Tampons doortrekken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Re: Tampons doortrekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 20:01

Ik geloof je ook wel hoor urielle en je bent ook zeker niet de enigste

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 20:04

Smystique schreef:
Maar als je handen dan toch al vies zijn, waarom dan niet het prullenbakje in i.p.v. doortrekken?

Met doortrekken wordt ook de stortbak nog vies Haha!

*LOL* Die was ik nog vergeten te noemen ja Clown
Maarre... je denkt toch niet serieus dat ik dat vieze zompige ding nog op mijn knieen ga leggen om hem in wc papier te rollen? Dan kan ik mijn knieen ook nog poetsen want dat lekt natuurlijk weer door Clown

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 20:05

Kijk als je het echt zo heel erg bent dan snap ik het wel..
maar als je niet zo erg bent dan snap ik het niet haha

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 20:06

Urielle heeft wel een beetje (veel) gelijk. Ik ben niet snel echt vies van iets, maar als ik ongesteld ben dan ben ik dus wel vies van mezelf. Ik vind al dat doorlekken ook altijd eruuug vies.
Maar om te voorkomen dat je dus echt van die vieze taferelen krijgt die urielle beschrijft kan je natuurlijk ook tampons voor een hevige bloeding gebruiken en ze gewoon vaker verwisselen dan die paar keer dat je het normaal zou doen. Op deze manier voorkom je de bloedspetters op het plafon!
Maar ik ben dus helaas ook een behoorlijke heftige bloeder en het is idd zo dat het niet uit maakt ofdat je een tampon in of uit doet, je krijgt altijd bloed op je handen.
Maar ik kan je zeggen dat als je een afvoer hebt die bijvoorbeeld met een bocht op de stadsriolering uitkomt en je dus een tampon en veel cw papier doorspoelt het dus wel degelijk kan voorkomen dat de boel verstopt gaat zitten. Helaas heb ik thuis een ouder huis en een bocht in de rioleringspijp. En het is meer dan vaak voorgekomen dat de boel op mijn eigen terrein verstopt zat door wc papier en dan zijn de kosten lekker voor jezelf als je dat laat fixen. Ik spoel uit principe niets door de wc behalve het gebruikelijke en wcpapier. Maar je kan mensen wel aanmoedigen om de tampons niet door te spoelen door gewoon kleine boterhamzakjes in de wc in een mandje te leggen. Op deze manier is het een stuk makkelijker opruimen en krijg je ook geen rare geurtjes in de prullenbak als ze er in de zomer in liggen te bakken. Een knoopje in het zakje en opgelost is het probleem. En dat ongewenste bloed moet je helaas maar op de koop toe nemen. Dat is ons "voorrecht" als vrouw... Vind het ook altijd fijn dat als mensen geen wasbakje op de wc hebben dat ze in ieder geval iets van natte (baby) doekjes er hebben staan. Is niets walgelijkers dan met bebloedde handen uit iemand zijn wc te moeten komen...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 20:11

Enfin, wie na mijn stukje nog niet begrijpt waarom ik menstruatie vies vind, kan ik het ook niet duidelijker vertellen. I rest my case. Knipoog

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 20:13

Het lijkt mij erg vervelend om zo erg ongesteld te zijn...dus snap je stukje wel...alleen zou het niet mijn keus zijn...Haha!

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 20:21

Yessy schreef:
Misschien moet ik toch maar niet stoppen met nagelbijten Haha!

hahaha dit vind ik humor! Zeker na dat uitgebreide verslagje!!!!!

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 11:06

Haha Urielle ik begrijp je hoor, moest ook best grinniken om je verhaal en heb me niet misselijk gevoeld Haha! Opmerking van Yessy achteraf is ook erg leuk!

Ik hoor ook bij het prullenbak-clubje, maar ik ben het ook niet erg hevig Lachen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 11:12

Urielle heeft helemaal gelijk Haha!

Ik ben blij als ik die smerige, volgezogen, kleffe dot eruit geplukt heb en hem kan laten kletteren in de pot. Brrrrrrrrrrr, daar ga ik echt niet meer met m'n handen aan zitten dan nodig

Graaien naar het touwtje doe ik overigens ook met een stukje WC papier Clown

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 11:15

hahaha urielle hoe herkenbaar (hoewel alleen de eerste dagen) en vooral
Citaat:
want als het omdraait heb je gratis je doos onthaart
is geweldig Haha!
Maar als je dat glibberige touwtje toch vast heb, waarom dan niet aan dat ding optillen en in een prop toiletpapier laten vallen?
Zie echt niet wat er moeilijk aan is, je hebt dat ding tóch al vast (al dan niet met papiertje idd Quellian).

BTW je mist de toevoeging dat je net "schoon" bent en dan alles lekker afschuurt omdat een nieuwe tampon elke vloeistof die hem eventueel soepel naar binnen zou kunnen laten glijden meteen absorbeert. Daarom gebruik ik die inbrenghuls.

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 11:19

sunshine schreef:
Ik snap gewoon niet waarom mensen zoiets doen.

hahaha dat klinkt alsof mensen die tampons doorspoelen een geweldig misdaad begaan. Ooit bij stilgestaan dat mensen dit doen omdat ze niet anders hebben geleerd..en het op deze manier gewoon gewend zijn? Ik wist niet dat er zóveel mensen waren die de tampon in een prullenbakje gooide. Mij is geleerd; doorspoelen.

Maar dat verhaal van Urielle, amen hahaha echt precies oo zoo herkenbaar. En dan gaat het bij mij vooral de eerste twee dagen zo. En dan gebruik ik al de super-de-super-tampons maar dan zit dat ding nog binnen een mum van tijd vol. En dan trek je hem eruit en plons, hij gaat regelrecht het toilet in. Ik kan me voorstellen dat je er meer voor voelt om dat ding op te vangen als je maar licht menstrueert.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 11:23

apollo jouw visie snap ik inderdaad goed, maar je kunt veranderen. En ik vind het vreemd dat je nooit al die zakjes, prullenbakjes en kaartjes van toiletjuffrouwen gezien hebt die allemaal wijzen naar een andere manier van "tamponafhandeling".
En we proberen jullie te overtuigen dat je moet veranderen Ja of klinkt dat opdringerig? Schijnheilig

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 11:27

@Apollo: zo is het mij ook geleerd Haha! Ja

Nu wonen in een huis waar het dus absoluut niet mag, want we hebben een beerput. Het speciale milieu wordt dan aangestast dus mogen die dingen er niet in Lachen Ik wil niet in stank leven dus gooi ik ze braaf in de prullenbak Haha!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 11:28

Sommige mensen zijn niet anders gewend. Als ik thuis een tampon in de prullenbak gooide, dan kreeg ik het op onvriendelijke manier verteld dat ik dit de volgende keer niet meer moest doen. We waren met 3 meiden thuis en geloof me dat mams niet blij was met die ranzige meuk in de prullenbak.

Neem nou mijn huis: prullenbak in de keuken en in de badkamer, maar geen container en de buren zijn vast niet blij als er een hele week een vuilniszak voor de deur staat. En ik laat een zak met kleffe tampons écht niet een week in mijn keuken of badkamer staan Misselijk

Denk dat de honden daar wel wat lekkers mee denken te kunnen Clown

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 11:29

Misselijk het idee diaan dat je honden aan de haal gaan met je tampons

okeokeokeokeoekoke er zijn uitzonderingen!!!!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 11:30

Dank u Haha!

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 11:56

Nou ik blijf het lekker in de Plee gooien, Als ie verstond raakt jammer dan, Hoeft niet persee van een Tampon te komen. Hij is hier nog nooit verstopt geweest.

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 12:17

Ik vond je verhaal echt geweldig Urielle!

Ik ben het de eerste 2/3 dagen ook heel erg maar ik gooi dat ding altijd in de prullenbak.... Nou is mij dat indd ook wel zo geleerd en ik begrijp uit alle verhalen dat er velen zijn die het niet zo geleerd hebben...

Maar worden indd de vragen van toiletjuffrouwen in bijv Openbare toiletten gewoon genegeerd?!

Die bordjes/briefjes Zitten er niet voor nix hoor...

Djuukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 13:09

OMG Nagelbijten / Gniffelen .. Urielle's verhaal klopt wel, alhoewel ik wel altijd een tampon in een emmertje gooi. Ongestelheid is echt smerig. Echt vies. En dan komt het er nog eens bij dat mijn ongesteldheid echt iedere keer MEGA is. (NEE je wilt het niet weten). Dus ik gebruik tampon XXL en maandverbaand XXL , en toch lek ik af en toe door (op school zo ongeveer iedere keer, omdat de wc's daar te ranzig zijn omheen te gaan).

Maargoed, ik dus met m'n moeder naar de dokter. (Mn moeder had het ondertussen ook helemaal gehad, met iedere dag nieuw beddengoed op te doen.) Dus we waren bij de dokter. En ja hoor, enige oplossing is de pil. Raad eens, vinden m'n moeder & de dokter me te JONG voor de pil. (Ben 15) Dus adviseerde de dokter mij iedere maand 1 of 2 dagen thuis te blijven van school tijdens mn menstruatie.

Voor een onsmakelijk detail;
En het is echt niet fijn om zo'n grote tampons te gebruiken, want heb wel vaker gehad en gedacht dat ie vast zat en ik het touwtje los zou trekken, omdat ik zo hard trok, en dat ik als ie er uiteindelijk bijna uitwas, mn organen mee eruit trok.

Maargoed, met mijn XXL mnstruatie is het niet voorstandig om een tampon de wc in te mikken. Vork

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 13:12

Ik heb die bordjes op openbare toiletten vaak gezien, maar ben er altijd van uitgegaan dat deze alleen bestemd waren voor maandverbanden; en die gebruik ik niet dus heb ik er verder nooit veel aandacht aan besteedt, laat staan die zakjes gebruikt. Misschien moeten ze de bordjes groter maken: TAMPONS/MAANDVERBAND niet in de wc dumpen. Dán zou ik ze ook braaf in de prullenbak gooien.
En ik blijf het nog steeds vreemd vinden dan, dat ze op véél plaatsen geen prullenbak op het toilet hebben staan. Dan vraag je er sowieso om dat het in de wc wordt gegooid. Ik ga in ieder geval niet met zo'n bloederige raket de wc af op zoek naar een prullenbak Haha!

@ Quellian: Bij mij werd precies hetzelfde gezegd; ey Linda/Monique/Cynthia, wie van jullie gooit er tampons in de prullenbak? Je moet ze gewoon door de wc spoelen.

joel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 13:14

mijn ex vrindin had hevige pijnen tijdens de rode week, en daarvoor hiel de pil ook ontzettend goed bij, en die was ook een maand of 4 15 zodus.. tejong... niet echt

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 13:15

Ik was ook 15 volgens mij toen ik de pil ging gebruiken

Djuukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 13:17

Tsja, maar als de dokter adviseerd om er mee te wachten tot je 16e dan heb je er niet veel tegin te brengen. Knipoog

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 13:18

Ik was ook 15 toen ik aan de pil ging Ja

Apollo schreef:
Ik heb die bordjes op openbare toiletten vaak gezien, maar ben er altijd van uitgegaan dat deze alleen bestemd waren voor maandverbanden; en die gebruik ik niet dus heb ik er verder nooit veel aandacht aan besteedt, laat staan die zakjes gebruikt.

Hier precies hetzelfde. Simpelweg omdat ik nooit wist dat je tampons niet door zou 'mogen' spoelen.

Djuukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 13:20

Bij ons op school is de hele deur van een wc hokje bdekt met een enorm poster van TAMPONS & maandverband NIET doortrekken.