Stoppen met paarden???? Niet doen!!!! Dat kun je niet. Paardrijden is een besmettelijke en ongeneeslijke ziekte. Echt waar. Ik kan het weten.
Ik ben ook ooit van het paard gevallen, tijdens mijn derde les in de manege, geopereerd, fout gemaakt tijdens de nabehandeling door arts, weer geopereerd, ruim half jaar volledig uit de running en ruim een jaar niet kunnen paardrijden.
Daarna kroop het bloed (of de ziekte) toch waar het niet gaan kon. Ben er weer op gekropen maar bleef altijd angst houden. Dat heb ik nu nog. Ik durfde niet veel meer en bleef altijd een beetje bang. Ik heb maar 1 paard die ik voor de volle 100% vertrouw en dat is Leandros.
Ik ben op een gegeven moment op zoek gegaan naar een paard waarbij ik echt een goed gevoel had. Deze zoektocht heeft bijna een jaar geduurt. Ik kwam veel leuke paardjes tegen maar iedere keer dacht ik.... Nee toch maar niet.
Tot ik Leandros zag. Ik zag hem, hij keek me aan, ik stapte op zijn rug en ik zweefde, ik durfde met hem alles, gelijk de eerste keer, in galop, de weg op, super.
Dus geef het paardrijden niet op, ik denk dat het altijd aan je zal blijven knagen. Maar zoek een paard waarbij je je vertrouwt voelt, leg de lat hoog wat eisen betreft. Kijk diep in je hart bij ieder paard wat je ziet en berijdt, is dit ok, voelt het 100% goed. nee? Niet doen, Ja? Deal.
Succes, ik hoop dat je snel opknapt.