Als kleutertje liep ik al met afgekloven vingertjes toe, en in mijn tienerjaren tot bloedens toe, inclusief nagelriemen, en altijd van die strakgespannen knalrode topjes.
Bytex en nepnagels hielpen niets.
Zo'n 3 jaar geleden ben ik voor het eerst begonnen met mijn eerste serieuse poging tot stoppen. Sindsdien gaat het met ups en downs, af en toe heb ik alle nagels lang, in de zin van een wit randje, en het moet niet echt boven mijn topje uitkomen anders irriteert het. Jammergenoeg zijn dan wel mijn velletjes de l*l, maar als er 1 sneuvelt, sneuvelen ze binnen een week allemaal, omdat ik dan weer met een schone lei kan beginnen (een beetje kromme redenering, maar ja, dat heb je als verslaafde

Momenteel hebben 6 nagels een wit randje en zijn er 2 tot mijn topje, de rest is kort.
Mijn nagels zijn ook gewoonweg in een slechte conditie, het bovenste laagje laat wel eens los (en dat doet enorm pijn als je dat er vanaf trekt) en ik heb regelmatig een 'gat' in het bovenste laagje (ofwel gewoon middenop mijn nagel dus).
Als ik meer aandacht aan mijn handen besteedt gaat het beter, handen invetten, riempjes in de olie, nagels vijlen en verharder gebruiken.
Mijn vraag: nagelverharder van Herome werkt bij mij het best (de rode), de rest worden mijn nagels echt niet steviger van, maar volgens de verpakking mag je dit niet vaker dan 2 x per jaar doen (zo'n kuurtje, dag 1 laag 1, dag 2 laag 2, dag 3 alles eraf en nieuwe laag erop en dan voor 2 weken).
Nu doe ik het al vaker als 2 keer per jaar, en merk geen 'schade' oid, maar kan ik het bijv. ook elke maand doen?