Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Megan_

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 12:34

Heee!

Spannend zeg, ik hoop voor je dat de kaakchirurg het voor elkaar krijgt voor je. Ik zit bij VGZ en alles wordt vergoed, ze deden totaal niet moeilijk. Ik heb een medische afwijking dus misschien dat ze daarom zo makkelijk zijn. Ik was ook best verbaast, want op mijn 15e had ik ook al beugelperiode gehad dus ik verwachte eigenlijk niet dat het nu weer vergoed zou worden. Ik ben blij toe want kost allemaal veel geld...

Ik moet morgen weer naar de ortho. Ik heb met mijn werk afgesproken dat ik weer aan werk ga zodra ik klaar ben met draaien. Wellicht krijg ik morgen dat nieuws dan kan ik gelijk mijn werk bellen. Ik heb mijn ortho gevraagd a.s.a.p. die spleet dicht te trekken, maar hij zei dat het behoorlijk pijn doet als het snel gaat... Maar ja dan maar even pijn lijden vind ik. Als ie zo´n veer op me draad zet is het binnen een dag weer dicht getrokken.

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 12:36

volgens mij mag het ook niet te snel omdat je dan schade kan toebrengen aan de zenuw en wortel van de tand als er te hard aan word getrokken

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 12:41

mooi fotoverslag Ja man heej die schroef in je verheemelte Bloos!
idd wel een flinke spleet, zou zo nog een tand bij passen nu Nagelbijten / Gniffelen

ik wil geen operatie meer, het enigste wat ze nog kunnen doen voor mij is de kapotte discus uit het kaakgewricht halen, maar ik laat het zoals het is, aan mijn mond geen gesjor meer

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 12:54

Kan me voorstellen dat jij er helemaal klaar mee bent.

Mulié had voor mijn operatie al spleetje tussen mijn voortanden gemaakt, omdat je anders met uitdraaien inderdaad je tandwortels beschadigd. Toen vond ik die spleet al erg maar dat is niks vergeleken met dit, er kan inderdaad zo een tand tussen.

De schroef, iedereen reageert ook van aag gatver.. Jaaa ik weet het .. Maar ben er best aan gewend nu. Ik slis wel beetje met praten door die schroef en spleet. En eten gaat nog niet echt lekker. Maar dat komt wel weer goed. Ik droom van een pistoletje kruidenkaas komkommer.. Hmm en m&m's... enz....

Knipoog Nagelbijten / Gniffelen

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 14:07

Wat vreemd dat VGZ bij jou niet moeilijk deed zeg!
mag ik vragen wat de medische indicatie bij jou het geval was??

En kan die spleet echt zo snel dichtgaan?
Wel een opluchting..Ik dacht dan zit ik 6 weken met een spleet thuis,dat valt nog mee..maar om daarna nog een lange tijd met een spleet te gaan werken zie ik niet zo zitten..
maargoed,wat moet,dat moet toch!!

Dat afvallen he,is dat bij iedereen zo??
Dat is makkelijk zo'n dieet Haha!

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 19:02

ja dat afvallen gaat hard, maar zodra ik weer meer at als een bakje vla en een plakje ontbijtkoek per dag ben je snel weer op je oude gewicht hoor.. (helaas Knipoog )

lijkt me idd ook wel dat je gaat slissen ja Nagelbijten / Gniffelen had ik het toch ergens goed gelezen van die wortel enzo Knipoog

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:13

Ach zoveel eet ik niet,maar als me buikje er door weggaat,kan ik daarna hem weghouden Tong uitsteken

nee we zien allemaal wel!
ben benieuwd wanner ik meer te horen krijg..

Slissen dat lijkt me inderdaad ook wel met zo'n raar ding in je gehemelte haha!

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 07:33

eet ook niet heel veel maar bij mij was het zo weer terug naarmate ik weer gewone hoeveelheden ging eten, maar goed was mss ook geen gezond gewicht voor mij dan vult je lichaam dat snel weer aan

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 08:27

Ja dat is ook wel weer zo..

Weet je wat het enigste is waar ik tegenop zie?
Dat je stukken van gezicht een tijdje gevoelloos zijn..ik ben ontzettend bang dat dat gevoel niet meer terug zou komen..

hippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:16

Hallo Allemaal,
Ik meld me ook even.
Een half jaar geleden gesprek gehad met de ortho, vroeger een beugel gehad maar nu gaat het toch weer scheef staan.
Ortho heeft er nooit een draadje achter geplaatst. Ik liep hier al een paar jaar om te zeuren bij de tandarts maar hij zei dat het niet zo snel erg scheef zou gaan staan. DUS WEL!
De Ortho vertelde mij dat ik dus ook een overbeet had en waarschijnlijk ook een operatie zou moeten ondergaan.
Foto's laten maken 3 kaakchirurgen en een orthodontist waren het allemaal eens. Dit wordt een operatie. Alles verstuurd naar de verzekering (Trias) en wat zeggen hun het is niet ernstig genoeg. Ben ik lekker mee :S
Heb daarna nog een andere verzekeraar opgebeld en mocht toen de foto's naar hun sturen. Hun zouden het wel vergoeden maar ja je kan pas in januari overstappen.
Nu heb ik dus wel al mijn beugel alleen verbaast het me dat het heel erg snel recht gaat staan en de overbeet ook minder wordt.
Ik hoop nu dus dat de operatie niet meer nodig is want ik ben dus ook erg bang dat ik geen gevoel meer in mijn gezicht krijg.

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:19

heb idd nog een groot gedeelte van mijn rechterkant geen gevoel in mijn wang. vind ik niet heel vervelend. veel vervelender is het dat ik nog steeds continue pijn heb in kin onderlip en tandvlees.. maar van de verhalen die ik hier ondertussen allemaal voorbij zie komen, ben ik de enigste die hier na zo'n lange tijd nog last van heb.. gewoon ervan uit gaan dat jij meer geluk hebt.

hippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 10:05

cheyentic schreef:
heb idd nog een groot gedeelte van mijn rechterkant geen gevoel in mijn wang. vind ik niet heel vervelend. veel vervelender is het dat ik nog steeds continue pijn heb in kin onderlip en tandvlees.. maar van de verhalen die ik hier ondertussen allemaal voorbij zie komen, ben ik de enigste die hier na zo'n lange tijd nog last van heb.. gewoon ervan uit gaan dat jij meer geluk hebt.

Hoe lang geleden is de operatie geweest?

Ik zie nu na 3 maanden al zoveel verschil in de stand van mijn tanden, dat ik eerst even afwacht hoe het er straks uit ga zien. Mocht ik tevreden zijn dan laat ik de operatie schieten. Het ging mij dan ook meer om een recht gebit. Toen ik mijn beugel liet zetten vroeg de assistent ook waarom ik plaatjes tot de achterste kiezen moest hebben want zij vond het ook geen overdreven overbeet.

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 11:26

12december ben ik geopereerd geweest en er is de laatste maanden weinig meer veranderd aan de pijn. ben geopereerd ivm kaakklachten en ook die zijn gebleven, zou voor alleen cosmetisch aspect ook echt geen operatie hebben genomen had maar 4mm ofzo

hippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 11:34

Oke dat is wel vervelend zeg dus eigenlijk ben jij er niets mee opgeschoten? Ik heb verder geen klachten alleen dat mijn kaken kraken als ik ze open en dicht doe maar verder geen last daarvan. Als ik het zo hoor is het toch een behoorlijke ingreep.

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 12:12

volgens mij is het maar net hoe het gaat, sommige kunnen na een week of 3 weer alles, bij mij was het 1grote ellende omdat mijn lichaam de platen en schroeven niet accepteerde en dus 3mnd met ontstekingen heb gelopen tot ze eruit mochten.. heb gewoon pech gehad, maar zou wel willen dat ik het nooit gedaan had, hoop ellende voor niks geweest bij mij

hippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 12:21

Ja precies daarom heb ik ook zoiets van als het maar recht staat dan ben ik al tevreden. Mocht ik nu echt klachten krijgen met eten etc. dan is het een ander verhaal.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 17:18

Jeeee f snel reactie! Ben bij de ortho geweest en ik mag stoppen met draaien Party!!

Maandag as weer terug... beter mag mijn draad er in!!

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 19:35

fijn megan Ja

DAndrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 13:25

Megan_

Wat fijn dat je mag stoppen met draaien, vandaag weer een afspraak gehad bij je ortho toch? En?

Ik heb je 2 foto's naar je hotmail gestuurd hoe ik er nu uitzie na de operatie, zonder beugel.
Ik weet niet of je de foto's van voor de operatie nog ergens had staan, als vergelijkingsmateriaal Lachen

Groetjess

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:29

Hier nog een lotgenoot.
Ik krijg aankomend jaar een operatie, heb 4 mm (!) overbeet, dit is niet te verhelpen met een beugel.
Ik zie er eigenlijk wel erg tegenop. Ik heb namelijk andere mensen gezien, en het was geen fijn gezicht vlak na de operatie. Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb wel erg last van mijn kaak, dus het is wel echt nodig, helaas.

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:32

vergeet niet dat de operatie daarbij niet hoeft te helpen rooslovertje helaas.. hoop dat de artsen dat er wel bij vertellen bij je. kan helpen maar hoeft niet

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:34

Nja, wat versleten is, is versleten. Maar doordat mijn kaakgewrichten tegen elkaar schuren door mijn overbeet krijg ik dus pijn.
Maar na de operatie zal dit iig minder zijn, zeiden ze.

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:36

ohw oke, bij mij zijn de kaakklachten gelijk gebleven

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:37

Hmm. 't is te hopen dat het niet voor niks is Nagelbijten / Gniffelen

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:58

daarom.. wil je ook niet de moed in de schoenen laten zakken, maar dat je er rekening mee houd Knipoog