier meer om het feit dat ik meer het idee krijg dat er gewoon maar wat meegepraat word zonder te weten waar die klepel hangt

Ik weet niet waar jij uitgaat Haha! maar in een normaal café en of discotheek mag je als 16 jarige gerust naar binnen en een pilsje drinken. Nachtclubs is een ander verhaal Haha! Het is duidelijk dat ik hier dus echt de slimmerik ben Haha!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 00:37

Nou ik ben met grote regelmaat te vinden hier op de koemarkt en dat zijn maar liefst 20 kroegen naast elkaar
de minimale leeftijd is 18 jaar en bij vele zelfs 21...

dus als jij denkt dat het alleen voor nachtclubs is...dan ben je blijkbaar toch niet zo slim als dat je zegt dat je bent Vork

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 00:41

Dan hebben ze bij jullie hun eigen wetten maar in café 's is geen minimumleeftijd aan bezoekers. (denk maar eens aan die zuipende ouders die hun kroost meenemen naar een dampende kroeg)

Alcohol verstrekken mogen ze pas aan 16 jarigen en sterke drank (dus waar meer dan 15% in zit) bij 18 jaar. Kijk maar:

http://www.missethoreca.nl/1062304/Sect ... sDrank.htm

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 00:42

naadje24 schreef:

Ze is zestien staat er in haar profiel? Als je zestien bent mag je gewoon naar veel discotheken en kroegen dus dit vind ik een zéér vreemde opmerking als ik dat even zeggen mag.

Voor de rest snap ik niet waarom sommige mensen het blijkbaar zo belangrijk vinden dat andere mensen zouden stoppen met roken. Laat mensen lekker voor zichzelf bepalen of ze zullen stoppen of niet. Clown

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 00:46

naadje24 schreef:
Nou ik ben met grote regelmaat te vinden hier op de koemarkt en dat zijn maar liefst 20 kroegen naast elkaar
de minimale leeftijd is 18 jaar en bij vele zelfs 21...

dus als jij denkt dat het alleen voor nachtclubs is...dan ben je blijkbaar toch niet zo slim als dat je zegt dat je bent Vork

Bij ons zit er ook een leeftijdsgrens op de kroegen (die volgens mij vanaf een bepaald tijdstip ingaat, maar daar weet ik het fijne niet van), maar dat verschilt hier toch echt van zestien tot 21 hoor. Knipoog Niet dat het iets uitmaakt, want vaak komen er toch wel wat mensen langs die jonger zijn, als je er ouder uitziet. Lachen Dat het bij jullie vanaf achttien is zegt natuurlijk niet dat iemand van zestien aan de andere kant van Nederland dus ook naar de "kinderdiscotheek" zou moeten, want het verschilt blijkbaar nogal.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 00:52

Nou dan zal het alleen wel in het "boerenland" zijn dat het mag vanaf zestien jaar want hier in de wijde omtrek is er geen 1 te vinden...

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 00:59

Ik ken zelfs tenten met een 25+ stempel Haha! Zal inderdaad wel in een backwater town zijn ergens, de soos/kinderdisco... Hoe heten die dingen Haha!