Meningen: Een ziek lichaam word veroorzaakt door...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Re: Meningen: Een ziek lichaam word veroorzaakt door...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 15:39

Kom je achter... De GEO politiek gaat vele malen verder dan jij en ik ons kunnen voorstellen!

En voor mij is Afrika een voorbeeld, net als Tibet zou kunnen zijn en Rusland lang geweest is en deels nog steeds is.. Alles wat niet westers is..

katiavl schreef:
China onderdrukt men niet,

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 15:40

[
nickyu schreef:
sronnie schreef:
Maar er bestaat wel een methode om gewassen te klonen en genetisch te veranderen. Toevallig dat ze hier in de buurt daar een heel veld en kas voor in beslag hebben genomen om allerlei onderzoeken mee te doen.

ja ..ivm ziektes zodat er steeds minder oogsten , ook daar doodgaan aan bepaalde virusjes bv
of sterker zijn tegen invloeden van buiten af
maar geen voeding in de bodem (al dan niet van buiten af ) en geen water ..overleeft niks en niemand

Klopt, ook aanvullen van vitamines in bepaalde groenten e.d., maar wie weet is het dan ook mogelijk om de genen zo te veranderen dat er minder water voor desbetreffende plant/groente nodig is om toch te groeien.[/quote]

er is al rijst die met minder water afkan ..maar zonder is een onmogelijkheid Knipoog

er zijn idd al een hoop dingen gedaan ..soms door mensen gedwarsboomd soms onuitvoerbaar of druppel op hete plaat oen soms door hogerhand verziekt ..
maar er blijven mensen positief denken en dingen doen ..

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 15:42

Citaat:
maar niemand tibet? denk daar is over na...

tibet is helaas ene vergeten stukje wereld ..maar niet door iedereen

maar ach de eu heeft ook regeltjes dat er geen land met burgeroorlog mag mee doen
en wat schept onze verbazing ..turkije word lid ..

de (wereld) politiek zit krom in elkaar ..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 15:56

TS begint een topic over hoe je gemoedstoestand je leven (of, je lichaam) kan beinvloeden....
Inmiddels zitten we op afrika en GEO politiek, en zijn er uitspraken gevallen over dat je een kind niet neemt omdat je ze nodig hebt, maar om van te houden...
Hoe verschrikkelijk naïef!
Juist in Afrika zijn kinderen nodig! Kinderen kunnen voor elkaar zorgen, voor opa en oma, voor hun ouders. Ze kunnen helpen met de oogst, helpen met koken, waterhalen, etc. Voor mensen in Afrika allemaal dingen van essentieel belang, en dan doet smurfie zo'n uitspraak? Die ze straks ongetwijfeld weer recht gaat breien met "het was een voorbeeld"

Nee sorry, maar als ik al een bepaalde therapie zou willen volgen, ga ik dat niet bij smurfie doen...
Spoor je wel helemaal om dergelijke uitspraken te doen? Misschien moet je eerst even nadenken voor je iets roept

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 16:01

Dus jij vind het normaal dat een kind van onder de 10 taken krijgt opgelegd terwijl de ouders daar verantwoordelijk voor zijn.
Kinderen moeten kind blijven! daar zijn ze kind voor buitenspelen met vriendjes voetballen en ravotten... maar nee ze moeten helpen in de plantages voor oma zorgen en werken schoenen poetsen of vuilnis verzamelen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 16:03

omg... heeft het wel nut om hierop in te gaan?
atuurlijk hoort een kind kind te zijn, denk je dat de ouders dat doen omdat ze het LEUK vinden? Denk je dat ze een keuze hebben?
Jij hebt echt het verstand van een fruitvlieg he!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 16:03

Zulke opmerkingen laten alleen maar zien hoe verschrikkelijk kortzichtig je bent Smurfie

Jij kan dat misschien niet normaal vinden, maar die mening is ontwikkeld vanuit jouw culturele waarden. Dus hoe kan jij nou beoordelen of dat andere goed of slecht is? Je kijkt altijd door een gekleurde bril, en het is verschrikkelijk naïef ( en ook een beetje dom ) om te denken dat onze cultuur de beste is. Eerlijk gezegd ben je dan met hetzelfde bezig als de 'grote heren' in de regering die alles wat niet Westers is willen onderdrukken Knipoog

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 16:06

Al eerder in de discussie heb ik gewezen op het nut van een definiering van het begrip "ik". Nu wijs ik graag op het nut van de definiering van het begrip "kind".

In verschillende culturen en volgens verschillende geloven zal er een andere definitie aan hangen. Besef je dat Smurf?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 16:07

Smurf is wellicht even haar innerlijke balans terug aan het vinden...

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 16:09

Nickeltje schreef:
Smurf is wellicht even haar innerlijke balans terug aan het vinden...

Aan de bloesems?
Ik vrees dat dat niet voldoende zou helpen, ik denk dat ik een goeie borrel neem ben ik wel aan toe
zo onderhand... Rolleyes

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 16:10

Dat een ongezonde geest voor ziektes zorgd ben ik het 100% eens,ik heb ook verschiilende kwalen die voort komen uit mijn huidige situatie.Het doet alleen pijn om te horen waar iets vandaan komt, want niemand wil zich zelf toch ziek maken? Reuma is ook zoiets,last van je knieèn betekend dat je vast loopt.Een oog ontsteking wil zeggen dat je zicht tijdelijk is veranderd,je moet dus de dingen anders zien.Hoesten wil zeggen, blaffen naar de wereld je uit je ongenoegen.Je weerstand die te laag is wil zeggen dat je ergens geen weerstand tegen bied.En zo kan ik nog lang door gaan, Louise Hay heeft daar vele boeken over geschreven.Ze zijn erg confronterend maar ja de waarheid is soms hard.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 16:10

hahahahaha, ik ben koffie gaan halen. En nu kunnen we hier verder...

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 16:12

De waarheid is hard ja, en fijn dat er mensen zijn die hem door hun kortzichtigheid nóg iets harder maken voor andere mensen!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 16:12

Reuma is een auto-immuun ziekte, wat heeft dat met geestelijke gesteldheid te maken?
Het enige wat ik hieraan aan geestelijke gesteldheid kan koppelen is dat als je ziek bent (waar je met reuma niks aan kan doen) hoe je dan met je ziekte omgaat, maar dat heeft dus helemaal niks met de oorzaak er van te maken!

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 16:15

Ik krijg ineens een vreselijke hoestbui Clown

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 16:15

Ga maar eens na dat mensen met bepaalde ziektes allemaal een periode hebben meegemaakt waarin ze een moeilijke tijd hadden.Zelf heb ik met krukken gelopen vanwege spierreuma,nu gaat het zeer goed met mij.Daar heb ik hard voor moeten knokken maar ik ben op de goede weg.Kanker is een bonk van wrok,vergeven is zeer belangrijk.Daar mee ben je al voor de helft van je kwalen af.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 16:16

Je bent dus aan het blaffen naar de wereld Myriamk. Wat wil je zeggen? Met welke innerlijke woede heb je te maken?

Mungbean

marleen_usar schreef:
Dat een ongezonde geest voor ziektes zorgd ben ik het 100% eens,ik heb ook verschiilende kwalen die voort komen uit mijn huidige situatie.Het doet alleen pijn om te horen waar iets vandaan komt, want niemand wil zich zelf toch ziek maken? Reuma is ook zoiets,last van je knieèn betekend dat je vast loopt.Een oog ontsteking wil zeggen dat je zicht tijdelijk is veranderd,je moet dus de dingen anders zien.Hoesten wil zeggen, blaffen naar de wereld je uit je ongenoegen.Je weerstand die te laag is wil zeggen dat je ergens geen weerstand tegen bied.En zo kan ik nog lang door gaan, Louise Hay heeft daar vele boeken over geschreven.Ze zijn erg confronterend maar ja de waarheid is soms hard.

En een verzwikte enkel krijg je omdat je tegen de wereld wilde schoppen maar dan uitgebeeld in de vorm van een stoeprand?
Een erfelijke scoliose is omdat je de last van het leven op je schouders niet kunt dragen?
Een bult op je hoofd krijg je omdat je grootheidswaanzin hebt?

Chubby

De stelling is juist ook dat de oorzaak ligt in een psychische richting. Ofwel van de zieke zelf, of zelfs uit voorgaande generaties of levens..

Nickeltje schreef:
Reuma is een auto-immuun ziekte, wat heeft dat met geestelijke gesteldheid te maken?
Het enige wat ik hieraan aan geestelijke gesteldheid kan koppelen is dat als je ziek bent (waar je met reuma niks aan kan doen) hoe je dan met je ziekte omgaat, maar dat heeft dus helemaal niks met de oorzaak er van te maken!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 16:17

Jammer dat er zo weinig mensen achter staan, ze zouden zich veel beter kunnen voelen als ze het onder ogen zouden zien.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 16:17

een ziek lichaam kan wel veroorzaakt worden door 100'den dingen
niet specifiek 1 ding ...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 16:18

Je teen stoten betekend bv dat je de verkeerde richting uit gaat.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 16:18

marleen, je hebt het ene moment over omgaan met een ziekte en eerder over het ontstaan van ziektes door geestelijke gesteldheid. Het eerste is heel belangrijk.
Het tweede geldt voor een aantal aandoeningen, maar lang niet voor alle.
Je spreekt jezelf dus een beetje tegen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 16:19

dus als je maar heel je leven vergevingsgezind bent, krijg je geen kanker?
Kom op nou toch!
En ja, de waarheid is hard, maar gelukkig is jou waarheid niet de mijne

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 16:19

Je teen stoten is een teken dat je moet opletten Knipoog