verstandskiezen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Re: verstandskiezen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 15:53

Ik heb een brief mee gekregen van de tandarts om mijn verstandskiezen te laten verwijderen.
En ik ga nu even contact opnemen met mijn verzekering om te vragen of algehele narcose wordt vergoed of niet Nagelbijten / Gniffelen

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 16:03

Marchador schreef:
Ik heb een brief mee gekregen van de tandarts om mijn verstandskiezen te laten verwijderen.
En ik ga nu even contact opnemen met mijn verzekering om te vragen of algehele narcose wordt vergoed of niet Nagelbijten / Gniffelen

Haha !!
Opzich valt plaatselijke verdoving best mee hoor! Alleen de prikken zijn niet zo fijn.
Maar dat hou je toch ook met algehele narcose..

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 16:05

Mijn verstandskiezen zitten bij mij onder mijn gewone kiezen. Aangezien ik smalle kaken heb. Bij mij gingen er dus een paar drukken en moesten mijn gewone kiezen eruit. Details bespaar ik aangezien ik ontstekingen had en de verdoving na 8keer prikken niet werkte. bij drie kiezen. En nu zitten er op die plek mijn verstandskiezen. Dus die mogen gewoon blijven zitten aangezien ze nu dus weer als mijn gewone kiezen functioneren. Dus ze blijven er maar lekker vanaf. Zit er nu weer een te drukken en ben al ongelooflijk bang om weer te gaan. Maar 't is alleen maar beter als je er van af bent.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 16:09

racheltjj : ik ben zo bang voor dat gepriegel in mijn mond, in de stoel bij de tandarts moet ik ze regelmatig al onderbreken omdat ik een 'zakje' of 'emmertje' nodig heb Haha! Haha!
Ik blijf er van kokhalsen, niet alleen daar, maar ook met tandenpoetsen gewoon... ben bang dat ik hetzelfde krijg als ze die verstandskiezen gaan verwijderen. Bloos

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 17:41

Na een lang weekend vol met verschrikkelijke pijn te hebben doorstaan ging ik vandaag op van de zenuwen naar de tandarts. Ik was bang dat hij ze per direct zou trekken. Sinds gisteren was het tandvlees van de kies voor de verstandskies net zo hoog als mijn kies. Boos!
Ik kwam bij de tandarts en hij riep al "Dit is niet goed, neee dit is echt niet goed". Hij jasste dat lekkere ijzeren haakje in m'n tandvlees en het pus spoot eruit. Ik schijn pericoronitis te hebben, een ontsteking van tandvlees rondom de niet doorgebroken kies. Nu moet ik een week gaasjes met peroxide erop doen en direct bellen als ik koorts krijg of de zwelling toeneemt. Volgende week moet ik komen en gaan we kijken of hij ze zelf eruit gaat rossen, de kaakchirurg, of dat we wachten tot ze doorgekomen zijn.

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 07:46

Zo dat klinkt niet lekker Lizzle !
Moet je er peroxide op doen ? wat houd dat in ?
Veel sterkte!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 07:57

Lizzle schreef:
Dit topic is echt een verademing, stelt me zeker wel gerust (ik lees over de enge berichten heen Clown)
Ik vroeg me af, aangezien ik een zenuwenpees ben, of ik van tevoren BachBloesem druppels mag nemen. Er zit alcohol in, dus bloedverdunnend, maar ik weet niet of zo'n kleine hoeveelheid uitmaakt?

dit zou ik ook wel willen weten..

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 09:33

xx_Irisje schreef:
Lizzle schreef:
Dit topic is echt een verademing, stelt me zeker wel gerust (ik lees over de enge berichten heen Clown)
Ik vroeg me af, aangezien ik een zenuwenpees ben, of ik van tevoren BachBloesem druppels mag nemen. Er zit alcohol in, dus bloedverdunnend, maar ik weet niet of zo'n kleine hoeveelheid uitmaakt?

dit zou ik ook wel willen weten..

de hoeveelheid alcohol die erin zit is zodanig klein dat dit normaal geen effect heeft op andere medicijnen enzo. voor de zekerheid kun je het altijd een keer navragen bij de dokter, maar volgens mij is dit geen probleem om dit in te nemen ervoor.

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 12:04

Ik wil iedereen nog aanraden om wel te spoelen met een speciaal middel. Je mag inderdaad niet direct na de operatie spoelen. Maar na een paar uur (als de wond dicht is) wel. Gewoon even kijken of er nog bloed uit komt. Als alles is gaan stollen moet je de wond juist goed schoonhouden! Ik heb zelf een aantal zakjes gekocht van de oral-b. Speciaal spoelmiddel na het trekken van tanden/kiezen. Werkte erg goed en gewoon bij de drogist te koop. De poeder los je op in water en het voorkomt een ontsteking bij je wond.

Verder heb ik het wondje ook goed schoongehouden met tandenstokers. Heel erg vervelend maar er komen snel resten in het gat. Die krijg je met een tandenborstel niet schoon. Gewoon rustig weghalen met een tandenstoker werkte goed bij mij.

Een collega heef het laten zitten waardoor etensresten zich gingen opstapelen brr. Die kon met een ontsteking terug naar de tandarts. En zorg ook dat je geen harde dingen gaat eten als de wond nog zacht is. Dit kan de wond weer open laten gaan.

Ik heb de eerste dagen voornamelijk soep, vla, fruitontbijt en andere zachte en vloeibare dingen gegeten. Alles is toen netjes dicht gegaan.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 13:08

dan zal ik die bachbloesem wel gebuiken kom ik nog een beetje in normale staat daar aan Tong uitsteken

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 14:51

racheltjj schreef:
Zo dat klinkt niet lekker Lizzle !
Moet je er peroxide op doen ? wat houd dat in ?
Veel sterkte!

Nee, het is ook niet lekker. Vork Maar dat die meuk eruit komt geeft wel enige verlichting.
Peroxide, wat ook in blondeerspul zit. Het ontsmet en mag je alleen op recept gebruiken, schijnt een erg agressief goedje te zijn. Gelukkig nam gisteravond de zwelling al enorm af, maar ik ben dan ook de hele dag met gaasjes in de weer. Clown

Marielle88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 14:59

Jullie hebben het allemaal over een wond???die dicht moet zijn?
Bij mij is dat gat gewoon open...moest na een paar dagen terug omdat ik zo'n pijn had en heb nu een spuitje met lang uiteinde die je in het gat kan doen en dan 3x per dag schoonspuiten. er komt dan echt veel troep uit. vind het maar raar dat ze dat gat niet dicht hebben gemaakt van zo komt er altijd eten in en het duurt een paar maanden voordat het dicht is dus kan ik een paar maanden doorgaan met schoonspuiten :S

heb nu trouwens (na 6 dagen) nog steeds ontiegelijke pijn!!! als ik bezig ben gaat het nog wel maar zodra ik ga zitten of liggen kan ik het wel uitschreeuwen, maar het is niet ontstoken denk ik.
nog meer mensen hier die er ook zo lang last van hebben gehad? op het papier van de chirurg met informatie staat dat je er zo'n 4 dagen napijn van kan hebben.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 15:18

Wat raar, Marielle88, van dat schoonspuiten..
En na 6 dagen nog last? Ik was het na 2 dagen alweer bijna vergeten Nagelbijten / Gniffelen

Marielle88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 15:57

pff jullie hebben het allemaal makkelijk zeg Boos! ben ik dan zo apart ofzo! ik heb toch n best hoge pijngrens dacht ik.
misschien is wel een verschil nog dat ze bij mij nog onder mn tandvlees zaten en de onderste ook in het bot?

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 15:59

Die van mij lagen/liggen iig wel gemakkelijk, dat hebben ze me daar verteld.. Ze waren ook echt in 5 minuten getrokken. Hoop dat die andere kant ook zo mee gaat vallen..

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 16:00

Bah, meisje die bij mij werkt heeft ze alle 4 tegelijk laten trekken. Was best sneu ze heeft er wel veel last van gehad, maar dan ben je er wel in 1 keer vanaf.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 16:01

Gelukkig heb ik zelf voldoende ruimte voor mijn verstandkiesjes Ja

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 19:03

Ik moet over ong 3 weken weer, de andere kant laten doen !!

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 21:52

Ik moet volgende week vrijdag Scheve mond

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 22:03

Ik 30 juli..

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 23:30

Marielle88 schreef:
Jullie hebben het allemaal over een wond???die dicht moet zijn?

Ik had het over een onsteking bij mijn tandvlees - verstandskiezen die nog niet door zijn, al weet ik niet of ze ooit zo door kunnen komen. Ik mag het pleziertje nog ondergaan binnenkort.

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:51

Ik ben op dit moment gelukkig zenuwachtiger voor mn presentatie die ik woensdag moet houden dan voor vrijdag Knipoog
Woensdag ben ik waarschijnlijk helemaal hyper na mn presentatie, donderdag ook nog, vrijdag pas tijd om zenuwachtig te zijn Tong uitsteken

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 08:05

ik moest gisteren, het eruit halen viel me dik mee Haha!
Ik was zoooooo zenuwachtig, maar binnen paar minuten was ie er al uit. Hij moest eruit omdat ik er last van had en geen beetje ook. Gistermiddag toen de verdoving eruit was erg veel last van gehad Boos! nu voel ik het nog steeds maar met paracetamol is het uit te houden, spierpijnachtig gevoel in me kaken. Beetje opgezet maar niet blauw ofzo

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 15:27

@ monica; Zie je wel dat het best wel meevalt.. Haha!!
Het is niet echt een pretje , maar ik heb een film gezien van een lerares die naar marokko was geweest, en daar deden ze het zonder verdoving !
( vertelde die dan, met een aangekoekte wasbak, en er lagen ook allemaal kiezen op die aangekoekte aanrecht ).
Heb je het goed gekoeld?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 16:00

ik moet morgen echt van mezelf de tandarts bellen, kan bijna al mn kiezen en tanden bewegen door de verstandkiezen maar loop nu al weken te zenuwen om te bellen =