Myositis of toch een verlamming?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Myositis of toch een verlamming?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:57

Ja, tegen botontkalking. Want dat schijnt prednison te doen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:11

Mooie woorden Lalidan!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:20

Als het je gerust stelt: ik heb honderden mensen alendroninezuur of soortgelijke medicatie voorgeschreven en kan me niet herinneren dat er ooit iemand visusklachten van gekregen heeft.

Deze pillen kunnen slokdarmschade geven als ze onderin blijven hangen (vandaar het water) of het kort na inname terugloopt de slokdarm in (vandaar het verbod om te liggen). Met deze voorzorgsmaatregelen geeft het zelden problemen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:30

TS, ik heb alleen jouw OP gelezen, anders zit ik morgenochtend nog alle pagina's door te worstelen... :o
Je schrijft dat je gevoelloos bent en krachtverlies hebt. Dat kan inderdaad door dermatomyositis komen, maar heeft de arts ook al gedacht aan neuropathie? Het hele rijtje wat jij aangeeft last van te hebben, heeft mijn moeder ook (alleen zegt LE me niets) en daarbij neuropathie. Zij heeft geen gevoel in haar onderbenen en moet bewust haar voeten neerzetten om niet onderuit te gaan. Natuurlijk hoop ik dat je dat niet hebt, maar ik moest er even aan denken.

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:19

Mg ik vragen wat het doel is van die medicatie

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:50

Lees eigen amper nog bijsluiter. Spuit een biologisch middel daar wordt je ook niet echt blij van als je de bijsluiter lees.

Prednison heb ik nu voor nood in de kast liggen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 07:56

De pil gleed niet zo makkelijk weg net, ik heb natuurlijk een droge keel door de Sjögren en daarom neem ik al mijn pillen met melk, dat glijdt net wat beter door. Maar dat mag niet met deze pil en hij bleef ook even hangen en dan moet ik echt mijn best doen om rustig te blijven en door te drinken. Gelukkig gleed ie daarna wel door maar het is een stroever pilletje. Ingenomen om 07.15 dus ik mag nu eten. Zo de laatste Dexa voor deze maand en dan morgen de eerste prednison.

Ezellover25 schreef:
Mg ik vragen wat het doel is van die medicatie

De medicatie valt de ontstoken cellen in de spieren aan en zorgt voor verbetering.. Helaas vallen ze ook de gezonde cellen aan en daarom heb ik meegedaan aan het wetenschappelijk onderzoek. Dat ze een betere behandeling voor deze ziekte kunnen vinden en dat de prednison niet meer nodig is. De alendroninezuur is tegen botontkalking want dat doe prednison dus ook. Het is echt een paardenmiddel en dat wil je liever niet lang gebruiken.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:50

In het topic waar ik over Sjögren bij mijn moeder schreef, kreeg ik de tip om Gloup voor haar aan te schaffen. Dat werkte goed. Misschien heb jij er ook wat aan. Je kunt een proefpakketje aanvragen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 14:11

Ik zal es Googlen wat dat is...