nog meer mensen met eczeem?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmm

Re: nog meer mensen met eczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 18:28

ik doe het altijd in bad, maar ik weet niet of je het ook als douchegel kan gebruiken. misschien staat dit op het etiket?

bouwina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 19:08

Dan zal ik wel eens kijken of iemand hier zou even op het etiket willen kijken? Maar in iedergeval bedankt;)

bouwina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 19:09

Dan zal ik wel eens kijken of iemand hier zou even op het etiket willen kijken? Maar in iedergeval bedankt;)

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 19:34

de mijne is net op. heb de fles net weggegooid en de vuilnisman in gisteren geweest Lachen maar ik zal binnenkort een nieuwe fles kopen. als niemand dan nog de informatie heeft, dan krijg je het alsnog van mij! Vork

bouwina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 19:37

Oke dankje wel en ander moet ik zelf maar eens bij de kruidvat kijken Haha!
Wil het wel eens proberen.
wie niet waacht wie niet wint. Go jij! Go jij!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 19:43

Ik heb ook eczeem, constitutioneel eczeem.

Ik heb er nooit erg last van gehad(behalve in mijn knieholtes, maar dit viel goed te verhelpen met zalfjes), tot vorig jaar zomer toen ik emotioneel een wrak was. Dit had zo'n effect op mijn huid dat het op mijn voeten, mijn oksels en mijn knieholtes gewoon 1 en al ontstoken huid waren.. Toen ben ik naar de dermatoloog gegaan en daar heb ik echt een wonderzalfje gehad, protopic. Hiermee is het vrijwel helemaal weggegaan!

De littekens lijken net blauwe plekken, maar het jeukt niet meer zo veel. Met periodes jeukt het en zitten d'r weer blaasjes, maar 2 x smeren en het is weer over Ja

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 19:58

bouwina schreef:
@ laar hoe lang ik douche... ik douche ongeveer 10 minuten tot een kwartier.

Misschien zou je dat korter kunnen maken, naar ongv. 8 min? probeer eens of je dat red. want 10 min. tot een kwartier is volgens de dermatoloog al veel te lang.

25 graden douchen is wel goed koud idd, ik zeg wel 32 graden maar ik heb echt geen idee. dat was meer een gok aangezien dat onze doucheknop allang niet meer klopt qua temperatuur.

bouwina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 20:02

Laar schreef:
bouwina schreef:

Misschien zou je dat korter kunnen maken, naar ongv. 8 min? probeer eens of je dat red. want 10 min. tot een kwartier is volgens de dermatoloog al veel te lang.

25 graden douchen is wel goed koud idd, ik zeg wel 32 graden maar ik heb echt geen idee. dat was meer een gok aangezien dat onze doucheknop allang niet meer klopt qua temperatuur.

Heb het gisteren geprobeerd maar lukte nog niet echt Clown Moet er maar een kook wekker hebben Bloos
Ik heb gisteren ongeveer met 30 Graden gedoucht alleen onze knop deugt ook niet dus Vork

Moniqueedgar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 20:21

dais dus protopic is inderdaad jeukstillend?Ik wil dit namelijk aan mijn dermatoloog voorleggen morgen om te proberen bij mijn dochtertje.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 20:49

Eczeem ja dat heb ik (hopelijk, en dat klinkt raar) ook. De reden dat ik hoop dat het eczeem is, is omdat de dokter twijfelt of ik geen psoriasis heb. Het komt eigenlijk alleen bij jongens voor en een enkele keer bij vrouwen, en zou ik dus net de pineut zijn..

Met mijn eczeem heb ik nu een vette zalf, waar je huid erg dun van word. Het helpt wel, maar de jeuk blijft...

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 20:53

ik heb psoriasis, al jaren. Heb PUVA-therapie gevolgd, maar door mijn zonne-allergie ben ik daarmee moeten stoppen Scheve mond
Heb ook een tijd elke dag paardenmelk gedronken, dat hielp wel een tijd, maar daar ben ik ook weer mee gestopt.
De laatste tijd heb ik enorme stress en is het ook weer veel erger, ik zou dringend eens terug moeten naar de dermatoloog, maar daar zie ik zo tegenop Bloos

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 20:57

Paula schreef:
Eczeem ja dat heb ik (hopelijk, en dat klinkt raar) ook. De reden dat ik hoop dat het eczeem is, is omdat de dokter twijfelt of ik geen psoriasis heb. Het komt eigenlijk alleen bij jongens voor en een enkele keer bij vrouwen, en zou ik dus net de pineut zijn..

Met mijn eczeem heb ik nu een vette zalf, waar je huid erg dun van word. Het helpt wel, maar de jeuk blijft...

heb je dan geen hormoonzalf gekregen van de HA (of dermatoloog?)? want van vette zalf zal je huid niet dun worden, maar wel van hormoonzalf Lachen

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 22:39

Ik denk dat ze met die vette zalf ook een hormoonzalf bedoelt.

Mijn eczeem is de laatste dagen echt heel rustig, ben ik wel blij mee. maar ik weet dat het toch maar weer van korte duur is, en ik volgende week weer onder zit Tong uitsteken
dus is het moeilijk om er optimistisch over te doen, als mensen tegen me zeggen: "Goh, je gezicht ziet er echt beter uit".
Dan kan ik daar ook niet zo blij op reageren omdat ik weet dat het de volgende dag weer dubbel zo erg terug kan zijn Scheve mond

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 23:46

Ik ga morgen naar de apotheek nieuwe douchegel halen, de vorige is op. Dit was Eucerin voor gezicht en lichaam. (zeep/alcohol/parfumvrij en ph-7 )

Nu lees ik op het internet ( de allergiewinkel ) over Hypogeen Douchegel van ph waarde 5,5 (best zuur dus).
is dit een mogelijkheid, en heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Overigens heeft die producent ook een deodorantcreme voor mensen met een zeer droge en gevoelige huid, ik geloof dat Ma_rie_tje last had van eczeem bij de oksels toch? misschien ook eens iets om te proberen ( als je niet tevreden bent met wat je nu hebt dan.. Tong uitsteken)

* edit: dit is de site, voor als jullie geintresseerd zijn: http://www.allergiewinkel.nl *

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 08:10

Ik gebruik wel een crème van Eucerin, helpt goed tegen de jeuk Ja
Ik wist niet dat er ook douchegel van was

bouwina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 09:55

Laar schreef:
bouwina schreef:

het is me gelukt Haha! Go jij! Go jij! in 6 minuten gedoucht.. Bloos en minder rooie plekjes bedankt voor je tip OK dan! Ach gut

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 12:27

haha! goed! en nu vol blijven houden Knipoog

laar, bij mij is he-le-maal niets meer! Haha! maar het zal inderdaad vast niet lang duren voordat ik weer helemaal onder zit, maar geniet wel even van een 'normale' huid. weinig droge plekken, maar blijf het toch goed invetten Lachen het morgen herkansing van een tentamen dat ik de laatste paar weken nét niet gehaalt heb, dus toch wel weer een beetje stress... hoop zo graag dat het nu iets langer wegblijft Bloos

Moniqueedgar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:40

ben net weer van de dermatoloog,moet toch nog effe smeren blijven met hormoonzalf het schijnt dat die protopiczalf kankerverwekkend is.Moet over een week weer komen ,ben benieuwd.Vorig jaar was het wel al erg verbeterd hoefden we maar 1 a 2 keer in de week met hormoonzalf te smeren dus das nog te doen.Moet nu even een weekje elke dag en dan weer heen voor controle.

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 17:02

@Moniqueedgar:Ik hoop voor je dat je na de volgende controle niet meer met hormoonzalf hoeft te smeren. vervelend dat die protopic zalf kankerverwekkend is.. succes ermee!

Bouwina, goed joh! en idd proberen vol te houden, douchen droogt zo erg uit.

Kimmm mijn eczeem op mijn rug is echt gehalveerd! echt heel fijn, ik weet eigenlijk niet waarom..maar ik geniet er maar van Tong uitsteken
succes met je tentamens he!

Ben net bij de apotheek geweest voor nieuwe douchegel, heb nu 'Lotio soya oleum' van Fagron (dat apotheekmerk, weetjewel Tong uitsteken )
we gaan nu kijken of dit goed werkt, het zou iig vettend moeten werken Haha!

Jakary, ja eucerin is een grote productenlijn zelfs Haha!

Moniqueedgar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 17:21

ben bang dat ze deze zalf wel blijft houden alleen als het weer onder controle is wel weer veeeel minder mijn dermatoloog zei het kan erg weinig kwaad er zit natuurlijk ook maar een heel klein beetje hormoon in aangezien ze nog klein is iets van 000,25 mg ofzo

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 18:49

@ laar: zoveel mogelijk genieten Lachen en bedankt! was wel van plan om het morgen te gaan halen Vork

@ moniqeedgar: je hebt het vast verteld, maar kan het zo gauw niet meer vinden, maar hoe oud is je dochterje? inderdaad echt heel erg vervelend dat de zalf kankerverwekkend is. ik denk dat je de dermatoloog daarin moet vertrouwen, hoe lastig het ook is.

Moniqueedgar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 20:07

Mijn dochtertje wordt eind maart 3 jaar en heeft aangeboren constioneel eczeem.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 20:18

Naar mijn weten heb ik geen hormoonzalf: ik heb Elecon vet wateremulgerende zalf. Volgens mijn dokter een erg vette zalf, en ik heb altijd last van de branderige bijwerking..

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 20:22

ik ben niet bekent met die zalf Lachen wel raar eigenlijk dat je huid er dun van wordt, is dat dan misschien een bijwerking?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 20:26

Ik heb geen idee, het staat er wel bij als reden dat je het niet vaker dan eenmaal daags mag gebruiken omdat anders de huid zo dun word dat het kapot gaat..
Ik heb nu wel moeite met het leunen op mijn ellebogen, dan is mijn huid ook zo gevoelig en gaat het ook snel door..