Ook heeft hij problemen met inleven. Ik kan niet meteen op een voorbeeldje komen maar ik bedenk het dikwijls in mezelf, "begrijpt die nu niet dat ik me daar zo of zo bij voel?"
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
enidan23 schreef:wat heeft je zoon precies als ik vragen mag? is hij echt autistisch of heeft hij iets wat in het autistische spectrum ligt? en is hij ook verstandelijk gehandicapt of is hij normaal begaafd?
Citaat:als je zus het heeft is er een kans aan wezig dat jij ook het syndroom van asperger hebt.
sweetrebecca schreef:ik heb ook een vaste structuur nodig,ik ben ook een tijd uit huis geweest
Manou schreef:lidewijke, kan je geen afspraak maken met je broertje? Dat hij 5 minuten mag vertellen en dat jij dan luistert en daarna niet meer. Met mijn broertje kan ik dat soort afspraken meestal wel maken. voor ons allebei prettiger.
ellepel schreef:wat nou niet aankunnen, als je iets gevraagd word kun je dat best even doen en luisteren...
ik vind dat niks met asperger te maken hebben.....
wat zeggen de anderen hier nou van??
klopt toch niet????
Arabelle schreef:Ik heb een vorm van autisme PDD-NOS. Dat is een lichte vorm van autisme. Ik ervaar de meeste moeilijkheden in de communicatie met mensen, relaties, en toch dat je anders bent dan anderen. Ik heb veel meer uitleg en tijd nodig voordat ik iets snap en voordat er iets gebeurd, ik deel het leven eigenlijk in stukjes en zie de dingen niet als een geheel. Het is een lastige handicap, maar met goede begeleiding is er wel mee te leven, je zal er alleen de rest van je leven last van blijven houden. Maar de kunst is om er mee om te gaan, dat je dingen ook gewoon kan zoals heel veel andere mensen. Zolang er maar een wilskracht is, kom je heel ver.