Citaat:
Het lijkt inmiddels net of ik een moordenaar ben
En theorie zijn rokers dat (maar dat mag je natuurlijk nooi tegen hun hardop zeggen want daar kunnen ze absoluut niet tegen
)
Of wist je misschien niet alleen in Europa jaarlijks zo'n 80.000 mensen stervan een de gevolgen van PASSIEF (!!!) roken? Mensen die er dus zelf niet eens voor gekozen hebben..
Citaat:
Volgend jaar wordt de problematiek luchtvervuiling aangepakt, het jaar daarop het voedsel, en zo gaan we steeds verder met elkaar een bepaalde levensovertuiging aan te praten, en het is je eigen keus om daar in mee te gaan, laten we elkaar ajb in de waarde.
En godzijdank doen we dat. Nooit afgevraagd waarom je vandaag gemiddeld zo'n 50 jaar langer leeft dan 1000 jaar terug? Zou toch de ideale wereld zijn als we geen luchtvervuiling meer hadden, als er geen duizenden hectaren bos meer stierven van de zure regen?
Citaat:
Ik ken genoeg mensen die dus doorgerookt hebben (Stevig) en allemaal een kern gezond kind hebben
Hier gaan we weer.
"ja maar ik ken iemand die heeft het toch gedaan en die heeft niets"(ik ken iemand die heeft spookgereden en die heeft niks)
Omdat zij toevallig niets hadden, wil dat plots zeggen dat het allemaal flauwekul en onzin is?
Ik kan je al direct een tegenvoorbeeld geven: Mijn ex heeft astma. Beide ouders roken. Hier in de straat nog geen half jaar geleden iemand zijn long moeten wegnemen, longkanker van roken.
Nee, dat is geen onzin. De effecten van roken zijn bekend, en die zijn vernietigend. En daar kan je gewoon niet omheen, het zijn gewoon echte feiten. Dat je een paar voorbeelden kunt opnoemen van mensen die er niets aan over hebben gehouden, kan best zijn want er zullen een heel deel zijn die veel geluk hebben.
Maar nogmaals: zou jij het jezelf ooit kunnen vergeven als je kind iets overhoudt omdat jij te koppig was om te stoppen met roken (en nee je moet niet zeggen dat dat onzin is, want het kan dus wel.)
Daarnaast vindt ik dat je een kinderwens nog maar even opzij moet zetten, als je het niet eens over hebt voor je kind om jezelf op te offeren voor zijn gezondheid. Als jij je eigen longen wil kapotmaken, doe je maar. Dat is jouw risico. Je kind kiest niet voor dat risico (en ja, ik weet ook dat er 100den dingen zijn waar ook risico's aanzitten. Je kan niet alles uitsluiten. Maar roken is een van die grote risico's en daarbij kan je het wel, dus waarom niet doen?)