Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
C_arola schreef:Inderdaad zo houden, opvliegers zijn irritant
Ik merk sinds kort dat ik ineens momenten heb waarbij mijn wangen heel erg heet en rood wordt. Herkennen jullie dit? Het zijn ook puur mijn wangen en verder niks en ik heb dan geen gebruikelijke opvlieger op dat moment.
Supervixen schreef:Ik hanteer momenteel het anti na het avondeten snaai beleid. Ik ergerde me er al een tijdje aan dat ik gewoon gedachteloos van alles bleef eten na het avondeten. Koekjes, chocola, snoepjes, enz.
Daar doe ik nu niet meer aan en ben in vijf weken nu anderhalve kilo kwijt. Ik had een prima gezond gewicht en een goede bmi (nog nooit overgewicht gehad ook), maar toch wat kilo's aangekomen de laatste vijf jaar.
Ik wil er nog twee kilo af en dan ga ik kijken wat ik kan eten (gezond) 's avonds zodat ik op gewicht blijf.
Eik schreef:C_arola schreef:Inderdaad zo houden, opvliegers zijn irritant
Ik merk sinds kort dat ik ineens momenten heb waarbij mijn wangen heel erg heet en rood wordt. Herkennen jullie dit? Het zijn ook puur mijn wangen en verder niks en ik heb dan geen gebruikelijke opvlieger op dat moment.
Ik heb dat ook sinds januari dit jaar. Ik dacht dat het door de stress en vermoeidheid kwam vanwege starten met een nieuwe baan. Maar wellicht is dit toch een voorbode van de overgang? Zou het slechte slapen wat ineens helemaal terug is misschien ook verklaren bij mij.
mystery1980 schreef:Supervixen schreef:Ik hanteer momenteel het anti na het avondeten snaai beleid. Ik ergerde me er al een tijdje aan dat ik gewoon gedachteloos van alles bleef eten na het avondeten. Koekjes, chocola, snoepjes, enz.
Daar doe ik nu niet meer aan en ben in vijf weken nu anderhalve kilo kwijt. Ik had een prima gezond gewicht en een goede bmi (nog nooit overgewicht gehad ook), maar toch wat kilo's aangekomen de laatste vijf jaar.
Ik wil er nog twee kilo af en dan ga ik kijken wat ik kan eten (gezond) 's avonds zodat ik op gewicht blijf.
Wat goed van je! Heb je tips dat vol te houden? Ik neem het me dagelijks voor maar er komt niks van namelijk.
mystery1980 schreef:Supervixen schreef:Ik hanteer momenteel het anti na het avondeten snaai beleid. Ik ergerde me er al een tijdje aan dat ik gewoon gedachteloos van alles bleef eten na het avondeten. Koekjes, chocola, snoepjes, enz.
Wat goed van je! Heb je tips dat vol te houden? Ik neem het me dagelijks voor maar er komt niks van namelijk.
Supervixen schreef:Onzin:
[ Afbeelding ]
Bron: nu.nl
Bij ouderen is het dorstgevoel minder, zij drinken nog wel eens te weinig.
Maar goed agree to disagree.
mystery1980 schreef:ben wel benieuwd of er hier mensen zijn die vrouwenmantelthee gebruiken voor de opvliegers en humeur schommelingen.
zelf gebruik ik het tegen de buikpijn als ik ongesteld ben en het helpt wel wat (3 grote koppen thee per dag) en versterkt ook mijn pijnstilling. Ik vraag me dus af of ik de opvliegers niet heb vanwege het gebruik van de thee of dat dat gewoon toeval is.