Meer mensen met burn out/overspannen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mariek1983

Re: Meer mensen met burn out/overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:53

Lang leve de hond! Zonder mijn hondje was ik absoluut in een isolement beland! Nu MOEST ik er wel uit, het is echt mijn redding geweest. En ik heb nu echt een vriendje voor het leven en voel me echt nooit alleen!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 19:45

Dat is zeker goed! Een hond.
Ik heb het met mijn paard. Ik moet er zowiezo elke dag heen, hoe ik me ook voel. Dat houdt me op de been en houdt me bezig.

Ik had 2 katten maar 1 kat was zo ongelukkig op mijn appartementje dat hij dwangmatig werd. Ik werd vervolgens helemaal gestressed van hem. Ik heb de 2 katten uiteindelijk weg moeten doen omdat het niet langer ging.

Gelukkig zijn ze nu heerlijk op een boerderij waar ze het erg naar hun zin hebben en waar een hele lieve vrouw goed voor ze zorgt.

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 22:53

Ik had dat niet met mijn paardje, ik ervaarde dat ik er constant heen moest niet als ontspanning maar als pure druk. Daarbij kwam ook dat ik lichamelijk ook al niet meer in staat was tot rijden en stallen uitmesten. En ik had een zeer stress gevoelig paardje, dus wij gingen op het laatst echt niet meer samen omdat zij knettergek reageerde op mijn stress. Uiteindelijk heb ik haar moeten verkopen...

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 11:57

Ik ben vanmorgen weer bij mijn huisarts geweest. Ik heb maandag een gesprek op mijn werk. Ik heb ze al wel verteld dat ik op zoek ben naar iets anders. Dat dit niet het werk is wat ik wil blijven doen. Deze week blijf ik nog thuis en dan heb ik maandag een gesprek. Daarna gaan we beslissen of ik een paar ochtendjes of middagjes kan werken. Het gaat al een stuk beter nu ik 2 weken thuis heb gezeten.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 12:08

kijk das altijd goed! Weet je zelf al wat je wilt?

Ik moet zo naar pysch en kijk er gigantisch tegenop. Zit in een grote dip, kan de helke dag wel slapen en kom amper de deur uit..kan overal wel om janken..bah.

Misschien dat ik vanmiddag maar dokter bel om medicijnen..of eens homeopaat ofzo bezoek want dit is niks..

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 12:35

KiWiKo schreef:
Angela_ schreef:
ik geloof ook dat dit topic er is om elkaar te steunen en je hart te kunnen luchten zonder veroordeeld te worden of afgezeken. Zoals in het dagelijkse leven vaak wel gebeurd, het onbegrip waar je tegenaan loopt. Ik vind het dan ook niet gepast om hier er een discussie over te gaan starten of iemand wel of niet ziek is.

Ik heb 2 jaar geleden 8 maanden onbetaald thuis gezeten omdat ik er helemaal doorheen zat. Met eigen huis, toen woonde ik nog wel samen. Het ware hele moeilijke maanden, zeker omdat we het financieel slecht hadden.

Ik ben nu dan blij dat ik wel in de ziektewet kon, zodat mijzelf in leven kon houden. Wat tja, dood wil ik nog niet. Ik dacht ook dat ik alles weer fijn op de rit had en doordat ik het zo druk had kon ik niet 'instorten' maar pas toen ik het even wat rustiger had kwam alles eruit.

heb jij enig idee wat dit jouw werkgever gekost heeft??

*even wat overbodige quotes weggehaald.........*

Kiwiko, juist mensen die "onder een werkgever werken" kunnen helemaal kapot gemaakt worden door hun werkgever. Het maakt een groot verschil of je eigen baas bent of niet. Ja, als eigen baas moet je zelf de financiële klappen opvangen, maar je hebt je vrijheid al betaal je die wel zelf en werk je langer, het is heel wat anders dan werken voor een baas, die je achter je vodden aanzit, ook als je bv met hartproblemen thuis zit. De werknemer kan er ook niets aan doen, dat ie zo duur is, en werkgevers hebben vaak geen benul met hoeveel moeite een werknemer met een gammel lijf doorploetert, omdat ie voor zijn gezin wil zorgen, en dan nog kommentaar krijgt van de baas, dat ie niet hard genoeg werkt.

En dat jonge mensen overspannen raken: juist jonge mensen zijn erg gevoelig voor wat anderen tegen hen zeggen. Maar dat zijn wel de meest gewetensvolle mensen, die niet hun werkgever bestelen.
De "flinke" mensen, waar jij het over hebt, Kiwiko, komen al gauw in botsing met hun werkgever, en worden eruitgeknikkerd, of nemen zelf ontslag. Dat zijn de mensen die zelf vaak werkgever worden, en dan mensen gaan vertellen wat ze moeten doen, en zeggen het ook als ze mensen aanstellers vinden.

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 13:13

Pinacolada schreef:
kijk das altijd goed! Weet je zelf al wat je wilt?

Ik heb altijd in de zorg gewerkt, maar ben daar toendestijds mee gestopt omdat ik last kreeg van eczeem. Ik heb toen de opleiding tot doktersassistente gedaan maar daar zit ik nu overspannen van thuis. Dus mijn keuze is duidelijk. Ik ga weer lekker de ouderenzorg in.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 15:55

Wel lekker dat je weet wat je wil!

Ik ben net bij de pysch geweest en nu helemaal moe..maar wel goed is dat. Uit alle testen kwam naar voren dat ik voornamelijk een paniekstoornis heb met behoorlijk vermijdingsgedrag..maar dat wist ik al wel. Verder een lichte burn out..als je het zo kan noemen..door overbelasting. Ik schijn nogal gevoelig te zijn voor emoties etc. en daardoor hier was vatbaarder voor..

Nou ja, ademhalingsoefeningen mee gekregen en moet bijhouden wat ik allemaal voel etc.

Iemand hier ervaring mee? Zou homeopaat hier iets mee kunnen?

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 16:25

Mariek1983 schreef:
Ik denk ook niet dat zo zeer verslavend is, maar de bijwerkingen zijn niet mis... En ik heb liever een middel dat mijn lichaam niet overneemt maar die alleen het seintje geeft tot het aanmaken van serotonine... Ik snap heel goed dat deze middelen een goede ondersteuning zijn, daarom heb ik ze zelf ook! Maar ik heb meer rust bij de homeopatische variant. Maar ieder moet doen waar je je zelf het beste bij voelt! Ja toch???

Precies. En over de bijwerkingen. Ik heb amper tot geen last gehad.

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 16:47

Pinacolada schreef:
of eens homeopaat ofzo bezoek want dit is niks..

Je zou eens een homeopaat moeten bezoeken die de Veganisten test uitvoert. Die kan je dan heel goed helpen, helemaal afgepast op je klachten! Heb ik ook gedaan en sindsdien krijg ik afgepaste "medicatie" en ik voel me al veel beter....
Zo'n persoon kan ook blokkades psychisch zeg maar meten en je een zetje in de goede richting geven ook....

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 17:38

@Mariek

Wat erg dat je je paard uiteindelijk hebt moeten verkopen...hoe was dat voor je?
Ben je nu blij met de keuze die je toen gemaakt hebt?

Ik trek de zorg voor mijn paardje nu nog redelijk, ondanks dat hij nog altijd geblesseerd is en ik alleen stapritjes met hem kan maken...
Ik weet alleen niet hoe dat gaat als ik weer werk, ik denk dat ik het dan niet meer aankan om elke dag naar stal te moeten.

Ik denk dat mijn paard 1 van de oorzaken is van mijn burn-out/depressie.
1,5 jaar geleden kreeg ik mijn eerste paardje voor mijn 30e.
Het was voor mij een soort van opvulling van de leegte die ik voelde. Iedereen in mijn omgeving was gesetteld en ik ben alleen.
Na 2 maanden ging dit paardje dood door vergiftiging.

Vorig jaar januari heb ik dan mijn huidige paardje gekocht, echter na een maand brak hij los tijdens een wandeling en is sindsdien geblesseerd aan zijn schouder. Ik heb een jaar lang alleen maar met hem kunnen wandelen.

Daarnaast voel ik dat ik te weinig kennis en ervaring heb om een paard te verzorgen. Telkens als hij weer wat heeft raak ik in paniek, nu weer met die mok en kreupelheid.

Gelukkig heb ik veel steun op stal, ze helpen me enorm, maar het is inderdaad een hele grote 'zorg' een paard hebben en er goed voor zorgen. Zeker als je een paard hebt met medische problemen...

Als ik weer aan het werk ga, moet ik goed afwegen of ik het aankan om elke dag naar stal te gaan vanuit het werk...
Aan de andere kant is om 6 uur thuis zijn en de hele avond voor de tv zitten ook erg eenzaam...

Hoe voelen jullie je tegenover het werk? Nog steeds schuldig? Ik vind het echt vreselijk dat ik thuis zit. Wou dat dit mij niet overkomen was. Het is zo'n naar gevoel, wel een medewerkster te zijn van het bedrijf, wel loon te ontvangen van het bedrijf maar niet komen werken...
Als ik alleen thuis zit dan kan ik deze gedachte nauwelijks aan...

Ik wou dat alles weer normaal was en ik mijn functie gewoon weer terugkreeg en ik weer de oude was...

Sorry voor het lange verhaal, maar moest het even kwijt..

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 18:26

Het was ontzettend moeilijk om alleen al te moeten toegeven tegenover mezelf dat ik het niet meer aankon met mijn paardje...

Het was een moeilijk paard, had veel meegemaakt was aan 1 oog blind dus had echt ontzettend veel zorg nodig want dat oog was constant ontstoken. Ik heb zelfs nog besloten haar te laten opereren om mezelf ervan te kunnen overtuigen dat ik echt ALLES heb gedaan om het voor haar zo goed mogelijk te maken....
Achteraf denk ik weleens dat ik veel te ver ben gegaan voor haar! Maar je houd van je dieren en je wilt het beste voor ze..... Ook de kosten die het met zich mee bracht was voor mij eigenlijk niet te betalen....

Ik heb haar in juli verkocht en heb letterlijk gehuild tot al mijn tranen op waren. Daarna kon ik vrede mee hebben.....

Ze is terug gegaan naar haar oude stal waar ze jaren en jaren heeft doorgebracht en ze is met pensioen. Heeft een paar verzorgmeisjes die dr wat op rondhobbelen en ze vind het wel best allemaal. Ik heb haar inmiddels 2x opgezocht en ze ziet er goed uit en ze herkent me ook nog steeds. Ik mag zelfs nog komen rijden enzo maar ik durf het niet aan om weer wat met haar op te bouwen omdat het afscheid zo moeilijk en zwaar was....
Maar ik breng haar zo nu en dan nog wat worteltjes!

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 20:50

Jeetje wat een verhalen en qua gezondheid paarden zit het jullie dan ook echt niet mee! Wel mooi dat ze zo'n goed plekje heeft Mariek!

Ik ga morgen eens een homeopaat bellen.

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 21:07

laetitia schreef:
Hoe voelen jullie je tegenover het werk? Nog steeds schuldig?

Ik voelde me niet schuldig en nog steeds niet.... Ik was toenertijd veel en veel te ver heen om me uberhaupt nog schuldig te kunnen voelen.... Als je zo'n zware burn out plus depressie hebt dan boeit het je allemaal echt niet meer!
Ik had niet eens ruimte in mijn hoofd om me schuldig te voelen...

Ik ben ook maar 3 maanden volledig thuis gebleven en daarna ben ik weer begonnen met integreren. Nu na bijna 1,5 jaar zit ik op 4 dagen van 7 uur. Dit is echt het maximale wat ik nu haal met alle lichamelijke en psychische klachten! En ik krijg van collega's alleen maar respect dat ik nog zo hard werk ondanks alles...

Ik vind het wel vervelend dat ik mijn energiepijl niet omhoog krijg nog... Wisten jullie trouwens dat bij een depressie je energievoorraad door je lichaam wordt afgesloten? Dat is zeg maar een soort beveiligingsmechanisme als je labiel bent. Dat je vooral geen extra energie krijgt om nog meer over je grens te gaan...

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 23:02

@ Pinacolada: ik zal als ik jou was zeer zeker naar een homeopaat gaan. De psychiater kan je wel ademhalingsoefeningen of ontspanningsoefeningen meegeven, maar ben jij iemand die dat dan ook volhoud? Ik niet dus en ik ben er van ovetuigd dat een homeopaat heel goede ondersteuning kan bieden.

@ Laetitia: schuldgevoel? Ja helaas heel erg. maar ik denk dat het ook valt of staat met de begeleiding die er vanuit het werk wordt gegeven. Hoe gaan ze er bij jou op het werk mee om?
Helaas heb ik heel erg rot ervaringen. In 2006 ben ik met heel veel van jouw verschijnselen ook thuis komen te zitten, ook had ik erge last van angst- en paniekaanvallen. 14 maanden heb ik niet meer naar mijn paarden omgekeken, ook mede doordat mijn meniscus eruit is gehaald. Vanuit de werkgever, die zwaait met het systeem Poortwachter, heb ik alleen maar tegenwerking gevoeld, kan puur aan mij liggen maar het was wel mijn beleving. Het enige wat telde was om mij weer het werk in te "douwen" en de bedrijfsarts vond ik geen haar beter. Nou ze hebben hun zin gekregen. De p&o consulente was een feeks, die elke 6 weken tijdens het werkhervattingsgesprek mij figuurlijk in alle hoeken van de kamer duwde, het leek wel of ik een tenniswedstrijd tegen 6 personen moest spelen. Ik heb de draad weer op (moeten) pakken en wist zelf dat ik nog lang niet op de goede weg was. Resultaat: mijn lichaam heeft letterlijk aangegeven dat het genoeg was: scheurde mijn enkelbanden, kneusde voor- en achterribben, viel heel vaak, struikelde en dat terwijl ik Hollands welvaren was. In februari 2007 heb ik met de moed der wanhoop gemeld dat ik aan het eind van mijn Latijn was (ik moest met mijn gescheurde enkelbanden vervangend werk doen maar ze wilden me niet op halen van huis, terwijl dat gebruikelijk was bij ons , maar ik moest zelf maar zien dat ik op een andere locatie kwam en het ging me niet eens om het werk maar wel om de bejegening) Ook daarna is er flink druk op me uitgeoefend, maar toen de consulente aangaf dat ze terug ging keren naar haar vorige baan, kon bij mij de vlag uit! En ra, ra de verhoudingen werden ook weer normaal, alleen mijn collega's die nota bene werken met mensen met een beperking, die geven mij echt het gevoel dat ik de boel loop te bedonderen, één collega die steunt me door dik en dun en toch heb ik een schuldgevoel omdat ik geen prestatie lever voor het geld wat binnenkomt. Nu heb ik al heel veel aangegeven dat ik wel op therapeutische basis de administratie wil gaan doen maar ra, ra nu is de werkgever daar ineens heel laks in, dat heeft vast te maken met een ophanden zijn reorganisatie. Mijn man zegt dat ik me niet druk moet maken ik heb er wel 40 jaar arbeid op zitten, maar zo zit ik niet in elkaar.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 10:41

Jeetje! En nu werk je er nog? Wat een zooi zeg..kan me voorstellen dat je daar niet beter van word, integendeel.

Ik zal vanmiddag eens een homeopaat bellen, heb geen idee hoe zoiets gaat.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 10:54

Hallo,

Ik ben van eind 2005 tot halverwege 2007 overspannen geweest. op dit moment noem ik het geen overspannenheid meer maar ben ik altijd ziek, veel stress, dus het gaat helemaal niet lekker maar het is al compleet anders.
mijn vader is in 2001 overleden aan kanker op 50 jarige leeftijd. ik was toen 13/bijna 14 en was in de pubertijd. ik heb me compleet voor afgesloten en had dus écht geen idee wat er allemaal gebeurde. een soort shock. na 5 jaar (eind 2005) liep ik keihard met mn kop tegen de muur en realiseerde ik wat er gebeurd was. hij was weg en kwam echt niet meer terug, ik had geen afscheid genomen want ik zag het niet/wilde het niet zien. dus ontweek ik hem dag en nacht. begin 2006 overleed mijn oma (waar ik niet zo`n sterke band mee had) maar dat was toch echt de druppel. school ging helemaal fout, ik had geen zin meer, geen kracht om nog iets te doen. ookal wilde ik wel leren, het kon gewoon niet. alles ging langs me heen, drong niet door. zo frustrerend. ik was doodmoe en kon de hele dag slapen. uiteindelijk ben ik dus halverwege mijn eind jaar gestopt omdat het op die manier niet kon. ik lag dagenlang in bed, kon de hele dag slapen.
dat is heel lang zo door gegaan. ik ontmoette precies in die tijd mijn huidige vriendin via een stichting voor jongeren in de rouw. dus vertelde ik begin september (toen pas) aan mn moeder dat ik lesbisch ben. dat is helemaal verkeerd afgelopen. ik had eindelijk een lichtpuntje in mn leven, werd het voor mijn voeten door de grond geboord. van september tot eind oktober is er behoorlijk wat gebeurd. ik heb eind oktober besloten het huis uit te gaan, maar ben er in zekere zin ook wel uitgeschopt.
en dat is niet zo bevordelijk als ze er al compleet door heen zin. nog nooit voelde ik me zo verstoten, in de steek gelaten. ik kreeg toen ook pfeiffer en hepatitis dus was het feest compleet.
ik kon mijn opleiding toen ook niet afmaken (wel geprobeerd) wegen pfeiffer.
ik heb nu dus eigenlijk 2 jaar weggegooid. doe nu een nieuwe opleiding maar denk eraan om toch mijn vorige via een EVC af te ronden, dan heb ik die diploma.
op dit moment gaat het eigenlijk nog steeds niet goed. ik ben zwaar gestresst om kleine dingetjes, huil veel en snel, kan eigenlijk niets hebben. stort me nu ook volledig op school (wat zich wel uit in belachelijk hoge cijfers) maar tegerlijker tijd ben ik zo vaak ziek (om de week bijna) dat het moeilijk is voor de docenten om het nog te begrijpen.
ach jah, zo maakt iedereen wat mee.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 13:53

@staroo:
Wat een vreselijk verhaal over je werk....alsof je niet al genoeg aan je hoofd hebt. Zo'n gevecht is vreselijk.

Bij mij is in het begin ook enorm aan me getrokken. Ik gaf aan dat ik niet meer kon, dat ik zo moe was dat ik niet meer kon autorijden. Manager zei dat ik dan maar met de trein moest komen...
Uiteindelijk 2 weken thuis geweest, daarna 2 uurtjes per dag. Trok dat nauwelijks door slapeloosheid. Na 3 weken vond de manager dat de reintegratie 'te langzaam' ging. Afijn ik ging 3 uur werken per dag.
Ook hij heeft constant gezegd dat volgens de wet Poortwachter je snel moet reintegreren blablabla.
Toen ik van het werk een mooi boeket thuis gestuurd kreeg en hem bedankte vertelde hij dat het volgens Poortwachter goed zou zijn om een bloemetje te sturen.
Fijn, was dus echt oprecht maar niet heus.

Ik ben zelfs een weekend helemaal alleen naar een kuuroord gegaan om bij te tanken. Ik kon alleen maar in de sauna zitten of de relaxruimte met lavendel en meditatiemuziek...

Toen ik terugkwam van dat weekendje werd mij verteld dat het bedrijf doormoest en ze dus een vervanger voor mij moeten aannemen. Mijn functie krijg ik niet terug.
Ze hebben mij toen de optie gegeven om een half jaar salaris mee te krijgen en dan ontslag te nemen. En dan zou ik na een half jaar weer klaar zijn voor de arbeidsmarkt...
Ik heb dit voorstel niet aangenomen.

Het laatste gesprek dat ik heb gehad ging over outplacement en loopbaanbegeleiding, omdat het een klein bedrijf is en ze geen garantie kunnen geven dat ik als ik beter ben een passende functie bij hun zou kunnen krijgen...

Al met al heel veel slecht nieuws wat betreft mijn baan, die ik echt heel erg leuk vond. Ik voelde me er thuis en wilde daar mijn jaren wel slijten...

Afijn na de kerst ben ik echt ingestort en heb gezegd dat ik voorlopig niet meer kom, dat ik uitgeput was.

Toen een fruitmand gehad en vorige week een kaart. Dat doet me wel enorm veel goed, al weet ik dus dat als ik straks beter ben en moet gaan reintegreren er weer enorm veel stress bij komt door de loopbaanbegeleiding en de outplacement-procedure...

@Pel: Heel veel sterkte ook. Ik hoop dat je veel steun hebt van je vriendin zodat je er niet alleen voor staat.

Ik heb vandaag tot half 12 in bed gelegen, waarom zou ik eruit komen??? Ik voel me zo alleen en opgesloten op mijn appartement. Trek het echt niet.

Ik slaap met slaappillen en als ik dan wakker word ben ik helemaal gespannen over alles en nog wat. Mijn paard, het alleen zijn, hoe de dag door te komen...

Internet is echt een vlucht voor mij om maar niet alleen te zijn.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 14:22

Ik heb net de verhalen op de laatste pagin adoor gelezen en zit nu met tranen te typen. het is me echt allemaal even te veel en ik ben blij dat ik dingen herken uit jullie verhalen. Er is zo veel onbegrip voor.
Ik dacht dat ik er uit was tot een paar weken terug. Ik ben nu al 1,5 week niet meer naar school geweest en zie het ook niet meer zitten. Ik wil alleen zo graag naar school, niet nog meer tijd verspillen en gewoon als een normaal mens mijn opleiding af maken en verder. Ik wil een gewone toekomst op een gewoon tempo en niet allemaal zo traag.
Ik kan niet een sprecies vertellen wat er aan de hand is. Het is gewoon allemaal veels te veel. Er zijn nu gelukkig nog veel dingen waar ik plezier in heb. Dat in tegenstelling tot vorige keer. Toen was alles me te veel. Maar ik ben zo bang daar weer in terug te vallen. Dat ik het plezier weer kwijt raak in al die dingen die ik nu nog zo leuk vind. Ik klamp alles nu veel te veel vast, maar ik voel toch dingen door mijn handen glippen. Langzaam aan voel ik hoe ik achteruit ga. De wereld steeds meer van een afstandje zie. Sommige momenten zijn gewoon onwerkelijk tot ik weer even wakker geschud wordt. Ik ben erg moe, voel me schuldig, heb barstende koppijn en mijn hele rug is gespannen. Elk dingetje dat ik 'moet' doen laat ik liggen. pffff Ik moest het even kwijt.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 17:56

@ malenka: ik snap je volledig. zoals jij je voelt (ieder ding is net 1 ding teveel, ookal is het nog zo klein) voel(de) ik me ook. ik kan me nu wel makkelijker tot dingen zetten maar zodra de druk te groot wordt klap ik dicht en gaat het alsnog mis.
ook ik had zin in school, wou zo graag heen en gewoon 'normaal' zijn maar dat ging niet.
ik weet wel dat ik heel veel rust heb gehad, en dat me dat wel geholpen heeft. veel slapen, geen stress situaties opzoeken. toen ik nog niet uit de kast was gekomen hielp mijn moeder mij ook heel goed. ze handelde lastige dingen voor me af (school en werk) en zocht leuke dingen voor me op. daarna ging het uiteraard mis. maar toen had ik mijn vriendin en haar omgeving, wat in het begin niets hielp want ik was gebroken maar uiteindelijk voel ik me hier (in drenthe) beter thuis dan in twente. ze lijken/zijn hier veel makkelijker in die dingen.

mriinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 18:05

Mijn baas (hele aardige vrouw hoor, daar niet van) heeft me vandaag half gedwongen om naar de dokter te gaan voor een verwijskaart voor de psycholoog. Ik wil helemaal niet, maar ik denk dat het wel beter is.
Hoe gaat dat in z'n werk, met zo'n psycholoog? Ik heb namelijk het idee dat als ik daar zit, mijn mond niet open doe...

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 18:27

Nu heb ik daar niet veel verstand van, heb pas 2 afspraken gehad.

Ik heb gebeld voor een afspraak en moest toen rond de 6 weken wachten. Was ook best gestresst want geen idee wat ik kon verwachten. Ze vroeg van alles over mij, gezinssituatie, school, werk..hobby´s, vrienden etc. Naar je klachten (ik had verwijsbrief huisarts) en vroeg me vervolgens testen in te vullen over mn klachten, werk etc etc. Dat was het toen. Ben gister weer geweest en toen heeft ze een diagnose getrokken uit de testen en wat ze eraan wil doen. Ook doorgevraagd hoe het nu is, of er dingen veranderd zijn en zo wat. Ademhalingsoefeningen meegekregen en dan komt er volgende keer (over 2 weken) wat bij.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 18:29

lang geleden ben ik overspannen geweest. Zat met operatie's en werkte op de verkeerde plek

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 18:34

ik heb een ........... hekel aan psychologen of maatschappelijk werkers..ik ben in het begin bij een maatschappelijk werker geweest omdat mijn moeder en ik niet zo goed door 1 deur konden. en ze luisterde nooit naar ons. de ene keer ging ze volledig mee met mn moeder en wist ik me geen raad meer. de ander ekeer ging ze mee met mij. ik vondt haar absoluut niet geschikt als maatschappelijk werker maar wie ben ik Tong uitsteken
ik ben hier in drenthe naar het GGZ geweest. en de eerste 3 waren niet veel soeps. het moet wel klikken voordat je je open stelt. de laatste klikte wel. heb ik 2 keer mee gesproken maar ik kon me niet openstellen. ikzoch excuses en praatte overal omheen. zij dacht dus dat het goed ging maar ondertussen ging het niet goed. ik praat veel met mijn vriendin, en dat helpt echt. ik kan bij haar alles kwijt en kan dingen van me afzetten.
een verdere hulp wil ik liever niet. hoewel school er al wel op aast Tong uitsteken

( de reden is dat ik dingen op krop en geen zwakte wil vertonen. mensen zien me nu als een sterk, hard werkend persoon en daar voel ik me wel goed bij)

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 19:10

zo vandaag de uitslag gekregen van mijn psychologisch onderzoek. was wel weer even heel confronterend!

En ik had al een rotdag vandaag.....

Ik heb extreem hoog gescoord met bijna alles, een gemiddeld mens scoort rond de 50....
Dit waren mijn scores:

Depressie 85
Angst 90
Hypochondrie 85
Weinig eigenwaarde 90
passief aggressief gedrag 95 (alles opkroppen en dan woedeuitbartsingen krijgen)
Introvert persoon 80
geen grenzen stellen en emoties niet uiten 95
geen contact hebben met je innerlijke zelf 90
passief gedrag in probleemsituaties 90
lichamelijke klachten 95

was wel herkenbaar, maar je wordt er niet vrolijk van als je dat allemaal hoort..... Positief was wel dat aangaf dat deze dingen met psychotherapie wel heel goed te leren zijn om te verbeteren...

Maar men, dat wordt een lange weg.... hmmmmm zie t even somber in.....