[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yessy

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 15:15

Ik was toen 15 dus aan libido deed ik nog niet Knipoog Verder had ik er niet echt veel klachten van dat ik me kan herinneren. Het enige dat ik wel weet is dat ik veel meer zweette toen.

Al met al was stoppen daarmee dus een slimme actie Knipoog

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 00:26

ok....STRESSS!!! Vriendlief is een paar weken voor zn werk van huis geweest. net na zijn vertrek ben ik ongesteld geworden (zeg rond 26-2). Ik heb toen de pil niet meer geslikt, onder het mom: hij is er toch niet, nergens voor nodig. Dus ik denk: begin ik nu weer, aangezien hij na het weekend weer thuis is. Mij is namelijk eens verteld dat je er op ieder moment mee kan beginnen, en dat het dan meteen werkt zeg maar. Dus ik dacht vandaag weer te beginnen. Lees ik voor de grap nog eens de bijsluiter: werkt ie pas over 7 dagen??? Hoe zit het nou precies? Ik slik M30... Ik hoop dat iemand SNEL een antwoord voor mee heeft...?

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 00:29

Als je niet op de eerste dat van je ongesteldheid begint, dan duurt het inderdaad 7 dagen eer die veilig is. Precies zoals in de bijsluiter staat.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 01:50

En zomaar eens een maandje stoppen doet je lichaam echt geen goed...

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 12:26

niet??? Ik dacht: das misschien wel eens lekker, een maandje nep-hormoonvrij....

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 12:32

Mijn huisgenootje dee dat ook weleens, voor een redelijk korte periode (enkele maanden ofzo) stoppen, maar die kreeg dan altijd vreselijk last van misselijkheid en hoofdpijn als ze weer begon met slikken. Ik zou niet weten wat beter is, een maandje stoppen of gewoon doorslikken.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 17:53

myrtheJ schreef:
Ik had afgelopen maand een dip, en geen zin meer om de pil te slikken. Heb na mijn stopweek er nog 2 ingenomen, en bedacht me toen dat ik er echt geen zin in had.
Als ik de pil normaal had geslikt, had ik vorige week donderdag mijn stopweek begonnen. Nu zijn we een week verder en ben ik nog niet ongesteld. Ik heb de pil regelmatig geslikt in de tijd dat ik nog bij m'n vriend was enzo. (na lang verhaal zijn we nu weer bij elkaar, maar dat heeft er verder niets mee te maken).
Dus het lijkt mij een vrij kleine kans dat ik zwanger zou zijn. Maar is het normaal dat ik nogsteeds niet ongesteld ben geworden?

Ik zit te wachten tot ik ongesteld wordt en de pil weer gewoon kan gaan slikken, maar dat schiet niet echt op zo. Is het misschien een idee om gewoon te beginnen aan de pil nu(dan is ie niet veilig, ik weet het) en dan kijken ofdat ik nog een keer ongesteld ga worden(is wel te hopen zeg Nagelbijten / Gniffelen )

Kortom... ik weet het even niet meer........

Nou, ben ik weer. Ik heb nu vandaag de laatste pil ingenomen van mijn eerste strip. Heb de hele maand tussenbloedingen gehad, eigenlijk bijna elke dag wel, zeker 15 van de 21 dagen..
Als dat nou het enige was dan had het niet zo'n probleem geweest, maar ik lijk wel depressief.
Vorige week was het foute boel, elke dag om 7 uur naar bed, alleen maar huilerig/chagerijnig zijn en voelde me zo verschrikkelijk eenzaam. Toen was het 'opeens' weer weg, en nu is het weer terug..... het is nu half 5 en ik kan m'n bed wel weer instappen zo 'belabberd' voel ik me. Ben niet uitgeweest, er is niets raars gebeurd.......

Nu morgen maar een stopweek inlassen, of doorslikken?
En die stemmingswisselingen, nog een maandje afwachten of toch maar een doktersbezoekje?

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:03

Als ik jou was zou ik een stopweek inlassen, deze week nog naar de arts zodat je volgende week met een andere pil kunt beginnen. Dit is niet in orde in ieder geval Ach gut

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 00:08

Als ik jou was zou ik inderdaad gewoon lekker stoppen. Puur zodat je zelf weer lekker in je vel zit. Dan maar even heel secuur het rubbertje gebruiken. En lekker ff naar de dokter gaan om eens naar wat anders te informeren. De symptomen komen me bekend voor, ik had het ook met de pil.

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 18:57

heeft er iemand ervaring met de nuvaring?
ik ben maar weer gestopt met de pil.
was die poedersuiker hormonen helemaal zat. elke keer misselijk,hoofdpijn,me niet lekker voelen.

ik wil nu over op de nuvaring.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 21:37

hier nogmaals eens........

momenteel gebruik ik de prikpil maar de HA heeft me wel gewaarschuwd voor het feit dat de kans op niet kinderen kunnen krijgen groter is...
aangezien mijn vriend en ik toch misschien wel kinderen willen in de toekomst wil ik dus geen risico meer nemen en misschien overgaan op een spiraaltje
de gewone pil is geen optie omdat ik daar 13 jaar lang aan ben geweest en mijn lichaam hier niet meer positief op reageert,van de arts kon ik destijds dus kiezen prikpil of stoppen of spiraal..

nu heb ik begrepen dat je kan kiezen uit een mirenaspiraaltje of een koperen spiraaltje
de mirena schijnt veiliger te zijn

graag hoor ik graag jullie ervaringen over jullie spiraal en vooral over het zetten van zo'n ding want ik ben als de doods voor pijn :

en het zetten: door een HA of een GL?

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 16:32

Misschien een tip om eens te kiijken op www.mirena.nl
Daar vind je sowieso al veel info, misschien dat je er wat aan hebt.

Verder heb ik de mirena laten zetten bij de HA, omdat ik die vertrouw en goed ken. Maar ik ken ook HA's hier in de buurt die zou ik nog voor geen miljoen er bij mij 1 laten zetten. Dus het ligt eraan hoe jij je bij je HA voelt, en of hij/zij ze uberhaupt wel plaatst, want niet elke HA doet dat.

pianka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 08:24

Ik ben 2,5 maanden terug overgegaan van de nuvaring op de yasminpil, maar ben toch niet helemaal tevreden. Hij werk super, mooie huid ook, maar ik ben in die paar maanden wel 5 kg aangekomen Bloos! Dus ik wil er weer vanaf. Dit is naar mijn weten 1 van de minst zware pillen, dus wil ik een minera spiraaltje. Alleen ik ben nogal bang om het te laten zetten. Ik heb dus dezelfde vragen als naadje24.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 09:57

geit schreef:
heeft er iemand ervaring met de nuvaring?
ik ben maar weer gestopt met de pil.
was die poedersuiker hormonen helemaal zat. elke keer misselijk,hoofdpijn,me niet lekker voelen.

ik wil nu over op de nuvaring.

Ik probeer deze sinds kort, het inbrengen viel me reuze mee. Verder voel ik er niets van, maar scheelt het wel dagelijks denken aan de pil innemen en voorkom ik op deze manier ineens een hormonen boost te hebben elke morgen tijdens het innemen.

Tot nu nog niets anders dan positief, maar in hoeverre dat een prettig oordeel is van iemand die al 7 dagen ervaring heeft is natuurlijk wel de vraag Knipoog

pianka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 10:00

Ik was de eerste paar maanden ook wel tevreden, maar ik toen ik een andere vriend kreeg verloor ik hem regelmatig tijdens het fietsen. Knipoog Soms kwam ik er ook pas de volgende ochtend achter. Daarom ben ik er ook mee gestopt, naar mijn idee is het dan gewoon niet veilig meer.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 10:09

Verloor je de nuvaring met fietsen, begrijp ik dat goed?

pianka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 10:11

Uhm nee, tijdens het hobbyen met mn vriend zeg maar Haha!

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 10:16

Haha! Haha! Haha!

Ik heb hem ook 3 mnd gebruikt, maar vond het niks. Ik had last van bijwerkingen en verloor hem inderdaad ook wel eens met fietsen ( Haha! ) of het deed dan pijn.

Mirena was hier ook geen successtory, deed allemaal veel te veel pijn en ik kon wel onder narcose bij de gyn maar dat zag ik ook weer niet echt zitten. Voor anderen is de Mirena weer ideaal.

Nu aan de MG 20 (vergelijkbaar met Lovette), een heel lichte pil. Gaat prima.

pianka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 10:28

Hebben ze het bij jou eerst zonder geprobeert dan?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 14:06

Ik snapte er al de ballen niet meer van.. Clown Levert bij mij ook geen problemen op namelijk Knipoog

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 14:25

Nee, bij gewoon fietsen blijft hij echt wel zitten. Haha!

Haha, wij sliepen eens met een heel stel mensen in één kamer (huisfeestje), word ik 's ochtends wakker, doe ik m'n ogen open, zie ik op 1 m afstand van me een Nuvaring liggen. Hahahaha, getsie. Clown Clown Clown Haha! En die was dus niet van mij!

@Pianka, nou bij mij is de huisarts sowieso maar tot het opmeten van de baarmoeder gekomen, toen trok ik het niet meer en ben ik doorverwezen naar de gyn om de grootte d.m.v. een echo te bepalen Door al het gedoe, pijn en geen zin in speciaal een narcose hiervoor besloot ik om er sowieso maar van af te zien.
Terwijl hij bij anderen zo zonder verdoving geplaatst wordt hoor, de één is wat gevoeliger dan de ander. Ik kan al niet tegen die eendebek , niet qua schaamte maar het doet zoooooo'n pijn!

Yvette12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 21:32

Flower schreef:
Heeft er iemand ervaring met de Diane Pil.

Is er iets bekend over dat je hier depressief van kan worden Bloos ?!

Hoi, ik gebruik diane35 en heb nergens last van, vriendinnen van mij slikken het ook en geen last van depressies of een laag libido.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 20:08

ik ben na bijna 20 jaar pilloos door het leven te zijn gegaan vorige week weer begonnen (stediril 30). Ben begonnen op de eerste dag van mn ongesteldheid maar het is nog niet over. Is dit normaal? Verlies ook behoorlijk wat bloed, normaal gesproken zou het nu al weer over zijn.

Jackieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 22:36

ik weet niet of deze vraag hier ook hoort maar vraag het toch.

ik wil graag aan de pil. maar klopt het echt dat je dan 5 kilo aankomt?

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 23:31

Wat maken jullie je druk om een paar kilo