Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MISTRAL94 schreef:Gelukkig is mijn kind nog niet zover hoor, maar ik heb dat altijd geroepen. Alleen ga je nu dus meer letten op kinderen van een ander en merk je dus dat je aan het kortste eind zult trekken. Gelukkig is die van mij voorlopig nog niet zo ver en ik hoop idd dat de overheid hier iets mee gaat doen dat tegen die tijd dat die van mij zover is. Dat er strikte regels voor gelden, al zie ik dat nog niet zo snel gebeuren
Miryamk schreef:Een opvoedingstopic? Ja leuk! * niet zeuren dat mama weer aan het bokken is tijdens het eten!***
MISTRAL94 schreef:Dit heb ik ook altijd gezegd mijn kind zal niet op zo'n jonge leeftijd al zuipen ed. Maar als de kinderne in de omgeving van het kind dit wel mogen doen. Trek jij als ouder die dit niet wilt aan het kortste eind. Want dan willen kinderen bij vriendinnen slapen om op die manier alsnog te kunnen gaan stappen ed. Mijn ervaring is wel hoe harder jij nee zegt tegen een kind hoe harder ze dit wel doen. Beter is om ze te wijzen op de risico's al heeft dat op die leeftijd ook nog niet veel effect
MISTRAL94 schreef:Roken mocht hier thuis ook absoluut niet, toen ik dat toch deed wilde mijn moeder mij een heel pakje op laten roken. Wahahaha nou nooit dat ik nog een sigaret aangepakt heb
Breitling schreef:ik zat even mee te lezen, maar wat verstaan jullie onder vrij opvoeden. Want ik zie toch vaker dat streng opgevoede kinderen die heel kort gehouden werden meer in de problemen komen als vrij opgevoede kinderen.
Ik ben zelf ook erg vrij opgevoed. Alles kon en mocht eigenlijk wel. Op mijn 13e ging ik af en toe mee naar de discotheek maar alleen als mijn broer ook ging en maar een enkele keer per jaar. hoe ouder ik werd hoe vaker ik mocht. Ik mocht ook drank drinken (met mate) Doordat ik hier langzaam van mocht proeven ging ik op mijn 15e/16e niet totaal los. Ik kende het al. Ik kende drank en dronk nooit veel. Mijn ouders wisten altijd waar en met wie ik was omdat ik alles kon vertellen. Vriendinnetjes van mij gingen soms stiekem uit. Die ouders wisten nergens van. Die dronken die ene keer dat ze konden drinken zoveel dat ze laveloos op straat lagen als de disco dicht ging.
ik heb veel gezien dat mensen die streng op gevoed zijn en weinig mochten helemaal los gingen op hun 16e of 18 of als ze uit huis gaan helemaal door slaan. Dan heb ik liever de vrijere manier van opvoeden.
Bij ons thuis was altijd alles bespreekbaar. En natuurlijk heb ik weleens iets gedaan wat niet mocht, dat doet elk kind![]()
Om terug te komen op de abortus ik ben er niet tegen. In sommige gevallen is het gewoon beter dat het kind er niet komt. En dat kan niet alleen te maken hebben met niet welkom. Want ik denk dat er vaak gevallen zullen zijn dat het kind hartstikke welkom is maar het gewoon niet mogelijk is het kind te laten komen.
Sander_ schreef:Roseane schreef:Maar helaas is dat niet zo makkelijk, dus als de moeder het kind niks te bieden heeft ben ik vóór abortus.
Mee eens. In sommige/veel gevallen denk ik dat het voor het kind beter is, als het niet op de wereld komt, omdat de ouders 'm niet genoeg aandacht en zorg kunnen geven die het verdient. Dit zal binnen christelijke kringen e.d. wel verkeerd worden opgevat, omdat elk leven er één is.
Van de andere kant zorgt abortus er misschien wel voor, dat 14-jarige meisjes denken: 'Oh, abortus, ik hoef niet voorzichtig te doen tijdens de seks'. Bij zulke mensen zou je geneigd zijn zoiets te weigeren, zodat zo'n iemand de gevolgen eens merkt, maar dat vind ik eigenlijk niet verantwoord tegenover de baby... je zult maar zoiets als moeder hebben, toch?
MISTRAL94 schreef:Als jij niet zwanger wilt worden zorg je dat je niet zwanger raakt! Maar zo makkelijk als mensen hier reageren op abortus die mensen wil ik in de kliniek wel eens zien![]()
In mijn werk zie ik ook veel gevallen voorkomen die een abortus ondergaan en die komen er zeker niet lachend weg onder het mom van ach gebeurd het weer doen we het nog een keer. Het is niet alleen geestelijk belastend, lichamelijk is het ook een flinke ingreep en daar denken mensen voor het gemak niet over na. Mensen die een abortus willen ondergaan moeten het helemaal zelf weten, ze denken alleen niet na over de gevolgen daarvan