Zwanger - begin en voorjaar 2026

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 08:46

Nou vind het wel even een omslag als je al jaren je best doet om een zo plat mogelijke buik te hebben, naar het nu meteen helemaal mooi vinden. :o Vooral nu het niet echt een duidelijke baby buik is, maar vooral inderdaad alsof je teveel gegeten hebt.

Zo van die dingen waar mannen zelden mee bezig zijn dus. :')

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 09:01

Niniane schreef:
Nou vind het wel even een omslag als je al jaren je best doet om een zo plat mogelijke buik te hebben, naar het nu meteen helemaal mooi vinden. :o Vooral nu het niet echt een duidelijke baby buik is, maar vooral inderdaad alsof je teveel gegeten hebt.

Zo van die dingen waar mannen zelden mee bezig zijn dus. :')

Jaa dat. Ik vind zwanger zijn (qua uiterlijk) niks aan. Ik vind zwangere vrouwen ook niet mooi :+ Mijn lichaam na de eerste heeft mij ook erg in de weg gezeten. Dat losse vel vind ik vreselijk :=

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 10:59

Ik ben nu zo goed als 29 weken en nog steeds is het bij mij alsof ik gisteren een hamburger te veel heb gegeten (en het toont überhaupt pas sinds enkele weken dat er iets meer buik is dan plat). Ik vind het ook wennen hoor van platte buik naar dit, dat hoor ik wel vaker is niks geks aan. Nu is een vriendin van mij 8 maanden geleden bevallen en ziet er alweer een poosje helemaal uit zoals voor de zwangerschap, geen vel meer etc. Dus ik houd dat beeld maar vast dat het straks vanzelf weer in model komt (met uiteraard wat sporten), het buikje is voor het goede doel :j En de ronde (echt zwanger uitziende) buik vind ik juist wel heel vrouwelijk staan. Ik kijk ook uit naar de fotoshoot bij zo’n 36 weken waarop dit mooi wordt vastgelegd.

Zwangerschapskleding heb ik nog niet nodig, ook mijn rijbroeken met knopen en rijleggings zitten nog goed. Iedereen draagt het anders. Daar kan ik dus ook geen advies in geven.

November108

Re: Zwanger - begin en voorjaar 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 15:36

@Niniane ik heb van familie al zoveel gekregen hahaha! Onze ouders worden voor het eerst opa en oma, dus iedereen is enthousiast, echt heel lief.

@MRM25 een kinderwagen al gekocht, goed bezig! Welke hebben jullie? En zo gaaf dat je je kindje al gevoeld hebt! Ik hoop het ook snel te voelen, mijn placenta zit achter zei de vk maar nog niks gevoeld tot nu toe.

@Kabayo ik heb zelf 4 lijstjes gemaakt! Bij alle ouders staan ze ook helemaal tentoon gesteld, en mijn schoonouders hebben er zelfs nog een echo foto bij gedaan. Dus wat dat betreft werd het wel gewaardeerd :D

@JorineV welkom en van harte!

@PineApple wat fijn dat de echo goed was! Dat moet een opluchting zijn geweest. Veel sterkte met je HG. Verder heel leuk dat iedereen verrast was en je moeder zo lief reageerde!

Qua inentingen, wil ik ook wel allemaal gaan doen. Ik zag idd kinkhoest, griepprik als je bevalt in de winter en RSV. Die laatste is voor eigen rekening. Hebben jullie daar al over na gedacht?

Ik las verder nog het eea over aankondigingen op social media, wij hebben besloten dat ook niet te doen. Doe er ook niet zo veel meer mee tegenwoordig, dus vind het ook allemaal wel prima. Heb mijn oom, tante en nichtje een appje gestuurd. Verder was dat het. Mijn schoonouders wilden het wel graag op Facebook zetten, dat vond ik wel gewoon allemaal best.

Hier is mijn buik ook echt met vlagen naar mijn idee enorm. Weet dat het nog veel erger gaat worden natuurlijk :'). Maar pas nog net mijn gewone broeken, maar is niet heel comfy meer. En weet niet hoe het komt, maar op kantoordagen is het 3x erger dan als ik thuis werk. Ben vandaag na jullie inspiratie voor zwangerschapsbroeken toch even de prenatal ingedoken, maar ik vond het echt vreselijk die broeken... Ik ben echt van de high waisted jeans, maar dit was natuurlijk allemaal mega laag en met zo'n slappe band. Voelde me ontzettend oncharmant erin. Wel een leuke jurk voor de vakantie over 2 weken ingeslagen en verder ga ik op zoek naar chille broeken op Shein ofzo denk ik :+

Ik had deze week met paardrijden toch wel dat ik alles voor mijn gevoel erg voelde schudden in mijn buik, dat was niet zo prettig. Een stalgenoot raadde een buikband aan, iemand hier ervaring hiermee?

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 16:42

Ik drink eigenlijk nooit omdat ik we allemaal uit een andere hoek met de auto komen haha. Zal er nog eens over nadenken, t-shirt is wel grappig, maar misschien niet helemaal mijn ding. Komt goed, nog 4 dagen de tijd haha.

Zo, ik had even een "wtf" momentje bij de verloskundige vandaag. We hadden het over de 13 weken, dat die medisch is en dat daar heel bewust gekozen wordt om niet naar het geslacht te kijken. Mijn standpunt was, extra inkomen en vooral gedoe om dan op 14/15 weken nog eens de geslachtsecho te doen.
Nu kwam het, ze (de overheid volgens mij) wil dit niet omdat ze bang zijn dat er dan meer abortussen gepleegd worden.
Het is dus een ding, dat mensen bewust voor een abortus kiezen als het kindje niet het juiste geslacht is. Vaak gaan ze dan naar het buitenland en komen terug met een "miskraam". Echt wauw!!! En hoe eerder het geslacht bekend is, hoe "makkelijker" het ze wordt gemaakt. Vind dat echt best wel heftig. Ze kende er zelf een paar die met een "miskraam" thuis zij gekomen waarna ze via via hoorde dat het helemaal geen miskraam is geweest.

Die buik vind ik ook wel een ding hoor. Nu voel ik me vooral vet en denk ik dat mensen om me heen denken dat ik helemaal los geslagen ben met eten - zo erg is het allemaal niet, zit puur tussen mn oren :o straks in bikini vind ik het best wel een ding... maar goed, het is wat het is.
En ook hier vind ik die echte dikke zwangere buiken heel vies, sorry sorry! Ik vind het echt buitenaards en het idee dat het er bij mij straks aan geplakt zit... Ben blij dat het winter is tegen die tijd en dat ik het zoveel mogelijk kan verstoppen. Maar ook het idee van intiem zijn, hoe dan, als je zo dik bent!? _O-
Wel heel mooi dat er ook vrouwen zijn die echt kunnen genieten van de buik en het wel heel mooi vinden, misschien stiekem wel jaloers op dat gevoel omdat dat me veel fijner lijkt en je waarschijnlijk ook wat meer kan genieten er van, denk ik althans. Hier helaas niet met die genen geboren.

Ik draag ook altijd high waist broeken, heerlijk. Ben benieuwd waar je mee thuis gaat komen November, dan weet ik weer ik moet zoeken.

En mijn beleving is dat je op een kantoordag meer zit dan wanneer je thuis werkt, of wellicht combi met klimaatregeling in het pand. Ik heb sowieso meer last van een opgezette buik als ik op kantoor zit, ook vaak meer hoofdpijn - zwanger of niet.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 16:56

Apart joh. Iedereen mag een voorkeur hebben, maar het idee om het dan toch maar weg te laten halen gaat toch wel echt ver. Maar het zal vast gebeuren.
Bij mijn 13 weken echo gaf zij aan daar niet voor opgeleid te zijn en zoiets dus ook niet met zekerheid kan zeggen.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 17:14

En hoe vaak hebben ze het niet mis bij zo’n vroege echo, nog vaak genoeg gehoord ook in m’n omgeving (en ook bij latere echo’s zelfs, ken via iemand recent nog het verhaal dat bij geboorte het pas een jongen in plaats van meisje bleek, dat was een grote shock voor de ouders en die relatie heeft die nasleep ook niet overleefd). Dan haal je het weg omdat je voorkeur anders was, bleek het toch het geslacht naar je wens te zijn.. Mensen die het weg halen omdat de voorkeur anders ligt moeten misschien sowieso overwegen of ze wel waardige ouders voor kinderen zijn. Dat staat los van vooraf een voorkeur kunnen hebben, dat mag en kan er prima zijn. Genoeg toekomstige ouders welke even moeten switchen. Het krijgen van kinderen en vooral ook gezonde kinderen is voor genoeg helaas niet weggelegd dat ik de gang van zaken bij het weghalen van het geslacht dat niet de eerste voorkeur heeft erg raar vind.

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 17:51

Oh ik dacht inderdaad dat het met 13 weken nog niet altijd goed te zien is. En dat ze geen vergissing willen maken :o Nooit bij stil gestaan dat men om het geslacht de zwangerschap zou afbreken. Bizar...

Hier ook een super opgezette buik al, veel meer en eerder dan bij de vorige. Ik kan een deel van mijn gewone broeken nog aan, maar pak soms toch al een zwangerschapsbroek, of een jurkje inderdaad.

Buikband vond mijn schoonzus erg prettig! Ik heb 'm gekregen van haar maar niet gebruikt nog want m'n buik was bij de eerste zo bescheiden dat het ding zelfs met 40 weken nog afzakte _O-

(En ik vind die grote buiken dus zo mooi he, was echt jaloers op andere zwangeren! Al heeft een kleine buik stiekem heel veel voordelen: alles is minder zwaar, en je bent ook sneller terug in shape. En mooier, zo lees ik hierboven.)

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 17:52

Ik heb dat laatst ook gehoord ja... kan me dat zo slecht voorstellen dat mensen dat doen! |(

@November, we hebben een Bugaboo fox 3 gekocht, een mooie groene :D
Ik ben van plan om alle geadviseerde vaccinaties te halen :)

Grappig dat er zoveel zijn die opzien tegen de zwangere buik!
Bij ons ging het zwanger worden niet heel makkelijk, dus ben al 2 jaar aan het dromen van een buik, misschien dat ik er daarom nu juist zo blij mee ben dat hij groeit!

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 22:39

Ik heb bij de 1e met paardrijden wel zo’n buikband geprobeerd, vanaf week 20/25 zoiets. Dat heel strakke was wel oncomfortabel, maar het gaf ook wel wat steun. Misschien had ik nog ander modelletje kunnen proberen. Maar voor deze was ikzelf niet echt enthousiast.

Mijn buik is nu de 2e keer wel echt veel sneller ‘bol’ en minder ‘te veel gegeten dik’ dan bij de 1e. Alsof je lijf onthoud hoe die vorm was ofzo haha.
Bij de 1e vond ik die buik ook erg wennen. Maar dat verandert echt zodra je de kleine gaat voelen in je buik! Dus nog even volhouden allemaal :D

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-25 23:05

Kan ik me helemaal voorstellen MRM, maar kan me ook voorstellen dat als je net als Niniane bezig bent om een strakke buik te hebben dat het dan best iets vreemds is.
Ik weet van mijn vorige zwangerschap dat ik vooral heel blij was met buik en bewegingen. Want dan ging het nog goed daarbinnen.. Ik ben uiteindelijk bevallen met een halve kilo boven mijn start gewicht, zoveel was ik afgevallen. Binnen 4 weken na de geboorte paste ik al mijn oude kleding niet meer en moest ik nieuwe spullen kopen omdat ik zoveel kilo’s kwijt was. En met nog eens twee maanden moest ik dat weer. En ik weet ook nog dat ik zó teleurgesteld appte naar mijn man op 4 weken na de uitgerekende datum (baby was bijna een week te laat): twee fotos, een met dikke buik en een zonder. En de tekst erbij; het resultaat ligt te maffen in zijn wieg, maar aan mij is niet te zien dat ik hem gemaakt heb
Voelde me toen op een gekke manier gefaald ofzo, weet dat zoveel vrouwen er een moord voor zouden doen, maar ik wilde gewoon ‘bewijs’ dat hij echt uit mij was gekomen :+

Over de 13 weken echo, dat heb ik ook wel eens gehoord, kan daar echt niet bij met mijn hoofd… ik kan me nog voorstellen dat je een voorkeur hebt voor een geslacht (heb dat zelf echt totaal niet, maar kan me indenken dat mensen dat wel hebben).. maar het daarom weg laten halen. Ik vind dat echt te bizar voor woorden.

De RVS vaccinatie hadden we vorige keer nog niet, is die voor het RS virus? Moet me daar toch maar eens over inlezen.

Bij mijn eerste heb ik een lange tijd een buikband gedragen. Ik had erg veel vruchtwater, waardoor mijn baarmoeder een soort opgeblazen ballon was. En die trok zo hard aan de banden bij bewegen dat de banden in de kramp schoten. Wat resulteerde in heel vroeg al oefenweeën. Dus toen zo’n band gaan dragen ter ondersteuning. Dat bracht voor mij veel verlichting. Zag er niet uit, maar dat interesseerde me heel weinig toen ik merkte hoeveel het me hielp.

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 07:40

Wauw dat mensen er dan inderdaad voor kiezen on abortus te hebben. Alsof het leven maakbaar is..

Een maandje geleden had ik ook al wat kleding geshopt en toen was er inderdaad al flinke sale bij de h&m en heb ik alvast 2 zwangerschapsjeans gekocht. Was geen geld en kon het maar alvast in huis hebben. Draag nu voornamelijk niet spijkerstof broeken met een hogere band. Mijn normale jeans zijn mid waist en die knoop zit gewoon echt niet lekker.

Qua platte buik, ik vind het ook een beetje een awkward fase waarin ik vooral ook aan het einde van de dag opgeblazen lijk. Ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen. Ga het vandaag aan mijn team vertellen. Vraag me af of er mensen zijn die zeggen ik dacht het al.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 08:47

Tja dat idee dat mensen een abortus zouden plegen voor een geslacht. Ik denk niet dat er zoveel mensen zijn die dat daadwerkelijk doen.
En als dat wel zo zijn, dan ben ik van mening dat ze dit zo vroeg mogelijk moeten kunnen doen ipv een kind ter wereld laten komen die niet gewenst is.
Maar ik ben wel heel erg van: baas in eigen buik. Daarnaast is het in België normaal om het bij de NIPT te weten te komen. Ik denk dat het meer onze christelijke achtergrond in de politiek is, die dit niet wil dan daadwerkelijk de abortussen zelf.
Onze verloskundige legde het uit dat de NIPT en 13 weken medische gegevens zijn en dat geslacht niets medisch is en dus daar niets te zoeken had. Maargoed wat de reden ook is, wij als vrouwen mogen dus niet zelf de keuze maken en dat is iets waar ik mij dus wel wat boos over kan maken :+

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 12:30

Hier net een perfecte 13 weken echo! :D
Alle metingen kwamen precies overeen met het termijn.

Blij dat we dit tot zover gehad hebben, hopelijk nu iets meer kunnen genieten.

Inderdaad ook begrepen dat het nog niet verteld wordt met dit termijn ivm dat mensen een ander geslacht kindje wensen… bizar.
Vraag me ook wel af hoever is cijfers staan tegenover bv België waar je met de nipt het geslacht al hoort. Maar daar zullen wel geen cijfers over bekend zijn.

Hier ook niet super enthousiast over die buik :+
Ziet er idd nu uit alsof je te veel gegeten hebt.
Mijn vorige zwangerschap uiteindelijk niet eens heel “dik” geworden maar toch.
Zwanger zijn vind ik gewoon niks aan, ook door vele klachten vorige keer.
Na die zwangerschap overigens nooit weer in de staat van daarvoor gekomen :+ , hopelijk gaat dat beter deze keer. Ondanks dat ik toen maar 13 kilo aangekomen was, is het er nooit weer volledig af gegaan.
Draag nu voornamelijk gewoon broeken met elastiek.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 15:53

Gefeliciteerd met je goede echo! :D

Heb ervoor gekozen om mezelf niet te laten wegen, dus dan weet je ook niet hoeveel erbij komt en er ook weer af gaat. _O- Goeie tip voor als je jezelf daar niet druk om wilt maken. Je mag nee zeggen.

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 16:03

Niniane schreef:
Gefeliciteerd met je goede echo! :D

Heb ervoor gekozen om mezelf niet te laten wegen, dus dan weet je ook niet hoeveel erbij komt en er ook weer af gaat. _O- Goeie tip voor als je jezelf daar niet druk om wilt maken. Je mag nee zeggen.

Ik heb (en hoef) me ook nooit te laten wegen bij de verloskundige. Alleen bij de intake en start gewicht doorgeven. Ik ben toentertijd gewoon 2 dagen voor de bevalling op de weegschaal thuis gaan staan omdat ik benieuwd was.
Verder maak ik me over mijn gewicht ook niet druk al wil ik na deze zwangerschap wel graag wat extra kwijt maar dat is pas een zorg voor later.

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 16:54

Gefeliciteerd met de goede echo Marije!

Ik moet mijn gewicht bijhouden ivm de HG. Wel bizar verschil met vorige keer hoe de artsen er boven op zitten. Ze zijn zich meer bewust denk ik van wat het is. Mijn huisarts denkt zo goed mee. En ze zei letterlijk: je hoeft echt niet te gaan lijden. Dus bij 5% gewichtsverlies stuur ik je in voor een infuus, kijken of we je dan door de bocht heen krijgen.

Vond dat echt lief. Had vorige zwangerschap zo het gevoel dat ik aan het vechten was om ziek te mogen zijn. Niet bij de huisarts, maar wel bij de bedrijfsarts en verder.

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 19:47

Fijn Marije, die goede echo!

En PineApple, wat goed dat je huisarts je nu extra in de gaten houdt en ondersteunt. Logisch ook dat ze dan bij moeten houden hoeveel je afvalt.
Ik duim met je mee dat een eventueel infuus voldoende zal zijn voor je.

Ik blijf dat wel bijzonder vinden hoor, hoe verschillend het persoon en per zwangerschap is, hoe je het ervaart en hoeveel klachten je hebt. Soms kunnen anderen dat ook niet inschatten: dan behandelen ze je alsof je zwak en zielig bent, terwijl er weinig aan de hand is - of andersom. Ben jij ontzettend ziek, wordt er verwacht dat je iets wel kan, want die-of-die kon het ook :Y)

Wij zijn momenteel op vakantie in de Vogezen, en als ik dan een bergwandeling maak, 10 weken zwanger met de 3-jarige (13 kg) op m'n rug - dan besef ik me wel hoeveel mazzel ik heb dat dat zomaar kan! Gaat wel langzaam hoor en met extra veel pauze, maar toch. Voor vrijdag een buitenrit te paard geboekt, daar kijk ik ook naar uit!

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-25 21:24

Vorige keer dacht ik ook continu dat ik me aanstelde. Tot ik volledig uitgedroogd alleen nog maar een klein beetje gal met bloed kon overgeven… ik gaf toen rustig 15x per dag over.
Ik trok zelf pas aan de bel bij 10x per dag overgeven, want ja het hoort erbij toch?
En dat vind ik ook zo lastig, want iedereen ervaart de zwangerschap anders. Ik weet nu in elk geval dat HG gewoon ziek is, en niet aanstellen. Net als bekkeninstabiliteit. Die dames vraag je ook niet of ze even lekker een wandeling van 12 kilometer gaan maken.
Merk wel dat met deze houding en ook die van de artsen het allemaal veel ‘makkelijker’ gaat dan vorige keer. Vorige keer moest ik zo lang mogelijk doorwerken van mezelf, dan maar met een emmertje er naast omdat ik het toilet niet haalde. Dat doe ik deze keer echt niet. Het is zwanger zijn, het hoeft geen lijdensweg te zijn.

En wat klinkt het als een heerlijke vakantie zeg!! De vogezen zijn zo mooi! Houdt jouw kleine ook van paarden? Die van ons heeft vanmorgen een vriendin van mij geregeld dat ze hem op kwam halen, dat ze wortels gingen kopen en naar haar paarden. Want dan kon hij ze verzorgen, de wijsneus :') ik was er wel blij mee, heb mooi 2 uurtjes geslapen :7

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 09:06

Oh fantastisch, zelf zo'n afspraak maken met een volwassene! Lekker voor jou dat je wat extra kon rusten. Mijn dochter vindt paarden heel leuk, van een afstandje. Ze gaat om de week mee naar de manege. Kijken vindt ze leuk, maar aaien is vaak nog te spannend. Een paard "verzorgen" zie ik haar voorlopig nog niet doen.

Tja wat hoort erbij..? Je hoort van te voren natuurlijk wel over misselijkheid en dat het zo kan zijn dat je moet overgeven, maar eigenlijk had ik in gedachten dat het dan maximaal 1 of 2 keer per dag is. Blijft het langere tijd meer dan dat, dan had ik persoonlijk wel eerder aan de bel getrokken dan wat jij vertelt, pineapple. 10 keer per dag spugen en dan nog denken dat je maar moet blijven werken... wat had ik jou in je vorige zwangerschap graag een dikke knuffel gegeven en verplichte rust :knuffel:

Zou toch eigenlijk handig zijn als je door de verloskundige geïnformeerd wordt over wat normaal / acceptabel is en wanneer je echt mag vragen om ondersteuning of medicatie. Maar goed, bij menstruatie heb ik ook vaak het idee dat veel moeders die zelf te horen hebben gekregen "dat het erbij hoort" hun dochter lang niet snel genoeg naar de huisarts slepen bij ernstige klachten. Als ik dan (als docent, coach) zeg: ja het komt vaak voor, maar het is niet normaal en die klachten moeten echt serieus genomen worden, dan zie je niet alleen het pubermeisje maar ook de moeder opeens "verzachten" om het zo maar te noemen: er is meer compassie voor haarzelf. In onze cultuur en in de zorg zijn in mijn ogen nog wel wat stappen te maken in hoe we omgaan met klachten die alleen vrouwen ervaren. Het helpt dat steeds meer huisartsen en gynaecologen vrouw zijn! Sorry voor dit zijpad...

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-25 12:50

Ik heb een goede termijnecho gehad en ben een week naar voren geschoven. Mijn uitgerekende datum is nu 22-2-26. Dat was eind feb.

Tot nu toe val ik alleen maar af. Ik merk dat het niet zo hard groeit als ik had verwacht (bij een derde). Nu heb ik wel behoorlijk overgewicht (vooral benen zijn "groot".
Over mijn buik maak ik mij geen zorgen, ik val meestal redelijk af tijdens de zwangerschap en direct erna. Bij mijn tweede is alleen na de bevalling, erge honger gekomen waardoor ik dus wel ruim 10 kg ben aangekomen in 2 jaar. Nu bijna 10 kg kwijt sinds januari. Het zou mooi zijn dat ik na de bevalling weer in mijn eigen kleding pas redelijk snel. Bij mijn eerste kon ik vrijwel direct wel weer mijn kleding aan en was mijn baarmoeder ook super snel weer klein.

Ik heb mij nog nooit hoeven te wegen tijdens de afspraken, wel een startgewicht moeten doorgeven.

Maaaarije Van harte gefeliciteerd met je 13 weken echo

PineApple Wat fijn dat je je zo gehoord voelt! Hahaha fantastisch. Zo wil mijn zoon (bijna 5), graag naar oom en opa op de boerderij. Hij wilde daar ook logeren. Belde mijn broer (zijn oom) dat hij vandaag langs kon komen om bonen te hakselen. Hij mag vrijdag op zaterdag logeren. Scheelt ons weer in de ochtend :) De jongste is vandaag bij mijn schoonouders.

Jorine
Ik ben het zo met je eens. Zelf heb ik een hoge pijngrens en zeur ik niet snel (dat heb ik dan wel weer aangeleerd). Als ik aangeef dat ik ergens pijn heb en mij niet goed voel, dan wil ik dat dit ook serieus wordt genomen door iederen ipv afgewimpeld worden!

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 14:37

PineApple, wat voor buikband had jij vorige keer? Ik ben op zoek naar een goede omdat ik idd dus denk dat het helpt bij paardrijden, maar ik heb ook echt veel vruchtwater dus die banden wat jij beschrijft van je vorige zwangerschap is zoooo herkenbaar. Als ik opsta van mijn bureau of bed kan ik pas na een paar meter langzaam aan rechtop gaan lopen en ik moet het helemaal niet hebben over hoesten/niesen/omdraaien in bed :'). Ik heb er 2 geprobeerd in de winkel maar die waren helaas echt niet stevig genoeg dat ik dacht, yes dit is het.

Heftig zeg dat mensen idd kiezen te aborteren voor een bepaald geslacht. Ik kan me niet voorstellen dat je die keuze zou maken...

Marije, fijn dat je 13 weken echo goed was!

Jorine, een hele fijne vakantie gewenst! Wat fijn dat je je zo goed voelt dat dat allemaal kan!

MRM25, leuk een groene kinderwagen! Ik vind die kleurtjes altijd gezelliger dan zwart :D

En voor iedereen geldt: lief voor jezelf zijn en vooral niet te streng :knuffel:

Ik heb gister een goede 16-weken echo gehad, oftewel de geslachtsecho :D. Ik hou het nog een paar dagen voor me tot de familie het weet (je weet nooit wie mee leest hahaha), maar we hebben het geslacht gelukkig kunnen zien! Baby ligt graag opgefrommeld rechtsonder in de hoek, en dat terwijl er dus veel ruimte is want veel vruchtwater :'). We hebben de baby zien drinken tijdens de echo, dat was wel even bijzonder om te zien. En ook de outline van de oogballen was dit keer te zien. Echt zo bizar hoe snel alles groeit en van alles erop en eraan zit.

Verder ben ik vooral moe :+ denk dat het niet helpt dat ik vanaf volgende week vakantie heb, dus dan voelen die laatste werkdagen altijd zwaarder. We zouden dit jaar met de auto gaan, maar ik kan de energie niet vinden om lang in de auto te moeten zitten om vervolgens mooie gebieden te ontdekken en te wandelen enzo. Gelukkig heeft mijn man alle begrip hiervoor en hebben we een last minute geboekt naar Fuerteventura! Kan niet wachten tot de relaxmodus aan kan :')

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 14:57

Oh heerlijk! En fijn dat de echo goed was! Ik heb vanaf volgende week ook vakantie. Wij hebben juist besloten om toch met de caravan onze 4 weekse reis naar zweden en noorwegen te doen. Dit waren we vorig jaar al van plan maar kwam met de verbouwing niet goed uit. Volgend jaar zal het er ook niet van komen dus we gaan gewoon. Ik ben heel benieuwd. Het scheelt dat we op de bonnefooi gaan. Als het echt niet gaat passen we het plan aan en doen we rustiger aan.

Voordeel daar is wel dat het een stuk koeler is. Ik moet normaal al wennen aan warmte maar nu kan ik het echt slecht hebben.
Doordat we zo lang op reis zijn trouwens ook geen 16 weken echo.

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 15:56

November en gaabje, ik ben jaloers op jullie. Geniet van jullie vakanties!!

November; ik had deze: https://www.bol.com/nl/p/kangka-zwanger ... _iphoneapp

Als de link werkt, ik weet niet of je er mee kan paardrijden, dat heb ik natuurlijk niet gedaan. Maar het hielp me wel echt met de oefenweeën.
Tip wat ik me nog kan herinneren is hem dragen op een topje, en daar overheen je broek en shirt. Het was anders zo’n gedoe met naar t toilet gaan met die zwangerschaps broeken. Elke keer dat ding aan het goed doen.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 17:15

November108 wat leuk dat jullie het geslacht nu weten!
Heerlijk een relax vakantie! Ik heb net 4 weken vakantie gehad en mag volgende week weer rustig opstarten. De week erna weer volle bak (3 dagen voor de klas in het speciaal basisonderwijs). Volgende week ook vertellen aan mijn directrice en collegas

Gaabje ik kan op dit moment ook niet goed met de warmte omgaan en dat in combinatie met zware verkoudheidsklachten voel ik mij gewoon niet fit