bevallingskeuze.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: bevallingskeuze.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 16:38

Ik heb die ervaring helemaal niet. Ik had gewoon een kamer en daar waren we samen. Alleen als er iets was kwam er personeel bij, net zoals thuis. Dan nog kan ik het wordt romantisch niet rijmen. Intiem kan het allebei zijn, ligt wellicht ook aan het ziekenhuis. Daarbij raak je behoorlijk in jezelf gekeerd tijdens het bevallen, dus eigenlijk doet het er ook niks toe Knipoog

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 16:52

Ik had ook een kamer alleen en een vaste verpleegkundige die af en toe kwam kijken. Bij mij was het wat meer medisch omdat ik aan 2 infusen hing. Maar dat stoorde me niet, want ik was nogal van de wereld Clown
En mijn man is goed verzorgd met boterhammetjes enzo Knipoog

Romantisch vond ik het zeker niet haha! De hele omgeving boeide me op dat moment echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 17:01

hihi, dat bedoel ik, het maakt niks uit waar, als het maar eruit komt Haha!

En de een doet dat liever thuis, en de ander neemt geen risico's en wil in het ziekenhuis Knipoog

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 17:57

Ik vind dat het absoluut niets met risico nemen te maken heeft!Statistisch gezien gaan er in ziekenhuizen ook heel veel bevallingen fout, en niet alleen die op medische indicatie in het ziekenhuis thuishoorden. Bovendien lopen in ziekenhuizen pasgeboren baby's meer risico op infecties dan thuis.
Natuurlijk is het veel fijner wanneer je niet nog met weeen naar het ziekenhuis moet als je bevalling niet gaat zoals gehoopt. Gelukkig heb ik dit niet meegemaakt!

Maar inderdaad, wanneer je bang bent of je in het ziekenhuis veiliger voelt dan moet je daar heen!!!

Ik ben dolblij dat mijn bevallingen alletwee heel mooi, rustig en romantisch verliepen! Ik krijg liever een kind dan dat ik naar de tandarts ga! Haha! Haha! Ik had dan ook nauwelijks pijn, en beviel van beide dames binnen 4 uur! Misschien mag ik hier daarom eigenlijk niet eens over meepraten. Bloos Bloos

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 17:59

Had ook een kamer voor mezelf (gelukkig wel zeg) en er was wel de hele tijd een verpleegster bij en de gyn ook , iets wat ik heel erg fijn vond (haha hij mocht ook echt niet weg van mij) omdat het (ondanks dat het mijn 2e kindje was) totaal nieuw was.
Ik heb me echt niet gestoord aan het feit dat de muren wit waren of dat het er anders uit zag als mijn eigen slaapkamer.
Ik had van te voren altijd al het idee dat ik niet thuis zou bevallen en vond dat ook helemaal niet erg.

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 18:01

eva2 schreef:
Ik krijg liever een kind dan dat ik naar de tandarts ga! Haha! Haha! Ik had dan ook nauwelijks pijn, en beviel van beide dames binnen 4 uur! Misschien mag ik hier daarom eigenlijk niet eens over meepraten. Bloos Bloos

Oef ha ha dan heb je denk ik 2 mega makkelijke bevallingen gehad.
Ik ga 1000x liever naar de tandarts en dan mogen ze alles doen...boren trekken wortelkanaalbehandeling dan dat ik ooit nog een keer moet bevallen.

Binnen 4 uur bevallen? hmmm heerlijk lijkt me dat

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 18:08

Mijn halfzus wou ook thuisbevalling maar moest wegens bevuiling vruchtwater toch 2 x naar de kliniek. Ze heeft voor beide bevallingen elk ook 18 uur uitgespaard... Poeh, dan hoop ik toch dat het mij ooit beter vergaad Lachen
Wij zelf (tweeling) waren geboren in een kwartier. De dokter had zelfs zijn jas nog niet aan haha

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 18:10

Ik ben ook thuis bevallen met de hondjes op het voeteneind:P heeft mn moeder helemaal alleen gedaan...

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 18:38

Heeft je moeder jouw bevalling gedaan? Of bedoel je jouw geboorte?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 18:39

Mijn moeder heeft mij (de oudste) gekregen in het ziekenhuis gewoon omdat het de eerste was, mn zusje is thuis geboren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 18:51

Tsja, mijn ervaring is anders, een thuisbevalling is helemaal niet zo veilig. Beter een virus in het ziekenhuis dan een dood kind.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 19:00

Als het echt zo was dat het risico op een dood kind thuis zo groot was dan gebeurde het al lang niet meer hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 19:05

Maar het zal je maar gebeuren, of bij iemand die je dierbaar is. Ik vind de thuisbevalling zwaar overschat. Maar gelukkig mag iedereen kiezen Knipoog

En na een doodgeboren voldragen neefje in mijn armen te hebben gehad, heb ik dat risico zelf nooit willen nemen.

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 19:07

Ik denk als je straks weeen hebt dat het niet uitmaakt waar je je bevind..Als het kind er maar uit komt Clown

En ik heb nog steeds geen weeen of harde buiken,de mijne wilt er niet uit..Clown Terwijl ik verlang om weer te paardrijden een keer,of een buik wat niet in de weg zit.. Kind kom nouu!! Clown
38,5 week nu inmiddels..

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 19:08

faye schreef:
Maar het zal je maar gebeuren, of bij iemand die je dierbaar is. Ik vind de thuisbevalling zwaar overschat. Maar gelukkig mag iedereen kiezen Knipoog

En na een doodgeboren voldragen neefje in mijn armen te hebben gehad, heb ik dat risico zelf nooit willen nemen.

Als dat hier bij mij in de omgeving gebeurt was,zal ik ook zeker weten gelijk
voor ziekenhuis bevalling kiezen.Ik denk dat het ligt aan wat je hebt mee gemaakt of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 19:08

Gewoon doorgaan met wat je normaal doet, kan nog wel 3,5 weken duren Knipoog Als je erop wacht, dan duurt het heel lang allemaal voor je gevoel.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 19:09

@Faye, misschien heb ik er over heen gelezen, maar hoe is je neefje overleden...?

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 19:13

faye schreef:
Gewoon doorgaan met wat je normaal doet, kan nog wel 3,5 weken duren Knipoog Als je erop wacht, dan duurt het heel lang allemaal voor je gevoel.

Ja dat wel,ga elke dag nog heerlijk naar me paard.
Wandelen met mn paard daarna altijd boodschappen,huis opruimen
En mn vervelende broertje dan altijd uit school halen Clown

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 19:16

Ik ben blij dat ik thuis was, moet er niet aan denken dat ik toen met die hechtingen weer in de auto had moeten zitten zeg!!

Maargoed met al die andere dingen kun je nog lang discusseren, de een vind het zo en de ander zo...

Bloempje wat kun jij nog veel zeg Haha!

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 19:23

Anne,ja doe nog erg veel..
Maar heb dan ook niet echt een bepaalde dikke buik..
Ben wat mollig en opgezet maar me normalen spijkerbroeken pas ik ook nog steeds.
En klim toch welke bijna elke dag nog stiekem op mn paard.
Alleen de lenigheid is wel ver te zoeken Clown

Word gewoon tijd dat het hummeltje komt,het is mooi weer Haha!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 19:23

Faye, ik begrijp je volkomen!
Mijn nichtje heeft ook een doodgeboren voldragen kindje gehad. Nou had dat wel een andere oorzaak, maar het heeft wel mijn gevoel versterkt om in het ziekenhuis te bevallen.
Een thuisbevalling vind ik ook risicovol, al moet iedereen dat voor zichzelf beslissen. Ik zou het iig nooit doen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 19:24

in het ziekenhuis sterven ook baby's, ik had iig graag thuis bevallen.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 19:25

Wow, passen jouw spijkerbroeken nog?? Die pasten mij al na een week of 12, 14 niet meer Nagelbijten / Gniffelen

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 19:52

Wanneer een kindje dat thuis sterft, wat natuurlijk verschrikkelijk is, bij een ziekenhuisbevalling wel was blijven leven, dan denk ik dat dat niet zozeer ligt aan het feit van thuisblijven, maar aan het goed functioneren (of te laat ingrijpen) van de verloskundige!

Ik heb een vriendinnetje die gyneacoloog is. Haar ervaring is dat veel vrouwen denken dat ze in het ziekenhuis volkomen veilig zijn, en dat het de schuld van het ziekenhuis is wanneer een baby sterft. Omdat dat in een ziekenhuis toch niet kan!!??
Helaas heb je het nooit zelf in de hand, of je nou thuis of in het ziekenhuis bevalt!

Persoonlijk zie ik een ziekenhuis als een instituut waar je naartoe gaat als je ziek bent of een medische indicatie hebt. Een bevalling past daar voor mijn gevoel niet in. Wanneer je zlelf iets hebt meegemaakt denk je daar vast anders over, dat blijkt maar weer.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 19:54

Ik heb liever een ervaren verloskundige aan mijn bed dan een co-assistent.
Een gyneacoloog moet vaak ook opgeroepen worden, dat kan ook een poos duren.