Dik zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dovish

Re: Dik zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:47

Delerium, wat een geweldig paard! Ik denk inderdaad dat correctgebouwde fjorden, haflingers en tinkjes wel heel wat kunnen dragen.

Nu moet ik maar eens wat nuttigs gaan doen, ik moet zo stage-lopen en daar vooraan nog een cursus agressiehantering. Ik hoop dat ze me weer van de grond krijgen als ik ingestort ben Haha!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:53

Dana01 schreef:
tipje, overfrieten zijn niet vet en met ketchup erbij is er niets mis mee Haha!

je mag ook sladressing die mayonaise harstikke lekker

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 13:17

Cyntje schreef:
14 eieren per week is echt niet gezond

Onderbouw dat dan eens, waarom zou dat heel ongezond zijn?

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 13:21

ladymagic schreef:
Cyntje schreef:
14 eieren per week is echt niet gezond

Onderbouw dat dan eens, waarom zou dat heel ongezond zijn?

Citaat:
Weinig verzadigd vet

Bij een te hoog cholesterolgehalte in het bloed is er sprake van te veel LDL in verhouding tot de HDL. Verzadigd vet in het eten verhoogt het gehalte LDL en dus het cholesterolgehalte. Onverzadigd vet daarentegen vergroot de hoeveelheid ‘goed’ cholesterol. Bij een te hoog cholesterolgehalte is het daarom vooral van belang matig te zijn met verzadigd vet. Verder heeft het cholesterol in voedingsmiddelen, zoals in eieren, orgaanvlees en garnalen, een klein effect op het cholesterolgehalte in het bloed. Daarom adviseert het Voedingscentrum niet meer dan gemiddeld drie eieren per week te eten.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 13:22

Haha, je was me voor Knipoog
Inderdaad ivm het cholesterolgehalte Ja

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 13:24

Ik kan je verzekeren dat er met mijn cholesterol niks mis is. Misschien nuttig om even te melden dat ik geen vlees en vis eet.
Daarnaast hebben diverse onderzoeken uitgewezen dat ei geen noembare invloed op het cholesterol in je bloed heeft, als je ze niet standaard met mayo eet natuurlijk.
Ik zal even kijken of ik die tijdschriften met de artikelen nog heb liggen.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 13:26

Het maakt ook niet uit, wat jij doet, moet jij toch weten!!!!

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 13:29

Gelukkig wel, maar goed daar gaat het niet om.
Ik wilde gewoon even een levend voorbeeld aangeven om aan te tonen dat er met meer dan 3 eieren per week echt geen man overboord is en het dus niet bij iedereen invloed heeft op de cholesterol. Aangezien ik geen vlees en vis eet kan ik misschien wat meer hebben, daarom vermeld ik het erbij.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 13:29

Ik dacht dat je van eieren eigenlijk alleen het witte mocht eten?

Maten willen idd niet zoveel zeggen. Ik heb ook erg brede heupen. Terwijl ik juist een erg smalle taille heb. Je hebt op sommige sites tabellen waar je je maten in kan voeren en dan te zien krijgt wat voor maat je hebt. Ik krijg regelmatig te zien dat de maten niet kloppen/overeenkomen Clown

Jullie hebben dat goed geregeld met die sponsoren. De reactie die ik meestal van mijn moeder krijg is een doos bonbons .. Nors opkijken

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 13:31

Bij iedereen zal het wel weer anders werken. Ik denk als ik 14 eieren per week eet, dat ik daar niet heel blij van wordt, wbt cholesterol Haha!

Die sponsor-overeenkomsten Knipoog zijn trouwens wel heel erg goed geregeld inderdaad. Ik heb dat niet, helaas, ik zou dat best willen. * gaat mams lief aankijken* hihi Haha!

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 13:32

ben nu 2 weken bezig met sonja bakker gaat wel lekker 2 kg kwijt ben na het stoppen met roken 5 kg aangekomen WIL DAAR WEER VANAF.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 14:07

tita, ik krijg als ik jou zie staan in een topic de enorme behoefte om iets dood te drukken op het beeldscherm
midasje ik zit ook in mijn tweede week, welk boek heb jij ?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 14:43

Haha! je bent niet de enige

jongens ik ben gestopt met bakker hoor ik werd er gek van

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 16:04

dit is een moeilijk en veel voorkomend probleem.
tochj ligt het vaak aan de eet gewoonte van de mensen.

je moet b.v. van alles en nog wat binnen krijgen, maar vooral voedingvezels zijn erg belangrijk.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 16:58

Hallo allemaal Doei!

Ik voeg me bij in dit topic (tenminste als het mag ?? Knipoog )

Ik ben met 1.68 en 79 kilo ook te zwaar.

Ik ben bij een dietiste geweest.
Heb sonja een aantal weken gevolgt.
Ik ben gewoon niet serieus genoeg terwijl ik echt minder wil wegen. Haha!
Ik ben vaak zo van : ach, 1 koekje kan er wel bij of 1 patatje (dit wordt dan dus eindelijk de hele zak koek of een bak patat etc). slecht dus Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb ook meerdere malen een abbonement gehad bij de sportschool, dit werkte ook niet na een maand zag je me daar al niet meer .. ik vind het zo ontzettend saai dat cardio werk. Slapen

Vanaf a.s woensdag ga ik op kickboks conditie training samen met mijn zusje.
Ik weet dat je daar ontzettend van af valt alleen ik ben niet zo'n vechter/stoeier dus ik wilde me hier nooit voor op geven heb geen behoefte aan sparren en een bloed neus hihi

Tegenwoordig is er bij onze sportschool ook boksen voor de conditie dan doe je het dus gewoon tegen zo'n kussen.
Dus dames ik ga het uit testen, verder fiets ik veel en moet gezonder gaan eten.
Ik hoop dat het gaat werken en dat ik ooit weer 62 kilo mag wegen !!! Doei, doei Go jij! Go jij!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 17:26

Als je geen discipline en doorzettingsvermogen hebt zijn alle goede voornemens gedoemd om te mislukken Vork

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 17:42

listiglistje schreef:
Als je geen discipline en doorzettingsvermogen hebt zijn alle goede voornemens gedoemd om te mislukken Vork

Daarom ga ik nu dus de groepsles in !! Haha!
waar ik achter mijn vodde wordt aangezeten.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 18:27

garny95 schreef:
tita, ik krijg als ik jou zie staan in een topic de enorme behoefte om iets dood te drukken op het beeldscherm
midasje ik zit ook in mijn tweede week, welk boek heb jij ?

2e boek

je mag best veel eten vindt ik

hiltje1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 19:29

Tja, discipline en doorzettingsvermogen........ not my middle name....... Cool

Ik denk dat het voor iedereen weer anders werkt. SB zou voor mij nooit werken omdat ik erg van eten hou en van koken etc. Ik kan het dan niet uitstaan dat iemand anders bedenkt wat ik zal eten. Wil zelf bedenken wat me nu eens lekker lijkt.

En dat doe ik dus nu maar low calorie. En in plaats van mezelf verwennen met chips of chocola koop ik dan maar frambozen, verse ananas of heel lekker brood met rosbief.....

(wel een stuk duurder overigens..........)

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 20:24

Jeempie, het wordt een druk topic dit Lachen Maar het is hier wel gezellig!

@ Doom, wat een leuk paard heb je! Z'n rode setje staat hem super! (mag toch wel even offtopic hè Haha!)

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 21:05

Yinari schreef:

@ Doom, wat een leuk paard heb je! Z'n rode setje staat hem super! (mag toch wel even offtopic hè Haha!)

Dank je wel !! Haha! maar mijn pony mag er ook wel wezen hoor ja toch ??? hahaha

Jij heb ook een aantal leuke in je profiel!! Haha!

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 23:08

Heb al allerlei dieten geprobeerd,
crash dieet hartstichting
Sonja Bakker
Herbalife
EGA
en door de jaren heen werd ik zwaarder en zwaarder en wat bleek......
door al dat dieeten en zelfonthouding is mijn schildklier zo traag geworden, dat alles wat ik eet omgezet wordt in vet.

Ben samen met een acupuncturist gaan kijken om dat te verbeteren en moest een maand lang beginnen met iets warms (thee, bouillon o.i.d.) en zowel 's ochtends als 's middags twee bruine boterhammen eten met beleg en 's avonds normaal warm eten. (ik at dus vaak 's ochtends niets, 's middags 1 of 2 crackers en 's avonds gewoon warm). Tussendoor gewoon fruit o.i. en veel water drinken. Maar ik mocht niets uit de koelkast en geen melkproducten.
Ik was redelijk sceptisch omdat ik van al die dieeten maar aankwam en aankwam en nu dus voor mijn doen echt veel moest eten.

Zie het resultaat. Een maand later was ik twee kilo afgevallen en had een schildklier die weer normaal functioneerde.

Toen heb ik samen met de acupuncturist een dieet gemaakt, maar al snel kwamen we tot de conclusie dat het afvallen te snel ging. Dus moest ik gewoon normaal eten. Ik eet nu nog steeds 2 boterhammen/crackers/beschuit o.i.d. 's morgens, 'smiddags ook en normaal warm. Tussendoor fruit, ontbijtkoek o.i.d. en drink veel water en voor 't eerst sinds jaren gaan de kilo's eraf en ik hoef er haast niets voor te doen. Ben nu bijna 10 kilo lichter en heb er nog 6 te gaan. Ik ben overtuigd.....dieeten is slecht, gewoon je eetgewoonte aanpassen en voor mij is één ding zeker.....ik sla geen ontbijt meer over. Ben nu vanaf juli bezig, dus 't gaat mooi geleidelijk aan en dus eigenlijk ook zonder moeite.

Daarbij sport ik ook zo'n 1-2x per week maar dat deed ik voor die tijd ook al.

Ben er zeker van overtuigd dat Sonja Bakker een goed dieet is, want eigenlijk is het gewoon normaal gevarieerd eten, maar ik bedenk zelf liever wat ik eet

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 09:19

Yinari schreef:

Ik heb ook het idee dat hier veel mensen hun ei kwijt kunnen en ineens zijn veel mensen er niet meer zo bang voor om erover te praten ook omdat ze hier mensen leren kennen met hetzelfde probleem.
Ik ben wel gewoon rekening aan het houden met mijn eten, alleen bewegen is nog wat moeilijk omdat ik enkele weken geleden geopereerd ben aan mijn voet dus moet nog even rustig aan doen.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 12:24

Ja daar zou je weleens gelijk in kunnen hebben Kasparonda!

Dat je aan je voet geopereerd bent vind ik een legaal excuus Knipoog

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:51

ha ik ga van de week starten met sonja bakker,
ik verbaas me er over dat je zo veel moet eten... ad veeel minder,
maar we kijken wel of het werkt Lachen
ik hoop t zou wel fijn zijn ,al ben ik zins we samen wonen al 5 kilo kwijt geraakt, vind het leuk om gezonde dingen te kopen Haha!
haha.

dus ben benieuwd Haha!