Zwanger! Uitgerekend najaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SaphiraR

Re: Zwanger! Uitgerekend najaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-25 22:44

Oh ja die suikertest die heb ik mijn vorige zwangerschap 2x moeten doen omdat ze een enorme storing hadden en daardoor mijn waardes niet konden bepalen. Ik vond de eerste keer meevallen, maar toen ik hem 1,5 week later opnieuw moest doen had ik echt moeite met hem weg te krijgen.

Ik ben trouwens wat stiller geweest, heb mij destijds alleen maar aangemeld. Zal strakjes, of morgen even het lijstje invullen. Maar hier gaat gelukkig alles goed, weinig zwangerschapsklachten, en moet zeggen dat ik ook qua bekkenklachten het tot nu toe een stuk beter door loopt.

Hier ook al een vruchtwater punctie gehad ivm een genetische afwijking bij mij zoontje en mij. Helaas is die mee gekomen, maar er zijn niet net zoals wat bij mijn zoontje wel was, grote gevolgen nu met een kleine slag om de arm dat alles goed mee blijft groeien. Nadeel is dat deze afwijking heel afwisselend voor komt. Het is dat we het nu weten ivm mijn eerste zwangerschap, maar had die probleemloos geweest hadden we nooit wat geweten want ik heb nooit ergens last van gehad. En wij krijgen weer een jongetje trouwens

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:48

Ik had de eerste zwangerschap ook zwangerschapsdiabetes. Na de suikerdrank scoorde ik 7,8 :(:) Mijn huidige verloskundige vindt nu 2x een dagcurve prikken ipv gelijk die suikerdrank beter. Als de dagcurves te hoog zijn, dan wel suikertest. Zij zegt: ‘Wie drinkt er nou een glas suiker om vervolgens 2 uur stil te zitten?’

Succes met de test!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:58

Ik woog de start van deze zwangerschap ruim 15 kilo meer dan mijn vorige zwangerschap (toen gezond gewicht, nu overgewicht) maar ik heb verder nog niks van de VK gehoord over een suikertest. Ben nu 23 weken. Heb verder ook geen symptomen oid dus ben benieuwd of ik ook zo'n test moet doen nu. Als dat het geval is, ga ik wel vragen om ook zo'n dagcurve te doen want ik krijg al gigantische hartkloppingen van een blikje fris, laat staan van zo'n suikerdrankje... := En die verhalen helpen ook niet echt mee haha. :')

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:14

Ntlie_ schreef:
Ik woog de start van deze zwangerschap ruim 15 kilo meer dan mijn vorige zwangerschap (toen gezond gewicht, nu overgewicht) maar ik heb verder nog niks van de VK gehoord over een suikertest. Ben nu 23 weken. Heb verder ook geen symptomen oid dus ben benieuwd of ik ook zo'n test moet doen nu. Als dat het geval is, ga ik wel vragen om ook zo'n dagcurve te doen want ik krijg al gigantische hartkloppingen van een blikje fris, laat staan van zo'n suikerdrankje... := En die verhalen helpen ook niet echt mee haha. :')

Hier ook in beide zwangerschappen nooit wat gehoord over dat ik een suikertest moest doen. Alleen in het begin met de algehele bloedtest is het meegenomen. Terwijl ik beide zwangerschappen wel begon met een wat verhoogd bmi (26).

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:07

Ik heb ook geen symptomen dus vind het zelf ook een beetje onzin :=
Ze vonden dat mijn buik/baby te hard groeide maar hoe kun je dat nou weten zonder echo? Maargoed we luisteren maar braaf :')

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:14

Saphira is de afwijking iets waar je rekening mee moet houden?

Hier wordt de test trouwens uit voorzorg gedaan ivm diabetes in de familie. Ik heb zelf geen diabetes. Verloskundige was meer fan van het drankje omdat ze dat betrouwbaarder vindt maar zolang er geen harde aanwijzing is dan ‘uit voorzorg’ opper ik de dagcurve :o . Prikken maakt me echt niks uit. :)

SaphiraR

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:15

Ja in zekere zin wel, het is een afwijking aan het bindweefsel gen, nou heb ik zelf geen problemen, maar mijn zoontje heeft een open gehemelte en Pierre robin sequentie (kortere en ronde kin die verder terug ligt). Nou is vooral het PRS wat ik niet nog een keer mee wil maken. Maar tot nu toe zijn alle echo’s gelukkig wel goed. Alleen het gehemelte kunnen ze niet zo veel over zeggen

Bij mij word hij inderdaad ook gedaan door diabetes in de familie, PCOS en ik heb uiteindelijk in mijn eerste zwangerschap alsnog wel zwangerschapsdiabetes ontwikkeld. Maar als ik jullie zo hoor over een dagcurve doe ik dat liever.

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:08

Ook ik moet volgende week een suikertest gaan doen ivm pcos.
Heb gelijk om 8:00 een afspraak tot 10:00, dacht ben ik er maar vanaf :+

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:26

Ik zei ook dan wil ik direct om 8u! Anders trek ik dat nooit :')

Ik laat het wel even weten hoe het was haha.

Morgen hebben wij de 3D echo, zoveel zin in <3

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:25

Saphira wat leuk een jongetje! Jammer van de afwijking, maar hopelijk het beste scenario! Dat PRS klinkt best pittig, logisch dat je dat niet nog een keer mee wilt maken.

Hier zal ik de OGTT ook moeten doen in verband met bmi en een ouder met suiker, heb toen gekeken of het anders kon in verband met de HG en het is inderdaad de betrouwbaarste optie dus vind het helemaal prima. Succes dames!

Oh veel plezier Kimley!

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:18

Jeetje, dat klinkt best pittig allemaal. Sterkte! En hopelijk geen suikerproblemen. Hier is dat niet eens genoemd, maar ik zat bij de controle vorige week ook erg netjes op een normaal gewicht.

Verder momenteel gelukkig weinig klachten. Het enige wat een beetje vervelend aan het worden is, is maagzuur. Ik ben er niet misselijk door, maar heb de halve dag wel het gevoel dat m'n eten zo'n beetje in mn keel zit :( En deze week de heel fijne grens van 24 weken bereikt, dat is ook een erg fijn gevoel!

Nu vooral in spanning afwachten. Het eerste kindje van mijn broertje kan elk moment geboren worden (afgelopen vrijdag uitgerekend) *\%/*

jitskenienke

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:22

Succes met de test! Ik heb ze er zelf ook niet over gehoord (gelukkig denk ik?)

Saphira wat jammer van de afwijking, ik hoop dat alles goed mag blijven gaan en het meevalt!

Delaja vervelend al dat maagzuur, ik heb het zelf ook en dan vooral in bed. Dan brand het zo lekker..

Vandaag hebben wij de 20 weken echo gehad, alles was goed. We hebben ook gezien dat wij een meisje krijgen <3 Ik zal het lijstje ook updaten. Tot nu toe gaat alles goed, bij mij word het alleen na de geboorte nog even spannend of het kindje CF (taaislijmzieke) heeft. Mijn broertje en zusje hebben CF. Ik dacht dat ik er volledig op getest was, maar helaas maar op 1 versie. Toen ik daar achter kwam was ik al zwanger. Dus het word nog even spannend.

Morgen hebben wij een pretecho met de familie en dan gaan we ook het geslacht bekend maken bij hun. *\o/*

Luna_Rose: 4 september - meisje - eerste kindje
Kimley - 4 september - jongetje- eerste kindje
Anouk_H: 17 september - jongetje -eerste kindje
ChristelJ: 17 september - meisje - eerste kindje
Eefste: 18 sept - meisje - eerste kindje
CCCCC: 18 sept - jongetje - eerste kindje
Babiiveeraa: 22 september - meisje - 2e kindje
Waikiki_6: 28 september - meisje - 2e kindje
Delaja: 5 oktober - meisje - eerste kindje
Danielle: 8 oktober - jongetje - eerste kindje
Dasalijn: 10 oktober - meisje - tweede kindje
Ntlie_ : 12 oktober - meisje - tweede kindje
X_anne_x: (vrouw) 30 oktober - jongetje - tweede kindje
Lobkewikjem: 31 oktober - meisje - 2e kindje
Stijntilla: 31 oktober - jongen- eerste kindje
Wings_love: 3 november - meisje - eerste kindje
jitskenienke: 08 november - meisje - eerste kindje
Imke95: 3 December - geslacht nog onbekend - eerste kindje
Wpaard: 12 december - geslacht onbekend - 4e* kindje
Bellex: 17 december - geslacht nog onbekend - 2e kindje
Flying_angel: 26 december - geslacht nog onbekend - 2e kindje

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:35

Het lijkt me erg vervelend en opletten om zwangerschapsdiabetes te hebben. Ik heb er nog niet over gehoord om te testen, dus er zullen nu nog wel geen signalen zijn. Ook spannend wanneer er bekend is dat er (een vergrote) kans op afwijkingen bij de baby is. Ik duim mee voor jullie beste resultaten.

Wij hebben morgen de 20 weken echo staan. Ik merk dat bij het paardrijden de druk op mijn blaas weer wat afneemt, heb ook weer een wedstrijd gepland :) Plan ze nu nog per keer en kort van tevoren, daar ik niet weet wanneer ik ga groeien en het misschien oncomfortabeler wordt.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:59

Oh Delaja wat leuk dat je broer zijn kleine verwacht wordt ook! Hopelijk zakt het maagzuur weer

JitskeNienke wat leuk een meisje en fijn van de 20 weken echo, whoehoe!
Wat spannend van die CF, is de kans daarop heel groot? En wat leuk een echo met je hele familie :)

Succes morgen Nessie, fijn dat die druk ook af is genomen :)

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 17:50

Goh wat vervelend dat daar kans op is jitskenienke! Maar gefeliciteerd met jullie goede 20 wk echo!

Hier vandaag de 3D echo gehad.. en wij zijn verliefd hoor op ons knappe kereltje <3

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:03

Goh al die suikertesten. Wist niet dat dat zo vervelend was? Ik heb er nog niks over gehoord, maar ben nu net 20 weken dus misschien dat het later nog wel moet.

SaphiraR, wat rot dat je zoontje ook die genetische afwijking heeft. Hopen dat het qua zwaarte meevalt dan!
Hier hebben we gisteren de 20 weken echo gehad. Eigenlijk was vrijwel alles goed, op 1 ding na. De aorta lijkt groter te zijn dan de longslagader en dat moet gelijke grote zijn of een kleinere aorta. Ze kon niet direct een aanleiding vinden voor dit verschil en ons meisje lag continu te draaien en saltos te maken, dus ze kreeg het ook niet helemaal lekker in beeld. Ik verwacht dus ook dat het een meetfout is, maar we worden donderdag in het Radboud verwacht om het dubbel te checken. Eerlijk is eerlijk, hoewel ze zelf aangaf dat het waarschijnlijk niks was, ben ik toch echt wel heel erg zenuwachtig. Ik maak mij ook zo'n zorgen nu. Maar laten we hopen dat het niks blijft te zijn en dat mijn zenuwen voor niks zijn!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:31

Ik snap je zenuwen wel, hopelijk is het inderdaad verkeerd gemeten..

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 32 min geleden

Ik heb het even opgezocht saphira. Ik ga duimen dat het allemaal goed is!

Spannend Delaja! En leuk dat jullie zo dicht bij elkaar zitten :) .

Jitskenienke spannend wel met de CF. Is er een idee hoe groot de kans is? Veel plezier met de pretecho!

Nessie wat fijn dat je nog kan rijden. Ik ben geen actieve ruiter meer maar denk ook dat ik vanwege lichamelijke klachten niet meer op stap. Maar wie weet haha.

Wingslove ik snap je zenuwen ook.. hopelijk is het snel donderdag voor jullie en krijgen jullie daar een geruststellend antwoord.