Wat vind jij van abortus?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zesiram

Re: Wat vind jij van abortus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:58

Er gelden al vrij strikte regels. Alleen houdt niet iedereen zich eraan ( en wie met name niet: de ouders!)

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:58

MISTRAL94 schreef:
Gelukkig is mijn kind nog niet zover hoor, maar ik heb dat altijd geroepen. Alleen ga je nu dus meer letten op kinderen van een ander en merk je dus dat je aan het kortste eind zult trekken. Gelukkig is die van mij voorlopig nog niet zo ver en ik hoop idd dat de overheid hier iets mee gaat doen dat tegen die tijd dat die van mij zover is. Dat er strikte regels voor gelden, al zie ik dat nog niet zo snel gebeuren Boos!

Praat erover met ouders van de kinderen waar de jouwe mee bevriend zijn. Probeer te schiften. Dat is het enige wat je hebt als mogelijkheid denk ik.
Als ouders van vriendjes niet deugen omdat hun kinderen alles maar mogen doen waar ze zin in hebben, dan kom jij in de problemen. Dus je kinderen proberen te verbieden daarmee om te gaan. Als diens ouders je erop aanspreken, dan moet je maar gewoon zeggen waarom.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:59

Pfft mijn ervaring is dat je je kinderen toch wel uit het oog raakt zodra ze naar de middelbare school gaan. En dan maar hopen dat je ze voldoende wijsheid hebt bijgebracht vóór die tijd. Grenzen stellen is altijd goed maar het is ook menseigen om daartegenin te gaan.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 11:59

Ik denk dat dat idd de enige optie zou kunnen zijn! Volgens mij kunnen we daar ook een hele discussie op bokt over maken de opvoeding van kinderen *LOL*

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 12:00

Lijkt me heel leuk! Ik heb dan zelf wel geen kinderen, maar dat wil niet zeggen dat ik er niets om geef als er niet goed voor gezorgd wordt.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 12:01

Een opvoedingstopic? Ja leuk! * niet zeuren dat mama weer aan het bokken is tijdens het eten!***

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 12:01

O absoluut.. maar het begint al heel vroeg, dat merkte ik laatst toen ik in een museum was. Toen ik vroeger met mijn ouders naar een museum ging en er waren andere kinderen bij, en het was een 'serieus' museum, dan werd er niet geschreeuwd, gegild, of gerent, en als je dat wel deed dan werd je even flink bij de arm gepakt. Tegenwoordig zie ik kinderen bij wijze van spreke tikkertje doen tussen de museumstukken Verward Daar snap ik nou geen bal van. Maar dat is wel heel erg off-topic.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 12:02

Miryamk schreef:
Een opvoedingstopic? Ja leuk! * niet zeuren dat mama weer aan het bokken is tijdens het eten!***

Whoosh! Haha!

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 12:06

Het is een moeilijke keuze, maar er zijn altijd nog ouders oid die kunnen helpen met de opvoeding. Een kind zomaar laten weghalen vind ik een makkelijke keus. Mijn mening is zo geworden omdat ik mensen ken die 2x abortussen ondergaan en hier weinig waarde aanhechten.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 12:06

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 12:09

MISTRAL94 schreef:
Dit heb ik ook altijd gezegd mijn kind zal niet op zo'n jonge leeftijd al zuipen ed. Maar als de kinderne in de omgeving van het kind dit wel mogen doen. Trek jij als ouder die dit niet wilt aan het kortste eind. Want dan willen kinderen bij vriendinnen slapen om op die manier alsnog te kunnen gaan stappen ed. Mijn ervaring is wel hoe harder jij nee zegt tegen een kind hoe harder ze dit wel doen. Beter is om ze te wijzen op de risico's al heeft dat op die leeftijd ook nog niet veel effect Bloos

Mijn ouders hebben altijd op mijn vriendengroep gelet.
Toen ik met de verkeerde mensen om begon te gaan (rond 14 jaar) , hebben ze gelijk
gereageerd en ingegrepen. Op dat moment IMO zeer onterecht, mede omdat hun opvoeding er al voor had gezorgd dat ik goed voor mezelf op kon komen en zeker geen meeloper was...

Als mijn ouders Nee zeiden, dan kwam het niet in mij op om het wel te doen.(serieuze dingen dus) Daarvoor was de straf te hoog als ze er toch achter kwamen. Je heb Nee en Nee, dus met kleine dingen ben ik er gerust wel tegen in gegaan.
Bijv: Roken was bij ons echt een Nee en ook niet cool, duur en ongezond. Ook qua geld is mij zeer duidelijk gemaakt dat je heel veel leuke dingen kan doen, wanneer je niet rookt.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 12:11

Roken mocht hier thuis ook absoluut niet, toen ik dat toch deed wilde mijn moeder mij een heel pakje op laten roken. Wahahaha nou nooit dat ik nog een sigaret aangepakt heb Vork

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 12:19

MISTRAL94 schreef:
Roken mocht hier thuis ook absoluut niet, toen ik dat toch deed wilde mijn moeder mij een heel pakje op laten roken. Wahahaha nou nooit dat ik nog een sigaret aangepakt heb Vork

Ook een goeie manier!

Enkel wijzen op de risico's omdat kinderen tioch de dingen doen wat je heb verboden, vind ik te simpel en bij de meeste niet effectief genoeg.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 12:28

Ik kan het me dan ook nog herinneren als de dag van gister Vork
Ik was 8 jaar oud en speelde met een meisje die erg vrij gelaten werd. Haar moeder keek niet naar haar om deed nooit leuke dingen met haar. Ze ontspoorde dus totaal. Deze meid kwam later in de prostitutie terecht en is vervolgens ook vermoord. Mijn moeder had natuurlijk liever niet dat ik met haar om ging, niet omdat het geen lieve meid was want het was eigenlijk best een zielig meisje ik ben zo blij dat ik niet zo opgevoed ben Bloos Mijn moeder vertelde laatst eens als we dan koekjes gingen bakken, werd ze echt weer kind dat soort dingen vond ze schitterend. Maar zij zorgde er dus ook voor dat ik dit soort dingen deed, als roken ed want ja op die leeftijd is het stoer Vork Uiteindelijk heeft haar moeder dus een hele zware les te voorduren gekregen nadat haar enige dochter vermoord was. Ik denk dat als zij niet zo vrij en makkelijk opgevoed was dat ze niet de prostitutie in gegaan was en dat ze dan ook nog wel geleefd had!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 12:43

ik zat even mee te lezen, maar wat verstaan jullie onder vrij opvoeden. Want ik zie toch vaker dat streng opgevoede kinderen die heel kort gehouden werden meer in de problemen komen als vrij opgevoede kinderen.
Ik ben zelf ook erg vrij opgevoed. Alles kon en mocht eigenlijk wel. Op mijn 13e ging ik af en toe mee naar de discotheek maar alleen als mijn broer ook ging en maar een enkele keer per jaar. hoe ouder ik werd hoe vaker ik mocht. Ik mocht ook drank drinken (met mate) Doordat ik hier langzaam van mocht proeven ging ik op mijn 15e/16e niet totaal los. Ik kende het al. Ik kende drank en dronk nooit veel. Mijn ouders wisten altijd waar en met wie ik was omdat ik alles kon vertellen. Vriendinnetjes van mij gingen soms stiekem uit. Die ouders wisten nergens van. Die dronken die ene keer dat ze konden drinken zoveel dat ze laveloos op straat lagen als de disco dicht ging.

ik heb veel gezien dat mensen die streng op gevoed zijn en weinig mochten helemaal los gingen op hun 16e of 18 of als ze uit huis gaan helemaal door slaan. Dan heb ik liever de vrijere manier van opvoeden.

Bij ons thuis was altijd alles bespreekbaar. En natuurlijk heb ik weleens iets gedaan wat niet mocht, dat doet elk kind Haha!

Om terug te komen op de abortus ik ben er niet tegen. In sommige gevallen is het gewoon beter dat het kind er niet komt. En dat kan niet alleen te maken hebben met niet welkom. Want ik denk dat er vaak gevallen zullen zijn dat het kind hartstikke welkom is maar het gewoon niet mogelijk is het kind te laten komen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 12:46

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 12:47

Breitling schreef:
ik zat even mee te lezen, maar wat verstaan jullie onder vrij opvoeden. Want ik zie toch vaker dat streng opgevoede kinderen die heel kort gehouden werden meer in de problemen komen als vrij opgevoede kinderen.
Ik ben zelf ook erg vrij opgevoed. Alles kon en mocht eigenlijk wel. Op mijn 13e ging ik af en toe mee naar de discotheek maar alleen als mijn broer ook ging en maar een enkele keer per jaar. hoe ouder ik werd hoe vaker ik mocht. Ik mocht ook drank drinken (met mate) Doordat ik hier langzaam van mocht proeven ging ik op mijn 15e/16e niet totaal los. Ik kende het al. Ik kende drank en dronk nooit veel. Mijn ouders wisten altijd waar en met wie ik was omdat ik alles kon vertellen. Vriendinnetjes van mij gingen soms stiekem uit. Die ouders wisten nergens van. Die dronken die ene keer dat ze konden drinken zoveel dat ze laveloos op straat lagen als de disco dicht ging.

ik heb veel gezien dat mensen die streng op gevoed zijn en weinig mochten helemaal los gingen op hun 16e of 18 of als ze uit huis gaan helemaal door slaan. Dan heb ik liever de vrijere manier van opvoeden.

Bij ons thuis was altijd alles bespreekbaar. En natuurlijk heb ik weleens iets gedaan wat niet mocht, dat doet elk kind Haha!

Om terug te komen op de abortus ik ben er niet tegen. In sommige gevallen is het gewoon beter dat het kind er niet komt. En dat kan niet alleen te maken hebben met niet welkom. Want ik denk dat er vaak gevallen zullen zijn dat het kind hartstikke welkom is maar het gewoon niet mogelijk is het kind te laten komen.

Helemaal mee eens,als ik in mijn pubertijd om me heen keek zijn alle streng opgevoede totaal door het lint gegaan op hun 18 e sommige eerder inclusief mijzelf......ik denk dat je er been eetje tussen in moet zitten en hoop dat zelf ook te kunnen doen met mijn zoon

EDit sorry bericht hierboven te laat gezien Bloos

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 15:56

Maar streng zonder dat je verantwoordelijkheidsgevoel kan trainen is ook niet goed. Denk dat je dan ook (om op het onderwerp terug te komen) meer zwangerschappen zal krijgen.
Met écht streng denk ik aan regels zonder duidelijke redenen te geven/te krijgen voor die regels.
Bijvoorbeeld: geen sex voor het huwelijk is niet alleen voor "je" geloof, maar ook om niet zwanger te raken.... en ik denk dat dat laatste (met de rest van de info)vaak niet of te weinig wordt verteld in sommige kringen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 18:19

Sander_ schreef:
Roseane schreef:
Maar helaas is dat niet zo makkelijk, dus als de moeder het kind niks te bieden heeft ben ik vóór abortus.

Mee eens. In sommige/veel gevallen denk ik dat het voor het kind beter is, als het niet op de wereld komt, omdat de ouders 'm niet genoeg aandacht en zorg kunnen geven die het verdient. Dit zal binnen christelijke kringen e.d. wel verkeerd worden opgevat, omdat elk leven er één is.
Van de andere kant zorgt abortus er misschien wel voor, dat 14-jarige meisjes denken: 'Oh, abortus, ik hoef niet voorzichtig te doen tijdens de seks'. Bij zulke mensen zou je geneigd zijn zoiets te weigeren, zodat zo'n iemand de gevolgen eens merkt, maar dat vind ik eigenlijk niet verantwoord tegenover de baby... je zult maar zoiets als moeder hebben, toch?

En dit is dus wat er in Engeland gebeurt omdat daar de pil geld kost en abortus niet.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 22:03

Ik ben het helemaal eens met Djoena je maakt een kindje zorg er dan maar voor.

Vind het goed dat het bestaat maar alleen voor de gene die echt niet anders kunnen als je bijvoorbeeld op zeer jonge leeftijd bent verkracht medicijn gebruik enz enz.

Maar de rede ik wou kijken of ik vruchtbaar was Clown nou dan ben je na mijn weten niet goed snik Clown

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 23:31

MISTRAL94 schreef:
Als jij niet zwanger wilt worden zorg je dat je niet zwanger raakt! Maar zo makkelijk als mensen hier reageren op abortus die mensen wil ik in de kliniek wel eens zien Vork
In mijn werk zie ik ook veel gevallen voorkomen die een abortus ondergaan en die komen er zeker niet lachend weg onder het mom van ach gebeurd het weer doen we het nog een keer. Het is niet alleen geestelijk belastend, lichamelijk is het ook een flinke ingreep en daar denken mensen voor het gemak niet over na. Mensen die een abortus willen ondergaan moeten het helemaal zelf weten, ze denken alleen niet na over de gevolgen daarvan Knipoog

Ik ben dus zo iemand die er `makkelijk´ over denkt. Ik vind alleen het niet willen van een kind al reden genoeg voor abortus, daarvoor hoeven er echt geen extra redenen bij te komen als niet mogelijk qua gezondheid, geld, huis of wat dan ook.
Maar jij zegt dat je die mensen weleens in een kliniek wilt zien, nou, zoals je op de eerste pagina´s kunt lezen ben ik daar geweest. En niet om te kijken wat het daarbinnen nou was, maar daadwerkelijk voor een abortus.
Geestelijk heb ik er geen last van gehad, totaal niet. Ik stond en sta er nog steeds volledig achter, nooit spijt van gehad of gedacht ´wat als´. Lichamelijk valt het ook alles mee moet ik zeggen, en dat voor iemand met een absolute fobie voor mensen in witte jassen...... Je bent binnen een hele korte tijd hersteld, en mag ook ook paar uur later gelijk weer alles doen. Pijn daarna heb je wel, maar flink ongesteld zijn is minstens net zo erg qua pijn.
De ingreep is zeker niet prettig, maar ik heb gekozen voor een roesje, helemaal ´out´ dus. Prettig of ´even doen´ is het zeker niet, ik zat geestelijk meer met de ingreep zelf dan met met het idee dat er een vruchtje weg werd gehaald, ben namelijk doodsbang voor alles wat met artsen en ziekenhuizen etc. te maken heeft. Bovendien is het ook behoorlijk genant.
Lichamelijke gevolgen in de zin van kans op onvruchtbaarheid o.i.d. zijn er vrijwel niet.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 23:39

En toch zie je het regelmatig gebeuren dat mensen na een abortus geen kinderen meer kunnen krijgen Knipoog

Het is ieder een keus voor zich, maar dan denk ik ook als je niet zwanger wilt raken zorg je er toch voor dat je niet zwanger raakt? Dan is zo'n ingreep ook niet nodig, moet je kijken wat het kost terwijl het misschien wel voorkomen had kunnen worden Knipoog En het dan gek vinden dat we van die hoge ziektekostenpremie's moeten betalen Vork Nogmaals het is geen aanval want dat ligt hier schijnbaar toch erg gevoelig Knipoog

Overigens is de ingreep voor genoeg mensen wel lichamelijk zwaar belastend, de 1 geneest tenslotte ook sneller dan de ander. Ik heb een buikoperatie (keizersnee) gehad ik ben zeker een half jaar uit de running geweest terwijl een ander binnen 14 dagen alweer vrolijk rond huppelt. Het is heel verschillend hoe mensen daar weg komen en of er bijvoorbeeld complicatie's optreden Knipoog
bij jou is het dus goed gegaan, maar bij genoeg andere vrouwen heeft het voor heel wat ongemakken gezorgd.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 23:41

Maar natalie, je snapt dat er uitzonderingen zijn he...
Stel dat je door de pil heen zwanger raakt, of het condoom scheurt.
oke ik heb hier geen ervaring mee, maar het kán allemaal.

En reken maar dat als ik ongewenst zwanger ''gemaakt'' word, dat ik het laat weghalen Lachen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 23:44

Maar er bestaat dus alleen maar of de pil of het condoom een combinatie werkt niet? Knipoog

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 00:39

Zelfs door die combinatie heen ken ik mensen die zwanger zijn geraakt... Pure pech dus!