Ik denk dat het het beste is om er van uit te gaan dat het gewoon interne codes zijn. Zou handig kunnen zijn voor de boekhouding, bij operatie code die en die worden de volgende spullen gebruikt.......
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MandyR schreef:@marg, bij mij is de hamstring gebruikt maar er werd mij ook verteld dat ik na 2 weken weer kon lopen en dat de hele herstel periode 3 maanden zou duren. Dus wel een andere techniek maar de revalidatie is toch ongeveer hetzelfde.
Marg schreef:MandyR schreef:@marg, bij mij is de hamstring gebruikt maar er werd mij ook verteld dat ik na 2 weken weer kon lopen en dat de hele herstel periode 3 maanden zou duren. Dus wel een andere techniek maar de revalidatie is toch ongeveer hetzelfde.
Dit is niet het verhaal dat wij in Nederland gehoord hebben. Volledige belasting (lees op enkele uren op je knieen zitten als hovenier) zou zeker niet binnen 6 maanden mogelijk zijn, ook niet bij een voorspoedig herstel. Met een eigen bedrijf is het helaas een te groot risico. Maar doorlopen was een nog groter risico ;-(
aargoed, ik ben blij dat ik ook andere verhalen hoor van de operaties in NL. Voor ons was het een makkelijke keuze omdat wij familie in Belgie hebben wonen en deze arts via/via kennen.
OlimpicDiaz schreef:Hai Madeira! Welkom bij de "kruisbanden-kneusjes-club"
Hoe lang weet jij al dat je kruisband gescheurd is dan? Het lijkt me niet echt prettig om er al een hele tijd mee rond te lopen! Zelf "loop" ik er nu al bijna 3 jaar mee rond en het blijkt inderdaad niet goed te werken en paardrijden e.d is ook nog steeds een ramp, dus nu toch eindelijk ook maar een operatie voor mij....
Maar konden ze dan niet de 1e operatie alles weer repareren bij jou? Want ze hebben er toch al flink wat in geklust toch?
En Alies, heb je inmiddels alweer meer gereden? En lukt het wijken alweer?
Mandy, "huppel" jij alweer redelijk rond?
Groetjes!!!
MandyR schreef:En voor alle kneusjes in dit topic:
Een gelukkig en gezond 2009 toegewenst en dat we allemaal maar goed mogen herstellen van onze (aankomende) operaties.
OlimpicDiaz schreef:Ik moet wel toegeven dat sinds ik met die gescheurde kruisband rond loop dat ik veel minder zeker op het paard ben geworden en als ik ze aan de hand heb al helemaal.....dus tja, voor mij is het wel herkenbaar...maar ook andere dingen als skieën enzo dat zal ik echt nooit meer doen!!
Tja, als je valt, dan kun je echt alle kanten opvallen, als kind maak je van jezelf automatisch een bolletje en komt het vaak wel goed, als volwassene geef je niet meer zo mee....Ik ben er al vaak afgestuiterd(nee, ik val niet van mn paard, ik word er af gegooid
), maar ik ben nog nooit recht op mijn knie gevallen, maar dat geeft geen garantie natuurlijk....
Madeira? Word je geopereerd als je afgevallen bent? Of is het eerst het streven om af te vallen en te kijken of het dan beter gaat? Ik ben inmiddels 12 kg afgevallen (van 68 naar 56kg), ik loop nu natuurlijk veel makkelijker, maar stabieler is de knie er helaas niet op geworden, dus nu toch maar een operatie.