Pro- Ana leefstijl???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cil

Re: Pro- Ana leefstijl???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 15:38

Nadya schreef:
En Cil, jij ook bedankt voor je lieve woorden. Lachen

Graag gedaan hoor! Knipoog Ach gut

Leentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 11:48

Nadya schreef:
Rozanne schreef:
Nee, medisch gezien mag je het pas anorexia noemen als je niet meer ongesteld word..

Dat is onzin. Niet meer ongesteld worden is een van de VELE gevolgen van anorexia.
Kan trouwens ook van boulimia, doordat je hele hormoonhuishouding in de war gegooid wordt. Ik heb beiden jarenlang afwisselend gehad en ik lees wel erg aparte posts hierover, zeg. Verward

(ik was trouwens behoorlijk mager in mijn boulimia tijd, ik sportte ook nog eens extreem veel). Clown

Wauw, Herken mezelf heel in je verhalen... Heb hetzelfde meegemaakt, nu ik maak het nog mee, Zit volop in de strijd tegen anorexia op het moment Verdrietig

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 12:33

Heel, heeeeeeeeel veel sterkte en vooral kracht toegewenst, Leentj!!! Ach gut
Ik kan je vertellen dat het leven zonder eetproblemen echt veel en veel fijner is, maar dat weet je zelf ook wel. Het is een enorme strijd met ups en vooral vele downs.

Maar ALS je die strijd wint, zul je zo trots op je zelf zijn!! Echt!!! Lachen
Ik weet niet of je het al lang hebt, hoe het gaat momenteel, hoe je de strijd aangaat, maar heel goed dat je 'm aangegaan bent. Vriendjes zijn?

Roxy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 14:58

Knap dat jullie zo eerlijk praten hier erover!

Maar sommige hier konden ( kunnen ) dus stoppen met behulp van hun ouders en dokter ( las ik ) Maar zijn er dan ook mensen die in deeltijd moesten ( zitten )?
Hoe is dat dan? Is dat echt streng? Ik kan mij er niks anders bij voorstellen dan een soort 'strafkamp', en volgens mij is dit een behoorlijk verkeerd beeld... Scheve mond Kan iemand hier misschien wat meer over vertellen? Kan ook via mail Knipoog

Trouwens iedereen die nu nog aan het 'vechten' is veel sterkte nog Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 14:59

Ik kan je er meer over vertellen, hoor, maar wel via de mail. En na mijn vakantie, want ik ben nu te druk met van alles voorbereiden........
Het is trouwens helemaal geen strafkamp, want je hebt niets misdaan. Je bent ziek en moet er vanaf en dat is een strijd met jezelf.

Roxy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 15:31

Oke is goed hoor. Ik mail dan nog wel later ervoor Knipoog

Ja oke, het klopt dat je niks misdaan hebt dat zeker niet nee. Sorry ik wist niet echt hoe ik het goed kon uitleggen. Ik verwachtte zeg maar meteen van die strenge regels die je ook wel eens ziet met bijv. van etter tot engel. Zo bedoelde ik het eigenlijk, alleen ik heb het nogal verkeerd opgeschreven waardoor het helemaal verkeerd overkwam. En dit is waarschijnlijk ook een ( heel ) verkeerd beeld hoor maar dit komt hopelijk wat beter over. Lachen

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 15:34

als ik die regels lees is het net of ik zo'n lijstje met regels 'voor de grap bedacht' regels lees...!
aflsank wedstrijd..
Ik begrijp wel hoe snel het gaat om in zoiets terecht te komen, de media van tegenwoordig richt zijn aandacht alleen op veel te mooie en slanke meiden en ik weet heo het velt als je zelf onwijs onzeker over je lichaam bent
toch vind ik het moeilijk te begrijpen dat hier een hele website over bestaat, hoewel tegenwoordig...

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 20:41

Hoihoi meiden en dames, super dat jullie elkaar kunnen steunen en dat er zo over gepraat kan worden. Hopelijk voelen de meiden die echt problemen hebben zich een beetje beter Lachen

Leentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:05

Nadya schreef:
Heel, heeeeeeeeel veel sterkte en vooral kracht toegewenst, Leentj!!! Ach gut
Ik kan je vertellen dat het leven zonder eetproblemen echt veel en veel fijner is, maar dat weet je zelf ook wel. Het is een enorme strijd met ups en vooral vele downs.

Maar ALS je die strijd wint, zul je zo trots op je zelf zijn!! Echt!!! Lachen
Ik weet niet of je het al lang hebt, hoe het gaat momenteel, hoe je de strijd aangaat, maar heel goed dat je 'm aangegaan bent. Vriendjes zijn?

Dankjewel! Het is niet gemakkelijk maar het lukt me wel Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:22

Roxy13 schreef:
Oke is goed hoor. Ik mail dan nog wel later ervoor Knipoog

Ja oke, het klopt dat je niks misdaan hebt dat zeker niet nee. Sorry ik wist niet echt hoe ik het goed kon uitleggen. Ik verwachtte zeg maar meteen van die strenge regels die je ook wel eens ziet met bijv. van etter tot engel. Zo bedoelde ik het eigenlijk, alleen ik heb het nogal verkeerd opgeschreven waardoor het helemaal verkeerd overkwam. En dit is waarschijnlijk ook een ( heel ) verkeerd beeld hoor maar dit komt hopelijk wat beter over. Lachen

Don't worry, meis. De therapeuten zijn streng, maar je maakt je eigen regeltjes wekelijks en moet je daaraan zien te houden. Dat was al moeilijk genoeg (is mij nooit gelukt destijds in elk geval Haha! ).

Leentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 16:25

Jah geweldig:(, 3kg afgevallen:( in totaal 19 ondertusse:(

xAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 16:34

Jeetje. Als ik die site lees lopen er gewoon rillingen over mijn rug. Ze zijn allemaal zo trots op elkaar terwijl ze zichzelf gewoon de afgrond in helpen. Hopelijk voor hen krijgen ze snel hulp.

Voor degenen die aan het vechten zijn: Heel veel stertke! Lachen

Leentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 16:48

Ik wil eventjes in naam van alle patiënten onder ons degene bedanken die ons steunen Muziek! Als patiënt weet ik hoe moeilijk het is voor ons om van deze ziekte af te geraken, en hoe wij soms worden afgeschilderd als gewoonweg gestoorden! Ik wil er komaf mee maken dat anorexia een verkeerd beeld inbrengt bij de mensen! Het wil niet zeggen dat we dit hebben, dat we er ook niet vanaf willen geraken! Anorexia zit in je hoofd, Daar vanbinnen, en ik denk dat de meeste onder ons wel weten dat iemand met een psychische(! ja zeker!) ziekte niet snel geneest! Mensen die depressief zijn, genezen ook niet op 2weken tijd ofwel?! Ik zou willen dat de mensen wat meer begrip voor ons zouden hebben:) Ik klink misschien heel erg grof op het moment, maar als patiënt doet het echt pijn zoiets te moeten neer schrijven. Zeker als je weet dat er mensen bijzijn die je ook aanspreekt maar die je toch steunen in die moeilijke periodes. Daarom enorm bedankt voor jullie steun en medeleven! OK dan! Maar voor degene onderons die er zich nog vragen bij stelen, denk eraan, anorexia zit in je hoofd, niet in je organen!

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 16:49

Ik heb me de laatste weken best wel 'geinteresseerd' in de verhalen over anorexia patiënten, gewoon omdat ik er meer over wilde weten en me gewoonweg niet kon voorstellen hoe die mensen dachten. Ik ben echt geschrokken door sommige verhalen! Ik lees nu een boek over een waargebeurd verhaal van een anorexia patiënte. Maar wat ik uit alle verhalen begrijp is dat er vaak problemen zijn, zoals thuis, bij familie, op school, bij het sporten of weet ik veel.... En ik geloof als anorexia-patiënten dat toe kunnen geven dat ze al op het goede pad zijn!

Voor iedereen die aan het vechten is tegen anorexia heel veel sterkte en ik hoop dat het allemaal goedkomt (wat ik wel geloof als je al aan het vechten bent met goede hulp) en er allemaal weer gezond bovenop komt Lachen

@Leentj: vind het knap dat je er zo over uit durft te komen! En toe durft te geven dat je een eetprobleem hebt!

Leentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 17:47

doeraklover schreef:
Ik heb me de laatste weken best wel 'geinteresseerd' in de verhalen over anorexia patiënten, gewoon omdat ik er meer over wilde weten en me gewoonweg niet kon voorstellen hoe die mensen dachten. Ik ben echt geschrokken door sommige verhalen! Ik lees nu een boek over een waargebeurd verhaal van een anorexia patiënte. Maar wat ik uit alle verhalen begrijp is dat er vaak problemen zijn, zoals thuis, bij familie, op school, bij het sporten of weet ik veel.... En ik geloof als anorexia-patiënten dat toe kunnen geven dat ze al op het goede pad zijn!

Voor iedereen die aan het vechten is tegen anorexia heel veel sterkte en ik hoop dat het allemaal goedkomt (wat ik wel geloof als je al aan het vechten bent met goede hulp) en er allemaal weer gezond bovenop komt Lachen

@Leentj: vind het knap dat je er zo over uit durft te komen! En toe durft te geven dat je een eetprobleem hebt!

Bedankt Bloos

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 17:49

@ Leentj: Zou jij me kunnen/willen vertellen hoe je die strijd aangaat? En heb je ook enig idee hoe je anorexia hebt gekregen? (stuur evt. maar een pb Knipoog )

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 13:07

Ik vind de pro ana sites echt schokkend en word er echt verdrietig van als ik de verhalen lees. Ik hoop dat er een tijd komt dat de pro ana's gelukkig kunnen zijn met wie ze zijn en met hun lichaam...

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 13:32

Yvonnelind schreef:
Ik vind de pro ana sites echt schokkend en word er echt verdrietig van als ik de verhalen lees. Ik hoop dat er een tijd komt dat de pro ana's gelukkig kunnen zijn met wie ze zijn en met hun lichaam...

alle?
dat zou nooit gebeuren.
ik moet jullie vertellen, door het zien van deze sites ben ik meer achter mijn ware ik gekomen..
ik eet weinig tot niets op een dag, en sport heel veel.. dit voelt gewoon ht beste voor mij, en heb van jongs af aan al gehad.. het enige verschil tussen mij en die meiden is dat ik schok van het zien van zo'n site. ik heb erover nagedacht en denk nu; dat kan beter met mijzelf. ik ben niet trots op het weinige eten en dergelijke, dat is iets wat er in zit.. (al wil ik wel graag afvallen).. en in tegensteeling tot die meiden, begin ik er trots op te worden als ik een keer wél mijn brood opeet en niet weggooi en verzwijg.

ik wil niet benaamd worden als pro-ana.. daar zou ik me juist voor schamen..

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 13:37

Roxy13 schreef:
Knap dat jullie zo eerlijk praten hier erover!

Maar sommige hier konden ( kunnen ) dus stoppen met behulp van hun ouders en dokter ( las ik ) Maar zijn er dan ook mensen die in deeltijd moesten ( zitten )?
Hoe is dat dan? Is dat echt streng? Ik kan mij er niks anders bij voorstellen dan een soort 'strafkamp', en volgens mij is dit een behoorlijk verkeerd beeld... Scheve mond Kan iemand hier misschien wat meer over vertellen? Kan ook via mail Knipoog

Trouwens iedereen die nu nog aan het 'vechten' is veel sterkte nog Knipoog

Het is inderdaad een soort van kamp, je wordt dag en nacht in de gaten gehouden en mag niet eens alleen naar de wc. Als mijn ziekte aan het eind van het jaar niet over is, ga ik er ook heen. Moet zeggen dat ik er wel zin in heb, dan kan ik er na al die jaren strijd eindelijk vanaf komen. Ik ben moe van het vechten tegen mezelf.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 15:29

Redrumfox schreef:
Het is inderdaad een soort van kamp, je wordt dag en nacht in de gaten gehouden en mag niet eens alleen naar de wc. Als mijn ziekte aan het eind van het jaar niet over is, ga ik er ook heen. Moet zeggen dat ik er wel zin in heb, dan kan ik er na al die jaren strijd eindelijk vanaf komen. Ik ben moe van het vechten tegen mezelf.

Wat ik me altijd afvraag is of er daar niet veel te veel op het eten wordt gefocust en te weinig op de achterliggende problemen? De stijl van eten is vaak een uiting van achterliggende problemen. Niet happy zijn met jezelf, misbruik, mishandeling, depressie, noem het allemaal maar op.
Met zo'n streng regime los je die achterliggende problemen toch niet op?

meisje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 10:56

Citaat:
Wat ik me altijd afvraag is of er daar niet veel te veel op het eten wordt gefocust en te weinig op de achterliggende problemen? De stijl van eten is vaak een uiting van achterliggende problemen. Niet happy zijn met jezelf, misbruik, mishandeling, depressie, noem het allemaal maar op.

in het begin word er idd veel op het eten/gewicht gelet en minder op de achterliggende problemen, dit is omdat mensen met een (ernstig)ondergewicht vaak niet meer helder kunnen denken door oa gebrek aan energie, dus daarom word er vaak eerst naar een minimum gewicht (bmi20) toegewerkt en daarna begint de echte therapie pas..
veel mensen denken ook van, als ik weer een gezond gewicht heb ben ik beter en heb ik geen anorexia meer, maar dit klopt dus niet, hier begint de strijd tegen de ziekte pas echt, en dat valt niet mee, ik spreek uit ervaring!

ik heb zelf dus ook al jaren een eetstoornis, vreselijk vermoeiend!!heb heel veel therapie hiervoor gehad maar het blijft een zwak punt.
kan soms zooo jaloers zijn op de iets zwaardere meiden die gewoon lekker tevreden met zichzelf zijn!!
ik zit nog steeds op een licht ondergewicht maar voel me bijna dagelijks nog te dik!lekker tegenstrijdig he!!
ppff snap mezelf soms ook niet hoor!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 11:09

Wendy schreef:
Redrumfox schreef:

Was ik me dus ook aan het afvragen. Je neemt de woorden uit men mond.

Hier was ook vorige keer een documentaire over een instelling voor meiden met anorexia of boulemia. Echt schokkend om te zien.
Een super dunne meid die sonde voeding moet krijgen omdat ze niet eet, die schreeuwt. Ik ben altijd de dikke, nu zal ik nooit dun worden Verdrietig

Maar 4 van de vijf waren gestorven, echt erg de documentaire noemde a body to die for ofzo

Leentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 12:43

doeraklover schreef:

Jah, bedankt:) Maar ik kan er beter voor uitkomen dat ik de ziekte heb, mijn omgeving laten zien wat ik eigenlijk doormaak. Vroeger liep ik altijd weg van mijn problemen, ik zegde er tegen niemand niks over, ik hield het alleen maar voor mijn eigen en ik wou er alleen uitkomen. Maar dat is gewoonweg het slechtste wat ik heb kunnen doen, ik heb geleerd om voor mijn problemen uittekomen en erover te praten. Ik schaam me er niet voor, waarom zou ik me erdan toch om moeten schamen? Door dat te doen gaat die ziekte echt niet weg.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 12:00

Ik ben opzoek naar mensen met een eetstornis die voor de camera willen vertellen wat een maatschappelijk werkster nou voor hun gedaan hebben.. Het liefst in zeeland.. Weetje iemand, of wil je je eigen verhaal doen? Stuur dan een pb Haha!

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:16

Ook ik heb anorexia, (het gaat momenteel redelijk) en ik kan echt niet begrijpen dat er NIKS tegen deze sites gedaan word. Ik begrijp dat je zelf verantwoordelijk bent of je daar op kijkt of niet maar als je al zover bent zul je juist herkenning vinden in plaats van hulp op dit soort sites.

De tips op deze sites helpen je uiteindelijk dood te gaan.

iedereen hier die het ook heeft sterkte!