Bevallingsverhalen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Re: Bevallingsverhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 12:11

Bloempje, die tijden zijn best netjes hoor. Hij slaat vanzelf over als hij daaraan toe is, hij komt niet voor niks he.
Fijn dat het goed met hem gaat.

AJ lekker stappen!! Jaloers!!

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 18:49

Nee we maken hem niet wakker,
Hij komt puur van zich zelf.

Vanacht heeft die zelf een keer door geslapen,
dus 1 voeding over geslagen.Maar dat mag,zolang hij maar aan 300 cc per dag komt.
En daar komen wij dik over heen Clown

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 21:29

@dimitri: het ziekenhuis viel wel mee, alleen was mijn eigen gyn toen die dag vrij. Die ruzie hebben we gehad met een arts assistent..
@ bloempje: wij hebben s'nachts gewoon op afroep gevoed, ging prima!

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 21:38

Mar77,hellaas gaat dat hier dus niet.
Vriendlief moet ochtens om 5 uur uit bed,voor naar zn werk.
Dus sta er nachts helemaal alleen voor,kan hem wel wakker maken voor iets dringends.Maar is het niet nodig dan slaapt hij gewoon door.
En meestal leg ik Mike nachts bij me zelf in bed na 3e.
dan vallen we beide zo in slaap.. Clown

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 21:45

Erg he? hadden wij ook...
Ik pakte s'morgens haar ook bij mij in bed, lekker samen slapen, alleen vond ze dat s'nachts ook, dus dat hebben we gauw gelaten. Toen ze een week of 6 was konden we de voedingen minderen, maar verder deden we het op afroep, gaf om 23.30 de laatste en daarna zagen we het wel....

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 22:17

Het is eigelijk erg ja,
want straks wil die helemaal niet meer zn eigen bed in!
Gelukkig slaapt hij nog veel in zn eigen bed.Dus het is nog niet zo erg.maar ga ik het merken..dan word het zn eigen bedje ..hihi.

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 22:19

hahaha ze zijn zo jong maar hebben al heel snel door hoe het werkt. Wij waren iets te laat en hebben haar toen een uur laten huilen, daarna sliep ze door. Jeetje wat voelde ik me gemeen toen...

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 22:25

Ach joh ze wennen daar nog niet aan hoor!!
Charlotte heeft weken lang bij me op de borst geslapen en die ligt al tijden keurig in haar eigen bedje hoor.
Oke soms zijn er van die tijden dat het slapen slechter gaat en dan ligt ze wel eens naast me in mijn bed en haar papa ligt dan in haar bed (lang leve de twijfelaar)

We hebben haar ook wel eens flink laten huilen en na een tijd werd het stil (10 minuten laten huilen, even gaan kijken en dan weer weg en zo tig keer achter elkaar)

Anders is het met haar broertje , pff die kan zo hard gillen dat je die er wel gelijk uit moet plukken want anders wordt heel de buurt wakker.
Nu zitten we in zo'n periode dat hij heel slecht in slaap valt in zijn bedje, dus meneer ligt nu even beneden en we brengen hem zo naar boven waar hij hopelijk gewoon weer verder tukt.

tamara_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 10:56

Nou het heeft eventjes geduurd, maar ik heb nu eindelijk de tijd om mijn "bevallingsverhaal" te schrijven.

Woensdag 28 maart om ongeveer 4.00 uur braken mijn vliezen. Vrij snel daarna kreeg ik lichte weeen, maar ik dacht dat het vals alarm was, dus ben ik achter de computer gaan zitten, en heb ik gewacht op mijn moeder.
Zij zei dat het waarschijnlijk was begonnen, en dat ik de verloskundige maar moest bellen. De verloskundige was er binnen een half uurtje, en zij bevestigde dat het was begonnen en dat we naar het ziekenhuis moesten, want ik was nog geen 37 weken zwanger.
Om half 10 waren we in het ziekenhuis en werd ik aan een apparaat gelegd (heel vervelend, want ik kon op die manier echt geen weeen opvangen). Rond half 11 kreeg ik echt vervelende weeen, en moest ook overgeven daarvan. Toen ben ik ook op de wc gaan zitten, omdat ik daar veel beter me weeen op kon vangen. Rond 11 uur kreeg ik persweeen (dat zag me moeder aan me) en haalde snel de gynaecoloog erbij. Toen moest ik weer op bed gaan liggen en ging ze kijken hoeveel ontsluiting ik had, en dat was 10 cm, dus ik mocht gaan persen. Vingers aflikken
De eerste keer persen kreeg ik een bloedneus, en de adertjes in mijn ogen waren gesprongen, want ik perste niet goed op me onderkant. De keren erna ging het gelukkig wel goed.
Helaas ging de hartslag van Mylan omlaag tijdens de weeen, dus moest hij er sneller uit dan gepland. Dus hup nog meer zusters erbij. Twee vanonder, eentje maakte ruimte en een giga knip Huilen , en de andere was om hem op te vangen en dan stond er ook nog eentje op me buik te duwen om hem er sneller uit te krijgen. Eenmaal zijn hoofdje eruit zat de navelstreng 2 keer om zijn nekje, dus moest hij eerst de navelstreng doorgeknipt worden, want die kregen ze niet over zijn hoofd heen. (was niet prettig iig). Daarna werd ie op mijn buik gelegd en lag die met grote ogen te kijken, ze moesten hem wel even aan het huilen maken, want dat deed ie niet gelijk, maar uiteindelijk wel.
Een half uurtje later kwam de kinderarts, en zij zei dat we iig 1 nachtje moesten blijven, want zijn suiker was niet helemaal goed, en als dat morgen nog niet goed zou zijn dan moest hij langer blijven, maar gelukkig is dat allemaal niet gebeurd en mochten we de volgende dag naar huis.

Voor foto's zie www.babiehoekje.nl

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-07 22:05

Je hebt een snelle bevalling gehad zeg!
Wel vervelend van die knip, heb je er nog erg last van?
Vond je het niet eng dat Mylan te weinig zuurstof kreeg?
Hoe gaat het nu met jullie, is het een tevreden ventje?

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 08:54

Tears, das een snelle bevalling zeg Ja
En die knip is niet leuk maar het hersteld wel weer hoor helemaal Knipoog Ik heb een vergelijkbare bevalling gehad bij de eerste en ook een giga knip, maar tis weer hersteld hoor.

Hoe is het nu met jullie alles o.k.?

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 09:04

bloempje1 schreef:
Nee we maken hem niet wakker,
Hij komt puur van zich zelf.

Vanacht heeft die zelf een keer door geslapen,
dus 1 voeding over geslagen.Maar dat mag,zolang hij maar aan 300 cc per dag komt.
En daar komen wij dik over heen Clown

dan is het toch goed!..wij hebben hier ook op afroep gedaan, alleen met 1 verschil dat we de ander wel wakker maakte...na 8 weken waren ze op een mooi gewicht dat ze zonder nachtvoeding konden en hebben we ze door laten slapen, Lisa sliep gelijk door en Megan hebben we twee nachten door laten huilen(begon om 04.00 de eerste nacht, tweede nacht om 06.00)..maar toen ze 10 weken waren sliepen ze wel lekker door van 19.00 tot 07.00..best gemeen maar ze lachen nog steeds!! en ik begon weer met werken en dan kan je er eigenlijk geen nachtvoeding bij hebben zodoende hebben we het zo gedaan.

tamara_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 09:14

Ik heb geen last meer van die knip gelukkig, alleen de eerste paar dagen, maar dat lijkt me wel normaal.
Ikzelf had het niet echt door dat Mylan niet genoeg zuurstof kreeg, want het ging opeens heel erg snel en nog geen 5 min later was ie er al, en hij heeft er verder niks aan over gehouden, dat is het belangrijkste.
Verder is het een heel tevreden mannetje, huilt alleen als ie een honger of een krampje heeft, en slaapt heerlijk, snachts komt ie 1x rond 5 uur, dus ik heb niks te klagen tot nu toe.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 09:36

Als je aan het bevallen bent raak je ook echt in een soort roes, vind ik.
De tweede bevalling heb ik bewuster meegemaakt, maar de eerste duurde ook zo lang dat je dan ook helemaal 'gaar' bent!
Maar fijn dat alles goed gaat!

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 09:50

Das ook heel logisch ook hoor, ik had ook niet door dat er grote paniek was de 1e keer, de 2e zag ik overal spoken en hield ik alles zelf wel ff in de gaten Clown

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 09:26

Bloempje ..Susan zit ng aan dezelfde tijden als jij met Mike.....
Maaaaaaarrrr vanacht heeft ze voor het eerst een voeding overgeslagen *jippie*.
Beetje raar gegaan, ze had om 21.00 uur haar fles gehad en ze zou dus eigenlijk om 24.00 uur weer moeten komen........maar mevrouw kwam pas om 4.15...beetje verkeerde timing maar hopelijk is het begin er.......want dat nachtvoeden begint me echt op te breken, vooral omdat ik overdag niet nog even kan gaan liggen.
Hopelijk lukt het vanavond om haar om 24.00 uur de laatste te geven en dan hopen op morgenochtend!!!!

Maar fijn dat het met alle beebs zo goed gaat.

Tears is dit je eerste kindje?

tamara_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 09:49

jacqueline schreef:
Tears is dit je eerste kindje?

Ja Mylan is mijn eerste kindje, hij was niet helemaal gepland, maar ik ben helemaal trots en blij met hem. Haha!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 11:13

Ik deed de bevalling terwijl ik verstopping had Boos! ...precies 48 uur nadat ik de slijmprop eruit was, kwam dochterlief eruit. Had eerst 40 uur voorweeën, volgende weetje was nét iets pijnlijker dan de vorige, dus 2 dagen niet geslapen, toen het serieus werd. Het voordeel was, dat ik te moe was om veel last van de pijn te hebben, bovendien had mijn Wim van de cursus geleerd tegendruk te geven bij rugweeën. Dat was ook zo ongeveer het enige nut van de cursus.
Heb me braaf gedragen, alleen brulde ik toen de VK haar hand ergens ingestopt had (er zat iets in de weg) en die hand, ondanks dat ik het netjes vroeg, niet eruit haalde. Boos!

Ik ben trouwens in het ziekenhuis bevallen, omdat ik het mezelf nooit zou vergeven als het bij een thuisbevalling mis zou gaan, en er komt bekkenvernauwing voor in de familie. Bovendien heb ik een dood broertje, doordat een eigenwijze arts bij mijn moeder vond dat ze tóch geen keizersnede nodig had...

In het ziekenhuis heb ik de 4-daagse gelopen, en op het bed liggen kronkelen, "krak" zei m'n rug, totdat ik aan het werk moest van de vk. Vlies doorgeprikt, en ik voelde vervolgens dat dochterlief naar de uitgang begon te kruipen.

Waarschijnlijk mede dankzij de verstopping een uur en een kwartier op het jong zitten persen, tot ze eruit kwam.
2e graads ingescheurd, en zonder verdoving gehecht. Tong uitsteken
Toen de vk de placenta liet zien, nou ja, voor mijn neus hield, dacht ik "yak, haal dat vieze ding weg, mens!"

Ben waarschijnlijk héél even buiten westen geraakt, nadat ze me epinefrine hadden gegeven tegen nabloedingen, ik voelde een sterker wordende druk op mijn hoofd, en toen mijn hoofd het begaf, kwam ik in een tunnel van licht, en ik weet nog dat ik van binnen schreeuwde: "Neeee!" en maakte als de bliksem dat ik weer "terug" was.
Heb het nooit tegen een dokter of vk durven zeggen, ik was bang dat ik psychotisch verklaard zou worden en dat ze mijn dochter bij me weg zouden halen.

Na de bevalling ('sochtends 6:02) merkte ik al gauw, dat ik niet kon lopen zonder buiten westen te raken, en eigenlijk wilde ik overnachten in het ziekenhuis. Maar omdat er nu eenmaal van tevoren al gezegd was, dat ik dezelfde dag naar huis wilde, moest ik van de zuster naar huis, terwijl ik dus echt van mijn stokkie gegaan was, toen een paar andere zusters me naar de wc lieten gaan.
Ik ben domweg in een rolstoel gestopt, en naar de auto gereden, ik was te zwak om te protesteren, waar ik behoorlijk van baalde, achteraf bekeken. We woonden in een flat zonder lift, en in mijn toestand was traplopen niet eh...fijn. (Mijn hart bonsde alsof ik aan het rennen was).

Toen ik mijn dochter voor het eerst zag, was ik te moe om me blij te voelen, voelde me wel meteen gigantisch verantwoordelijk voor het kleine mensje.

Het is trouwens bij 1 kind gebleven. Anderhalf jaar later bijna zwanger geworden in een zwak moment, maar dat lukte niet, en nu, 13 jaar later, hoeft het van mij niet meer. Ik heb onze dochter op mijn tandvlees groot gebracht, heb jarenlang last van mijn bekken en rug gehad, en heb haar jarenlang op een brommertje naar school (speciaal onderwijs, later regulier onderwijs) moeten brengen.

Nu ik beslist heb, dat er echt geen ukkies meer uitgeperst worden, is het net of ik babies weer leuk durf te vinden. Daarvoor was ik bang, dat ik me zou laten omkletsen door Wim, die zo graag een zoontje had willen hebben. Ben trouwens dolblij hoor, met mijn dochter, en we hebben lol met elkaar, ik heb meer met oudere kinderen dan met babies. En als je een ouder kind wilt hebben, moet je met een baby beginnen, meen ik me te herinneren. Knipoog

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 11:30

Tamar,snelle bevalling ook.
Mooi kindje is het hoor.
Leuke naam ook,en leuke site Knipoog

Even brutaal vraagje aan jou,
ben je nog samen met je vriend of niet?
Had iets anders gehoort nl Knipoog

jacqueline,De nachtvoedingen komen ook opbreken.
Wij merken dit ook.En dat is dus totaal niet fijn.Omdat vriend morgens om 5 uur weer moet werken.

Mike vind het tegenwoordig nodig om nachts niet meer te slapen,net zoals overdags.
hij huilt,jengelt,weet niet wat die wilt.En zo gaat het heel de nacht door.
Drinkt zn flessen bar slecht leeg,vecht er gewoon tegen.Wil alles altijd te gelijk.
Valt die in slaap in je armen,leg je hem op bed.3 sec later brult hij alles weer bij elkaar.
Laten huilen heeft geen nut.Hij huilt stug door..

En daarbij heeft hij ook nog eens een schimmel infectie spuw erbij.Het zit hem niet mee..Arm ventje Ach gut

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 12:00

texeenmaikey schreef:
jacqueline: Dat is zeker leuk. Ondanks mijn keizersnee heb ik wel liggen puffen.

Dat klinkt minder, als ik het goed begrijp ben je gaan bevallen maar is er later een keizersnee gedaan?
Gaat alles goed met je zoontje?

Susan groeit als kool en ze zit echt schandalig hoog met haar voedingen...maar ja.....ze blijft honger houden *arm kind*

Bloempje wat vervelend is dat dat Mike een beetje in de war is met dag en nacht ritme.
Ik hoop dat het snel over is....voedingen snachts is al een ramp maar als ze daarna ook nog niet meer willen slapen is dat helemaal erg.

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 12:04

Dat slecht drinken kan goed in verband staan met de spruw Bloempje.
Misschien als dat over is dat hij danook weer beter drinkt.
Arm ventje.

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 12:17

Klopt,dat met drinken komt waarschijnlijk ook door het spruw.
Straks een zalfje halen bij de HA.
Nachtritme is opzich goed.ene keer slaapt hij door,anderen keer wil hij gewoon niet meer slapen.
Overdags is hij ook gewoon wakker.En nachts ook.Vanacht was hij heel erg in de weer.Je doet geen oog dicht zo..

Maar goed hopen dat ook dit snel over is.
We komen er wel te boven..

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 13:16

Bloempje:...hopelijk kom dit niet al te betweterig over hoor!..maar ik ben altijd graag van het meedenken(verschrikkelijke eigenschap)....maar misschien kan je proberen om hem anders te laten drinken dat het minder pijn doet en dat het sneller gaat en minder kracht kost...ik weet niet hoe oud mike is, maar je heb zoiets als vingerhoed drinken, dit heb ik zelf ook gedaan bij Megan en dan steek je je pinkje in zn mondje, je laat hem zuigen maar dan steek je daarnaast een spuit met voeding in zn mond en aan die spuit zit een zacht tuitje en zo kunnen ze vrij snel eten zonder dat het veel kracht kost(en misschien minder pijnlijk voor mike??)..megan was bij ons vrij zwakjes en kon daardoor niet de kracht opbrengen om te drinken, gevolg: huilen/mierentukjes/nog vermoeider/honger..heel erg zielig allemaal

Ik heb geen ervaring met spruw maar misschien is het een idee???

succes iig!..en hopelijk weer snel een normaal ritme!

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 13:39

jacqueline schreef:
texeenmaikey schreef:
jacqueline: Dat is zeker leuk. Ondanks mijn keizersnee heb ik wel liggen puffen.

Dat klinkt minder, als ik het goed begrijp ben je gaan bevallen maar is er later een keizersnee gedaan?
Gaat alles goed met je zoontje?

Ja klopt ze kwamen er met 4 a 5 cm ontsluiting achter dat hij wel eens in stuit kon liggen, en dat blijk ook zo te zijn. Toen moest ik kiezen maar heb er geen spijt van gehad. Al is het niet echt fijn als ze je met volledige ontsluiting een ruggenprik gaan gegeven.

Het gaat heel goed met hem. Vrijdag woog hij al 3385 Haha! , en hoe gaat het met jou dochtertje?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 13:50

Es79 schreef:
testebeest schreef:
auw net geboren en dan al je sleutelbeen gebroken lijkt me echt verschrikkelijk voor zo'n kleine hummel

Ja, was het ook!
En de kraamverzorgster kwam er na een week achter, iedere keer als ze schone kleertjes aankreeg als ze in bad was geweest dan begon ze heel erg te huilen, de verloskundige kwam langs en bevestigde dat ze inderdaad haar sleutelbeen had gebroken.
Gelukkig geneest dat heel snel bij die kleintjes maar als we nu de dvd bekijken van de bevalling begrijpen we dat ze soms zo huilde. Dat doet ons dan nog steeds pijn, is heel raar.
Ook toen ze net geboren was en ik lag haar aan de borst begon ze heel hard te huilen dat ik zoiets had van, wat is dit?
Achteraf.............ja, kwamen we er achter! Ach gut

ik heb niet het hele topic doorgelezen ,maar wat je hier schrijft heb ik ook gehad met mijn zoon.

altijd als hij opgepakt werd en verschoond dan gilde hij heel erg.
en met op z`n zij liggen huilde hij ook.
volgens de kraamhulp[ moeder van 4 kids] was er niets aan de hand
en het ging ook over, maar om mezelf gerust te stellen heb ik op een foto aangedrongen bij mijn huisarts
en idd het sleutelbeen was geknakt.
waarschijnlijk tijdens de geboorte gebeurt,hij was nogal breed en moest er ook nog anel uit Clown

maar als je eraan terug denkt,kan ik nog tranen in mijn ogen krijgen,arm ventje!

gelukkig heeft hij nu nergens last meer van en weet hij er ook niets meer van Haha!