Achillespeesruptuur - wondellende na infectie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sure_lee

Re: Achillespeesruptuur lotgenootjes of ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 17:59

Oh zeker niet waar je op hoopte Dide! Wat ontzettend naar. Ik snap heel goed dat je baalt. Y;(

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 18:08

Ah ruk zeg, zeker als je een andere planning in je hoofd hebt -O- Sterkte er mee. Ik duim dat je met een paar weken wel voorzichtig met fysio kunt beginnen.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-25 18:45

Hilli schreef:
DideH schreef:
Lief berichtje Leintje <3

In mijn brein doe ik nu precies hetzelfde links en rechts :')

[ Afbeelding ]

Nauwelijks verschil toch? :+
Lijkt me heel raar om te zien als je voor je gevoel hetzelfde doet.

Maar wat balen dat het toch tegenviel bij je laatste consult. Wanneer mag/moet je weer? Of pas als het goed dicht is?

Over 2 weken pas weer helaas. Tenzij de wond gek gaat doen o.i.d. Dan eerder bellen.

Lief jullie berichtjes allemaal!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-25 18:47

Oeiii dat wordt nog geduld kweken, lijkt me zo lastig! Wond ziet er wel rustiger uit, wat jammer dat er toch nog pus in zat? Dat het dan ogenschijnlijk zo rustig kan worden aan de buitenkant he.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-25 19:15

Zit wel meteen een bak vocht in mn enkel en voet na een beetje bewegen >;)
Leg de boel maar goed hoog _-:(

Ja dat is het nare hannanas. Al was er toen buitenom de wond toen die infectie doorbrak ook niet zoveel te zien behalve dat mijn enkel dik was. Was toen ook weinig roodheid te zien in de huid eromheen, al zou je dat wel verwachten met de hoeveelheid troep die er toen uit kwam. Beetje misleidend soms dus :roll:

Lastige dingen die voeten!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-25 12:51

Uw dagelijkse update:

Spoiler:
Afbeelding

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 13:15

Hij ziet er op zich goed uit. Is het nu dan ook de bedoeling dat jij de wond actief open houdt (dmv spoelen uiteraard, niet door middel van eraan te krabben :+), zodat je een volgende controle niet weer komt te zitten met een van buiten bijna dichtgegroeide wond, die van binnen gewoon nog pus produceert?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 13:43

Ziet er idd wel goed uit. :j

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-25 13:52

Lalidan schreef:
Hij ziet er op zich goed uit. Is het nu dan ook de bedoeling dat jij de wond actief open houdt (dmv spoelen uiteraard, niet door middel van eraan te krabben :+), zodat je een volgende controle niet weer komt te zitten met een van buiten bijna dichtgegroeide wond, die van binnen gewoon nog pus produceert?

Klopt inderdaad :j Met dat spoelen de holte van de wond eronder schoon houden en het moet dan van binnenuit dichtgroeien zodat er daar geen bacteriën meer kunnen gaan zitten rotzooien.

Ze hebben dat flubbertje wat er steeds uit kwam (wild vlees/hypergranulatie) nu gister ook aangestipt met zilver. Onder die bloeddruppel is het daardoor nu beetje grijs (zou af moeten sterven als het goed is), maar daar nu geen foto van voor jullie.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-25 16:27

DideH schreef:
Lalidan schreef:

Klopt inderdaad :j Met dat spoelen de holte van de wond eronder schoon houden en het moet dan van binnenuit dichtgroeien zodat er daar geen bacteriën meer kunnen gaan zitten rotzooien.

Ze hebben dat flubbertje wat er steeds uit kwam (wild vlees/hypergranulatie) nu gister ook aangestipt met zilver. Onder die bloeddruppel is het daardoor nu beetje grijs (zou af moeten sterven als het goed is), maar daar nu geen foto van voor jullie.

Als ik inzoom zie ik idd dat het een kleurtje heeft ik gok dat je dat bedoelt

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-25 17:11

joyce_eddy schreef:
DideH schreef:

Als ik inzoom zie ik idd dat het een kleurtje heeft ik gok dat je dat bedoelt

Ja onder die druppel bloed is het hele weefsel nu die kleur die die randen hebben :j

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-25 08:51

Hier is dat grijze goed zichtbaar op de eerste. Zette de douchekop erop en flop, weg was dat stuk :')

Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 13:44

Oh oeps. :=
En nu?

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 13:59

DideH schreef:
Hier is dat grijze goed zichtbaar op de eerste. Zette de douchekop erop en flop, weg was dat stuk :')

Spoiler:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Hehehehe, bye bitch! :')

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-25 14:01

Bellatrix schreef:
Oh oeps. :=
En nu?

Hadden ze al voorspeld :) Zou dat "wild vlees" moeten zijn wat boven het normale huidniveau zat wat ze hebben aangestipt met dat zilver. Dat zou afsterven. Moesten heel even stoppen met dat multidex poeder totdat het weer van korstje naar wondje over zou gaan (dus afgestorven weefsel eraf), omdat dat op dat afgestorven weefsel geen nut zou hebben. Geloof dat dit gebeuren dan vanochtend de cue was voor het weer opstarten van het poeder :=

Als dat extra weefsel weg is zou dat als het goed is ook de wond gelegenheid moeten geven om "normaal" dicht te groeien :))

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-25 14:03

leintje_ schreef:
DideH schreef:

Spoiler:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Hehehehe, bye bitch! :')

:') _O-

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-25 09:40

Zucht.. dat was niet de bedoeling. De onderste is vannacht weer een beetje open gegaan en kwam net bij spoelen ook nog wat troepjes uit :x
Dichttttt zeg ik je! _-:(

Voor en na spoelen

Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door DideH op 14-11-25 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 09:41

Beetje groenig?
Jammer dat er nog wat uit kwam. :\

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-25 09:54

Bellatrix schreef:
Beetje groenig?
Jammer dat er nog wat uit kwam. :

Ja beetje gelig vermengd met bloed helaas wat er in de douche uit kwam.
Weet ook niet of dit nu ook een reactie is op dat af en toe bewegen. Voet en enkel reageren daar wel steeds op met vocht, dus boel zal misschien daardoor ook wat strakker komen te staan.

Hebben nu ook maar op dat stukje weer multidex poeder gegooid. Maar even in de gaten houden wat hij doet.

Die bovenste wond is nu ook breder aan het worden weer, maar dat zal denk ik wel door dat afsterven met dat zilver komen? :roll:

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 10:30

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het er slechter uitzien dan een paar dagen geleden. Het is net of dat onderste stukje ook weer iets open gaat.
Toen ik na die hondenbeet met een wond zat die niet dicht wilde hebben ze er een soort drains in gezet na het spoelen, en dan kon de wond eerst nog niet dicht, maar kon al het troep er wel uit. Na een week kon de wond dicht. Ik weet niet of dat kan bij een pees, bij mij was het zeg maar puur vetweefsel (op de bil). Maar zonder die drain was het gat wat er bleef te klein om de rotzooi af te voeren. Dus gat is toen groter gemaakt, alles is gespoeld, 7 dagen drain er in. Bij het open snijden werd bekend dat het nooit vanzelf dicht kon gaan, want de ondermijning was groter dan men aan de buitenkant kon zien.
Als jij dit ook hebt, dan kun je wel zonder antibiotica (kon ik ook), maar zal het nooit dichtgaan. Misschien dat dan ook eens voor leggen?

Dit was het gat wat er open bleef en waar maar rommel uit bleef lopen.
Spoiler:
Afbeelding

Maar het oppervlakte met rommel (in mijn geval dus dood vetweefsel, dat zal het bij jou natuurlijk niet zijn) was veel groter:
Spoiler:
Afbeelding

En hoe banketstaaf het dan ook klinkt, maar als je er met spoelen niet bij kunt komen, dan gaat het waarschijnlijk nooit gewoon dicht. Bij mij is er toegegeven dat men dacht dat het wel dicht zou gaan, maar omdat ik niet langer wilde/kon afwachten is het open gelegd en toen werd direct duidelijk dat het ook nooit spontaan dicht zou gaan.
En dan is ergens een gaatje maken misschien de kortste klap.

Laseren en honingzalf heb ik wel geprobeerd, maar dat zal niet werken als het onderhuids niet in orde is.

Dus misschien gewoon eens in je achterhoofd houden en vragen als het toch blijft rommelen?
Want ik vind het nu wel heel erg lang duren als ik eerlijk ben. Als bij mij die enorme gaten in 10 dagen dicht kunnen zijn, dan kan bij jou dat minigaatje immers ook snel dicht zijn als het echt rustig is onderhuids. (en bij mij ging dat kleine gaatje dus ook niet dicht wegens troep onder de huid)
Laatst bijgewerkt door Telpeva op 15-11-25 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's in spoiler gezet

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 11:17

Heel eerlijk vraag ik me ook af waarom er geen drain in zit.

Je schrijft eerder dat de holte onder de wond best fors was en dat hij van binnen dicht moet groeien. Als de weg naar buiten (huid) dan eerder dicht is dan de holte eronder loop je kans dat het weer gaat ontsteken.
Ik vind het echt zo ruk voor je dat het zo lang blijft door emmeren.
Hebben ze iets gezegd over spoelen en de wond open houden of mocht je hem dicht laten gaan?
Hoewel ik dit echt heel interessant vind om te volgen hoop ik echt dat je nu snel opknapt

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-25 12:35

Polly schreef:
Heel eerlijk vraag ik me ook af waarom er geen drain in zit.

Je schrijft eerder dat de holte onder de wond best fors was en dat hij van binnen dicht moet groeien. Als de weg naar buiten (huid) dan eerder dicht is dan de holte eronder loop je kans dat het weer gaat ontsteken.
Ik vind het echt zo ruk voor je dat het zo lang blijft door emmeren.
Hebben ze iets gezegd over spoelen en de wond open houden of mocht je hem dicht laten gaan?
Hoewel ik dit echt heel interessant vind om te volgen hoop ik echt dat je nu snel opknapt

Misschien door de plek waar hij zit niet? Ivm de pees moet hij wel op rek blijven in het afneembare gips. Anders kun je daar niet meer in liggen met je been hoog? Of zeg ik dan iets raars?

Met dat spoelen hopen ze te voorkomen dat buiten eerder dicht gaat dan binnenkant zodat er inderdaad geen bacteriën kunnen ophopen.

Ben een beetje in dubio om via huisarts om bloedonderzoek te vragen. Blijf bijna dagelijks verhoging hebben. Hartslag blijft hoog. Ook vaak hoofdpijn, licht
in hoofd. Voelt gewoon alsof er iets aan het rommelen blijft. Volgende afspraak in ZH is nu pas 25 november, tenzij er eerder issues zijn als koorts etc.
Ben sinds oktober 9,5kg kwijt, dus heb sowieso vermoeden dat mn waarden momenteel niet om over naar huis te schrijven zijn.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 12:44

Ik zou lab via het ziekenhuis aanvragen. Zij zijn je behandelaars en kunnen dan ook meteen inspringen als er toch iets niet goed is.
Zo zijn ook de afspraken, degene die behandeld vraagt ook onderzoek aan.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-25 12:49

Polly schreef:
Ik zou lab via het ziekenhuis aanvragen. Zij zijn je behandelaars en kunnen dan ook meteen inspringen als er toch iets niet goed is.
Zo zijn ook de afspraken, degene die behandeld vraagt ook onderzoek aan.

Ja alleen is die volgende afspraak dus pas 25 november. Weet niet of ze dat telefonisch zo zouden toezeggen. Kan ze straks even bellen?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 12:53

Zou bij twijfel gewoon bellen.