Afvallen voor een auto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Afvallen voor een auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 11:39

Ja ik vul mijn eten ook liever aan met smaakmakers die minder chemisch zijn. :o

Ik doe in mijn kwark: gepofte spelt, pure hagelslag met minder suiker en schuddebuikjes. Daar zit ook suiker etc in maar daar kan je tenminste nog op kauwen. :=

Dat ik in de ochtend zoetstoffen door mijn koffie doe is wel het maximale haha. En af en toe cola zero.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 11:45

Ik doe flavorpowder en met gepofte tarwe of havermout, ook fruit etc. Dus niet alleen kwark met een smaakje dan val ik om :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 11:46

Ja ik eet het als avondsnack.

Alleen ben ik best lang (en zwaar) dus mijn kcal behoefte ligt ook hoger. En ik ontbijt niet dat scheelt ook. :+

Ben overdag geen grote eter. De ellende begint rond 16:00 pas.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-25 12:01

Ik lust geen fruit of havermout. Dus kwark wordt normaal bij mij al volgegooid met hagelslag vooral. Dus ben een beetje aan het uitproberen met andere opties

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 12:02

MarlindeRooz schreef:

Alleen ben ik best lang (en zwaar) dus mijn kcal behoefte ligt ook hoger. En ik ontbijt niet dat scheelt ook. :+

Heb je wel is geprobeerd om overdag voldoende te eten? Ik merk aan mezelf als ik overdag nket goed eet en niet ontbijt ik ook vanaf 4 niet te houden ben

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 12:05

Ontbijt is toch best belangrijk of is dat achterhaald?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 12:10

Volgens mij redelijk achterhaald.
Gister hadden we rond etenstijd wat staan, en ipv Mac hadden we zelf gemaakte wraps mee en die opgegeten. Toch wel keuzes waar ik blij van wordt!

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 12:11

Ik doelde ook eigenlijk niet op het fruit maar meer op de toevoeging van de chocolade voor het extraatje. De gepofte rijst/spelt is nou niet echt een enorme smaakmaker 's ochtends. :+

At eigenlijk bijna elke ochtend wel blauwe bessen door mijn ontbijt maar die zijn de laatste weken echt onwijs zuur dus ik ben overgestapt op banaan of peer.

Hagelslag is dus ook lager in calorieën? Ga er eens naar kijken! Nog steeds niet perse de gezondste keuze maar ik zie het wel als een betere tussenstap naar betere gewoontes.

Vanmorgen weer wat sportoefeningen gedaan thuis, zoals ik iedere ochtend probeer te doen. Nu vooral voor soepele en sterkere spieren. De cardio kwam ik vandaag niet meer aan toe, maar wederom, alle beetjes helpen toch? :D
Laatst bijgewerkt door Celebi op 04-11-25 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 12:11

Ik ontbijt iig wel, ik moet medicatie nemen en ik heb ook gewoon trek dan. :=

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-25 12:12

Moet zeggen dat ik ook nu pas aan mn ontbijt zit.

Goed bezig Esther.

Ik heb een stoofpot opstaan voor vanavond.
Lekker veel groenten erin

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-25 12:12

Bellatrix schreef:
Ik ontbijt iig wel, ik moet medicatie nemen en ik heb ook gewoon trek dan. :=

Met medicatie is het sowieso anders. Daar moet je wel rekening mee houden

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 12:13

Ik heb ook net pas mijn ontbijt op. :')

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 12:20

Bellatrix schreef:
Ontbijt is toch best belangrijk of is dat achterhaald?

Tja er zijn zoveel studies over van alles. Heel veel zweren bij intermitting fasting.

Ik heb smorgens gewoon honger :')

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 12:23

Ik at ook nooit in de ochtend, en hou er nog steeds niet van. Maar sinds ik op dieet ben eet ik wel een kwarkje in de ochtend om het hongergevoel in de middag wat te drukken. Als ik 's ochtends niet ontbijt krijg ik later op de dag echt zin in ongezonde hap :')

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 12:24

Haha nou dat! Plus ik moet de dag beginnen met een zakje psylliumvezels dus dat gaat mooi door het ontbijt. Vond dat spul zó vies in water. :=

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 12:52

Celebi schreef:
Hagelslag is dus ook lager in calorieën? Ga er eens naar kijken! Nog steeds niet perse de gezondste keuze maar ik zie het wel als een betere tussenstap naar betere gewoontes.

Beter keus is hele pure chocolade ( 85- 90% bv) en daar dan een paar gram van raspen en door de kwark doen

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 12:57

Oef dat heb ik een keer gegeten van een chocolade museum in Frankrijk. Nooit meer. Nooit gedacht dat ik chocolade vies vond maar die extreem pure, nee. Zelfs mijn vader die pure chocolade het lekkerste vindt kreeg het niet weg. :+

Maar begin te twijfelen of dat niet boven de 90% zat ook..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 12:59

Jester_ schreef:
MarlindeRooz schreef:

Heb je wel is geprobeerd om overdag voldoende te eten? Ik merk aan mezelf als ik overdag nket goed eet en niet ontbijt ik ook vanaf 4 niet te houden ben

Jawel maar dat werkt niet. Ik ben geen grote eter overdag.

Ik eet ook niet te veel door honger. Maar om energie te krijgen en omdat ik zin heb in wat lekkers. :+

Ik doe trouwens maar 5-15 gram schuddebuikjes of hagelslag erin. Voor de smaak vooral. Vooral veel gepofte tarwe wat erin zit.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 14:12

Ik lees hier graag mee. Zit tegen de 90 kg aan met 1.79 zou er zeker 10/15 kg af willen hebben. Was eerst regelmatig aan het wandelen, maar val nu ook makkelijk terug inde auto pakken. Ook door het weer.
We doen nu de restanten van onze maaltijden in de vriezer en geven dat aan mijn zusje. In plaats van zelf een tweede keer op te scheppen.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 14:34

Celebi schreef:
In dat spul zit wel gewoon suiker lijkt het? Of is het dusdanig veel minder dan wanneer je andere smaakmakers door je eten gooit? Zo doe ik door mijn onbijtje 's ochtends fruit en wat chocolade snippers. Zou zo'n smaakgevende poeder een gezonder alternatief zijn?

Ik denk niet dat je het per se als gezonder alternatief moet zien. Voor mij doen een paar chocoladesnippers en fruit bij lange na niet wat zo'n poeder doet met de kwark.
En ja ik eet dus beide er doorheen zodat het altijd als een toetje smaakt. Is dat het beste? Nee, maar anders eet ik het uberhaupt niet.
Want om naturel kwark lekker te maken moet er een grote hoeveelheid aan choco snippers doorheen voor mijn smaak, dat is dan ook weer niet echt de bedoeling :Y) .

Ik maak granola met pure chocolade en noten, deze doe ik samen met gepofte spelt door mijn kwark met flavor powder heen. Dat is dan mijn ontbijt om 10.00.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 14:36

Ik word soms zo moe van mezelf...
De hele week lukt het prima om goed te 'diëten' zonder mezelf al te veel restricties op te leggen. Ik weeg elke dag en ik zie mn gewicht dan in een stabiele lijn langzaam dalen. Maar dan komt het weekend en dan eet ik toch ergens een keer te veel snacks naar mijn idee. En dán..... Hoor ik mezelf denken, 'Ja, het is nu toch al verpest'. En dan begint echt het bingen. Ik durf niet eens na te denken over hoeveel calorieën er dan naar binnen gaan. Ik schaam me er gewoon een beetje voor als ik het typ, maar ik hoop eigenlijk dat mensen dit misschien herkennen en hier tips voor hebben? Het is niet meer lekker snacken wat ik dan doe, zo begint het wel, maar daarna is het gewoon stouwen. Ik vind het ook niet eens echt lekker meer maar op 1 of andere manier kan ik het dan ook niet meer stoppen.
En zo begin ik elke week weer opnieuw. Zoals vorige week ben ik wéér geëindigd rond de 61.5 en deze week begin ik dan, na 2 of 3 van zulke binge avonden, weer op 62.9....

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 14:39

Josien_ schreef:
Celebi schreef:
In dat spul zit wel gewoon suiker lijkt het? Of is het dusdanig veel minder dan wanneer je andere smaakmakers door je eten gooit? Zo doe ik door mijn onbijtje 's ochtends fruit en wat chocolade snippers. Zou zo'n smaakgevende poeder een gezonder alternatief zijn?

Ik denk niet dat je het per se als gezonder alternatief moet zien. Voor mij doen een paar chocoladesnippers en fruit bij lange na niet wat zo'n poeder doet met de kwark.
En ja ik eet dus beide er doorheen zodat het altijd als een toetje smaakt. Is dat het beste? Nee, maar anders eet ik het uberhaupt niet.
Want om naturel kwark lekker te maken moet er een grote hoeveelheid aan choco snippers doorheen voor mijn smaak, dat is dan ook weer niet echt de bedoeling :Y) .

Ik maak granola met pure chocolade en noten, deze doe ik samen met gepofte spelt door mijn kwark met flavor powder heen. Dat is dan mijn ontbijt om 10.00.

Maar waarom eet je dan kwark? :o

Er zijn zoveel andere dingen die je kan eten haha.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 14:39

In een portie zitten 7kcal en 0,5gr suiker. Prima te doen toch.
Als jij door dit poeder wel een bakje kwark eet ipv 3 witte boterhammen met hagelslag, is het een prima keuze. Ik gooi er diepvries frambozen doorheen, door het sap is het hele bakje kwark lekkerder. Samen met hennepzaad, chia, lijnzaad en zero choco cruesli. Prima bakkie 'sochtends.

Om aan m'n eiwitten te komen neem ik ook vaak 2 shakes. Niet perfect maar voor mij wegen de voordelen op tegen de nadelen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 14:40

Nyaleti schreef:
In een portie zitten 7kcal en 0,5gr suiker. Prima te doen toch.
Als jij door dit poeder wel een bakje kwark eet ipv 3 witte boterhammen met hagelslag, is het een prima keuze. Ik gooi er diepvries frambozen doorheen, door het sap is het hele bakje kwark lekkerder. Samen met hennepzaad, chia, lijnzaad en zero choco cruesli. Prima bakkie 'sochtends.

Om aan m'n eiwitten te komen neem ik ook vaak 2 shakes. Niet perfect maar voor mij wegen de voordelen op tegen de nadelen.

Omdat er meer opties zijn dan wit brood en kwark? En met drie witte boterhammen met hagelslag kan je ook prima afvallen.

En waarom moet je zoveel eiwitten dan? Tenzij je zo ongeveer topsporter bent heb je niet zoveel eiwitten nodig.

Een voedingspatroon dat je lekker vindt en goed bij je past is belangrijker en beter haalbaar.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 14:41

Je mag zelf echt wel snacken in het weekend, doe ik ook, maar dan pak ik een klein zakje chips met een bakje kwark erbij en een glas water. En vooral niet denken, nu ga ik maar door want ik heb het toch al verpest. Wat je eventueel met uit eten of zo'n avond ook nog kan doen is door de dag heen veel volume eten met weinig calorieën, dus bijvoorbeeld een mega bak sla met komkommer en lichte groenten.
Of diepvriesaardbei/framboos een fluff van maken en dat op eten :)