Bjarni schreef:Chiwawa, misschien heb ik er overheen gelezen hoor, maar ben wel nieuwsgierig naar de reden dat je koolhydraat-arm en bijna vetvrij eet.
Als ik naar jouw lijstje kijk dan denk ik echt dat ik om zou vallen halverwege de dag. Of is die groenegroentensoep zo goed gevuld?
Wel, omdat ik nu eenmaal een familiale aanleg voor mollig heb... Ik heb verschillende dieten geprobeerd maar dit is het enige dieet waarbij ik gecontroleerd terug alles kan gaan eten zonder meteen terug bij te komen... Ik weeg zo'n 7 kg teveel nu (68kg) naar mijn zin...
In het begin is het wat lastig want koken met vetten is nu eenmaal vaak lekkerder... De eerste drie dagen vecht ik tegen mijn hongergevoel door daar even enkel soep te eten... Op die manier heb ik de zwaarste strijd geleverd in het begin.
Dit dieet is medisch goedgekeurd, zelfs al lijkt het weinig... door de aanvullende voeding (uit een zakje
) kom je niets tekort...
Het principe is heel eenvoudig... je lichaam heeft koolhydraten nodig om te kunnen functioneren, laat je koolhydraten weg, dan moet je lichaam overschakelen op 100% vetverbranding.
Wat eet je dus niet:
- brood, pasta, rijst, aardappelen en al hun derivaten
- ajuin (zeer belangrijk)
- alcohol (en kan het niet anders, neem dan schuimwijn)
- vet vlees (gehakt, varkensvlees, ... (eigenlijk alles dat niet rijmt op -ip of -und in zijn pure vorm)
- groenten zoals erwten, avocado, ... (eigenlijk zijn bijna alle groene groenten perfect)
- vetstoffen
- fruit (in principe teveel suikers, hieronder meer daarover)
(zal de hele lijst eens opsporen voor jullie als jullie dat eens willen)
Groenten mag je eten ZOVEEL JE WILT, dus ik eet tot een kilo groente per dag 
vlees en/of vis moet afgewogen worden (respectievelijk 100 en 120 gram)
en natuurlijk heel veel drinken
Het is jullie misschien opgevallen dat ik per dag wel 1 cracker en een stuk fruit eet... dit in overleg met mijn dokter en mag enkel onder voorwaarde dat ik mijn dagelijks uurtje ga spinnen of steppen in de fitness... anders verbrand ik gewoon teveel!
groetjes!