drugsgebruik.. ja/nee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Re: drugsgebruik.. ja/nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 11:58

Ja, waarom weeet ik niet ik lus ook niet veel van alcohol en het is zo duur he Knipoog

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 12:07

Dat het duur is merk je niet veel van als je ziet wat veel jongere weg werken Verdrietig

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 12:09

Tja, of je moet je af gaan vragen hoe hun aan het geld komen?

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 12:17

Hier bij ons hebben de jongeren een hok (platteland)
Daar gaan ze verzamelen voordat ze gaan stappen.
Een paar jaar terug heb ik bij Sanders supermarkten gewerkt en werden er letterlijk pallets bier gekocht voor "t hok Verward

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 13:58

Wafel schreef:
Is het zelvde met alcohol het mag niet onder de (bier) 16 (sterk) 18
maar het gebeurt toch massaal...... Ook verbieden dan ? Zodat alle mensen die er wel mee om kunnen gaan ook niks meer kunnen drinken ?

Harddrugs gebeurt toch ook massaal.. Sommigen kunnen er toch ook mee omgaan? Waarom dan alcohol niet verbieden en harddrugs wel?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 14:11

Wafel schreef:
pharagirlke schreef:
Wafel; Het begint met een joint en waar eindigt het? En ja hoor, er zullen er vast zijn die het houden bij een joint, maar er zijn er veel te veel die dat niet doen!

Vind ik onzin er zijn HEEL veel mensen die het bij blowen houden. EN die beginnen aan andere spul hadden het toch wel gedaan denk ik. Als je daar vat baar voor bent gaat het toch snel de verkeerde kant uit. Ik ken heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel mensen die veel blowen maar geen andere drugs gebruiken. Bij alles wat je kunt bedenken is er wel een groep mensen die door schiet.... Ook met alcohol en roken enz enz enz moet je mensen dan alles verbieden ? Niet vind ik een ieder moet zijn eigen keuzes mogen maken.

Is het zelvde met alcohol het mag niet onder de (bier) 16 (sterk) 18
maar het gebeurt toch massaal...... Ook verbieden dan ? Zodat alle mensen die er wel mee om kunnen gaan ook niks meer kunnen drinken ?

Zo zijn er nog wel hoop voorbeelden.

EN wat betreft die zware straffen zo erg is wiet niet..... Ga maar eens zoeken naar wat wier precies met je doet met en zonder tabak.... Als je daar zware straffen op zou zetten zou het zwaar overtrokken zijn.....

Hardrugs mogen ze dat van mij wel ! Dat soort drugs moet je uit roeien. Net zoals dealers dat met elkaar doen Vork

Nieuws

Afrekening !

Yeah !!! Weer een crimineel minder !!!! Haha!

Niet in alle gavellen een crimineel maar in veel gevallen zal dat zeker zo zijn !

Als wiet er niet was, dan zouden ze ook niet de kans krijgen om er kennis mee te maken en zou de stap naar harddrugs veeeeel groter zijn. Ik heb toevallig een debat moeten voeren over het al dan niet verbieden van drugs. De 'tegenstanders' zeiden idd dat niet iedereen die wiet gebruikt ok harddrugs gebruikt. Echter verplegend personeel denkt daar anders over. Als je wil kan ik je die quote nog opzoeken. Daar zeggen ze dat wiet de stap naar hard drugs wel degelijk kleiner maakt. en dus; wie wiet rookt, zal sneller overstappen naar harddrugs dan als er geen wiet was om te roken.

Heb genoeg mensen gezien die begonnen met wiet, waarvan sommige nog niet geëindigt zijn (en al zijn het vrienden, misschien word dat hoogtijd...Het is verdomt moeilijk om je vrienden aan die k*tdrugs kapot te zien gaan!) waarvan andere zich gelukkig herpakt hebben en zelfs geen wiet meer roken, die het smerige nest vinden nu, die letterlijk zeiden 'als jij er mee begint, en ik betrap je...Dan gaat het je beste dag niet zijn ' En degene die dat zei, heeft zo'n ontzettend sterk karakter. Dus daar lag het niet aan

Dealers moeten ze niet kapot schieten van mij. Het zijn boven alles mensen. En mensen maken fouten. Maar ishet niet zo dat iedereen een 2de kans verdient? De vrag is; hoe ga je ze die geven? Hoe ga je de drugs kwijt raken zonder dat je de dealers een kogel door de kop moet jagen?

Misschien zouden ze eens kunnen beginnen bij de kern. De 'grote vissen'. Maar daar raken ze vanzelfsprekend niet zo snel aan; als je ze kent en je gaat het zeggen krijg je zelf een hele ondervraging 'want je kan ze alleen kennen als je zelf in het milieu zit' (niet dus) én als ze te weten komen dat jij de 'verklikker' bent heb je een probleem.

Geen mensen die drugs maken = Geen drugs = geen dealers = geen drugs bij de jonge mensen = geen verslaafden.

Dus de ''makers'' maar eens aanspreken dan? Ach wat klinkt het simpel zo. Lachen

Oh en ja hoor, van mij mogen ze alcohol net zo goed verbieden. Ja Ik word als, nooit dronken persoon (ik drink immers geen alcohol Knipoog ) te vaak lastig gevallen door die zatlappen. Daar heb ik niet om gevraagd en dat pik ik ook niet Zou me een hoop gedoe besparen als er gewoon geen zatte mensen meer waren.

En mensen die zich niet kunnen amuzeren zonder drank, sorry, die vind ik zielig.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 13:05

pharagirlke schreef:
Misschien zouden ze eens kunnen beginnen bij de kern. De 'grote vissen'. Maar daar raken ze vanzelfsprekend niet zo snel aan; als je ze kent en je gaat het zeggen krijg je zelf een hele ondervraging 'want je kan ze alleen kennen als je zelf in het milieu zit' (niet dus) én als ze te weten komen dat jij de 'verklikker' bent heb je een probleem.

Geen mensen die drugs maken = Geen drugs = geen dealers = geen drugs bij de jonge mensen = geen verslaafden.

Dus de ''makers'' maar eens aanspreken dan? Ach wat klinkt het simpel zo. Lachen

Hoe kort door de bocht, de makers van harddrugs zijn zo moeilijk te vinden. Niemand weet waar drugs vandaan komt, er is nergens een groothandel o.i.d.

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 13:45

Ik ga het never nooit doen. Dat weet ik gewoon al. Het is troep dat niet goed voor je is, net als roken alleen dit is erger naar mijn mening. Nee aub blijf van die troep af iedereen

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:46

Vind dat drugsgebruikers eigelijk maar zwakke mensen zijn. Ik weet dan van mijn vriend dat hij het weleens gedaan heeft, maar nu niet meer.
Hij handelt er wel af en toe in, en dat vind ik echt gruwlijk...
Cocaine Heroine ofzo... dat trekt mij gewoon totaal niet. Ik ken een drugsverslaafde, en met hem valt gewoon niet te leven, hij maakt alles en iedereen in zijn omgeving gewoon kapot!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 16:48

Waarom zijn drugsgebruikers zwakke mensen dan?

In mijn beleving zit er nogal een verschil tussen drugsGEbruikers en drugsMISbruikers.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 17:02

amen Knipoog

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:21

Niet voor mij bestemd! Vork

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:24

Ik zeg nee, 2 "vrienden ( waren ooit vrienden ) zeggen ja... Maar dna ben ik 13, en die vrienden 12 en 13, ik vind het niet normaal, en voor mij hoeft het echt niet, kan ook lol hebben zonder drugs.. Dus voor mij de komende 100 jaar niet..

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:36

Somebitch schreef:
Tja, of je moet je af gaan vragen hoe hun aan het geld komen?

ik werk en ik krijg zakgeld en kledinggeld (als je bijv nog 4 euro over hebt kun je dat er bij leggen) Knipoog

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 21:43

Jotee schreef:
Niet voor mij bestemd! Vork

En bovendien heb ik een aantal vrienden die het wel gebruiken.
Zij weten dat ik dat niet leuk vind, aangezien ik daar gewoon op tegen ben.
Maar dat is mijn ding, & hun keuze. Dus ieder z'n eigen ding! =)

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 22:06

susie1981 schreef:
Hier bij ons hebben de jongeren een hok (platteland)
Daar gaan ze verzamelen voordat ze gaan stappen.
Een paar jaar terug heb ik bij Sanders supermarkten gewerkt en werden er letterlijk pallets bier gekocht voor "t hok Verward

zeker die in de aanbieding zijn en daar doen ze dan heeeel lang mee...
hier in de buurt zijn er ook veel hokken. heb liever allemaal hokken dan dat die lui op straat lopen en alles vernielen. ze moeten iets te doen hebben dan heb ik liever dat ze met kameraden bij elkaar gezellig een biertje drinken.

tevens vind ik wel dat er veelste jong al gedronken word. en dat alleen voor de stoerdoenerij.

drugs mot ik niet. wat heb je eraan? t kost barstens vol geld en je hebt er eigenlijk niks aan behalve dat je je lichaam kapot maakt.

ik vind dat er meer verboden moet worden hoor qua drugs. ik zit vaak genoeg in de trein met van die walgelijke jongens die sochtends vroeg om 7 uur even een joint gaan roken. stinken man!!

een kind van 4 kan volgens mij al haast naar de koffieshop. er word te makkelijk over gedacht. als het eens voor de gijn geprobeert word en verder niet vind ik het wel oke maar echt die junkies die denken dat het stoer is en dat ze het nodig hebben (en zich onbeschoft gedragen) horen niet hier in de samenleving vind ik.

geef mij maar een paar gezellig mensen met 1 biertje dan vermaak ik mij prima.

krijg ik heel bokt over mij heen?

ik ga trouwens ook regelmatig naar een hok erg gezellig en ontspannen sfeertje en mooi ouwehoeren Knipoog

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 22:28

@ Jen33

Waarom zou je heel bokt over je heen krijgen?
Het is en blijft jouw mening hoor! Bovendien ben ik het grotendeels met je eens!

Amen! Vork

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 22:37

ik wil ook nog een hele hoop uitproberen, maar ben een beetje bang voor de reactie ervan.

heb geblowd, zowel wiet als hasj.. maar ik houd het toch maar bij hasj. wiet maakte me ziek.

verder, vind ik het echt belachelijk hoe meisjes van een jaar of 15/16 hier mee kunnen praten over bijv pillen slikken.
wat ontzettend jong om hier allemaal mee te beginnen...

wacht allemaal totdat je een paar jaar ouder bent, alles op een rijtje hebt, en precies weet wat de gevolgen zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 02:42

patsur schreef:
pharagirlke schreef:

Hoe kort door de bocht, de makers van harddrugs zijn zo moeilijk te vinden. Niemand weet waar drugs vandaan komt, er is nergens een groothandel o.i.d.

dit is pas kort door de bocht. Als niemand weet waar het vandaan komt, hoe kan iedereen er dan steeds aan komen? Knipoog

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 16:54

Tuuurlijk weten mensen wel waar het vandaan komt maar zeggen ze niet waar. De grote opkopers weten het wel precies maar houden hun waffel. 't zijn vaak de grootverdieners erin. Logisch dus dat ze hun mond houden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 17:14

klopt Miss_Blimm dus is het zoeken naar de kern niet kort door de bocht Knipoog

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 21:25

pharagirlke schreef:

Hoe kort door de bocht, de makers van harddrugs zijn zo moeilijk te vinden. Niemand weet waar drugs vandaan komt, er is nergens een groothandel o.i.d.[/quote]

dit is pas kort door de bocht. Als niemand weet waar het vandaan komt, hoe kan iedereen er dan steeds aan komen? Knipoog[/quote]

via via via via via! de mensen die weten waar het vandaan komt, houden echt wel hun mond dicht!
wat denk je dat ze zichzelf de centen uit de zak gaan slaan, haha echt niet!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 22:03

AaronYve; ze houden hun mond niet dicht voor de centen Knipoog Eerder voor hun eigen leven en vooral dat van hun gezin en hun vrienden! Dus ga je de weg af en ooit kom je wel bij de kern. Maar of de politie daar ook heen wil? Dát is een andere vraag natuurlijk.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 22:04

Ik heb het nog nooit gebruikt en eerlijk gezegt wordt ik al misselijk bij het idee om het te gebruiken. Nee dus, ik wil het niet proberen. Evenals met roken.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 10:45

pharagirlke schreef:
AaronYve; ze houden hun mond niet dicht voor de centen Knipoog Eerder voor hun eigen leven en vooral dat van hun gezin en hun vrienden! Dus ga je de weg af en ooit kom je wel bij de kern. Maar of de politie daar ook heen wil? Dát is een andere vraag natuurlijk.

Klopt ja, maar de centen spelen toch een grote rol hoor, kijk naar wat voor straffen die mensen krijgen.
in verhouding echt niet veel, maar wat ze moeten inleveren