Automutilatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Automutilatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 00:39

Moet je niet voor schamen, is een eerlijk antwoord. Respect daarvoor. Ooit heb ik eens gelezen dat sommige voelen dat de pijn geestelijk dan in je lichaam gevangen zit, en door te laten bloeden het er dan uitkomt.
Kan wel geloven dat het goed voelt, alle manieren of je nu weent, iets anders doet zijn denk ik om uit te blazen.
En dat is zowiezo een verluchting. En mischien een beetje controle krijgen.

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 00:42

Ja vooral controle krijgen, ik heb een hele lange tijd in mijn leven geen controle gehad over mezelf, en vooral niet over mijn eigen lichaam. Door te automutileren had ik controle over mezelf en mijn lichaam. De enige controle die ik dus had. En dat voelde heel fijn, en nu voelt dat op de momenten dat ik het doe, nog steeds erg fijn.

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 00:54

Ik heb wel controle over mezelf, maar niet over mijn gevoelens.
Als ik automutileer heb ik die controle wel, ook al klinkt dat onwaarschijnlijk..

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 10:32

Ergens 2 bladzijdes terug stond iemand dat ze was gestopt met snijden voor der vriend.
Echt knap dat je het kon!
Mijn vriend wou ook dat ik stopte, en ik heb het ook geprobeerd, maar hoeveel ik ook van hem hield (het is inmiddels alweer een tijdje uit) ik kon het echt niet!
Was misschien ook wel omdat ik hem niet zo vaak zag.. (hij werkte op de binnevaart)
En als had ik het dan weer gedaan, en hij kwam er achter, werd hij echt onwijs boos op me (en terecht natuurlijk) en daardoor voelde ik me zo k.u.t en schuldig, dat ik het weer deed..
Was voor mij dus niet echt een oplossing helaas..
Ik heb de laatste dagen ook weer een enorme terugval gehad..
En daar baal ik echt enorm van!!
Ik had het denk ander halve maand ofzo niet gedaan, en nu weer 4 dage achter elkaar..
Ik wil der echt gewoon vanaf..
Het liefst zo snel mogelijk!!
Dus als iemand de gouden manier heeft om te stoppen, vertel t dan asjeblieft Knipoog

*Edit - ik heb nu bijna weer een vriend en ik heb hem gister gezegt (via msn, durfde het niet in het echt te zeggen..) dat ik snij..
Eerst was er veel onbegrip voor, en toen heb ik hem een site gestuurd over automutilatie. Vind het persoonlijk een erg goeie site!
Er staan verhalen op over mensen die het doen of hebben gedaan, en wat het precies in houd. En hoe je er als buitenstander meer om moet gaan. Hij heeft hier veel aan gehad, en heeft er nu meer begrip voor. Niet dat hij het leuk vind natuurlijk!
Hier is de site: http://www.angelfire.com/rpg/automutilatie/
Misschien hebben jullie hier ook iets aan Lachen
Toen ik de site voor het eerst las, besefte ik ook dat ik niet gek was! En niet de enige was!
Dat is ook wel een fijn idee:)

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 10:50

Ik ga die site ook eens bekijken..
Mijn vriend zou het nooit uitmaken omdat ik het doe, maar hij vindt het niet leuk, en hij is heel erg bang dat ik te diep ga.

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 10:59

Ja had mijn ex ook..
Maar daardoor is het ook niet uitgegaan hoor Lachen
Die e.i.k.e.l had nog 2 vriendinnen naast mij..
En geloof me, als je daar achter komt terwijl je automutileer, wordt het er echt niet beter op!

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 11:03

Dat geloof ik zeker!
Jemig, wat een *PIIIEEEEEEEP*.

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 11:13

ja dat kan je wel zeggen ja..
hij begon later ook met fysieke en mentale mishandeling..
Ik wist ergens wel dat dat niet hoorde, maar ik was in die tijd zo negatief over mezelf, dat ik dacht dat ik het verdiende.
Inmiddels weet ik wel beter Lachen
Ik hoorde dat hij een paar weken terug is aangeklaagd door 2 meisjes wegens mishandeling.
Dus ik was wel blij om dat te horen!
Ik hoop dat hij krijgt wat hij verdiend Knipoog

*Edit - typo

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 11:33

Ik hoop het ook voor je Knipoog .

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:28

Wat een *PIEEEP* Gast zeg, 2 vriendinnen naast jou, en ook nog fyskieke en mentale mishandeling

Hopen dat hij krijgt wat hij verdient !

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 12:53

[quote="LuckySil"]hij begon later ook met fysieke en mentale mishandeling../quote]

Ik heb dit ook gehad met mijn ex, ik heb overigens vier jaar met hem gehad, en na 2 maanden begon hij al te slaan (en meer) en pas na twee jaar wilde ik bij hem weg, uiteindelijk heeft het me vier jaar gekost. Ook hij ging vreemd, en ook gewoon voor mijn neus, wij hebben een tijdje samen gewoond, en als ik dan moest 'werken' voor hem, en ik kwam thuis, lag hij in ons bed met een andere meid, en als ik ze betrapte, ach dat maakte hun niet uit, gingen gewoon door. En dit is zo ontzettend vaak voor gekomen dat ik nu het vertrouwen in een relatie ook verloren heb en daarnaast ben ik altijd nog bang om geslagen te worden, dat niet per se door hem, want wij (mijn zussen & ik) zijn vroeger ook mishandeld door mijn moeder.

Als ik heel eerlijk moet zijn, was voor mij (ik spreek uiteraard voor mezelf) mentale mishandeling veel schadelijker, (je zou zeggen, logisch, maar dat is het niet) ik vond het niet erg als hij me het ziekenhuis in sloeg, als hij maar lief voor me was en me niet uitschelde en me niet kwetsde of beledigde. Bloos

@LuckySil ; Ik hoop dat het beter met je gaat en je het een plekje kan leren geven! Sterkte.

En uiteraard de rest ook allemaal sterkte!

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 13:22

@ MelOdYs_Star - bedankt! Ja het gaat al een stuk beter Lachen
Het is ook niet mis wat jou is overkomen!
Ik herken mezelf er echt in terug!
Hij kon me dagen achter elkaar slaan, maar al zei hij 1x hou van je, was alles weer goed.
Ik ben het vertrouwen in mensen (en voorral in jongens) echt kwijt geraakt.. Ik ben echt bang dat ik weer geslagen wordt, of dat me vriend weer vreemd zou gaan (al had ik die)
Mn potentiële vriend ( Tong uitsteken ) heeft hier gelukkig veel begrip voor (we zijn ook al zo ong heel ons leven vrienden, dus hij weet wat er is gebeurd enzo)
Dus we doen alles rustig aan en stap voor stap.
Ookal kennen we elkaar dan al zo lang, een relatie is toch wel eens wat anders dan een vriendschap!
Dus daar ben ik echt blij om!
Dus ik hoop dat ik nou eindelijk een goeie heb gevonden Knipoog

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 13:42

Ik hoefde tegen mijn ex niet te zeggen dat ik van hem hield, want dan lachte hij me uit recht in mijn gezicht. Terwijl als hij tegen me zei dat hij van me hield,- wat hij nooit zei, ja ik heb het hem 1 keer horen zeggen- en ik het niet kon geloven, dan had ik de aankomende weken nog geen vel om op te zitten.

Mijn vriendin (huidige partner) weet wat ik állemaal heb meegemaakt door dat ik haar ken van dezelfde instelling. Zij kwam 4 maanden na mijn opname, en kwam ook bij mij in de groep, ze wist alles. Ik vertelde niet alles daar, kon ik gewoon niet en wilde ik niet. Maar ze kwam er al snel achter, want toen mijn ex erachter kwam dat ik iets met een meisje begonnen was (wat eigenlijk niets voor mij was en niemand, zelfs ik, niet verwacht had) ging hij in mijn MSN lijst kijken door te hacken en haar email adres zoeken, en heeft hij haar álles verteld, in die ene mail... dat was wel even schrikken voor haar, en ik voel me uiteraard schuldig dat ze het niet van mijzelf gehoord heeft. Bloos

Goed dat het stukken beter met je gaat LuckySil. En wat fijn dat je huidige vriend veel begrip heeft! Lachen

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 13:53

Ja dat snap ik!
Daarom heb ik hem ook gelijk (zo goed als alles) verteld!
Niet alles in 1x natuurlijk, want dan komt het denk niet goed Tong uitsteken
Lijkt me ook raar om erachter te komen dat je op meisjes viel!
Maar meisjes zijn vaak wel beter als jongens :p pff wordt er soms echt gek van! Tong uitsteken
Wel stom van je ex dat hij je dat heeft geflikt :S

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 14:02

Het ligt bij mij denk ik heel anders. IK viel niet op meisjes, en heb ik ook nooit gedaan en doe ik nog steeds niet. Dit meisje is anders, klinkt heel dom he? Ja weet ik. Het is alleen dit meisje, verder kijk ik niet/denk ik niet en voel ik niets voor een ander meisje. Ik vind het ook raar van mezelf. Ik weet ook als dit uitgaat, áls het uitgaat, dat ik dan niets meer voor een meisje kan voelen en dan ook gewoon iets met een jongen wil. Het probleem van mijn ex is niet, dat hij het raar vindt dat ik met een meisje kreeg, maar dat hij het niet kon hebben dat ik uiteindelijk -terwijl ik in zijn macht stond en soms nog sta- toch bij hem wegging. Hij heeft me nog zoveel meer geflikt dan dat, dit zijn dingen die ik niet eens zo heel erg vind, althans, niet het ergste wat hij gedaan heeft.

Nijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 14:09

gapbdh schreef:
Mijn ouders weten het ook, alleen reageren ze er gewoon niet op. Knipoog
Hun hebben gewoon een 'happy family', alleen zie ik dat niet zo. Knipoog

ooooooo wat herkenbaar!

Mijn ouders werden de eerste keer (ik was toen 15) door mijn kostschool gebeld dat ik gesneden had en of ze me konden komen halen. Dat hebben ze niet gedaan.

Mijn vader heeft nog nooit gereageert, mijn moeder heeft een enkele keer (als ik met mijn arm in het verband liep) gezegd: je moet geen 'krasjes' maken.

Stom misschien,maar dat komt op mij zo bagetalliserend over... Ik snij redelijk diep en veel, en dat dan 'krasjes'noemen maakt me voelen dat ze het en mij en mijn pijn dus niet ziet. En dan nog dat "je moet niet..."
alsof ik ga zeggen: "ohhhhhhhhh, goh, was nog niet in me opgekomen dat ik dat niet moet doen. Nou, weet je wat? Dan doe ik het niet meer hoor. Bedankt voor de tip!"

Boos!

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 14:16

Om nog even dieper op de hulpverleners in te gaan, het ging met mij met een hele sterke dalende lijn naar beneden als ik ergens over inging, ergens over ging praten, de dagen dat ik wat had gezegd bij de psycho, heb ik de hele dag school gespijbelt (laat mijn ma dit niet lezen), en deed ik weer wat de meeste hier doen. Dus dat hielp niet, ik wou daar weg, en wel zo snel mogelijk, ik wil niemand die zich met mijn leven bemoeit, toen al helemaal niet. Toen eerst een tijd niks meer gezegd, tot dat ze zei:"zo gaat het wel erg lang duren". Dat was even slikken, ik gezegd dat ik geen 'gekke' dingen meer deed (snijden e.d.), niet meer blowde, heel erg gelukkig was met mijn vriend, en met me cijfers (allemaal 3en en 4en, maar hoefde zij niet te weten). En toen mocht ik daar weg ROFL .

Als ik iets niet wil, dan doe ik het ook echt niet, klusjes e.d. doe ik wel, maar als ik bijvoorbeeld niet die ene leraar wil zien, ga ik toch niet naar zijn les? Als ik de les te lang vind duren, en ik alvast pauze wil, klim ik toch uit het raam? Heel simpel. Heb na de uit het raam klim les, al mijn lessen van mijn coördinator gespijbelt Huilen van het lachen . Ben nu gelukkig naar een andere school, en hoop dat ik me nu wel in kan zetten, wegens exame jaar. Ik ga toch niet slagen, maar we gaan het wel proberen.

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 14:18

MelOdYs_Star schreef:
Het ligt bij mij denk ik heel anders. IK viel niet op meisjes, en heb ik ook nooit gedaan en doe ik nog steeds niet. Dit meisje is anders, klinkt heel dom he? Ja weet ik. Het is alleen dit meisje, verder kijk ik niet/denk ik niet en voel ik niets voor een ander meisje. Ik vind het ook raar van mezelf. Ik weet ook als dit uitgaat, áls het uitgaat, dat ik dan niets meer voor een meisje kan voelen en dan ook gewoon iets met een jongen wil. Het probleem van mijn ex is niet, dat hij het raar vindt dat ik met een meisje kreeg, maar dat hij het niet kon hebben dat ik uiteindelijk -terwijl ik in zijn macht stond en soms nog sta- toch bij hem wegging. Hij heeft me nog zoveel meer geflikt dan dat, dit zijn dingen die ik niet eens zo heel erg vind, althans, niet het ergste wat hij gedaan heeft.

Dat is wel raar Tong uitsteken
Misschien komt het wel omdat je je bij haar gewoon lekker vertrouwd en veilig voelt?
maar ja joh, wat maakt het uit Knipoog
zolang jij maar gelukkig ben toch?
dat is het belangrijkst!

Chupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 14:20

Ik kwam dit topic weer tegen, nadat ik er een hele tijd geleden in gereageerd had. Ik deed het al langer, maar de laatse maanden voornamelijk om een bepaalde jongen. Dankzij diezelfde jongen ben ik er nu helemaal af Lachen

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 14:23

Dat is heel goed om te horen Knipoog
Gefeliciteerd!!!

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 14:25

Chupa schreef:
Ik kwam dit topic weer tegen, nadat ik er een hele tijd geleden in gereageerd had. Ik deed het al langer, maar de laatse maanden voornamelijk om een bepaalde jongen. Dankzij diezelfde jongen ben ik er nu helemaal af Lachen

Echt super goed. Ik hoop ook echt dat je er echt helemaal van af blijft. Maar dat is niet goed te bepalen soms. Wel super knap hoor!

@LuckySil. Ja als ik maar gelukkig ben, ben ik niet, (en dat weet ze hoor, maar dat ligtniet aan haar) en ik voel me wel fijn bij haar en veilig. We woonde praktisch al samen vanaf het begin omdat we kamergenoten waren en in hetzelfde woonhuis woonde op de instelling. En toen ik met ontslag ging, moest zij 2 maanden later, en 1 maand na haar ontslag trok ze bij mij in. En nu zijn we 20 maanden bij elkaar en wonen we 15 maanden samen. En het heeft zo zijn ups and downs. Maar dat heb je in elke relatie. Ben al lang blij dat ze me niet slaat en me altijd goed behandeld. Lachen Ze gaat voor me door het vuur en dat vind ik dan niet weer iets te veel, maar het heeft wel een hele lieve/fijne bedoeling/betekenis. Lachen

Chupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 14:26

Nu voel ik me wel een beetje trots, haha Bloos
Laatst bijgewerkt door Chupa op 23-08-07 14:28, in het totaal 2 keer bewerkt

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 14:27

Chupa schreef:
Nu voel ik me wel een beetje trots, haha Bloos

En terecht! Je mag reuze trots zijn op jezelf. Wij (ik) ben het wel hoor. (ookal ken ik je niet persoonlijk) ik vind het mega knap!

Chupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 14:28

Dankje Lachen

Ik heb het al heel vaak geprobeerd, te stoppen, maar iedereen hier zal het zelf wel weten: hoe graag je ook wilt, het lukt niet om eraf te komen. Het was ook niet zo dat het op die manier bij mij over is gegaan. Door die jongen kreeg ik opeens veel meer zelfvertrouwen, hij liet me (onbewust) zien dat heel veel dingen de moeite waard waren, en dat ik, als ik iets maar graag genoeg wilde, het ook kon. Vandaar ook mijn onderschrift trouwens Knipoog
Ik ben zelf heel erg veranderd en mijn hele leven ook. De littekens zullen blijven zitten en ja, daar baal ik van, maar ik ben heel blij dat ik er deze keer van onvertuigd ben dat er geen littekens meer bijkomen.

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 14:30

Chupa schreef:
Dankje Lachen

Ik heb het al heel vaak geprobeerd, te stoppen, maar iedereen hier zal het zelf wel weten: hoe graag je ook wilt, het lukt niet om eraf te komen. Het was ook niet zo dat het op die manier bij mij over is gegaan. Door die jongen kreeg ik opeens veel meer zelfvertrouwen, hij liet me (onbewust) zien dat heel veel dingen de moeite waard waren, en dat ik, als ik iets maar graag genoeg wilde, het ook kon. Vandaar ook mijn onderschrift trouwens Knipoog
Ik ben zelf heel erg veranderd en mijn hele levens ook. De littekens zullen blijven zitten en ja, daar baal ik van, maar ik ben heel blij dat ik er deze keer van onvertuigd ben dat er geen littekens meer bijkomen.

Heb maar één woord voor jou en dat is 'respect! En ja als je het graag genoeg wilt, dan kan je zover komen. Maar soms (en dan wil ik niet negatief doen) zijn er wat obstakels en duurt het wat langer, en heel soms, lukt het helemaal niet, maar als je de wilskracht maar blijft behouden. Lachen